Skocz do zawartości

X5 E70 - czy warto sprowadzic z usa


bodek_wr

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

 

Biorac pod uwage ceny i dostepnosc tych aut na rynku europejskim (ceny powyzej 20.000 euro za 2007 i przebieg > 200000km)

czy warto bawic sie w sprowadzenie auta, po lekkiej stluczce z usa? Czy ktos to zrobil?

Czy korzystac z firmy zewnetrznej czy raczej samemu bwaic sie w aukcje copart i iaai?

 

Pozdrawiam

 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

bez szczegolowej analizy sklaniam sie do twierdzenia, ze przy obecnym kursie dolara sie nie oplaca

 

to co jest sprowadzane do Polski to sa same szroty - albo przejechane przez walec, albo po powodzi

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością są różne historie. Dużo zależy kto organizuje import.

Osobiście mam inne doświadczenia.

sprowadziłem roczne auto z bardzo małym przebiegiem i symbolicznym uszkodzeniem. Auto aktualnie ma przepisaną gwarancję na Europe.

wystaczy popatrzyć na samą wartość auta salonowego w USA koszt ok 60 tys usd czyli 190 tyś pln

 

 

bez szczegolowej analizy sklaniam sie do twierdzenia, ze przy obecnym kursie dolara sie nie oplaca

 

to co jest sprowadzane do Polski to sa same szroty - albo przejechane przez walec, albo po powodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oczywiscie, ze sa rozne historie. Biorac pod uwage wszystkie koszty (clo, VAT, akcyza, transport, przerobka z US na Euro, itd.) w mojej opinii jedynie sprowadzanie na mienie przesiedlencze ma sens... ale kazdy ma swoja logike i rachunek ekonomiczny

 

no i dobrze wyposazony X5 to prawie $10k wiecej niz napisales

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doposarzenie na EU nie jest aż tak kosztowne. wymiana tylnych świateł, uruchomienie świateł przeciwmgielnych ( u mnie były już nawet żarówki ) + przełacznik z funkajcą świateł przeciwmgielnych - podobno xenony można przestroić na EU - nie wiem nie musiałem korzystać.

pisząc o kwocie 60 tyś usd brałem już wyższą kwotę. Jak wiadomo do zakupów X5 E70 w wresji diesel w USA są rządowe subwencje na ekologie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma zadnych rzadowych subwencji na ekologie. BMW samo rabatuje wersje diesla, aby pobudzic sprzedaz. Nazywa sie to eco credit. Rzadowy system ulg podatkowych na samochody paliwooszczedne skonczyl sie w 2010 r.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że są rządowe dopłaty w USA do wersji diesel w przypadku BMW - wynia to min z tego iż silniki diesla tam montowane spełniaja normy Euro 5 min. dlatego że są wyposażone w układ RSC z układem Adblue. Czego nie ma w wersju na EU - jak na razie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po pierwsze, nie ma doplat rzadowych do wersji diesla. Jesli wiesz o takich, to pls podeslij linka, chetnie o nich poczytam.

 

Po drugie, silniki BMW diesla z US nie spelniaja normy Euro 5. AdBlue jest potrzebny do spelnienia norm, ktore obowiazuja w Kalifornii i ktore sa inne niz normy Europejskie.

 

Po trzecie, AdBlue sie dostepny w Europie z silnikiem 30d, ale to nie jest system, ktory wplywa na norme Euro 5. Bedzie on potrzebny do spelnienia normy Euro 6.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

re2. dopłaty - pozostańmy przy swoich zdaniach. W całych USA są inne normy ( niżesze) niż w Europie stąd min dopłaty do ekologicznych diesli.

 

re2. oczywiście że spełniają - trzeba miec podstawową widzę na temat ukłądów RSC zeby o tym dyskutować. Kilka szczegółów poniżej :

http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-68,t-system_scr_adblue.html

 

re. Po trzecie, AdBlue sie dostepny w Europie z silnikiem 30d, ale to nie jest system, ktory wplywa na norme Euro 5. Bedzie on potrzebny do spelnienia normy Euro 6.[/

super - bardzo poproszę o link gdzie mogę znaleść X5 30d z układem adblue. Lubię jeśli ktoś wie co pisze, a nie odwrotnie.

Euro 6 to zupełnie inna bajka i wchodzi obowiązkowo do nowych ciężarówek za rok.

