Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A przy padniętym sterowniku nie powinien wyskoczyc błąd sterownika?

Nie,błędu samego sterownika nie pokaże . Będzie wyświetlał nadal błąd świec żarowych ,nawet gdy były by dobre.

  • Odpowiedzi 314
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A przy padniętym sterowniku nie powinien wyskoczyc błąd sterownika?

Nie,błędu samego sterownika nie pokaże . Będzie wyświetlał nadal błąd świec żarowych ,nawet gdy były by dobre.

 

 

A może ?

błąd 4203 DDE: Glow Control Unit

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Sterownika sam nie sprawdzisz , świece tak - podając napięcie ok. 5V ,nie 12V :nienie: i mierząc prąd . Ale to inny temat . Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano

Andrzej62 Dzięki ! Zbadam temat :cool2:

Sorki panowie za OT!!!

Opublikowano
A przy padniętym sterowniku nie powinien wyskoczyc błąd sterownika?

 

Dwa lata temu założyłem nowe świece żarowe, bo dwie miałem spalone. Ponad rok temu - jesienią zauważyłem że silnik odpala ciut słabiej (właściwie nie było to zauważalne dla laika) i postanowiłem sprawdzić błędy - były błędy wszystkich świec żarowych. Od razu wiedziałem że to sterownik (bo świece były rok wcześniej zmienione).

Wymiana sterownika na nowy (zapłaciłem ok 230zł za nówkę Beru) rozwiązała problem błędów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Jaka polowa ceny? Zaślepki na allegro = 128zł, uszczelka pod kolektor =100zł, robota =100zł albo samemu. Razem niech będzie nawet 400zł co wydaje mi się dużo przesadzoną kwotą. Jeśli chcesz to dolicz dwa hamowania po 100zł to wyjdzie Cię to MAXIMUM 600zł. Nowy kolektor 2000zł + robota

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7810182-kolektor-wydechowy

Chy to nie o ta cześć sie rozchodzi? Chyba ze trzeba dziesięć innych elementow, zupełnie sie nie orientuje w tym temacie?

Opublikowano (edytowane)

obicalem omowic troche slynne "klapki" i zaraz postaram sie to zrobic.

zaczeto je stosowac w silniku M47 ponad 10 lat temu i do tej pory nigdzie nie znalazlem konkretnego opisu jak to dziala, po co to jest. poszperalem troche znalazlem kilka logicznych artykulow i z nich zlozylem czlosc. bede pisal to jak dla laika takze -fachowcy nie obrzajcie sie prosze.

 

Klapki zawirowań

 

Do czego to służy?

realizują one dwie sprawy: zmienna geometrie układu dolotowego tzw. krotki i długi kolektor dolotowy oraz zawirowanie powietrza na końcu długiego kolektora. w obu przypadkach jest jeden cel -poprawienie współczynnika napełnienia cylindra w dolnym zakresie obrotów silnika a co za tym idzie poprawa spalania mieszanki paliwowo-powietrznej lepsze przewietrzanie silnika. skutkiem tego jest lepsza charakterystyka przebiegu momentu obrotowego, zmniejszenie zuzycia paliwa, zadymienia spalin i redukcji tlenkow azotu NOx przy srednim obciazeniu.

biorac pod uwage dlugi uklad dolotowy jest to tzw doladowanie dynamiczne. tu mozna troche o tym poczytac:

http://www.motofakty.pl/artykul/zamiast-turbo.html

jednak te informacje nie sa zbyt pelne i przecietnemu uzytkownikowi bardzo trudno to ogarnac.

chodzi o to ze powietrze w dlugim waskim przewodzie podlega zjawiskom falowym czyli tak jakby czastki powietrza zasysaja siebie na wzajem tworzac "cug" i latwiej jest to osiagnac wlasnie w ten sposob. jak to zrozmiec jesli to teoria? -praktyka takze i to bardzo blisko nas. moze mnie nie ukamieniujecie za to co teraz napisze. ... prosze sobie wyobrazic komin o dlugosci 3m i srednicy 1m oraz odwrotnie 1m dlugosci i 3m srednicy w ktorym z nich bedzie wiekszy "cug"?

Oczywiscie dlugi i waski. podobna historia jest z zasysaniem np. paliwa ze zbiornika. ktora rurka bedzie latwiej zassac paliwo o srednicy 5mm czy 15mm.

szczeze nie wiem jak najlatwiej to przekazac ale mysle ze czujecie o co chodzi.

