Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
chłopaki mam problem z układem chłodzenia, najprawdopodobniej pompa wodna albo cos w tym rodzaju :( . wiec problem polega na tym ze dosc szybko mi sie silnik grzeje, nic nie wycieka z chłodnicy, ale jak odkrece korek do dziwny dzwiek sie wydobywa, tak jakby wode zasysało, albo jakby ktoś siorbał. jezeli ktos miał cos takiego to prosze o pomoc i o napisanie co to moze byc i jaki jest koszt naprawy. i jeszcze jedna sprawa, czy istnieje opcja zatarcia silnika jezeli jechalbym bez działajacego ukł. chłodzenia, bo musze przetransportowac auto a nie mam jak. myslałem zeby jechac poki nie zagdzeje sie do 3/4, zatrzymac sie, odczekac az ostygnie i dalej w droge. prosze o pomoc.
Opublikowano

Jak szybko się grzeje? Samochód jest na gazie? Musisz podać więcej informacji.

Jeśli faktycznie silnik się zbyt szybko nagrzewa i temperatura rośnie powyżej połowy skali wskaźnika to może być kilka przyczyn tego stanu żeczy:

- uszkodzony termostat (nie otwiera się)

- zakamieniona chłodnica lub cały układ

- uszkodzona pompa wodna, często były z plastikowymi wirnikami.

Innej metody jak wyjącie pompy nie ma aby cokolwiek sprawdzić. Termostat jest pod pompą i w razie uszkodzenia trzeba go wymienić. Rozbiera się łatwo .A ceny nie są duże - pompa ok.120 zł.

A zachowanie jakie opisujesz co do syczenia jest normalne ponieważ są to systemy ciśnieniowe.

Opublikowano
grzeje sie w około 20 - do 25 minut do około 3/4 wskaznika. a co do gazu to zalezy o co chodzi: jezeli chodzi oto czy chodzi na LPG to nie, tz. mam instalacje ale grzałem na benie, a jezeli Ci chodzi oto czy kręciłem gazem w sensie wciskanie gazu to nie wciskałem, normalnie na luzie bez gazu sobie chodził i tak jak wyzej napisałem po około 25 minutkach sie grzeje. apropos, pytanko mam, tak jak wczesniej pisałem musze przetransportowac fure, da rade nia jechac poki sie nie zagrzeje, odczekac az ostygnie i dalej w droge, czy lepiej zacholowac, bo nie chce zrujnowac silnika. słyszałem ze sa dosyc podatne na takie rzeczy, ale nie wiem jak jest naprawde, bo mam betke zaledwie od pół roku i bardzo ja chwale, bo trzeba przyznac ze betki sa zajebis.....te, zakochałem sie w tych samochodach.
Opublikowano (edytowane)
apropos Vindevil, widze ze tez jestes z cz-wy, jesli mozna wiedziec to z jakiej dzielni??? ja jestem z rakowa, a tak wogóle to pozdro i dzieki za rade Edytowane przez ananas
Opublikowano (edytowane)
chłopaki mam problem z układem chłodzenia, najprawdopodobniej pompa wodna albo cos w tym rodzaju :( . wiec problem polega na tym ze dosc szybko mi sie silnik grzeje, nic nie wycieka z chłodnicy, ale jak odkrece korek do dziwny dzwiek sie wydobywa, tak jakby wode zasysało, albo jakby ktoś siorbał. jezeli ktos miał cos takiego to prosze o pomoc i o napisanie co to moze byc i jaki jest koszt naprawy. i jeszcze jedna sprawa, czy istnieje opcja zatarcia silnika jezeli jechalbym bez działajacego ukł. chłodzenia, bo musze przetransportowac auto a nie mam jak. myslałem zeby jechac poki nie zagdzeje sie do 3/4, zatrzymac sie, odczekac az ostygnie i dalej w droge. prosze o pomoc.