 

Po pierwsze, nie ma doplat rzadowych do wersji diesla. Jesli wiesz o takich, to pls podeslij linka, chetnie o nich poczytam.

 

Po drugie, silniki BMW diesla z US nie spelniaja normy Euro 5. AdBlue jest potrzebny do spelnienia norm, ktore obowiazuja w Kalifornii i ktore sa inne niz normy Europejskie.

 

Po trzecie, AdBlue sie dostepny w Europie z silnikiem 30d, ale to nie jest system, ktory wplywa na norme Euro 5. Bedzie on potrzebny do spelnienia normy Euro 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

troche jalowa ta dyskusja i nie na temat, ale moze moderator nie pogoni za to, bo i tak w tym dziale nic sie nie dzieje

 

doplaty - widac, ze nie za bardzo wiesz o czym piszesz, wiec faktycznie, lepiej zostanmy przy swoim

 

re Euro 5 - a gdzie jest napisane pod adresem, ktory podajesz, ze silniki BMW oferowane w USA spelniaja norme Euro 5? Poczytaj jeszcze troche na ten temat. Siniki te nie sa juz dostepne w Europie, wlasnie z tego powodu, ze nie spelniaja normy Euro 5.

 

re BMW i AdBlue w Europie - najszybciej: otworz cennik X5 i zobacz w jakich modelach jest dostepny. Jesli potrzebujesz linka do cennika, to daj znac.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

re odnośnie dopłat chodzi o program

 

"Federal tax credits for diesels cars "- jak znasz podstawy angielskiego to sobie poczytaj

 

odnośnie `euro 5 - trudno dyskutować z kimś kto nie ma wiedzy na temat systemu SCR dopalania spalin w układzie wydechowym - polecam np wikipedię - nie masz czasu na edukowanie upartych.

co do X5 E70 z systemem adblue - przyznaję rację - sprawdziłem - zostały wprowadzone silniki diesla na europę z tym systemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tak jak wczesniej pisalem "Rzadowy system ulg podatkowych na samochody paliwooszczedne skonczyl sie w 2010 r.". Koniec kropka. Prosze Cie, nie wchodz na ten temat, bo akurat na podatkach sie znam

 

oczywiscie nie zalezy mi na edukowaniu na sile - jesli nie wierzysz w to co pisze i chcesz sprawdzic jaka norme spalin spelnia 35d (M57) to zadzwon do BMW. Powiedza Ci, ze BMW wprowadzilo nowy silnik N57 na upamietnienie daty wejscia w zycie nowej normy a M57 zniknal z rynku europejskiego

 

jeszcze raz napisze, bo chyba nie kumasz - system adblue nie jest potrzebny do spelnienia normy euro 5, jest on potrzebny do spelnianie norm spalin w Kalifornii. W skrocie - od spelnienia norm Kalifornijskich zalezy dopuszczenie do sprzedazy w calych Stanach. Amerykanie ograniczaja emisje NOx, Europejczycy ograniczali emisje CO2. W nastepnym roku wchodza w zycie nowe przepisy / nowa norma dla samochod osobowych (a nie tylko ciezarowek, jak napisales) i z tego co sie orientuje przewiduje ona obnizenie emisjo NOx, do ktorego bedzie potrzebny adblue

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że została dokonan pewna korekta "Po pierwsze, nie ma doplat rzadowych do wersji diesla." Borno "Rzadowy system ulg podatkowych na samochody paliwooszczedne skonczyl sie w 2010" na początku nie było później były ale się skończyły. Nie wiem jak to jest w stanach ale mój samochód kupiony w 2011 w NY został objety taką ulgą. Nie znam się na podatkach tak jak Ty więc nie drążę tematu.

 

Skupię się na temacie technicznym

"Amerykanie ograniczaja emisje NOx, Europejczycy ograniczali emisje CO2" tutaj chyba powinno być na odwrót i chyba nie chodzi o CO2 tylko o CO - chyba że w USA silniki są napędzane paliwem kopanianym - to by była nowość! Rozumiem iż jeśli wspominasz o programie emisji spalin w Kaliformi masz na myśli rozporządzenie AB 1493. Jak na pewno także wiesz Euro 4, 5 i 6 musi spełaniać CO dla benzyny 1 a dla diesla 0,5 g/km. Więc przy normie Euro 6 nic się nie zmienia. Nie myl CO tlenku węgla z CO2 dwutlenkiem węgla powstającym min ... tak z węgla kamiennego i brunatnego.

