Skocz do zawartości

[520] E39 2.0 97' Uciekający płyn chłodniczy


mateuszm

Rekomendowane odpowiedzi

Ok, pompa wody wymieniona, wycieku nie ma :cool2: . Jednak dzieje się coś dziwnego, pompe wymieniał mechanik i on zalewał płyn i odpowietrzał. Teraz niby układ jest odpowietrzony, ale po przejechaniu się wywala dużą ilość płynu po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego. Ogrzewanie działa, temperatura idealnie w pionie. Może facet źle zalał płyn bo wyciekło go dużo więcej niż pojemność zbiorniczka wyrównawczego? Teraz przyjechałem do domu, odkręciłem korek, wywaliło sporo płynu, w zbiorniczku płynu jest poniżej stanu, silnik kilka minut chodził, temperatura idealnie w pionie a z dziurki w zbiorniczku nie leje się płyn. Może płynu było za dużo? A skoro tak to dla czego wywaliło go więcej niż do odpowiedniego stanu w zbiorniczku? Mechanik mówi, że to uszczelka pod głowicą, wytwarza się ciśnienie i wywala płyn, ale dlaczego nie rośnie temperatura? :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa rzecz, poszedłem do garażu po 30 minutach, poziom płynu jakby się podniósł troszeczkę, po odpaleniu woda przelewała się przez dziurkę w zbiorniczku wyrównawczym. Pojechałem do sklepu kilometr, pod sklepem sprawdziłem i płyn nie lał się przez wspomnianą dziurkę :shock: kupiłem płyn, dolałem troszkę. Pojechałem zatankować, postałem w korku jak to w warszawie o tej porze, temp stoi pionowo i ani rusz. Przyjechałem do garażu, płyn nadal się nie leje przez dziurkę. On powinien się przelewać non stop czy tylko na zimnym silniku ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych obrotach ma tam troszkę się wylewać, ale jak obroty pójdą do góry to ma sikać dość mocno z dziurki na górze zbiornika. To jest przelew.

 

Jak strumień zanika to najpierw trzeba brać się za ponowne odpowietrzenie układu.

pompa do wymiany

samozapowietrzenie przez takie Twoje otwieranie korka jak jest gorący silnik. Tego się nie robi.

zapowietrzanie od przedmuchów spalin. Wtedy węże nie były by twarde jak powinny tylko jak kamienie i mogły by nawet pękać. Ale to w zależności od tego na jak dużej powierzchni pękła uszczelka bądź głowica.

 

Ja bym CI proponował poczekać aż ostygnie trochę silnik. Upuścić ciśnienie z układu, zakręcić zbiorniczek na szczelnie i odpalić silnik i dotykać węże czy szybko idzie ciśnienie. Jak tak to 100% uszczelka albo głowica. Jak nie to zaczynaj odpowietrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się przejadę to wywala masę płynu. Węże twarde, ale nie jak kamień, da się je scisnąć gołą ręką nawet po ostrej przejażdżce. Po przejechaniu się odkręciłem korek, wywaliło mase płynu, słychać było bulgotanie w wężach i silniku. Wywalało płyn pulsacyjnie. Przestało wywalać, wąż po stronie kierowcy był zupełnie bez wody, w drugim chyba była. Po chwili zasiorbało, i ze zbiorniczka spłynął cały płyn. Pompa dzisiaj założona nowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz masę powietrza w układzie. Nie jeździj tym autem bo na prawdę będziesz głowice zrzucał.

 

Odkręć zbiorniczek jutro (najpierw zaopatrz się w kilka litrów płynu) Myśle ze 2-3l wystarczy.

 

Włącz ogrzewanie na max i nawiew na 1 kreskę.

Odkręć dwa odpowietrzniki zalewaj płynu powoli aż z nich zacznie uciekać płyn. Jak zacznie to zakręcasz odpowietrzniki., Potem odciągnij resztę do poziomu a najlepiej zostaw troszkę więcej. Odpal auto i zobacz czy masz strumień przelewowy. Powinien już być. Jak nie będzie to trochę potrzymaj na obrotach auto. Rób to przepustnicą wtedy będziesz miał wszystko na oku. Jak będą przerwy w przelewie to trzymaj go na obrotach niech wypluje to powietrze. Jak kilka min strumień będzie ciągły to masz już odpowietrzony układ. Ale musisz to robić aż do otwarcia termostatu bo w chłodnicy też możesz mieć powietrze.

 

Jak masz jakiekolwiek jeszcze wycieki to układ będzie się sam zapowietrzał. Podziękować możesz mechanikowi że Cię tak wypuścił o ile głowica jest sprawna.

