Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
byłem u diagnosty i powiedział mi że mam uszkodzony właśnie wtrysk sterujący czy to aż taki ważny wtrysk, macie jakieś pomysły jak go naprawić, za pomoc z góry dziękuję.
Opublikowano

Tak jak napisał kolega jeśli uszkodzona elektrycznie czyli brak rezystancji na wtyczce to koszt 120zł mogę dać ci namiary na kolesia który naprawiał mój. Osobiście chciałem sie nim zająć ale jest opcja że uszkodzisz go przy wyjmowaniu cewki poza tym trzeba coś tam zaznaczyć przy rozkręcaniu żeby później tak samo złożyć w innym przypadku czeka cię wizyta w serwisie w celu ustawienia. Reasumując chyba nie warte przy założeniu że za 120zł masz go naprawionego :)

Gdy jest uszkodzony elektrycznie to nie będzie ci pokazywał rzeczywistego kąta wtrysku, podobno wtedy jego rolę przejmuję inny czujnik na pompie i dużo osób jeździ z taką usterką i nie narzeka ani na brak mocy ani na zwiększone spalanie itp ogólnie nie jest to szkodliwe, jednak ja dla czystego sumienia postanowiłem swój zregenerować.

Teraz widzę jak wygląda kąt rzeczywisty i nie jestem z tego faktu zadowolony gdyż się rozjeźdza i łapie tryb awaryjny czego przed regeneracją nie było...

Ale przynajmniej wiem że muszę zbierać na nową pompę lepsze to niż gdyby jęździł do samego jej końca ok i nagle stanął...

Bład elektryczny uszkodzonego wtrysku sterującego to:

Błąd czujnika wzniosu iglicy : 5 needle-motion sensor

Opublikowano
Pamiętajcie aby najpierw mając ten błąd sprawdzić rezystancje cewki wtrysku ....często okazuje sie ze wtyczka lub przewody do wtrysku są uszkodzone a nie sam wtrysk ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
kupiłem na allegro regenerowany wtrysk sterujący i wymieniłem. na razie trudno powiedzieć czy będzie mniej palić bo tak zapewniał mnie diagnosta który zdiagnozował problem, no ma mieć lepszego dynamikę. Spalanie pokazuje 7,8 po przejechaniu 70 km.
  • 4 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Jak dokładnie sprawdzić ten wtrysk? Najpierw trzeba go wyjąć żeby sprawdzić cekwę? Wtyczkę zdejme bez sciągania kolektora? Znacie kogoś kto to naprawia we Wrocławiu lub okolicach?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

sorki że tak długo :)

Ja regenerowałem wtrysk u tego kolesia

Dariusz Woliński

DieselTech

ul. Polna 18 A / 9

43-251 Pawłowice

 

Numer telefonu: 609232187

Numer telefonu: 796333939

Numer GG: 6410180

e-mail: [email protected]

 

Jestem zadowolony jak narazie :) Za regenerację wziął chyba 120zł jeśli dobrze pamiętam.

Mam nadzieję że wam również pomoże.

Pozdrawiam

Opublikowano
Mimo wszystko chyba warto wysłać, za nowy z montażem zapłaciłem 1100zł. Jednakże u mnie różnica okazała się znacząca. Najbardziej podczas przyspieszania, zakresu przyspieszania i jednostajności przyspieszania. Samemu to rwać nie jest łatwo. Trzeba mieć klucze do przewodów ciśnieniowych i wyciskacz do wtryskiwacza.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
Wtryskiwacz wejdzie tylko w jednej pozycji, a zatem wielkiej szansy na popsucie nie ma. Jednak wiedza jak, sprzęt, który umożliwi taką operację są poza moim zasięgiem. Przymierzałem się, ale dałem na luz. Ostatecznie nie wiem ile mnie to kosztowało, bo gość z serwisu zapowiedział, że normalnie tyle kosztuje sam wtryskiwacz, a tu wyszło, że z montażem, więc coś tam jednak urwał. Swoją drogą miło, że się przyznał... Jednak paragonu za zakupiony towar nie dostałem, tylko fakturę za usługę po całości.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
Faktycznie wykonanie klucza udarowego do demontażu wtryskiwacza jest delikatnie mówiąc upierdliwe. Główną przyczyną tego stanu rzeczy jest brak dostępności nakrętki drobnozwojowej 12tki. Jest ona teoretycznie nie do zdobycia nigdzie. Ja swoją znalazłem u Kolegi... chyba czekała dwie dekady, abym ją przygarnął :) Sama wymiana wtryskiwacza nie ma żadnego wpływu na późniejsze działanie po naprawie. Należy dokładnie przeczyścić gniazdo wtryskiwacza w głowicy i przesmarować je smarem grafitowym, aby obudowa wtryskiwacza nie "zaspawała się" z głowicą silnika. Zamontować nową oryginalną czterołapkową podkładkę miedzianą i dokręcić nakrętki jarzma montażowego odpowiedni momentem. Serwisówka przewiduje reset ustawień pompy wtryskowej za pomocą DIS.
Opublikowano

To nie jest jakiś drobnozwojny gwint, tylko 'zwykła' dwunastka o ile pamiętam x1,5. Nawet pamiętam że dospawałem nakrętkę chyba od jakiegoś elementu zawieszenia bo ojciec mi zrobił ściągacz z nakrętką od vw a tam jest 10.

Pompy też nie trzeba resetować. BMW zaleca to robić przy wymianie dwóch albo co najmniej trzech wtryskiwaczy.

Opublikowano

Najłatwiej wykorzystać stare przewody od wtryskow tam są nakretki ....;)

Po drugie nie zakłada sie nowych podkladek pod wtryski ... Należy je poddac delikatnej obróbce termicznej ...:)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
reasumując lepiej jezdzic z błędem czujnika ruchu iglicy wtrysku sterującego niż to ruszać :P dobrze wnioskuje?

Powiem więcej , nieraz błąd dalej wystaepuje nawet przy sprawnym czujniku i sprawdzonych przewodach :)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano (edytowane)
... Edytowane przez fornal
Opublikowano
Wszystko ładnie pięknie, ale czemu nikt nie dopatruje się w tym defektu, który ma wpływ na prawidłowe funkcjonowanie układu zasilania. Przecież ten wtryskiwacz podaje informacje do pompy i steruje nią w zależności od wartości jakie otrzymuje w ramach zmiany parametrów jazdy - przyspieszania, hamowanie silnikiem. Zubażacie komputer sterujący układem zasilania o te informacje i uważacie, że jest OK?
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
przesmarować je smarem grafitowym, aby obudowa wtryskiwacza nie "zaspawała się" z głowicą silnika.

Yoshi-tylko nie grafitowym..

http://www.olejesamochodowe.com.pl/k/118/smar-grafitowany/

Do montażu wtrysków,świec żarowych itp.elementów narażonych na zapieczenie stosuje się bezmiedziowe (metal free) pasty wysokotemperaturowe,np. Keramik Paste LM.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Fakt można by wykorzystać nakrętki ze starych przewodów, jak by ktoś potrzebował to mam coś takiego bo w swojej starej 320d wymieniałem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.