 

"oczywiscie nie zalezy mi na edukowaniu na siłę - jesli nie wierzysz w to co pisze i chcesz sprawdzic jaka norme spalin spelnia 35d (M57) to zadzwon do BMW. Powiedza Ci, ze BMW wprowadzilo nowy silnik N57 na upamietnienie daty wejscia w zycie nowej normy a M57 zniknal z rynku europejskiego

jeszcze raz napisze, bo chyba nie kumasz - system adblue nie jest potrzebny do spelnienia normy euro 5"

Z tym kumaniem to chyba troszkę niegrzecznie - wolałbym - tak jak pisałem wcześniej abyś przygotwał się do dyskucji.

Samochód BMW X5 35d xdrive z silnikiem M57N2 - oferowany tylko ameryce północnej spełnia normą emisji spalin Euro 5

wystarczy sprawdzić min na autoscout24.pl

a co mi tam - dam Ci gotowca po pewnie będziesz jak dotad upierał się przy swoim a nie sprawdzisz:

 

http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=225082579&cd=634943989770000000&asrc=fa

czyżby pisało tam Euro 5 !- no kurcze teraz kumam :)

 

odnośnie norm emisji spalin

- system adblue nie jest potrzebny do spelnienia normy euro 5, jest on potrzebny do spelnianie norm spalin w Kalifornii.

W skrocie - od spelnienia norm Kalifornijskich zalezy dopuszczenie do sprzedazy w calych Stanach. Amerykanie ograniczaja emisje NOx, Europejczycy ograniczali emisje CO2. W nastepnym roku wchodza w zycie nowe przepisy / nowa norma dla samochod osobowych (a nie tylko ciezarowek, jak napisales) i z tego co sie orientuje przewiduje ona obnizenie emisjo NOx, do ktorego będzie potrzebny adblue"

Muszę Cię znowu obnażyć z Twoją niewiedzą

system Adblue i/ lub układ EGR jest niezbędny do spełnienia normy euro4 i atym bardziej euro 5. System SCR z adblue nie redukuje CO2 lecz tlenek azotu NOx.

X5 35d z M57N2 posiada oba te systemy.

 

"Norma EURO 4

Rok wprowadzenia tej normy wypada w 2004 r. Wymagania jakie mają spełniać silniki w tej normie to żeby zawartość NOx nie przekraczało 3,5 g/kWh.

Norma EURO 5

Planowany rok wprowadzenia to 2009 r. Ta norma będzie chciała obniżyć NOx z 3,5 g/kWh o wartość 2 gramów"

 

"Samochody ciężarowe i inne pojazdy transportowe w których zastosowano technologię SCR, są w stanie sprostać wymaganiom dotyczącym spalin zawartych w normie Euro 4 obowiązujacym od 2006r., a nawet – w ulepszonej wersji – regulacjom kolejnego etapu, czyli normie Euro 5. Która wejdzie w życie 2009"

 

"W nastepnym roku wchodza w zycie nowe przepisy / nowa norma dla samochod osobowych (a nie tylko ciezarowek, jak napisales)" czytaj dokłądnie napisałem :

"Euro 6 to zupełnie inna bajka i wchodzi obowiązkowo do nowych ciężarówek za rok. " Nie pisałem że do osbówek nie dotyczy- Po porstu rynek CV jest mi bliższy z racji

zawodu.

 

A i jeszcze jedno " BMW wprowadzilo nowy silnik N57 na upamietnienie daty wejscia w zycie nowej normy a M57 zniknal z rynku europejskiego"

Ciekawe jaki silnik mają np. E91 LCI 335D czy też inne BMW z oznaczeniem 335D - no chyba nie jest to silnik M57N2 ! Muszisz napisać do BMW że napisałes na forum że już go nie montują bo widać że nie czytali Towojego wpisu na forum i nadal go stosuja!

Oh! Deutche Deutche keine Disziplin !

 

P.S. Kolego zostań raczej przy podatkach - chociaż pit-u nie dałbym ci do rozliczenia. Co do spraw technicznym proponowałbym przed karceniem kogoś, dokładniejsze zgłębieniem tamatu. Ośmielam się stwierdzić że nie jest to Twoja mocna strona....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

- czy mam zakladac, ze przyjales do wiadomosci wlasciwa wersje 2 z 3 punktow (tj. adblue w Europie i sprawy podatkowe)?

