Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
bzdury piszecie ze klapki są do niczego potrzebne. U mnie klapki były w dobrym stanie, ale zdecydowałem sie usunąć. po usunięciu auto gorzej przyśpiesza w dolnym zakresie obrotów. nikt mi nie powie ze jeździ sie tak samo bo przerabiałem to w 2 autach. No ale głowa spokojna ze nic do silnika nie wpadnie i po kilkunastu tysiącach. Już sie przyzwyczaiłem do tego zamulania do 2000obr/min.

 

Mam troszkę inny silniczek, ale to samo moge powiedzieć o swoim co sskrzypekss1

Tyle, że ja nie mogę sie przyzwyczaić i mam juz drugi kolektor z klapkami, który czeka na zamontowanie.

  • Odpowiedzi 314
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
kolego Skrab o to wlasnie chodzi ze nie staram sie zmieniac faktow. w moim aucie trzesie i w twoim tez i w kazdym bez dpf czyli bez przepustnicy przed agr. natomiast jesli auto wyposazone jest w dpf czyli z przepustnica to trzesie mniej a dla niekturych uzytkownikow "wcale". mozna auto doposazyc w taka przepustnice jesli komus tak bardzo to przeszladza ale chcialbym uslyszec od ciebie jak to zrobic bo to przeciez takie "bezproblemowe". odnosnie trzesienia silnika po wyjeciu klapek zawirowan mozesz mi wyjasnic jak to wyglada i co sie zmienia fizycznie.? bo chyba nie metafizycznie?
Opublikowano
kolego Skrab o to wlasnie chodzi ze nie staram sie zmieniac faktow. w moim aucie trzesie i w twoim tez i w kazdym bez dpf czyli bez przepustnicy przed agr. natomiast jesli auto wyposazone jest w dpf czyli z przepustnica to trzesie mniej a dla niekturych uzytkownikow "wcale". mozna auto doposazyc w taka przepustnice jesli komus tak bardzo to przeszladza ale chcialbym uslyszec od ciebie jak to zrobic bo to przeciez takie "bezproblemowe". odnosnie trzesienia silnika po wyjeciu klapek zawirowan mozesz mi wyjasnic jak to wyglada i co sie zmienia fizycznie.? bo chyba nie metafizycznie?

Proszę, tak jest zbrojone przez kolegę Roger Nysa w e46 ,ale tak samo może wyglądać w naszych silnikach :wink:

Opublikowano
kolego Skrab o to wlasnie chodzi ze nie staram sie zmieniac faktow. w moim aucie trzesie i w twoim tez i w kazdym bez dpf czyli bez przepustnicy przed agr. natomiast jesli auto wyposazone jest w dpf czyli z przepustnica to trzesie mniej a dla niekturych uzytkownikow "wcale". mozna auto doposazyc w taka przepustnice jesli komus tak bardzo to przeszladza ale chcialbym uslyszec od ciebie jak to zrobic bo to przeciez takie "bezproblemowe". odnosnie trzesienia silnika po wyjeciu klapek zawirowan mozesz mi wyjasnic jak to wyglada i co sie zmienia fizycznie.? bo chyba nie metafizycznie?

Proszę, tak jest zbrojone przez kolegę Roger Nysa w e46 ,ale tak samo może wyglądać w naszych silnikach :wink:

 

 

 

ja zapytalem ciebie jak to zrobic a nie czy to jest mozliwe

Opublikowano
kolego Skrab o to wlasnie chodzi ze nie staram sie zmieniac faktow. w moim aucie trzesie i w twoim tez i w kazdym bez dpf czyli bez przepustnicy przed agr. natomiast jesli auto wyposazone jest w dpf czyli z przepustnica to trzesie mniej a dla niekturych uzytkownikow "wcale". mozna auto doposazyc w taka przepustnice jesli komus tak bardzo to przeszladza ale chcialbym uslyszec od ciebie jak to zrobic bo to przeciez takie "bezproblemowe". odnosnie trzesienia silnika po wyjeciu klapek zawirowan mozesz mi wyjasnic jak to wyglada i co sie zmienia fizycznie.? bo chyba nie metafizycznie?

Proszę, tak jest zbrojone przez kolegę Roger Nysa w e46 ,ale tak samo może wyglądać w naszych silnikach :wink:

 

 

 

ja zapytalem ciebie jak to zrobic a nie czy to jest mozliwe

Czy Ty nie oglądasz ze zrozumieniem :?: kupujesz przepustnice i montujesz przed EGR-em.. u jakiegoś mechanika kumatego i tyle :wink:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
mam pytanie jaka jest średnica tych zaślepek jesli chodzi o silnik 2,0 163KM ? ponieważ zamierzam zakupic na allegro tylko nie wiem czy do tego silnika średnica 22mm czy 33mm?
Opublikowano

a więc tak wczoraj pojeździłem po mieście i nie widzę różnicy z klapkami czy bez autko chodzi ładnie tak jak chodziło przy okazji wymieniłem wszystkie swiece bo jak sie okazało były spalone, gaśnie ładnie nie ma różnic, a więc jak ktoś się waha to mogę w 100% zarekomendować usunięcie tych klapek

koszt zaślepek allegro - 60zł wysyłka free

uszczelki pod kolektor niecałe 80zł

do tego trzeba doliczyć robociznę w zależności od lokalizacji cena pewnie od 50zł w górę

