Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam silnik 2.0 d (M47N2) 150 KM.

Czytałem ostatnio trochę artykułów o chiptuningu i powoli zaczynam o tym myśleć :).

Standardowo jest sporo opinii popierających podniesienie mocy oraz sporo opinii mówiących o tym że to łatwa droga do zajechania silnika.

 

Pytanie czy jest ktoś na forum kto również w E83 z moim silnikiem podkręcał sobie moc?

Jakie wrażenia? Jakie odczucia? Jak z dalszą eksploatacją autka?

Będę wdzięczny za każdą informację.

Opublikowano

Kolego mam identyczne X3 i wiosną 2012 robiłem chiptuning na 180KM.

Robiłem to w V-techu - 1400zł z pomiarami na hamowni.

Auto jedzie zupełnie inaczej, jak prawdziwy diesel, bo 150 konna wersja musi być wkręcana na obroty prawie jak benzyna :)

Jednak po 2 tygodniach jazdy od chiptuningu zapchał sie DPF :roll:

Potem go usuwałem w innej firmie i goście dziwili się dlaczego nie zaproponowano mi jednoczasowo go usunąć w czasie tuningu.

Tym samym byłem w plecy ok 600zł bo jak zrobisz w pakiecie chiptuning i usuwanie DPFa (fizycznie i komputerowo) zapłacisz ok 2000zł.

Jeżdżę już po tych operacjach rok i jedyne co stwierdziłem poza mniejszym ok 1,5 litra spalaniem to dymienie z rury przy ostrym wciskaniu gazu.

Ale teraz jazda tym autem to prawdziwa przyjemność. :D

BMW = Radość z jazdy
Opublikowano

Właśnie o takie informacje mi chodziło :).

Czyli generalnie chiptuning musi pójść w parze z wycięciem DPF, i bez tego nie ma sensu tego robić zgadza się?

I tutaj znów pojawia się temat rzeka o tym czy wycinać DPF czy nie wycinać. Jest tyle samo zwolenników co i przeciwników.

Ehhh. Ciężki temat :).

Opublikowano

Widzę ,ze kolega się tak zawiziął na różne modyfikacje w aucie ,ze szok :mrgreen: :mrgreen:

Fakt jest taki ,iz robiąc chiptuning dpf lepiej usuwac .jest o tym sporo w postach w innych działach :D :D

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

filtr ma tyle z tym wspolnego ze kiedy wzrastaja "moze przerobowe silnika" + ktos lubi sobie szybko i gleboko wcisnac gaz - w tym wlasnie momencie produkuje sie najwiecej "czarnej sadzy" ktora standardowo osadza sie w filtrze lub tez jak w starych dieslach wylatuje do atmosfery bezposrednio co tez widac golym okiem (wspomniana juz czarna chmura :( )

Podsumowujac jesli ktos chce zadpac o filtr, swoja kieszen i srodowisko - zaleca sie w miare plynne przeyspieszanie.

Jesli ktos chce sie scigac....hmm bmw x3 :roll: :roll: to moze lepiej inne auto lub benzyniak?

Takie moje zdanie - co nie oznacza ze nie mam przyjemnosci i nie lubie czasami wcisnac :) jednak daleki jestem od modyfikacji, zwlaszcza czegos takiego jak 2 tonowy suv :)

Opublikowano

Ja też nie uważam,iż X3 2.0d to auto dobre do modyfikacji min. z tego powodu ,ze to suv jak kolega napisał i nie służy do wyścigów :wink: :wink:

Benzyna już bardziej do tego się nadaje i koszty modyfikacji zdecydowanie mniejsze :D

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja też nie uważam,iż X3 2.0d to auto dobre do modyfikacji min. z tego powodu ,ze to suv jak kolega napisał i nie służy do wyścigów :wink: :wink:

Benzyna już bardziej do tego się nadaje i koszty modyfikacji zdecydowanie mniejsze :D

SUV czy nie SUV ale jak na trasie chcę wyprzedzić inne auto to chcę mieć zapas mocy aby manewr wykonać szybko. 150KM to przynajmniej dla mnie za mało abym mógł powiedzieć, że dobrze wyprzedza się tym autem. Jak auto się zachipuje o 20% to dla samochodu przyniesie to jedynie korzyści: większa moc i moment, niższe spalanie (o dziwo), a dla silnika to nie jest wcale jakaś straszna zmiana bo producenci sami ustalają właśnie w chipach limity mocy i momentu. Z resztą słyszałem, że w ASO również można przeprogramować chipa.

