Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszyskich mam BMW E60 530D z 2004r i mam problem i nie wiem gdzie i jaka jest przyczyna.podczas jazdy w ukryrtym menu temperatura dochodzi do 70 stopni po miescie jest lepiej ale na trasie 70 i koniec.wymienilem termostat i dalej jest tak samo.moim zdaniem powinno bys 90 stopni.szukalem tematu ale nie znalazlem nic co moze mi pomoc.prosze o jakas wskazowke bo nie wiem co jeszcze moge sprawdzic.z gory dziekuje!!!
Opublikowano
nie tylko ten glowny od egru jeszcze nie.myslisz ze tez moze byc do wymiany??
Opublikowano
jutro go wyciane i w niego dmuchne bo podobno tak mozna sprawdzic czy jest dobry czy nie ale skoro po wymianie glownego dalej jest slabo to napewno bedzie do wymiany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na 100% jest uwalony,tez to przerabialem.
Opublikowano
Panowie a co termostat od Egr ma do odgzewania wnętrza auta bo nie bardzo rozumie.Myslalem że on służy do otwierania przepływu wody do chłodniczki Egr i nigdzie więcej.Rozjaśnijcie mi to troche bo nie wiem o co chodzi :duh:
Opublikowano
wyciagnelem dzisiaj ten termostat EGR i dmuchnelem w niego.przdmuch oczywiscie jest duzy wiec chyba jest do wymiany bo podobno jak sa przedmuchy to trmostat sie skonczyl??nie mialem z tym wczesniej stycznosci wiec pisze to co inni mowia.
Opublikowano
Panowie gdzie obydwa termostaty siedzą w 530D ? Chciałbym je wymienić bo u mnie auto niedogrzewa już od roku, temp 60C to max a przy konkretnych mrozach to chyba godzina mija zanim w kabinie się ciepło zrobi. Podpowiedzcie gdzie jeden i drugi siedzi to pogrzebie troche i sprawdze ew odrazu wymienie na nowe.. dzieki :)
Opublikowano
wiec tak.terostat EGR wymieniony,w sumie wymienione dwa termostaty i po problemie.po 20 kilometrach temperatura ok.dziekuje za pomoc i poswiecony czas.pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Przymierzam się do wymiany dwóch termostatów (główny i EGR). Wczoraj po sprawdzeniu w ukrytym menu wyszło że podczas jazdy w trasie, max temperatura jaką osiąga silnik to 58 stopni. Czy ktoś orientuje się czy jest gdzieś na forum opisane co należy zdemontować w silniku tak żeby dostać się do termostatu głównego. A jeżeli nie to może ktoś już taką operację przeprowadzał i może podzielić się cennymi wskazówkami. Chodzi o silnik 3.0D. Przy okazji zapytam się czy oprócz termostatów trzeba wymienić jakieś inne uszczelki, np. jak będzie trzeba odkręcać np. chodnicę spalin, o ile tam jest uszczelka.
Opublikowano

witam

 

Na pewno chłodnica spalin

Podejrzewam też, że rura filtr powietrza - turbo, ale niekoniecznie ( ja demontowałem przy okazji kolektor wydechowy więc musiałem ją wyjąć )

 

Uszczelki powinny być w komplecie z termostatami ( 2 sztuki )

Nic więcej nie wymieniałem, jest OK

 

pozdrawiam

Opublikowano

Wczoraj wymieniłem oba termostaty. I zastanawiam się czy teraz temperatura silnika jest OK.

Przed wymianą max temperatura podczas jazdy wynosiła 60 stopni. Teraz po wymianie termostatów przy jeździe w przedziale 80-120km/h, obroty około 1600 obr/min, temperatura wynosi około 86-87 stopni. Natomiast jak zaczynam przyspieszać to temperatura wzrasta do około 88-89 stopni. Jak odpuszczam pedał gazu to maleje do 86-87 stopni. Dodam jeszcze że pierwsze 50 stopni wyskakuje po przejechaniu około 3km, 70 stopni po około 8-9km, a 86-87 stopni po dopiero 13-15km. Temperatura na zewnątrz była - 5 stopni. W związku z tym czy obecna temperatura silnika jest w normie, czy jeszcze należy coś poprawić? Termostaty wymieniałem sam, więc jakby ktoś przymierzał się do wymiany i nie wie co i jak rozkręcić to zapraszam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie po wymianie obu termostatów na nowe i oryginalne temperatura oscyluje w granicach 90-92C - jak już je osiągnie po kilkunastu km jazdy. Badane przy temperaturze otoczenia ok. -2C.
Opublikowano
po wymianie na nowe i orygimalne obydwa termostaty temperatura jaką najczęściej widzę to 88-89C, przy wypalaniu DPF wzrasta do 92-93C przez kilka, kilkanaście kilometrów. Wszystko to przy zewnętrznej ~ -5-+5C
Opublikowano
po wymianie na nowe i orygimalne obydwa termostaty temperatura jaką najczęściej widzę to 88-89C, przy wypalaniu DPF wzrasta do 92-93C przez kilka, kilkanaście kilometrów. Wszystko to przy zewnętrznej ~ -5-+5C

Dokładnie, rowniez to moge potwierdzić, po wymianie dwoch termstatow ( głównego i EGR) temp oscyluje w granicach 88-90' a przy wypalaniu ( chyba wypalaniu) 91-94 dodatkowo slysze taki bardziej basowy pomruk.

  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie widać. Jak można zaobserwować? Najlepiej jak masz podłączonego laptopa z DIS-em - wtedy zobaczysz kiedy zmienia się status wypalania filtra :D Niektórzy odczuwają podczas wypalania filtra delikatne poszarpywanie albo zmianę dźwięku funkcjonowania silnika/wydechu. Ale żadnej kontrolki na desce nie ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.