 

-Sprawdz Visco czy kręci jak powinno gdy silnik jest nagrzany :search:

-Sprawdz czujnik temperatury (ten od wskazań na desce) :search:

-Odłącz przewód powrotny od chłodnicy przy zbiorniczku jak silnik się nagrzeje i zobacz czy z niego leci (najprawdopodobniej owe siorbanie to właśnie powrót płynu z chłodnicy więc termostat jest otwarty i pompa też się kręci i zarazem podaje)

 

-żeby wykluczyć uszkodzony czujnik temp. przytrzymaj go troszkę dłużej - niech się nagrzeje porządnie :mrgreen: pózniej go wyłącz i odkręć korek :twisted2: ale ostrożnie - jak ostro poleci para i słychać będzie bulgot to woda zaczyna się gotować więc czujnik nie ściemnia

 

Być może w pompie poleciało jakieś skrzydło od wirnika :jawdrop:

Albo Visco zakończyło swój żywot :jawdrop:

 

Jeżeli silnik będzie zimny to możesz na szybkości gdzieś podskoczyć

ale pamiętaj że płyn uzupełniamy tylko na zimnym silniku także jak po drodze stracisz płyn to czekaj aż silnik wystygnie całkowicie.

Jeżeli wskazówka temperatury zbliży się do czerwonego pola to odrazu gaś silnik bo go zarżniesz.

 

Jeżeli się myle to mnie poprawcie :wink:

Edytowane przez Bohun
http://img92.imageshack.us/img92/1637/dddd6cx.jpg
Opublikowano
"sprawdz visco" - mozesz rozwinac temat w jaki sposób, co i jak, byłbym wdzieczne, bo sie za bardzo na mechanice nie znam.
Opublikowano

Jeśli nie ma Visco ( to to z wentylatorem ) to samochód będzię się grzał na postoju, ale nie w czasie jazdy. Czujnik temp. ...hmm z praktyki wiem że jeśli się coś dzieje z nim to w ogóle przestaje pokazywać lub ma zwarcie i pokazuje odrazu maxa.

 

Tak , samochodem można jechać, byle go nie przegrzewać.

Mieszkam w śródmieściu i jak chcesz to masz kontakt gg:1867252

Opublikowano

"Jeżeli wskazówka temperatury zbliży się do czerwonego pola to odrazu gaś silnik bo go zarżniesz."

 

jesli max sie zagrzał a wyłaczysz motoryne to nie bedzie obiegu i wypierniczy ci szlauchy zaraz bo sie w nich woda zagotuje

polecam jesli jedziesz wzoc luz i schłodz go jak mozesz przez jazde!

a potem wyłącz dopiero

ja podejrzewam Visco u mnie to samo było

acha jak bys kupił uzywane to Visco nie moze nigdy lezec!!!!!!!!! bo olejw Visco sie rozlewa i po zawodach!!

pozdrawiam

Andreass

Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam również problem z chłodzeniem i objawy bardzo podobne ale z tą różnicą że mi się auto grzeje tylko na wolnych obrotach ale niezależnie czy stoję czy jade 120 na piatce. Na postoju zauważyłem że gdy pochodzi na wolnych obrotach zaczyna lecieć zimne powietrze z ogrzewania zamiast gorącego i w tym samym momencie wskazówka teperatóry zaczyna lecieć ku górze ale jeszcze powyzej 3/4 tych nie wzrosła. wydaje mi sie ze to raczej napewno pompa a nie wisko ale nie znam się na tym i nie wiem zabardzo jak zdiagnozować tą pompę szczególnie że w poździerniku wymieniona została na nową za 160 zł. Mój mechanik upiera się przy wisku. co robić? jak sprawdzić tą pompę? jeśli to wisko to jak moge sprawdzić czy nagrzane wisko "odpowiednio" zasprzęgla jaką siłę doi trego przyłożyć ? wydaje mi się że kręci się ciężej na zagrzanym silniku niż na zimnym ale czy wystarczająco ?

 

pozdrawiam zainteresowanych i dziękuję za wszelką pomoc :modlitwa:

Opublikowano

witam

Jarek sprawdz :

1. czy układ nie jest zapowietrzony

2. Visco jesli ma swoje lata to juz jest do wymiany bo olej w nim jest zbyt rzadki.

ja stawiam na Visco to bolączka E30

 

