Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
:mad2:
Oto filmik ktory pokazuje jak bardzo "szkodliwe" jest Co2

http://deser.pl/deser/1' date='111858,15295036,Rosyjski_eksperyment__wrzucili_kilogram_suchego_lodu.html#BoxDeser3img

 

Takiego stężenia nie da sie osiągnąć przy po mocy żadnego silnika auta osobowego.

 

:duh: :mad2: :mad2: :duh: :mad2: :duh: :mad2: :duh: :mad2: :duh: :mad2: :duh: :mad2: :duh:

 

Trolu internetowy nie rób ludziom wody z mózgu.Tten post udowodnił tylko że jesteś totalnym ignorantem.Czyż byś nie miał żadnego wykształcenia?. Nie wiem na jakim poziomie skonczyłeś edukację i wiedzieć nie chcę. Proces sublimacji i resublimacji Co2jest omawiany na lekcjach chemii w szkole podstawowej> przechodzenie gazu z postaci stałej w gazowy przy temperaturze ok -70 C cieszy dzieci i jest ciekawym zjawiskiem, które nic nie ma wspólnego z tematem wyjsciowym. Totalny " off topic" a do tego przytoczony bez minimalne wiedzy.Proszę ADMINA O ZDYSCYPLINOWANIE tego forumowicza. Po prostu ręce opadają :mad2:[/quote']

Ach wiec sugerujesz, ze dwutlenek węgla ktory powstaje w procesie sublimacji ma całkiem inne właściwości niż ten ktory powstaje w wyniku spalania w autach czy nawet wskutek oddychania przez człowieka? No to sie popisales myśleniem.

Dla niewtajemniczonych na filmiku uwolniono do atmosfery ok 1kg CO2. Tyle ile wydziela auto osobowe na dystansie 4-10 km. Jak widać nawet taka ilosc CO2 wydzielona w ktrotkim czasie jest kompletnie nieszkodliwa. A nad kolegą powyzej trzeba spuścić zasłonę milczenia. Argumentów zero, tylko wyzwiska i ubliżajace zachowania.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 314
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
może nie na tym forum ale niechcij być pierwszym :D

z tym że po 2001 roku robili już niby oś klapek mocniejszą z innego stopu metali i morze w tych rocznikach zdaża sie to żadziej ale mówimy o przebiegach powyżej 300 tyś km

wy wszyscy którzy myślicie że was ten temat nie dotyczy bo macie młodsze auta nie jest tak do końca

nikt ręcznie tego w fabrykach nie składa :D

to już nie są te BMW co były kiedyś robione z dokładnością teraz liczy się pieniądz a nie żeby każdy klient był zadowolony i kręcił przebiegi do 1miliona km jak było w starych dieslach zrozumcie to w końcu to już nie ten materiał nie te lata i nie ten świat gdzie producentom zależało na wytrwałości a nie wyglądzie auta :)

No pewnie, że nie chcę być pierwszy. Obecnie w moim dieslu 2.0 163KM mam przejechane ok 183 tyś km i szczerze mówiąc zastanawia mnie temat klapek, ale nie w kontekście ich pozbycia się, lecz wymiany kolektora. BTW. jaki to koszt, np. w ASO lub innym serwisie?

 

Poza tym ilu Wam padło turbo w BMW? Pewnie jest takich wielu (niestety sam należę do tego grona). Naprawiacie je lub wymieniacie na nowe wydając przy tym 3-5,5 tyś zł. Patrząc na to, że jeździcie samochodami za 40 tyś lub droższymi to czy faktycznie takim efektywnym jest zaoszczędzenie pieniędzy poprzez pozbycie się klapek? Moim zdaniem, nie.

a co do turbiny ,idź wywal nawet 5 tyś zł i ciesz się chwal na około że tyle wydałeś

tak głupiej wypowiedzi już dawno nie widziałem. :mad2: :mad2:

 

 

kolego nikt ci nie każe klapek wywalać każdy niech robi jak chce moje zdanie jest połączone z doświadczeniami którego ty i dziesiątki innych nigdy mieć nie będziecie bo jeśli ktoś wywala ok 2500zł w błoto przy aucie wartym kilka tyś np do e39 lub kilkanaście i dalej woli ryzykować i wydawać dalsza kasę na to samo to chyba ma nie po kolei w głowie :mad2: :mrgreen: .