 

Rób to wszystko przodem postawionym wyżej np jakiś krawężnik, podjazd. Wtedy łatwiej się odpowietrza.

 

Rób wszystko z testem nr 7 i kontroluj temp. Lewy wąż ten co idzie po skosie w dół jest od dużego obiegu. Jak zrobi się gorący przy temp ok 94-96st to jeszcze potrzymaj auto na obrotach 2-3 min niech resztki powietrza z chłodnicy sobie przepcha.

 

Jak już wszystko skończysz przejedź się i poczekaj aż układ nabije ciśnienia. Jak nabije zatrzymaj się gdzieś (silnik włączony) i odkręć wyższy odpowietrznik potem ten niższy. Niech sobie wyrzyga płynu, ale może poleci jeszcze jakaś resztka powietrza. To samo z drugim.

 

To tyle..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba odpowietrzyłem, wogóle to chyba wcześniej też było dobrze, tylko mechanik mnie wprowadził w błąd bo po przejechaniu się gasił silnik i wtedy odkręcał korek i wywalało płyn. Ja po odpowietrzeniu przejechałem się, ale nie gasiłem silnika i po odkręceniu nie wywala płynu :cool2: Zastanawia mnie jeszcze jedno kolego, dlaczego mimo zagrzanego silnika na postoju ciągle się lała woda przez zbiorniczek, po przejechaniu się (temp silnika waha się 95-99 stopni) jak odkręcam korek to płyn się nie leje, ew troszke sączy. Po dodaniu gazu zaczyna sikać porządny strumień.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam,


Odświeżę temat z płynem, otóż w moim przypadku problem jaki ostatnio powstał to zapach płynu chłodniczego w kabinie. Ostatnio widziałem jak na podszybiu unosiła się para. Nie wiem co może być przyczyną. Dodam, iż powymieniane mam praktycznie wszystkie elementy układu, łącznie z chłodnicą. Została właściwie tylko nagrzewnica, chodź nie wiem czy to może być przyczyną. Ciekawostką jest fakt, iż płyn czuć tylko, jak się silnik rozgrzewa po nocy. Później wszystko jest ok. Już nie mam pomysłu jak znaleźć przyczynę. Może macie jakieś pomysły bądź doświadczenia. Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Objaw pasuje do nagrzewnicy właśnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro czujesz płyn i pojawia się para/mgiełka na szybie to niemalże pewne, że przecieka nagrzewnica. Dodatkowo od tej mgiełki z płynu szyba będzie "tłusta" w dotyku
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys mi znajomy opowiadal ze jak ktos ma gaz w aucie, to co jakis czas powinien sprawdzic stan dokrecenia opasek na wezach wodnych idacych do lpg. Powiedzial ze tak bywa i z opaski sie luzuja.

W jedym moim auciez lpg, faktycznie tak sie stalo - opaski sie poluzowaly i byl minimalny wyciel.

Potem kontrolowalem w kazdym aucie te opaski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Kurcze, aż mną trzęsie jak pomyślę ile z tym będzie roboty, ale najpierw spróbuję w komorze posprawdzać właśnie te opaski. A tak w ogóle to jest typowa usterka E39 czy tylko sporadycznie się ujawnia i właśnie na mnie trafiło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij wisko i osłonę /kierownicę powietrza i szukaj wycieku. Przecież leje się mocno to sam musisz znaleźć. Nikt przez forum za ciebie tego nie zrobi. Podejrzewam pompę wody albo obudowę termostatu. Albo uszkodzilo uszczelke obudowy albo sama obudowę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja coś także dodam w temacie. W sumie to 2 lata temu zaraz po kupnie zmieniłem pompę i termostat z obudowa, potem drugi raz termostat, potem płyn cały prawie wyleciał przez taką małą uszczelkę za 50 gr gdzieś przy chłodnicy, potem wymieniłem chłodnicę potem był horror z odpowietrzaniem. I potem przez kilka miesięcy pomimo wielokrotnego sprawdzania - brak wycieków - znikało mi tak 2-3 cm na zbiorniczku gdzieś na jakieś 500 kilometrów. Oczywiście już planowałem remont głowicy itd. W międzyczasie mój mechanik który ma już mnie dość i mojego BMW poradził bym wlał w płynie uszczelniacz do chłodnic - powiedział markowy w płynie nie zaszkodzi. Wlałem Liqui Moly i po 2-3 miesiącach problem zniknął. Może to pomogło a może się jeszcze odpowietrzał? Latem podróż w góry 1900 kilometrów i zero ubytków. Gorący się rozszerza a potem zimny zawsze trzyma ten sam poziom.
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To pewnie przez tę uszczelkę (o-ring?) za 50 gr, zwykła guma nie wytrzymuje temperatury, musi być viton.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.