Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam takie pytanie ,

Czy akumulator ktory jest teoretycznie wyczerpany i wskazuje 12V w stanie spoczynku po odlaczeniu moze byc faktycznie wyczerpany ? Dodam ze to nowy (4 tygodniowy ) akumulator Bosh s3 88ah i na poczatku działał bez zarzutu. W aucie jak jest podlaczony to nawet kontrolki przygasają w tej chwili.

 

dziekuje za odpowiedz :)

 

 

viewtopic.php?f=69&t=117886

Opublikowano

No własnie się zastanawiam nad tym bo z tego co znajduje na różnych forach to każdy kto ma rozładowany akumulator pisze że ma poniżej 12V , wiem że pojemność akumulatora jest tutaj bardziej istotna.

A Zaczełem się tym zastanawiać bo kupiłem prostownik w tesco (heh wiem) 12V i 6A i kiedy go podłączam to mi wyskakuje na prostowniku że 100% naładowany!?, i teraz niewiem czy to moje auto wariuje a aku jest wporzo, czy prostownik nawala, czy to kontrolki prostownika są pochrzanione ehh.

Opublikowano

gdzieś tam z netu:

1. Akumulatory powinny być zainstalowane w ciągu 15 miesięcy od daty ich produkcji. Wartość napięcia akumulatora w momencie instalacji powinna być większa niż 12,4 V (w najgorszym przypadku większa niż 12,25 V).

2. Jeżeli w wyniku długiego magazynowania napięcie akumulatora spadnie poniżej wartości 12,4 V, to akumulator wymaga doładowania. Przed przystąpieniem do ładowania należy zastosować wszystkie konieczne środki ostrożności. Więcej informacji na ten temat podano w niniejszym katalogu w dziale dotyczącym instrukcji ładowania akumulatora. Po naładowaniu akumulatora należy uaktualnić datę doładowania na nalepce z tyłu akumulatora o 6 miesięcy po dacie drugiego doładowania poprzez fizyczne zaznaczenie na nalepce. (Należy pamiętać, że przed sprzedażą dozwolone są maksymalnie dwa doładowania, a akumulator nie może być sprzedany po upływie 9 miesięcy po dacie pierwszego zalecanego doładowania).

2.1 Podczas magazynowania należy sprawdzać napięcie akumulatorów w celu identyfikacji starszych akumulatorów i określenia tych, które wymagają doładowania.

2.2 Do pomiaru napięcia używać woltomierza/multimetru cyfrowego z odczytem do minimum dwóch cyfr po przecinku (np. 12,76 V).

2.3 Akumulatory o napięciu poniżej 11 V należy zlikwidować (akumulatory te uległy nieodwracalnemu zasiarczeniu i nie zapewnią kupującemu odpowiednich parametrów oraz czasu eksploatacji).

Co do marki akumulatora który kupiłeś - czytałem kiedyś ostrzeżenia przed wielką ilością podróbek made in china, może na taki trafiłeś.

Moim zdaniem z akumulatorów to tylko Moll, Banner, Fiamm.

Opublikowano
Dziękuje za wyczerpującą odpowiedz, troche mnie zmartwiłeś tymi chinskimi podróbkam ponieważ dałem z niego ponad 500pln ehhh jakoś mi się niewidzi kupowanie nowego :P, a co do aku to ładował mi się całą noc a napięcie wyjściowe pokazuje dokładnie 12.04V więc niewiem czy zepsuty prostowanik czy faktycznie cos z tym aku leży.
Opublikowano

Problem rozwiązany heh okazało się, że prostownik którym ładowałem miał napięcie wyjściowe 12V więc nic dziwnego że niemógł dostarczyć większego napięcia :P, po zmianie prostownika teraz mam 13.6V na jego wyjściu i akumulator naładowany do 12.84V autko pali :D jeah.

 

dziekuje za odpowiedzi :).

Opublikowano
Tak się teraz zastanawiam, po co produkować prostownik, który ładuje tylko do 12V?
Opublikowano

tulipan, zmartwię cię, to co kolega napisał tyczy się nowych akumulatorów jak chcemy dany akumulator kupić, co do akumulatorów które już były używane (tak jak w tym przypadku) to mając na spoczynku napięcie nawet 11,8V auto może ci bezproblemowo odpalać (o ile nie ma systemu zabezpieczającego) i chodzi (o ile akumulator będzie zdrowy, ponieważ na obciążeniu układu napięcie wyjściowe spadnie do np 11,7V). Jeżeli akumulator jest padnięty (np pomiędzy płytami dochodzi do mikrozwarć przez odpady masy lub przez zbyt małą ilość dielektryka) napięcie wyjściowe przy obciążeniu spadnie o wiele więcej.

 

Kolego tulipan, nie chcę się kłócić ale skoro twierdzisz dalej że masz racje przeczytaj wszystkie posty od początku ze zrozumieniem.

 

Pozdrawiam Sebastian

 

jarek28e46320D :

 

Sprawdź woltomierzem napięcie na klemach akumulatora podczas gdy silnik jest uruchomiony, być może masz za niskie ładowanie, jeżeli akumulator masz obsługowy sprawdź poziom dielektryka.

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano
mifo,każdy jest mądry jak sie już powie co bylo przyczyną awarii,ja od początku napisałem że aku jest rozładowany i tak było,a Ty nic nie stwierdzileś tylko napisales że ja sie z czyms tam mijam,prawda jest tak że nie wiedziałes co jest przyczyna awarii a teraz sie mądrujesz że niby wiedziałeś że aku jest padnięte,
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.