Opublikowano (edytowane)
:mad2:
Oto filmik ktory pokazuje jak bardzo "szkodliwe" jest Co2

http://deser.pl/deser/1' date='111858,15295036,Rosyjski_eksperyment__wrzucili_kilogram_suchego_lodu.html#BoxDeser3img

 

Takiego stężenia nie da sie osiągnąć przy po mocy żadnego silnika auta osobowego.

 

:duh: :mad2: :mad2: :duh: :mad2: :duh: :mad2: :duh: :mad2: :duh: :mad2: :duh: :mad2: :duh:

 

Trolu internetowy nie rób ludziom wody z mózgu.Tten post udowodnił tylko że jesteś totalnym ignorantem.Czyż byś nie miał żadnego wykształcenia?. Nie wiem na jakim poziomie skonczyłeś edukację i wiedzieć nie chcę. Proces sublimacji i resublimacji Co2jest omawiany na lekcjach chemii w szkole podstawowej> przechodzenie gazu z postaci stałej w gazowy przy temperaturze ok -70 C cieszy dzieci i jest ciekawym zjawiskiem, które nic nie ma wspólnego z tematem wyjsciowym. Totalny " off topic" a do tego przytoczony bez minimalne wiedzy.Proszę ADMINA O ZDYSCYPLINOWANIE tego forumowicza. Po prostu ręce opadają :mad2:[/quote']

Ach wiec sugerujesz, ze dwutlenek węgla ktory powstaje w procesie sublimacji ma całkiem inne właściwości niż ten ktory powstaje w wyniku spalania w autach czy nawet wskutek oddychania przez człowieka? No to sie popisales myśleniem.

Dla niewtajemniczonych na filmiku uwolniono do atmosfery ok 1kg CO2. Tyle ile wydziela auto osobowe na dystansie 4-10 km. Jak widać nawet taka ilosc CO2 wydzielona w ktrotkim czasie jest kompletnie nieszkodliwa. A nad kolegą powyzej trzeba spuścić zasłonę milczenia. Argumentów zero, tylko wyzwiska i ubliżajace zachowania.

 

 

 

Ja nic nie musze sugerować nie dośc że piszesz brednie typu film który udowadnia szkodliwosc co2-to jeszcze sam nie potrafisz czytać ze zrozumieniem swoich wypocin.Zresztą się nie dziwie bo mało kto na forum chyba rozumie,A jak ściągasz jakieś dane z google i probujesz na tej podstawie udawać erudytę to rób to zgodnie z tematem -może sie ktoś nabierze.Co do inwektyw sam popisałeś sie nazywając kolegów z forum którzy usunęli dpf burakami tak że jak wczesniej napisałem koncz wasc wstydu oszczedz

Edytowane przez mgdz
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano

"Ach wiec sugerujesz, ze dwutlenek węgla ktory powstaje w procesie sublimacji ma całkiem inne właściwości niż ten ktory powstaje w wyniku spalania w autach czy nawet wskutek oddychania przez człowieka? No to sie popisales myśleniem.

Dla niewtajemniczonych na filmiku uwolniono do atmosfery ok 1kg CO2. Tyle ile wydziela auto osobowe na dystansie 4-10 km. Jak widać nawet taka ilosc CO2 wydzielona w ktrotkim czasie jest kompletnie nieszkodliwa. A nad kolegą powyzej trzeba spuścić zasłonę milczenia. Argumentów zero, tylko wyzwiska i ubliżajace zachowania."

 

Panowie ale cały czas jest mowa że jedzie jeden samochód na tych 4-10km... a to nie chodzi o to że kilkadziesiat albo kilkaset przejedzie i jak maja wysokie normy emisji to wtedy procentowo przy takiej liczbie aut jest ekologiczniej ( zeby nie było nie jestem ekologiem) :)

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Niech przejedzie nawet milion - fizycznie samochod zajmuje pewna przestrzeń. Jest w stanie wygenerować określona ilość co2 która jest kompletnie nieistotna w danej przestrzeni w porównaniu z tym co człowiek odczuwa nie mówiąc juz o tym co jest szkodliwe. co2 jest od zawsze naturalnym składnikiem atmosfery ziemskiej i samochody praktycznie nie maja wpływu na zwiększenie jego stężenia do poziomu w którym organizm ludzki mógłby to w jakikolwiek sposób odczuć. Z co2 walczy sie wylacznie ze względu na efekt cieplarniany ktory wywołuje i tym samym niekorzystne zmiany klimatyczne. Dlatego tez normy emisji spalin Euro 1-6 w ogóle nie uwzględniają ilości wydzielanego Co2! Co2 jest tożsame z ilością zużytego paliwa. Co2 wydziela człowiek w skutek oddychania. W zamkniętym pomieszczeniu grupa ludzi powoduje większy wzrost stężenia co2 niż jakakolwiek grupa aut na ulicy.