Opublikowano

Taa...możesz w ASO ale koszt masakryczny :duh: :duh: :duh: a poza tym nikt mnien nie przekona do tuningu silnika X3 i tyle :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: niezależnie od argumentów :D :D

Mnie tam i 163 i 177 wystarcza a jak chce więcej mam jeszcze inne auto sporo mocniejsze :wink:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Ile ludzi tyle opinii.

W Polsce szczególnie :)

Silnik 2.0D w x3 to stara, toporna konstrukcja z lat 90 z serii 3 - jedna z najczęściej obok Audi, VW 1.9d tuningowana od wielu lat.

Poza tym sorry Panowie, ale jak ktoś mówi że X3 150KM ma wystarczające osiągi... chyba do toczenia się w niedzielę do kościoła.

To auto ze 150KM w ogóle nie jedzie... aż strach wyprzedzać inne samochody.

Ja zrobiłem tuning na 180KM i 380nM i teraz wiem co to przyspieszanie dieslem :D

Ale jeśli chip tego modelu, to tylko z usunięciem DPFa - wyjdzie taniej :) i najlepiej z pomiarami na hamowni.

Ja zrobiłem już 30 000km i jestem zadowolony.

BMW = Radość z jazdy
Opublikowano (edytowane)
Jak komuś mało to kupić sobie E53 albo E70 i tym sobie polatasz po trasie :wink: :wink: Edytowane przez sfinks311
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano (edytowane)
Taa...możesz w ASO ale koszt masakryczny :duh: :duh: :duh: a poza tym nikt mnien nie przekona do tuningu silnika X3 i tyle :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: niezależnie od argumentów :D :D

Mnie tam i 163 i 177 wystarcza a jak chce więcej mam jeszcze inne auto sporo mocniejsze :wink:

Nie każdy ma kilka samochodów, którymi jeździ zależnie od pogody i humoru :-) Ja na przyklad nie mam miejsca w garazu na tyle samochodów.

Ja potrzebuję jeden samochód, który spełni moje oczekiwania. I od razu wyjaśnię, że nie kupiłem z mocniejszym silnikiem bo wolałem kupić pewne auto z silnikiem 2.0D z salonu PL, od początku serwisowane, z pewnym niskim przebiegiem, z bogatym wyposażeniem niż auto z zagranicy z silnikiem 3.0D, które to niby jest bezwypadkowe, które sprzedaje cwaniak laweciarz.

Moim poprzednim BMW było E46, sam je przywiozlem z Niemiec i cieszyłem się bezawaryjną jazdą przez 4,5 roku. Nigdy nie kupiłbym w Polsce sprowadzonego z zagranicy samochodu przez handlarza. Wcześniej 2 razy się naciąłem i dziękuję za takie transakcje. Ale to tak na marginesie poruszanego tematu :norty:

Edytowane przez automat_82
Opublikowano

Miałeś Kolego e46 i nadal je masz tylko w innej budzie :)

Skoro byłeś z niego zadowolony to z tego też będziesz.

Silnik jest stary i podatny na chip tuning bez późniejszych problemów, więc spokojnie dołóż mu ok 30 KM :D

BMW = Radość z jazdy
Opublikowano

A tak w ogóle to dzięki Radek jeszcze raz za pomoc przy rozwiązywaniu zagadki ze zderzakami :cool2:

Hej....ja się też dowiedziałem co i jak :cool2: :cool2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano (edytowane)
Silnik jest stary i podatny na chip tuning bez późniejszych problemów, więc spokojnie dołóż mu ok 30 KM :D

Tak też zamierzam zrobić. Jestem już z kumplem ugadany w V-Tech Pomorze na chipa. Tylko najpierw mówi aby zrobić z 2-3 tys km i sprawdzic spalanie i zobaczyć jak się jeździ, aby później poczuć różnicę ;-)

Edytowane przez automat_82
Opublikowano
Silnik jest stary i podatny na chip tuning bez późniejszych problemów, więc spokojnie dołóż mu ok 30 KM :D

Tak też zamierzam zrobić. Jestem już z kumplem ugadany w V-Tech Pomorze na chipa i usuwanie DPF'a. Tylko najpierw mówi aby zrobić z 2-3 tys km i sprawdzic spalanie i zobaczyć jak się jeździ, aby później poczuć różnicę ;-)

 

Ha ha :) różnicę poczujesz od razu!!! Po pierwszym naciśnięciu gazu :D

BMW = Radość z jazdy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.