Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

2 pytania :) jedno proste drugie trudniejsze.

 

1.

Kupilem DISA od 3.0 bo mi potrzebny do swapu z M52. niestety jest on uszkodzony:

http://img42.imageshack.us/img42/6244/pict1330w.jpg

Mozna to jakos naprawic? :)

 

2.

jaka jest roznica pomiedzy DISEM od 325 a 330, oprocz ceny? :) teoretycznie maja inne numery czesci.

11617502269 lub 11617544806

11617502275 lub 11617544805

 

w bmw mowia ze kolektory napewno sie roznia i automatycznie potrzebuja innego sterowania. ale czy napewno jest jakas znaczaca roznica? niektorzy sprzedaja disa z 3.0 do 2.5, ale czy odwrotnie tez bedzie dobrze?

Opublikowano

Są różne. Handlarze zeby sprzedać to wszystko powiedzą.

Ja u siebie wymieniałem na nową ori - płaciłem ~550,-

Nie wiem czy jest sens kupować to używane - bo wydasz z dwie stówki mniej a nie wiesz czy za miesiąc dwa Ci nie padnie.

Opublikowano
a gdzie w takiej cenie sprzedaja? :D bo ja widze ze po 750 zl chodza.
Opublikowano (edytowane)

Przepiękne światło na tym zdjęciu, :wink: Ty to umiesz fotografować. :mrgreen:

 

Tak jakby zaraz ta klapka miała się tam pojawić :D :D :D

Edytowane przez poltec
Opublikowano
Przepiękne światło na tym zdjęciu, :wink: Ty to umiesz fotografować. :mrgreen:

 

Tak jakby zaraz ta klapka miała się tam pojawić :D :D :D

 

 

dzieki :D

  • 5 lat później...
Opublikowano

Odgrzeję temat.


W moim E46 325ci disa nie działa (wystarczy podnieść maskę i widać, że cięgno się nie porusza). Sama disa po wymontowaniu wygląda ok, tzn. łopatka "sprężynuje", membrana też nie wygląda na padniętą. Podejrzewam, że może sama disa jest sprawna, a nawala zasilanie (elektryka). Nie uśmiecha mi się kupno używki disy za jakieś 300zł (lub oryginału za 1000zł) tylko po to, żeby potwierdzić, że stara disa była ok i że to wina samego sterowania.

Brat ma E39 530i ze sprawną disą (widać jak cięgno się przemieszcza po odpaleniu auta i po przekroczeniu 3500-4000 obr).

Ponoć disa z M54B30 i M54B25 to nie jest to samo. Ok, nie chcę jej montować w kolektorze, ale chcę zrobić coś innego...


Pytanie brzmi: Czy jak wymontuję moją disę z 2,5 i podepnę ją tylko i wyłącznie elektrycznie (bez montowania jej w kolektorze ssącym) w tym E39 530i mojego brata, to - zakładając, że jest sprawna - powinna poruszać cięgnem i otwierać/zamykać łopatkę, czy to tak nie działa? I w drugą stronę - czy jak wymontuję disę z tego 530i i podepnę ją elektrycznie do mojego E46 325ci i nie będzie działać, to potwierdzi, że coś jest nie tak z elektryką i sama wymiana disy nic nie da?


Jeszcze raz dla jasności:

Auto moje - E46 325ci, M54B25 (disa nie działa)

Auto brata - E39 530i, M54B30 (disa działa)

Czy da się jakoś sprawdzić (podmieniając samą disę albo w inny sposób) przyczynę niedziałania mojej disy. Czy nie działa, bo jest padnięta, czy ma ona problem z niewłaściwym zasilaniem.

Opublikowano

Tak to nie zadziała, disa musi być w kolektorze, tam obok klapki jest taki mały otwór przez który robi się podciśnienie w akumulatorze podciśnienia w disie, dopiero sygnał elektryczny otwiera zaworek puszczając podciśnienie do tej gruszki z membraną i ona zamyka zawór DISA.


Możesz pokombinować z wyssaniem powietrza przez ten otwór jakąś hmmm strzykawką i wtedy podłączyć, powinna 2-3 razy zareagować na sygnał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.