 

@magdz

To ze ty masz problemy ze zrozumieniem to juz wykazałeś nie pierwszy raz. To że nie potrafisz napisać kilku zdań bez byków też. O jedno Cie tylko proszę - nie wciskaj wszystkim innym na forum, że są na Twoim poziomie umysłowym :mad2:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Natura sobie owszem poradzi. Tylko czy poradzą sobie ludzie. Co roku umiera na raka płuc spora ilosc osób ktore nigdy nie paliły papierosów. Cześć z nich to efekt zanieczyszczenia powietrza ktorego największym źródłem juz od lat nie jest w polskich miastach przemysł.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

@magdz

To ze ty masz problemy ze zrozumieniem to juz wykazałeś nie pierwszy raz. To że nie potrafisz napisać kilku zdań bez byków też. O jedno Cie tylko proszę - nie wciskaj wszystkim innym na forum, że są na Twoim poziomie umysłowym :mad2:

 

 

Chętnie czytam ze zrozumieniem i prowadzę dyskusje na ARGUMENTY powtarzam ARGUMENTY i jeśli obce ci jest to słowo odsyłam do literatury. Jesli chcesz do nawet bibliografię mogę przytoczyć.I tak jak napisałem i zdania nie zmienię twoje posty to bicie piany uwłaczające myślącym ludziom .Dużo słów i zero treści.A co do ewentualnych byków? no cóż.Lepszy ten ortograficzny od merytorycznego.A po 20 latach poza granicami kraju i tobie życzę podobnej kondycji.Na tym dyskusje z tobą zamykam ponieważ nic twórczego nie wnosi :mad2: Pisz dużo i obszernie zawsze znajdzie sie ktoś kogo nabierzesz :duh:

Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano

No tak, bo u mnie 1kg co2 równa sie 1kg co2. To jest tak oczywiste oszustwo, ze wymagało niezwykłego umysłu by je odkryć. Nie wskazałeś ani jednego faktu ktory miałby byc błędny. Nie wskazałes gdzie jest ewentualny błąd w obliczeniach. Wszelkie twoje pseudo argumenty sa kompletnie nie związane z meritum sprawy. Bijesz ciagle pianę i sie ciskasz.

Twierdzisz ze emitowane przez auta co2 jest szkodliwe dla człowieka, choć normy emisji spalin w ogóle go nie ujmują. Mimo, ze człowiek sam z kazdym oddechem wydziela co2, mimo ze co2 jest naturalnym składnikiem atmosfery.

 

Na filmie pokazane jest ze ilosc co2 która wydala auto w trakcie przejechania 4-10 km jest kompletnie nieszkodliwe, mimo rozproszenia go w krótkim czasie w zamkniętym pomieszczeniu. Mimo tak oczywistych, naocznych dowodów wymyślasz jakieś bzdury od rzeczy. Serio nie wstyd Ci? Chcesz dyskutować na argumenty. Czy przedstawiłeś choć jeden argument na to ze auto jadące na drodze czy stojące w korku jest w stanie doprowadzić do stężenia Co2 w powietrzu tak dużego by było ono w ogóle odczuwalne przez człowieka ?

NIE.

 

I na tym kończę ten temat.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Temat dotyczy klapek w kolektorze a nie ekologii :nienie:

Ja i większość użytkowników mamy w dupie ile co2 wydzielają nasze silniki.

Przez takich jak TY zaczął się downsizing który tylko na papierze wygląda dobrze.

Trzymajmy się tematu bo ostatnie parę stron to ekologiczny bełkot który nic nie wnosi.

Opublikowano
Temat dotyczy klapek w kolektorze a nie ekologii :nienie:

Ja i większość użytkowników mamy w dupie ile co2 wydzielają nasze silniki.

Przez takich jak TY zaczął się downsizing który tylko na papierze wygląda dobrze.

Trzymajmy się tematu bo ostatnie parę stron to ekologiczny bełkot który nic nie wnosi.