 

dodatkowo na koncu dlugiego kolektora w glowicy mamy zakret, powietrze dochodzi do zaworow od boku prostopadle patrzac od osi zaworow. wytwarza sie wtedy zawirowanie powietrza przechodzac przez zawory. mysle ze rysunek 1 z tego dokumentu i opis pomoze to zrozumiec:

http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_pi_1019_pl_web.pdf

Jakby ktos chcial zrobic pogladowy rysunek tego dla silnika N47 N57 to dokladnie tak by wygladal.

BMW pisze ze predkosc powietrza w dlugim kolektorze osiaga max tuz przed przejsciem przez zawory.

http://img692.imageshack.us/img692/5972/20130130173843.jpg

 

przepraszam za jakosc ale nie umiem robic screeshotow z maszyny virtualnej.

Jak to dziala:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

EDIT:

Kolega ANDRZEJ62 zwrocil mi uwage ze klapki maja stany posredniego otwarcia (cytat nie dzialaja w systemie 0/1). Sa sterowane za pomoca silnika krokowego. Z mojego opisu to nie wynikalo.

Najkrócej opisując klapki sa otwarte na silniku unieruchomionym, zamykają się na wolnych obrotach przy obciarzeniu silnika w zakresie od 800 do mniej więcej 2250 i wtym zakresie wystepuja stany czesciowego otwarcia. W pelni otwarte w zakresie 2250 i więcej.Konkretnie BMW podaje zaleznosci (ze screenshota):

- Engine speed > 2250rpm

predkosc silnika wieksza niz 2250obr/min

- Fuel injection rate > 30mg/stroke

dawka paliwa wieksza niz 30mg/suw

- The psition of the swirl flaps is also corrected depending on the ambient pressure. At ambient pressures of less than 880 hPa, the swirl flaps tend to open further.

pozycja klapek zawirowan jest takze korygowana na podstawie cisnienia atmosferycznego. Przy cisnieniach atmosferycznych mniejszych niz 880hPa, klapki zawirowan maja tendencje do otwarcia (pelnego) pozniej.

 

W tym miejscu można zuwazyc ze jest przekrycie: turbina wstaje 1800 klapki jeszcze czesciowo zamknięte otworzą się maxymalnie przy około 2250. I to użytkownicy czuja jako wbicie w fotel mimo ze pedal gazu nie jest wciśnięty do podłogi.

Koniec EDIT Dzikuje koledze ANDRZEJ62

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

tutaj dowod aby nikt nie napisal ze wzialem to z powietrza:

http://img341.imageshack.us/img341/5623/20130130174240.jpg

 

Jak to wyglada w M47?

Pozwolilem sobie zrobic rysuneczek wkozystujac realoem:

http://img405.imageshack.us/img405/4082/kolektorm47pow.jpg

Rys. silnik M47, kolektor dolotowy; kolor czerwony -klapki otwarte, turbina pracuje, silnik 1800obr/min i więcej ; kolor niebieski -klapki zamknięte,pracuje, silnik 800-1700obr/min; kolor zielony -klapki.

 

Teraz najbardziej kontrowersyjne.

Na forum mozna czytac ze po wywaleniu klapek nie czuc roznicy, ze czuc roznice, ze nie da sie jezdzic, ze auto nawet lepiej jezdzi.

podejrzewam ze w odczuciach wazne jest czy

1. auto z dpf czy nie

2. czy klapki sie domykaly przed wyjeciem czy nie (sa na jednej osce wystarczy ze jedna gdzies sie kantuje lub zasyfiona i calosc sie nie domyka).

3. auto na chipie czy nie (moze miec podlane z dolu dla wygladzenie wykresu - nie bedzie duzo czuc

4. pewnie przebieg auta (zuzycie innych elementow silnika bedzie powodowalo bledna ocene)

tak ze jak by sie zawziac pewnie jeszcze jakies punkty by sie znalazly

jesli ktos zrobi wykres przed i po wyjeciu lub gdzies znajdzie taki to prosze o wstawienie a jak by ktos spojrzal na te punkty powyzej i je uwzglednil to bylby to pozadny kawalek wiedzy.

5. zazwyczaj przy wywalaniu klapek czysci sie kolektor, egr przy okazji inne czujniki to tez spowoduje ruznice w odczuciach.

Co bedzie sie dziac po wyjeciu klapek w/g mnie?