- odnosnie ograniczania emisji: pisalem ogolnie o podejsciu Europejczykow i Amerykanow do emisji spalin; moze nie wiesz, ale emisja spalin / gazow to nie tylko samochody; mysle, ze nie ma sensu ciagnac tematu, bo to niewlasciwe forum i adwersarz oporny; na marginesie nie wiem co to paliwo "kopaniane", ale jesli miales na mysli paliwa kopalne, to olej napedowy tez nalezy to tej grupy

- widze, ze czerpiesz wiedze z niezawodnych zrodel: autoscout24.pl. Gratuluje. Jesli chcesz czerpac z autoscout24, to zaloz filtr na X5 35d np. z roku 2009. Wlasnie taki silnik jest obecnie montowany w X5 w USA. Sprawdz jaka norme spelniaja.

- powtorze co napisalem: "system adblue nie jest potrzebny do spelnienia normy euro 5, jest on potrzebny do spelnianie norm spalin w Kalifornii." Ktora czesc mojej wypowiedzi obnaza moja niewiedze? Prosze odnies sie do tego co napisalem, a nie pisz o jakies EGRach

- nie wiem jaki silnik ma E91 LCI 335D, ale ogolnie jesli kierujesz sie oznaczeniami karoseryjnymi w okreslaniu modelow silnikow, to ponownie gratuluje

- PITow nie wypelniam (nawet swojego). Zajmuje sie troche bardziej wymagajacymi sprawami podatkowymi

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

widze, ze czerpiesz wiedze z niezawodnych zrodel: autoscout24.pl. Gratuluje. Jesli chcesz czerpac z autoscout24, to zaloz filtr na X5 35d np. z roku 2009. Wlasnie taki silnik jest obecnie montowany w X5 w USA. Sprawdz jaka norme spelniaja.

- powtorze co napisalem: "system adblue nie jest potrzebny do spelnienia normy euro 5, jest on potrzebny do spelnianie norm spalin w Kalifornii." Ktora czesc mojej wypowiedzi obnaza moja niewiedze? Prosze odnies sie do tego co napisalem, a nie pisz o jakies EGRach.

 

Bono nie obraź się lecz pracuję już ok 20 lat zawodowo w przemyśle motoryzacyjnym współpracując z dostawcami na całym świecie. Dalsze tłumaczenie komuś kto nie chce zrozumieć lub jest tak uparty że nie docierają do niego tematy oczywiste - nie ma sensu.

A tak przy okazji "uświadom mnie jaką normę spełnia M57N2 :)

Życzę miłego dnia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepszy jest ten fragment "system adblue nie jest potrzebny do spelnienia normy euro 5, jest on potrzebny do spelnianie norm spalin w Kalifornii."

wynika z tego że system SCR - który jest stosowany w silnikach diesla został wprowadzony po to żeby spełnić normy w Kaliforni gdzie główne jednostki napędowe to benzyniaki. Tak dla wyjaśnienie w USA Adblue to DEF. Taki jest odpowiednik tego systemu w USA- ale t już pewnie wiesz. `:)

Wiem że USA są ach! i och! ( choć mnie nie zachwyciły) to jednak ich przemysł motoryzacyjny pod względem technologicznym jest delikatnie ujmując zacofany.

Ogólnie wszystko kwestionujesz lecz nie podajesz faktów. Często tak bywa jeśli ktoś z wykształceniem humanistycznym stara się być ekspertem w sprawach technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Bono - zawsze kwestionujes czyjeś zdanie lecz nigdy nie przekłada się to na rzeczowe argumenty - przepraszam ale z ciebie to taka pierdoła która lubi mieć ostatnie zdanie mimo że nie ma racji i wiedzy , dyskusję uważam za zakończoną - szkoda mojego czasu dla kogoś kto ma duże ego a mało wiedzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Akurat potwierdziłeś tylko to co napisał kolega Siros....

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie wreszcie coś się dzieje na temat F15 :wink: Wiele ciekawych wątków poruszonych...Ja odniosę się do głównego ,sprowadzenie auta to sprawa indywidualna ,ja zdecydowałem się na zakup nowego i takie też będę chciał (kiedyś ?) zabrać do Polski. Różnica w cenie to główny argument ,nie uważam też ,że USA są w tyle za Europą. Ba ,poziom wyposażenia stardardowego większości samochodów jest wyższy niż w EU (np. kamera cofania) :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.