Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,zamierzam kupic zestaw który by zawierał wszystko co potrzebne do diagnozowania błędów(inpa),jak ktos zakupił jakis zestaw i jest zadowolony to niech poleci jakiegos sprzedawce.mam jeszcze jedno pytanie czy te programy beda działac na windows 7,8 ? pytam dlatego że zamierzam kupic nowego laptopa a w tych nowych lamtopach to są zainstalowane windows 7 lub 8
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na windows 7 bedzie smigało nie wiem jak na 8. Na forum jest o tym temat jak instalowac na windows 7poszukaj bo sporo ludzi miało z tym problem. Rozumie ze chcesz kupic sobie kabelek a program sciągniesz z internetu.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pocztek INPA Ci wystarczy potem mozesz zaczać sie bawić Disem

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
a waszym zdaniem jaki program jest najlepszy do diagnozy usterek w bmw e46

Najlepszy do wszelkich działań serwisowych jest DIS. Identyfikuje błędy, sporządza rejestr przez który wchodzisz w tzw. harmonogram badań dzięki któremu bardzo szczegółowo i precyzyjnie jest sprawdzany moduł, w którym wykryto usterkę.

 

Dobrym programem jest INPA, dzięki któremu szybko i w miarę sprawnie zdiagnozujesz moduły auta. Najlepszy (najszybszy) do diagnostyki M47N.

 

Jest jeszcze CARSOFT i jest również bardzo dobry do diagnozy. Doskonale wyświetlana funkcja livedata.

 

Do sprawdzenia prawdziwości przebiegu polecam demówkę BMWScanner v.1.4.0 . A jako pełna wersja jest podobny w funkcjach do DIS. http://www.bmw-scanner.com/?page=bmw-scanner_files_download

 

Jest też ciekawy program Bavarian Technic ---> http://www.bavariantechnic.com/

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Opublikowano
A czy ten program inpa może zaszkodzić silnikowi,chodzi mi o to czy jakbym coś namieszał albo cos tam źle zaznaczył to czy ma to wpływ na prace silnika.
Opublikowano
Możesz coś namieszać:) Ale zazwyczaj wystarczy telefoniczna pomoc kogoś ogarniętego, żeby usunąć problem.
http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano

INPA glownie czyta live data. Coding w niej praktycznei nie istnieje bo wystepuje w pakiecie z innymi programami do kodowania auta.

Raczej mozesz uzywac bez obaw, slyszalem chyba tylko o przypadku upalenia samego kabla przez dziwne dzialania a nie DDE.

 

O ipnie jest odpowiedni dzial na tym forum pod nazwa diagnostyka. Polecam lekture.

Opublikowano
A czy ten program inpa może zaszkodzić silnikowi,chodzi mi o to czy jakbym coś namieszał albo cos tam źle zaznaczył to czy ma to wpływ na prace silnika.

Jeśli jesteś świadomy co uruchamiasz to nie. Jeśli lecisz na "pałę" to jak najbardziej. Najczęściej pierwszorzędną wtopą jest zresetowanie ustawień EWS, która to opcja jest dostępna bezpośrednio na karcie głównej zakładki ENGINE. Po tym silnika nie da się uruchomić bez procedury wyłączenia zapłonu i potwierdzenia resetu ustawień.

Opublikowano

Podstawa to nie grzebać w EWS i mieć porządnie naładowany akumulator.

I jeśli dopiero zaczynasz zabawę w kodowanie/diagnostykę, to nie wciskaj nic na czuja.

Zacząłbym od poznania Inpy, potem jakieś kodowania DRL w NCSie, czy coś innego łatwego i szybko załapiesz, o co w tym chodzi. Potem DIS, Łukasz ma rację, tam to już wielkie pole do popisu.

 

Każdy z nas kiedyś zaczynał. Mi nigdy nie udało się nic uwalić.

A w dziale diagnostyki jest sporo instrukcji i nie trzeba prób i błędów samemu robić.

Opublikowano
Łączysz się z autem, pokazuje Ci listę wyposażenia ewdług modułów ICE oraz EWS. Następnie klikasz SCAN i czekasz do ukończenia. Następnie klikasz w zakładkę EDIT i tam masz opcję SHOW LOG. Klikasz to i otwiera Ci się dokument, w którym masz podany przebieg z ICE (wskaźniki), EWS (immobilizer) oraz LCM (moduł świateł).
Opublikowano

W inpie tez posprawdzasz przebieg ;).

W module swiatel mozna zobaczyc po ilosci wcisnietego stopu np, oprocz tego, ze km bezposrednio.

 

Byl nawet taki temat na forum, ludziom sie sprawdzalo w miare.

Opublikowano

Podsyłam Wam LOGI jak przydatny może być BMWScanner przed zakupem auta :8)

 

Tutaj dla autentycznego M47:

http://images42.fotosik.pl/735/914effbbb40afd31m.jpg

 

A tak z pierwszego LEPSZEGO i autentycznego :wink: CRa:

http://images41.fotosik.pl/1910/10538d3f1c0eb9fam.jpg

 

I jeszcze BENZYNOWY AUTENTYK :norty: W benach jest zapis w 4ech modułach jak widać na poniższym screenie:

http://images40.fotosik.pl/1915/32942c4348a43394m.jpg

 

A tutaj PEREŁKA!!! :twisted: Przyjechał do mnie użytkownik na kontrolną diagnozę i co się okazało?? kupił auto z "autentycznym" przebiegiem :roll: Spójrzcie i wyciągnijcie wnioski jak bardzo można się pomylić:

http://images37.fotosik.pl/1929/8ce84f275f3a82a1m.jpg

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Opublikowano

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Unit BMWTNR HW SW-FSW CI DI BI/VI Date Odometer VIN ADFG Algorithm

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DDE -> 7.786.887 52 D5 01 12 40 50/00 - unknown 820C19 DDE3.0 M47

EWS -> 6.905.668 03 08 81 81 07 22/01 335254 km FFFFFF EWS3

ABS -> 6.756.286 08 42 05 69 60 06/61 - - 005183 ABS/ASC MK20 E36,E46

SRS -> 6.912.755 10 30 32 09 00 25/01 - PE65183 000000 MRS4

IKE -> 6.910.277 10 21 05 53 11 25/01 275273 km PE65183 020000 M35080 - E46 (E46)

LCM -> 6.907.947 10 20 29 20 00 26/01 300000 km PE65183 3D0000 HC11P2 - 3 (LSZ)

ZKE -> 6.914.365 11 20 02 50 12 25/01 - - CC5183 ZKE5

MFL -> 0.000.000 01 09 00 03 78 00/00 - - - MFL2

RAD -> 6.909.882 32 11 01 11 08 25/01 - - 005183 Radio ZIS/BM/MIR

 

Witam , a copowiecie o tym?? :?

 

Na zegarach mam teraz 275273 km czyli 60 tyś cofnięte ???

Opublikowano
Dokładnie tak. Porównujemy to co na wskaźnikach do dwóch pozostałych przebiegów. Jeżeli wynikają z nich duże różnice możemy być pewni o "korekcie" wskaźników.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.