Z pewnoscia auto bedzie slabsze pomiedzy 800 a 2300 zapytajcie tunera co sie stanie jak spadnie wspolczynnik napelnienia cylindra, oczywiscie uzytkownik zrekompensuje to glebszym wcisnieciem pedalu gazu(i zrobi to mimowolnie) ale wtedy wzrasta zuzycie paliwa, auto poprostu bedzie mialo wiekszego "laga", "turbodziure", czyli bedzie mniej elasteczne. Sa uzytkownicy ktorzy to odczuwaja. Skutkiem tego bedzie rowniez zmieniona predkosc przy jakiej automat bedzie zmienial biegi -bedzie mu brakowalo momentu przy srednich obciazeniach generalnie zmiana biegu bedzie przy wyzszych obrotach.

Usuniecie klapek nie wplynie na moc max czy moment max bo sa one przy wyzszych obrotach osiagane.

 

Piszac w temacie nie sposob nie wspomniec silnikow w 318d, 325d czy 525d

Sa to takie same silniki jak odpowiednio 320d, 330d i 530d. maja kilka drobnych roznic i dwie bardzo wazne (ze wzgledu na temat). Nie maja klapek i maja inna turbine. klapki sa zastapione wczesniej budzaca sie turbina i w ten sposob likwiduje sie slaba dynamike w dolnym zakresie obrotow. Sa one mniejsze i maja mniejsza bezwladnosc dzieki temu wstaja przy 1200obr/min ale pompuja tylko 1.2bara max dlatego te silnki sa slabsze. 320d turbo wstaje ok 1700 i pompuje do 1.6bara max.

 

Mam nadzieje ze przyblizylem troche temat

Odpowiem na pytania sensowne jesli beda bo pewnie i tak wszystkiego nie opisalem

Oczywiscie usuwanie klapek to jest indywidualna sprawa kazdego uzytkownika ale mysle ze cos mozna na ten temat wiedziec za nim zacznie sie dzialac

Dzieki za cierpliwosc przy czytaniu.

Pozdrawiam Tomek.

Edytowane przez wafeltom
Opublikowano

Dużo ciekawych informacji.

Podjadę z ciekawości na hamownię i zobaczę różnicę bo mam wykres z przed wyjęcia klapek więc będzie to miarodajne.

Opublikowano

bardzo bylo by to pomocne. dziekuje.

trzeba tylko zwrocic uwage na fakt ze po wyjeciu klapek najwieksza ruznica jest na srednim obciazeniu jak pisalem a wykres mocy i momentu sa to maxymalne wartsci dla danych obrotow. mam pomysl na porownanie tego bardziej miarodajnie. opisze pozniej.

Opublikowano
telepanie buda podczas gaszenia nie ma nic wspolnego z klapkami bo one nawet gdyby zamykaja tylko polowe dostepnego pwitrza do cylindrow. patrz rysunek z kolorowymi drogami powietrza w kolektorze. jedyny wplyw ma na to centralna klapa stosowana w autach z dpf usytuowana przed zaworem egr ktorej nie ma na tym rysunku.
Opublikowano
ludzie zmieniają dwumas, sprzęgło i nadal to samo :) na rozgrzanym jest ok, na zimnym najczęsciej aż czuć na budzie. nie ma innych objawów.

A u mnie na odwrót i tak się jeździ :wink:

Opublikowano
Jaka polowa ceny? Zaślepki na allegro = 128zł, uszczelka pod kolektor =100zł, robota =100zł albo samemu. Razem niech będzie nawet 400zł co wydaje mi się dużo przesadzoną kwotą. Jeśli chcesz to dolicz dwa hamowania po 100zł to wyjdzie Cię to MAXIMUM 600zł. Nowy kolektor 2000zł + robota

 

 

jak ktoś lubi wywalać kasę na zaślepki to je zakłada i wydaje

a jak się myśli to się je wyłamuje na każdej dźwigience osobno tak że dźwigienki nie wystają w każdej gardzieli i montuje się wszystko tak jak było można delikatnie silikonem każdą posmarować po kolei i złożyć żeby porostu nie drgały w gardzielach i nie podłącza się już wtedy gruszki która otwiera owe klapki i śmiga się dalej.

Opublikowano
a tak wo gule ap-ropo klapek to żadnej różnicy niema po ich usunięciu w pracy silnika poza tym, że służą tez one do szybszego hamowania silnikiem tzn po puszczeniu pedału gazu zamykają one dolot powietrza do silnika chociaż i tak nie do końca.
Opublikowano

 

 

jak ktoś lubi wywalać kasę na zaślepki to je zakłada i wydaje

a jak się myśli to się je wyłamuje na każdej dźwigience osobno tak że dźwigienki nie wystają w każdej gardzieli i montuje się wszystko tak jak było można delikatnie silikonem każdą posmarować po kolei i złożyć żeby porostu nie drgały w gardzielach i nie podłącza się już wtedy gruszki która otwiera owe klapki i śmiga się dalej.

