Skocz do zawartości

E34 520 24V 2.0 Silnik gaśnie po starcie . Pomocy


matrix1378

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów jestem nowym użytkownikiem . Tak więc z góry przepraszam jeżeli podobny temat był już wcześniej poruszany . Do rzeczy jak już wcześniej napisałem w temacie posiadam BMW E34 520 24v 2.0 1994 r . Problem polega na tym iż po zapaleniu silnik wskakuje na obroty i zaraz gaśnie , jeżeli zapale go jeszcze raz i dodam gazu pracuje ale tylko do momentu kiedy trzymam wciśnięty gaz jak puszcze silnik gaśnie , mam też wrażenie jakby w niektórych momentach nie pracował równo tak jakby co jakiś czas szarpnął . Jeżeli po zapłonie trzymam go na 2000 obrotów i rozgrzeje silnik (połowa skali temperatury cieczy chłodzącej ) silnik pracuje i po zwolnieniu gazu nie gaśnie ale gwałtownie spada do 500 obrotów na min . Dwa dni temu jechałem na rozgrzanym silniku, przy gwałtownej zmianie obrotów na niższe po wysprzęgleniu przed światłami zgasł i nie dało się go zapalić . Dopiero po 5 minutach prób , ruszył ale z wielkim trudem . Dodam jeszcze że auto jest zgazowane i po przełączeniu z benzyny na gaz , od razu gaśnie, chyba że jadę w trasie i gaz przełączam tylko gdy jadę długo stałą prędkością . Z tąd prośba do was koledzy o odpowiedz co może być przyczyną takiego zachowania się silnika .

 

Z góry dziękuję za pomoc,z poważaniem :

Przemek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek wyczyściłbym zawór wolnych obrotów (popularny krokowiec), bo wygląda jakby się zacinał. Od razu też szczelność dolotu trzeba sprawdzić, a jak tu wszystko będzie ok to dalej czujniki odpowiadające za dawke paliwa, czyli przepływomierz, sonda lambda i czujniki temperatury. Najpewniej chyba przepływomierz pada. Sprawdź co się stanie jak go odłączysz.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to przepływka nie będzie miała aż tak dużego znaczenia w trzymaniu obrotów, brak reakcji też wskazuje że jest uszkodzony ale też może za dużo zmiennych działa na silnik teraz. Pierwsza sprawa świece, filtr paliwa, krokowiec i oczywiście diagnostyka. Wydasz około 50 zł na diagnoze i masz wszystko jak na tacy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój M50B20 z walniętą przepływką: http://www.youtube.com/watch?v=cr-elUlTBeo .

 

Po wymiania jeździ normalnie, ale sonda nadal kuleje.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam po długim czasie , więc dotychczas sprawdziłem wszystkie cewki na świecach i stan fajek (przebić nie ma cewki działają poprawnie ) . Zdjąłem i wyczyściłem silniczek krokowy chodzi lekko jego rezystancja od 1 do 3 pinu wynosi 42 omy a od 2 do 1 i od 2 do 3 po 24 omy więc wszystko w porządku ale silnik nadal falował i gasł . Dzisiaj zdjąłem przepływomierz i okazało się że w środku nie ma jednej blaszki jest tylko jedna z tond pytanie moje czy powinny tam być dwie takie blaszki ?? A dodam jeszcze że świece także wymieniłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli przepływka na 6 pinów bosch to jest tam jedna blaszka(kompensator temperatury)i drucik(element pomiarowy).
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam po długim czasie . Dotychczas w aucie wymieniłem przepływomierz na sprawny , wymieniłem świece , wymieniłem wtryskiwacze , wymieniłem czujnik temperatury powietrza dolotowego na kolektorze , wymieniłem czujnik położenia przepustnicy , wyczyściłem przepustnicę , uszczelniłem wszelakie gumy od odmy i dolotu powietrza , wyczyściłem silniczek krokowy , posprawdzałem czujniki temperatury i to tyle . Po tych wszystkich zabiegach auto zapala normalnie i nie faluje, kiedy jest zimne to trzyma obroty na pułapie 900 , kiedy się rozgrzeje to trzyma około 1100 na benzynie jak i na LPG , kiedy przy gazuje (LPG) na ciepłym silniku (90*) to obroty potrafią się zatrzymać od 1500 do 2000 i nie spadają , jak wrzucę bieg i trzymam na hamulcu puszczam delikatnie sprzęgło to spadną do 1000 i po wysprzęgleniu ten poziom się utrzymuje , kiedy znów przygazuję to sytuacja się powtarza ,czasami dzieje się tak na benzynie ale rzadko .Dodam że przepustnica się nie zacina wszelkie rady mile widziane .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możliwe że krokowiec.Co do sprawdzenia zaworu przy filtrze węglowym to zaciskamy wężyk między zaworem a przepustnicą jak silnik pracuje na wolnych obrotach.Po zaciśnięciu wężyka przy sprawnym zaworze silnik nie zmieni obrotów.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ten problem zacinania się obrotów albo na za niskim pułapie albo za wysokim występuje zarówno na benzynie jak i na gazie . Niedawno czyściłem silniczek krokowy i problem występuje cały czas już nie mam pomysłów co to może być i pomału zaczyna mi brakować sił do tego auta .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc nie wiem co dalej . Postanowiłem sprawdzić silniczek krokowy włożyłem rękę pod kolektor , kolega przekręcał zapłon i nic żadnego drgnięcia, zapalił auto żadnej różnicy brak jakiejkolwiek reakcji . Postanowiłem odłączyć wtyczkę i pomierzyć napięcie na 3 pinowej wtyczce . między pinem numer 2 a 1 zero napięcia między pinem 2a 3 zero napięcia między 1 a 3 zero napięcia i tak przy włączaniu zapłony i odpaleniu auta , czy w tym modelu silnika jest jakiś przekaźnik który odpowiada za silniczek krokowy czy jest on bezpośrednio sterowany z komputera . W każdym bądź układzie silniczek sprawny czyszczony opór pomiędzy 1 a 2 pinem silniczka 20 ohm między 2 a3 20 ohm między 1 a 3 40 ohm książkowo tak to wygląda potrzebuję natychmiastowej porady co dalej bo tak nie da się jeździć . Dodam jeszcze że silnik to m50b25 vanos . Pozdrawiam Przemek .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Krokowiec jest zasilany plusem 12V z przekaznika głównego sterownika (w skrzynce biezpieczników obok sterownika pierwszy od silnika biały 5 nóżek).Po przekręceniu kluczyka między środkowym pinem wtyczki krokowca a masą auta ma być 12V.Pozostałe 2 piny czyli 1 i 3 są sterowane masą ze sterownika ,trzeba sprawdzić ciągłość przewodów.Pin 1 do 29 pin 3 do 2 sterownika albo odwrotnie musiał bym sprawdzić dokładnie bo mam wiązke w garażu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedzy 2 pinem a masą po przekręceniu stacyjki jak i po odpaleniu silnika nie ma napięcia 0,0v . I w tym momencie zgłupiałem nie wiem co dalej . Dodam że jak zdejmę niebieski przekaźnik 2 od silnika to po podłączeniu miernika do środkowego pinu wtyczki krokowca i do gniazda nr 2 przekaźnika miernik pokazuje że jest brak oporu 0.0 czyli kabel cały .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.