Pozdrawiam

Andreass

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

witam

mam bardzo podobny problem z swoja e30 320 88r. Samochod przy spokojnej jezdzie i pracy na biegu jalowym zaczyna sie grzac, temperatura wskakuje juz blisko czerwonego pola, pewnie gdybym jeszcze przytrzymal na luzie to wskoczylo by na czerwone, ale gdy wezme mocniej przegonie samochod to temperatura z okolic tego czerwonego spada do polowy jak powinno byc. I teraz od czego powinienm zaczac diagnozowanie? i czy wydaje sie wam ze to wina termostatu? viska? pompy? od czego zaczac i jak sie od tego zabrac? ;/

pzdr

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
panowie takie pytanko mam, jako ze temat chyba odpowiedni. e30 touring, 1.8i, M40 z 1990 roku. 201 tys km. Od pewnego czasu wskazowka temperatury wariuje, dochodzi do polowy, potem idzie wyzej, czasem w polowe miedzy czerwonym polem a 3 kreska, czasem sobie przeskakuje, jak wlacze ogrzewanie na max, otworze termostat wlacze wentylator na 4 to ma tendecje do opadania. miesiac temu wymienilem plyn chodniczyn a Kulera K2, wczesniej przeczyscilem uklad plynem (nie pamietam juz jakim) w tej chwili nic nie cieknie znikad, silnik chodzi normalnie, tylko te wskazania sa nienormalne. jak go w trasie puszcze dosc szybko to temp spadnie ciut powyzej srodkowej kreski, ale nie zawsze. silnik sie nie gotuje, auto jezdzi praktycznie stale na LPG, jakies pomysly? wadliwy wskaznik? czujnik? termostat?
Opublikowano

Witam. Posiadam e46 320d z 1999r.

Ja również ostatnio mam problemy z grzaniem się silnika.

A dzieje się to nie regularnie. Zaczęło się około 2 tygodni temu. Stałem w korku tak około 30 min i zauważyłem że wskazówka zaczyna się wychylać trochę za połowę. Po pewnym czasie doszła do czerwonego pola i samochód zaczął dziwnie się zachowywać - stracił moc, ledwo zdążyłem zjechać na pobocze i wyłączyłem silnik. Po 30 min odpaliłęm go i pojechałem dalej - przy normalnej jeździe już się to nie powtórzyło.

Minęło trochę czasu i dzisiaj znów to samo. Zrobiłem około 200 km, jak dojeżdżałem do Warszawy, stanąłem na światłach i zauważyłem że wskazówka powoli zaczyna się wychylać poza połowę. Natychmiast zjechałem na pobocze. Otworzyłem maskę - dotknąłem chłodnicę od przodu - była tylko trochę ciepła (nie była gorąca). Po 15 minutach odpaliłem i pojechałem dalej. Na następnych światłach to samo, więc go wyłączyłem i włączyłem - wskazówka powróciła do połowy.

Co to może być? Czy to normalne, że jak wskazówka trochę wychyli się poza śrotek, to można wyczuć spadek mocy auta? (im bardziej się nagrzeje tym słabsza moc silnika).

Opublikowano

ted

słuchaj miałem to samo w e36 mojej. napoczatku był to termostat,

potem szlak trafił pompe wodną

a na samym koncu i tak wymieniłem wszystko wraz z chlodnica i visco i sie nie martwie.

Opublikowano

Witam

Ja tez mam problem z ukladem chlodzenia. Pojechalem wczoraj ze znajomymi nad zalew, zaparkowalem auto, i odchodzac zobaczylem jak leje mi sie dość mocno płyn od dołu chlodnicy. Otworzylem maske, popuscilem korek od zbiorniczka to zaczelo ładowac plynem. Jak ostygl zbiorniczek wyrownawczy byl pusty, dolalem mu plynu, zapalilem i niby bylo ok, ujechalem moze z 2 km i temperatura zaczela znow rosnac przekraczajac polowe skali i znow zaczal sączyc sie płyn z pod spodu. zauwazylem tez ze wąz ktory idzie do termostatu jest bardziej goracy niz waz wychodzacy z niego (tak jak by termostat nie bardzo sie otwieral). Znajomy mi wczoraj powiedzial ze to albo termostat albo uszczelka pod glowica, jak to sprawdzic? i ile kosztuje termostat do 320i 91r.

Opublikowano
ted

słuchaj miałem to samo w e36 mojej. napoczatku był to termostat,

potem szlak trafił pompe wodną

a na samym koncu i tak wymieniłem wszystko wraz z chlodnica i visco i sie nie martwie.

 

 

A jak się zagrzał to terz miałeś spadki mocy?

Dlaczego tak się dzieje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.