Opublikowano
Witam zdemontowaliśmy dziś klapki w e90 320d 163km i brata e60 520d 163km i nie ma pogorszenia w obu samochodach, gaśnie tak samo nie buja. Moja ma przebieg ok 185k a brata 210k klapki u mnie puszczały olej ale nie ruszały się na tych śrubkach a u brata nie puszczały oleju ale jedna była rozluźniona na śrubkach więc nie wiadomo jak by to długo pojechało. Robiliśmy razem i dwa samochody zrobiliśmy w ok 4 gdz. Zaślepki kupione na allegro z kompletem uszczelek i instrukcją montażu http://allegro.pl/bmw-zaslepka-zaslepki-kolektora-ssacego-22-mm-kpl-i2956380102.html
Opublikowano
tak mam

 

mam do ciebie prosbe poobserwoj czy dpf wypala sie z taka sama czestotliwoscia jak wczesniej -prosze.

a tak dla wiedzy to sie tyczy do posta wyzej takze -klapki zawirowan nie maja zadnego wplywu na telepanie podczas gaszenia z jednego prostego powodu -zamykaja one tylko polowe kanalow w dolocie ( do kazdego cylindra jest dwa kanaly w tym jeden z klapka) czyli fizycznie nie zamykaja calego doplywu powietrza. natomiast silniki wyposarzone w dpf maja jedna klape usytuowana tuz przed zaworem egr (lub agr -jak kto lubi). w momencie gaszenia ta klapa sie zamyka odcinajac calkowicie doplyw powietrza do kolektora dolotowego a co za tym idzie cylindrow i powoduje to znacznie lagodniejsze gaszenie silnika. w zwiazku z tym ty, majac dpf (i ta klape) nie mogles odczuc roznicy w gaszeniu podbnie jak kazdy usuwajac klapki zawirowan w silniku z dpf

uff.....

Opublikowano

wafeltom, a nie lepiej zainwestować w nowy kolektor?

Będą klapki tak jak wyjechała z fabryki i będziesz miał spkój na co najmniej 100k.

 

Wielu pisze, że nie ma różnicy, a czy ktokolwiek pojechał i zhamował autko ?

Opublikowano

tutaj sie zgadzam z toba 100% ale to kosztuje i ja rozumiem ludzi dlaczego tak robia.

o wykresy prosilem juz na forum w kilku watkach (nawet tunera) no ale nikt chyba czegos takiego nie zrobil.

wlasnie probuje zebrac jak najwiecej informacji na ten temat bo nie wierze ze inzynierowie z bmw nie byle jakiej firmy z uporem maniaka pchaja tak niebezpieczne rzeczy ktore nie powoduja "zadnych zmian".

z tego co wiem zamykaja sie one w dolnym zakresie obr gdy turbo jeszcze nie pracuje i w ten sposob realizowany jest dlugi waski kolektor z zawirowaniem powietrza tuz przed przejsciem przez zawory dolotowe. powoduje to 1. zawirowanie 2. dlugi waski kolektor -w nim zachodza zjawiska rodem z mechaniki gazow strumieniowanie powietrza zjawiska falowe. tak czy siak powoduje to lepsze napelnienie cylindra w dolnym zakresie obrotow a jak sa otwarte to turbo dmucha powietrze idzie oboma kanalami czyli zapewniona jest max ilosc powietrza dostepnego dla cylndra

Opublikowano

Zastanawiam sie nad zrobieniem cos z tymi klapkami aczkolwiek eksperyment z usunięciem i zhamowaniem to połowa ceny nowego kolektora więc raczej średnio przekonywac sie na własnej skórze.

Jeżeli gdzieś znajdziesz taki wykres abo jakiekolwiek informacje to koniecznie tu napisz.

Opublikowano
Jaka polowa ceny? Zaślepki na allegro = 128zł, uszczelka pod kolektor =100zł, robota =100zł albo samemu. Razem niech będzie nawet 400zł co wydaje mi się dużo przesadzoną kwotą. Jeśli chcesz to dolicz dwa hamowania po 100zł to wyjdzie Cię to MAXIMUM 600zł. Nowy kolektor 2000zł + robota
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

Mam usuniete klapki w kolektorze. Usunąłem chociaż były w bardzo dobrym stanie. W moim odczuciu jest "na dole" gorzej! Ale to może być tylko moje odczucie. Mam drugi kolektor z klapkami i jak mi się wreszcie :mad2: uda zebrać to, napewno przed wymianą shamuję autko na kolektorze z klapkami i bez klapek. Jak nie będzie różnicy, to założę bez klapek :D

Przy ostatnich mrozach wyskoczył mi błąd padniętych świec...Wszystkich 6!!! Więc będzie powód do zdjęcia kolektora i jego wymiany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

" Przy ostatnich mrozach wyskoczył mi błąd padniętych świec...Wszystkich 6!!!"

 

Mógł pójść sterownik .

Opublikowano
A przy padniętym sterowniku nie powinien wyskoczyc błąd sterownika?
Opublikowano

wciagu kilku dni... ktos pisze ze nie ma roznicy ktos ze jest. no to teraz tak: podejrzewam ze w odczuciach wazne jest czy

1. auto z dpf czy nie

2. czy klapki sie domykaly przed wyjeciem czy nie (sa na jednej osce wystarczy ze jedna gdzies sie kantuje lub zasyfiona i calosc sie nie domyka.

3. auto na chipie czy nie (moze miec podlane z dolu dla wygladzenie wykresu - nie bedzie duzo czuc

4. pewnie przebieg auta (zuzycie innych elementow silnika bedzie powodowalo bledna ocene)

tak ze jak by sie zawziac pewnie jeszcze jakies punkty by sie znalazly

jesli ktos zrobi wykres przed i po wyjeciu lub gdzies znajdzie taki to prosze o wstawienie a jak by ktos spojrzal na te punkty powyzej i je uwzglednil to bylby to pozadny kawalek wiedzy.

ja moge sie dolozyc do schamowania auta ktoregos z kolegow moze ktos jeszcze i .....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.