Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

Potrzebuję pomocy i odpowiedzi na kilka pytań. Od jakiegoś czasu szukam benzynowego e91 dla żony i naszego brzdąca. Znajomy który sprowadza auta jest właśnie w Belgii i znalazł fajne e91 318d z 2006 roku 122KM delikatnie puknięte z przodu i tyłu z pełnym ASO w naprawdę fajnym stanie. Czy auto z tym silnikiem i z tego rocznika ma DPF? Czy ten silnik 122KM ma tez problemy z łańcuchem rozrządu? Czy jest to dokładnie ten sam silnik co 143KM tylko ma zredukowaną moc? Czy różni się jakoś konstrukcyjnie?

Jutro po południu dostanę VIN ale chciałbym już trochę dowiedzieć się o tym aucie/silniku, będę musiał się zdecydować tak czy nie do jutra wieczora.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano
Mam ten silnik318D M47tu2 122km radzi sobie spoko jak na te koniki ,wcześniej turbo wstaje niż w 320d mogę powiedzieć jedno jest bezawaryjny jeżeli jest z Belgi to nie ma DPF-a ani klapek w kolektorze, jak jest udokumentowany przebieg i nie mocno puknięty to nic tylko brać :cool2:
Opublikowano
Miałem taki sam motor w e90, do tego chip na 163KM i auto jeździ super z silnikiem zero pboblemów, dla mnie 122 było za mało do wyprzedzania.
Opublikowano

Chip musi iść obowiązkowo. Chociaż jakiś czas temu jeździłem znajomego 318d 143KM i spoko. Po prostu szukałem benzyny 318i/320i ze względu na to że żona przemieszcza się głównie po mieście robiąc ok 8000km rocznie. Wpadł ten dieselek, dlatego pytam o DPF z wiadomych przyczyn - na krótkich odcinkach to większy kłopot niż pożytek. Jeżeli to w czymś pomoże to wydech nie jest skierowany w dół czyli wychodzi na że DPF jest. Chyba że wszystkie 318d tak mają. Zresztą cały czas się zastanawiam czy diesel na takie jazdy to dobre rozwiązanie. Uszkodzenia rzeczywiście nieduże, z tyłu zderzak, błotniki nie ruszone, wzmocnienie całe, pęknięta lampa i wgniotek na klapie ok 4cm. Z przodu też tragedii nie ma połamany zderzak, osłona plastikowa pod zderzakiem, zagięty lekko lewy błotnik, lampy ksenonowe (jedna zbita, druga ma połamane plastiki), podgięta maska i delikatnie wgięte wzmocnienie czołowe zaraz za nerkami. Poduszki, zawieszenie, chłodnice ok auto pali i jeździ. Według KS ostatni przegląd w maju 2012 roku. W środku zero śladów zużycia. Wyposażenie nie powala na kolana ale do przemieszczania się po mieście i wypadów weekendowych zupełnie wystarczające.

Powiedzcie mi tylko czy ten silnik 122KM był dostępny tylko flotowo czy dla prywatnych użytkowników, prowadzących działalność też?

Opublikowano

puknięty przód i tył- i słabo wyposarzony...policz koszta kompletne - te samochody nie są znowu takie drogie.

bo jak widze same ksenony to już 2kilo.No i sprzedać nie będzie łatwo bo nikt nie wierzy w zadrapania lakieru....

Opublikowano
Dzięki Panowie za pomoc ale tą 318d odpuściłem. Podczas wyciągania przez znajomego historii w ASO okazało się że na przeglądzie przy ok 120kkm serwis stwierdził podobno dość częstą usterkę silnika luz osiowy wału czy wałka, coś takiego, podobno problemy w tłumaczeniu. Może z tym jeździć i jeździ ale jak długo nie wiadomo. Znajomy sam odradził mi zakup tego auta więc szukamy dalej. Aha DPF był na stanie a historia serwisowa i wyposażenie na +. Chyba jednak zostanę przy szukaniu 320i :wink:
Opublikowano
Dzięki Panowie za pomoc ale tą 318d odpuściłem. Podczas wyciągania przez znajomego historii w ASO okazało się że na przeglądzie przy ok 120kkm serwis stwierdził podobno dość częstą usterkę silnika luz osiowy wału czy wałka, coś takiego, podobno problemy w tłumaczeniu. Może z tym jeździć i jeździ ale jak długo nie wiadomo. Znajomy sam odradził mi zakup tego auta więc szukamy dalej. Aha DPF był na stanie a historia serwisowa i wyposażenie na +. Chyba jednak zostanę przy szukaniu 320i :wink:

 

Ja też szukałem 320i i kupiłem w końcu 320d. Bardzo ciężko było mi znaleźć benzynę w dobrym wyposażeniu. Jest ich mało, szczególnie na naszym rynku. Zagranicą pewnie więcej.