 

 

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano

Przez takich jak ja? Ja tez mam w d ile co2 wydziela moje auto, bo jak juz pisałem jest to całkowicie nieszkodliwe dla ludzi. Natomiast to ile auto pali juz dla mnie jest istotne. A le niestety to ile auto pali jest tożsame z tym ile wydziela co2.

Dlatego mnie pośrednio to interesuje. Nie wiem jaki masz problem z downsizingiem. Masz do wyboru silniki od 1,6 r4 do 5,0 v12. Kto Cie zmusza do wybierania silnika r4? Masz wybor to z niego korzystaj, a nie marudź. Po co wybrałeś r4 zamiast v12? Nikt póki co nikomu nie zabiera dużych silników w BMW. Sam korzystasz z downsizingu i jeszcze na niego narzekasz? W ramach e90 silnik 3,0 197 KM dawał gorsze osiągi niż wprowadzony pod koniec produkcji 2,0 184 KM. Oczywiscie 3,0 dalej sa produkowane z wieksza moca i lepszymi osiągami. W czym problem?

Downsizing póki co sprowadza sie do tego, ze diesel 2,0 w jedynce ma lepsze osiągi niż v12 5,0 w 850i 20 lat temu. I to wcale nie na papierze. A kto chce v12 dalej moze sobie kupic. W czym problem? Wolisz miec diesla 2,0 i 90 KM?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie generalnie ekologiczne podejście producentów samochodów w Polsce przynosi odwrotne skutki (nie wiem jak jest w innych krajach), u nas wycina się DPF więc ekologia idzie w las, co do klapek to osobiście uważam że nie po to inżynierowie je wymyślili żeby je usuwać i osobiście w swoim aucie bym odżałował i kupił nowy kolektor, ale osobiście nie jeżdżę dieslem i raczej nie będę choć nowe konstrukcje są oszczędne i mocne to jednak dźwięk do mnie nie przemawia :wink: . Co do klapek zajmujemy się serwisem BMW i zaślepiliśmy już ok 20 kolektorów (w tym jeden wymieniliśmy na nowy), i nikt nie odczuł różnicy na gorsze, żeby nie było wszyscy Ci klienci to poważni ludzie i poza zaślepieniem kolektora wkładali porządne lub ori części - ot taka kultura narodu :mrgreen: Więc takie moje spostrzeżenia na ten temat, a kolega wyżej dobrze pisze downsizing przynajmniej w naszym kraju przynosi zagładę i bynajmniej nie z tego powodu że jest zły bo o tym można polemizować ale z tego powodu że Polak jest mądrzejszy więc wycina DPF jak trzeba to kata też, za jakieś parę lat turbinki będą złopać olej (a będą już w każdym aucie) oczywiście nikt ich nie będzie od razu wymieniał bo po co i gdzie ta ekologia :wink:
Opublikowano
Ale po pierwsze downsizing nie ma nic wspólnego z dpf, a jest sposobem na zmniejszenie zużycia paliwa. No i niektóre firmy jak np. Mazda pokazują, ze można to samo osiągnąć bez downsizingu! Nikt nikogo do downsizingu nie zmusza. Niemieckie firmy stosują downsizing, a te z dalekiego wschodu Nie. Mazda ma rewelacyjne wyniki bez downsizingu. Ich diesel juz dzis spełnia normę euro 6 bez dodatkowych katalizatorów. Euro 6 nie ma oczywiscie żadnego związku z downsizingiem! To tylko dygresja. Niestety jest tak jak piszesz. Polacy zwykle wola wyciąć klapki, dpf zamiast naprawić auto. BMW nie ma problemow z dpf. Jesli silnik jest sprawny, to dpf jest w zasadzie bezawaryjny i nie ma potrzeby go wycinać.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

Sam od paru stron marudzisz o co2 więc nie wiem po co to poruszenie.

Jeśli chodzi o downsizing to dobrze wiesz że nie chodzi tylko o osiągi ale o wytrzymałość konstrukcji, kulturę silnika oraz awaryjność. Nie wiem po co te osobiste wycieczki na temat mojego samochodu mam klekota 2.0 i w dodatku M47 bez dpf fabrycznie :norty: i co z tego

Edytowane przez swiroman84
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
K8v8M zapamiętaj te MAZDY co spełniają euro6 i pogadamy za parę lat zobaczymy jakie normy będą spełniać już ja wiem jakie auta jeżdżą po naszych drogach :wink: Generalnie wyraziłem swoje zdanie i warto dalej trzymać się tematu
Opublikowano (edytowane)

Pisze o co2, bo muszę prostować bzdury o jego szkodliwości w skali w jakiej jest emitowane przez auta. To nie ja zacząłem temat co2!

