Skocz do zawartości

Napinacz łańcucha m52tu28


arbuz229

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy wymieniał ktoś morze napinacz łąńcuszka vanosa w m52

oraz szyna napinacza głównego łańcucha rozrządu w m52tu28 ???

chciałbym wiedzieć czy da się to wykonać bez ściągania łańcuchów bo niemam blokad żeby wałki poblokować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna mam tak samo ze swoją e46 320Ci (m52TU). Nie wiem czy może mieć to jakiś związek ale u mnie zaczęło się to kilkaset km po zmianie oleju ( 5W40 ). Poza charakterystycznym odgłosem w podanym przez Ciebie przedziale silnik zachowuje się w zupełnie normalnie tzn. ma moc, vanos tez chyba chodzi tak jak powinien bo "dół" tez jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się boję żeby to nie był łańcuszek ani łańcuch bo roboty masakra ;/ to samo pewniejak napinacz padnie to trzea rozbierać wszystko tragedia ale jeśłi vanos to jeszcze pół biedy ;/ a co do twojego przypadku jeśli wszystko jest ok to bym się nie martwił kiedyś rozmawiałęm z kimś kto siedzi w bmw i to że tylko grzechocze to pół biedy bo nawet w flagowych wersjach m3 potrafi przy około 100tyś zacząć grzechotać tyle żę ponoć tylko irytujący dźwięk ale jak chodzi to ja bym się przynajmniej nie przejmował o ile to vanos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sciag paski i wtedy odpal. U mnie jak mialem e46 328 tez grzechotalo. jeden mechanik podejrzewal vanos, pojechalem do drugiego i sciagnal paski odpalil i cisza. Okazalo sie ze lozysko na pompie wody siadlo.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
To vanos tak niesie.Odgłos niesie sie po wałku coś jakby luzna osłona wpadała w rezonans.Mam to samo w m50b25 vanos.Mam drugi vanos po regeneracji i jutro jak starczy czasu to wymieniam.Dam znać o efektach.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Vanos wymieniony i cisza jak makiem zasiał.W starym tłoczek vanosa opadał pod własnym ciężarem i do tego ma spore luzy.Jak się zakręci mocno tą zębatką która wchodzi w wałek to dostaje takiej jakby wibracji.Krótki łańcuch i napinacz oleju sprawne niestety muszę się szykować na wymianę dłuższego łańcucha ponieważ po przykręceniu napinacza otwory przy głównym kole rozrządu nie chcą ustawić się bliżej otworów na śruby w wałku rozrządu.Jest po prostu wyciągnięty.Jeżeli ktoś się przymierza do wymiany dłuższego łańcucha trzeba pamiętać że wymieniamy równierz zębatkę na wale ponieważ ze względu na małą średnicę mocno się zużywa i nie zgrywa to z nowym łańcuchem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kupiłem na turbobmw po tzw taniości.Nie ma nić trudnego w regeneracji vanosa ale mnie obróciła się ta jakby nakrętka na dekielku(klucz się ślizgnął i się obrobiła) i trzeba by szukać spawarki żeby przyspawać jakąś nakrętkę i dopiero rozkręcić.

W zakupionym vanosie uszczelki ciasno trzymały więc nie było potrzeby kupować nowych.

Tu masz co powoduje ten grzechot i jak to naprawić

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=57158

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.