Powodzenia :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki Panowie za pomoc ale tą 318d odpuściłem. Podczas wyciągania przez znajomego historii w ASO okazało się że na przeglądzie przy ok 120kkm serwis stwierdził podobno dość częstą usterkę silnika luz osiowy wału czy wałka, coś takiego, podobno problemy w tłumaczeniu. Może z tym jeździć i jeździ ale jak długo nie wiadomo. Znajomy sam odradził mi zakup tego auta więc szukamy dalej. Aha DPF był na stanie a historia serwisowa i wyposażenie na +. Chyba jednak zostanę przy szukaniu 320i :wink:

 

Pierwszy raz slysze o tym problemie,jeszcze nie spotkalem sie na zadnym forum ,tym bardziej ze to silnik bardzo dobry juz w e46 byl wkladany!!

Powiedz mi w jakich pieniadzach ona byla?

Opublikowano
A czemu niby z Belgii ma nie mieć DPFa ?

Bo Belgowie mają tak że chyba ich nie obejmują emisje spalin ,czy coś takiego :wink:

Opublikowano
wcześniej turbo wstaje niż w 320d

 

Zastanawiałbym się, czy to tylko atut. W zimę na nierozgrzanym silniku do jakich obrotów kręcisz?

Jak w każdym moim dieslu do 2000tyś :wink:

Opublikowano
Dzięki Panowie za pomoc ale tą 318d odpuściłem. Podczas wyciągania przez znajomego historii w ASO okazało się że na przeglądzie przy ok 120kkm serwis stwierdził podobno dość częstą usterkę silnika luz osiowy wału czy wałka, coś takiego, podobno problemy w tłumaczeniu. Może z tym jeździć i jeździ ale jak długo nie wiadomo. Znajomy sam odradził mi zakup tego auta więc szukamy dalej. Aha DPF był na stanie a historia serwisowa i wyposażenie na +. Chyba jednak zostanę przy szukaniu 320i :wink:

 

Pierwszy raz slysze o tym problemie,jeszcze nie spotkalem sie na zadnym forum ,tym bardziej ze to silnik bardzo dobry juz w e46 byl wkladany!!

Powiedz mi w jakich pieniadzach ona byla?

 

6800 euro. Na gotowo miała wyjść ok 35-36kzł.

Opublikowano

Mam pytanie do obu kolegow: jaka jest temperatura turbiny po 2minutach pracy silnka?

 

Kolego, Twoje pytanie jest bez sensu, bo "temperatura turbiny" zależy od wielu czynników, jak styl jazdy, temperatura na zewnątrz etc...

Opublikowano
Ciężko jest odpowiedzieć jaka jest temperatura turbo i w jakim czasie, myślę że dużo zależny od temp.na zew. tak jak kolega wyżej zaznaczył :roll:
Opublikowano
Wiesz co jak szukałem na stronach w DE to ceny w granicach 8-9k euro z przebiegiem do 150kkm i pełną historią. Także byłoby w porządku gdyby nie silnik...
Opublikowano
wcześniej turbo wstaje niż w 320d

 

Zastanawiałbym się, czy to tylko atut. W zimę na nierozgrzanym silniku do jakich obrotów kręcisz?

[OT] Ale czy to ma większe znaczenie, skoro turbo tak czy tak "kręci się" zawsze jak silnik pracuje, nawet na "luzie" przy tych ~8xx rpm?

 

Sent from my GT-I9300

Opublikowano
wcześniej turbo wstaje niż w 320d

 

Zastanawiałbym się, czy to tylko atut. W zimę na nierozgrzanym silniku do jakich obrotów kręcisz?

[OT] Ale czy to ma większe znaczenie, skoro turbo tak czy tak "kręci się" zawsze jak silnik pracuje, nawet na "luzie" przy tych ok. 8xx obrotach/min?

 

Sent from my GT-I9300

Myślec że na jałowym się turbo nie kreci tylko jak jest powyżej 1500 obrotów :wink:

Opublikowano

Mam pytanie do obu kolegow: jaka jest temperatura turbiny po 2minutach pracy silnka?

 

Kolego, Twoje pytanie jest bez sensu, bo "temperatura turbiny" zależy od wielu czynników, jak styl jazdy, temperatura na zewnątrz etc...

 

ma wiecej sensu niz ci sie wydaje. i przykre ze tak sadzisz i powielasz bzdury. spruboj dotknac turbiny po 20 sekundach od uruchomienia silnka i odpowiedz sobie na pytanie czy to jest atut ze ona wstaje wczesniej. w tym samym czasie uklad tlokowo - korbowy bardziej dostaje po d... niz turbina a ten jest w kazdym samochodzie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.