Ja nie widzę żadnego wzrostu awaryjnosci. Spójrz choćby na przykład swojego silnika. Miał liczne problemy ktore w nowym modelu zostały wyeliminowane. Owszem doszła inna usterka (nietrwaly rozrząd ), która rzeczywiście wynika z dążenia do obniżenia spalania, ale i ona z czasem została wyeliminowana i w obecnie produkowanych silnikach w zasadzie nie jest juz problemem. Jesli ktos nie chce wysilonego silnika, to moze przecież kupic wersje 2,0 116KM. Jest wybor, w czym problem?

 

@gorik. To ze Polacy bedą niszczyli te auta, to jest dla mnie jasne. Tyle, ze w wersji benzynowej nic nie wymyśla raczej. Nie ma turbo nawet.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Pisze o co2, bo muszę prostować bzdury o jego szkodliwości w skali w jakiej jest emitowane przez auta. To nie ja zacząłem temat co2!

Ja nie widzę żadnego wzrostu awaryjnosci. Spójrz choćby na przykład swojego silnika. Miał liczne problemy ktore w nowym modelu zostały wyeliminowane. Owszem doszła inna usterka (nietrwaly rozrząd ), która rzeczywiście wynika z dążenia do obniżenia spalania, ale i ona z czasem została wyeliminowana i w obecnie produkowanych silnikach w zasadzie nie jest juz problemem. Jesli ktos nie chce wysilonego silnika, to moze przecież kupic wersje 2,0 116KM. Jest wybor, w czym problem?

Ten rozrząd to celowy wybieg że strony BMW czyli tzw. postarzanie produktu w wyniku oszczędności na materiałach tak jak pękający blok czy wycierająca się pompa wysokiego ciśnienia.

Zobaczymy za parę lat jak downsizing odbije się na trwałości silnika.

KONIEC OFF TOPA

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wielu pisze, że nie ma różnicy, a czy ktokolwiek pojechał i zhamował autko ?

 

Ja zhamowałem - viewtopic.php?f=70&t=197960&start=15

Nie do końca to reprezentatywne (jak opisuję w przytoczonym wątku) ale jeśli chodzi o elastyczność i moc w dolnym zakresie obrotów to patrząc na wykresy z hamowni które zrobiłem nie ma istotnych różnic.

Opublikowano
Jakiej średnicy muszę kupić te zaślepki silnik m47t2 automat 2005r ewentualnie jakiś link do aukcji. Trzeba też wymieniać uszczelki kolektora? Jakiej firmy polecacie czy tylko ori.
Opublikowano

Wielu pisze, że nie ma różnicy, a czy ktokolwiek pojechał i zhamował autko ?

 

Ja zhamowałem - viewtopic.php?f=70&t=197960&start=15

Nie do końca to reprezentatywne (jak opisuję w przytoczonym wątku) ale jeśli chodzi o elastyczność i moc w dolnym zakresie obrotów to patrząc na wykresy z hamowni które zrobiłem nie ma istotnych różnic.

Szkoda, ze nie na jednej hamowni, najlepiej obciazeniowej. Mi różnica w pomiarze miedzy hamowniami inercyjną i obciążeniową wyszła na poziomi blisko 30 Nm na dole wykresu. Moc maksymalna była identyczna.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Szkoda, ze nie na jednej hamowni, najlepiej obciazeniowej. Mi różnica w pomiarze miedzy hamowniami inercyjną i obciążeniową wyszła na poziomi blisko 30 Nm na dole wykresu. Moc maksymalna była identyczna.

 

Wykresy które są istotne to pierwszy i trzeci - MR Motors i R-Performance. To jest ten sam tuner i ta sama hamownia (obciążeniowa), tyle że tuner zmienił nazwę firmy. Problem polega tylko na tym że pierwszy pomiar był przy przebiegu 160 tys., a najnowszy pomiar teraz - przy 216. To w oczywisty sposób może wpływać negatywnie na porównywalność.

 

Mój wykres z kreatora mocy w temacie klapek zawirowań należy pominąć (on ilustruje raczej wpływ zasyfienia kolektora i EGRu na osiągi).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.