 

no dobra, ale to już jest druciarstwo :mad2: . to może lepiej kupić kolektor od 318d gdzie ich nie ma. zresztą no bez jaj kolektor do 320d kosztuje mniej niż 4 opony a wystarcza na setki tys kilosów.

Opublikowano

 

 

jak ktoś lubi wywalać kasę na zaślepki to je zakłada i wydaje

a jak się myśli to się je wyłamuje na każdej dźwigience osobno tak że dźwigienki nie wystają w każdej gardzieli i montuje się wszystko tak jak było można delikatnie silikonem każdą posmarować po kolei i złożyć żeby porostu nie drgały w gardzielach i nie podłącza się już wtedy gruszki która otwiera owe klapki i śmiga się dalej.

 

no dobra, ale to już jest druciarstwo :mad2: . to może lepiej kupić kolektor od 318d gdzie ich nie ma. zresztą no bez jaj kolektor do 320d kosztuje mniej niż 4 opony a wystarcza na setki tys kilosów.

 

 

tak samo jak druciarstwem jest jeżdżenie na kolektorach z klapkami i niemowie tu tylko o 320d ale też e39 e60 itd

a czym różni się praca silnika na wymontowanych klapkach ale pozostawionych dźwigienkach ? ??:) :mad2:

chyba tylko tym że wygląda to jakby klapki dalej były jak ktoś głowę pod kolektor wkłada tak bardzo często i mu się wygląd nie podoba to niech sobie kupuje zaślepki

Opublikowano

Co do telepania, prawdopodobnie przyczyną jest KOŁO PASOWE tzw. tłumik drgań. I tego wypadałoby się czepić.

 

@wafeltom widzę konkret informację. Jestem tego samego zdania - NIE WYCINAĆ. Skontrolować, wyczyścić.

 

A temat klapek dościga temat diesel czy benzyna a na pewno prześcignął już temat xenonów z allegro :) hehe :cool2: :cool2: :lol:

 

Pzdr.

Opublikowano

wiesz pod wzgledem wywalac czy nie- nie wyrazam swojego zdania i nie zrobie tego. na pewno wywalic jest taniej niz kupic kolektor. rozumiem ludzi ktorzy np. nie maja w danym czasie pieniedzy bo kolektor do tanich nie nalezy.

 

dodalem edit do postu po tym jak kolega Andrzej62 zwrocil mi uwage na to ze wystepuja stany czesciowego otwarcia czego wczesniej nie uwzglednilem. Dzieki.

Opublikowano
Co do telepania, prawdopodobnie przyczyną jest KOŁO PASOWE tzw. tłumik drgań. I tego wypadałoby się czepić.

 

@wafeltom widzę konkret informację. Jestem tego samego zdania - NIE WYCINAĆ. Skontrolować, wyczyścić.

 

A temat klapek dościga temat diesel czy benzyna a na pewno prześcignął już temat xenonów z allegro :) hehe :cool2: :cool2: :lol:

 

Pzdr.

 

A co ty kolego chcesz kontrolować ? czyścić ? tylko będziesz wydawał kasę na nowe uszczelki za każdym razem.

Twoja wizualna kontrola nic nie da, jak ma się urwać to się urwie. A jak ma wyrobione "bieżnie" to czyszczenie nic nie da.

Opublikowano

dokładnie tak jak kolega roland napisał

klapek nie skontrolujesz wzrokowo ani palcami bo one niby nie mają luzu a co potrafią narobić to każdy wie klapki są przykręcane na dwie malutkie śrubki torx typu zegarmistrzowskiego :D

i jak to ma się nie urywać kiedy same dźwigienki są zrobione z tak kruchego materiału że jak ktoś ma porządną łapę :D

to w rękach pękają a jeśli chodzi o koszty to pewnie że za cenę nowego kolektora to lepiej sobie np porządne zawieszenie zrobić hamulce i wiele ważniejszych rzeczy niż wydać 2 tyś na kolektor

jak wolałem kupić używany kolektor ale od nowszego modelu bo są mocniejsze ale akurat z klapkami kupiłem bo innego nie znalazłem a pilnie po wybuchu poprzedniego kolektora musiałem auto naprawić,

więc każdy robi jak woli :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.