Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moim błedem było to ze z braku czasu zlecilem tą wymianę zakladowi..i teraz musze temat ogarnac..sam robiac bym sie przygotowal jak trzeba..ale stwierdzilem ze gdyby mi sie swieca ukrecila to bylby problem...a teraz żałuje..:/
  • Odpowiedzi 314
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wiem ze wiekszosc powie ze moze turbina..ale dlaczego wczesniej chodzilo normalnie..nie bylo problemu..a teraz raz jedzie i ciagnie normalnie..a za chwile łapie zmułe..jakby wpadal w tryb awaryjny..caly czas mam nadzieje ze to te bledy po wyjeciu kolektora..

A wężyki podciśnienia prawidłowo połączyłeś?

Pytanie z innej beczki..:)

Artul a Ty ile masz przebiegu..? bo zastanawiam sie nad chipem..ale moj ma juz 280 tys..i przed incydentem z kolektorem chodzil dobrze..po wpieciu w komp..wtryski i turbo ok..i tak mnie nachodzi na jakis łagodny program..warto?

W kazdym razie jak rozwiaze temat z tym muleniem to zastanowie sie nad programem..

Opublikowano
Wiem ze wiekszosc powie ze moze turbina..ale dlaczego wczesniej chodzilo normalnie..nie bylo problemu..a teraz raz jedzie i ciagnie normalnie..a za chwile łapie zmułe..jakby wpadal w tryb awaryjny..caly czas mam nadzieje ze to te bledy po wyjeciu kolektora..

A wężyki podciśnienia prawidłowo połączyłeś?

Pytanie z innej beczki..:)

Artul a Ty ile masz przebiegu..? bo zastanawiam sie nad chipem..ale moj ma juz 280 tys..i przed incydentem z kolektorem chodzil dobrze..po wpieciu w komp..wtryski i turbo ok..i tak mnie nachodzi na jakis łagodny program..warto?

W kazdym razie jak rozwiaze temat z tym muleniem to zastanowie sie nad programem..

Chip robiłem u Rogala przy 170kkm i chciałem lekki program i wyszło jak w podpisie. Teraz mam prawie 201kkm i jest ok. Przed tym (przy 168kkm przebiegu) miałem zrobioną całkowitą diagnozę/sprawdzenie auta w serwisie BMW i stan auta był wzorowy. Po ok 20kkm też poddałem auto tej samej procedurze sprawdzającej i stan jak wcześniej. Obecnie też nie ma żadnych dolegliwości i silnik pracuje świetnie. Kolektor sprawdzałem niedawno przy wymianie świec i miał się dobrze, choc na jednej ośce był minimalny luz ale podczyścilem go i został z powrotem zamontowany.

Co do wężyków podciśnienia, to czy się nie zsunął/niedokładnie założony, sparciały., itp. Sprawdź też ten przy egr.

-------------------

Artur

Opublikowano

Chip robiłem u Rogala przy 170kkm i chciałem lekki program i wyszło jak w podpisie. Teraz mam prawie 201kkm i jest ok. Przed tym (przy 168kkm przebiegu) miałem zrobioną całkowitą diagnozę/sprawdzenie auta w serwisie BMW i stan auta był wzorowy. Po ok 20kkm też poddałem auto tej samej procedurze sprawdzającej i stan jak wcześniej. Obecnie też nie ma żadnych dolegliwości i silnik pracuje świetnie. Kolektor sprawdzałem niedawno przy wymianie świec i miał się dobrze, choc na jednej ośce był minimalny luz ale podczyścilem go i został z powrotem zamontowany.

Co do wężyków podciśnienia, to czy się nie zsunął/niedokładnie założony, sparciały., itp. Sprawdź też ten przy egr.

 

Trzeba bedzie znalesc problem..nie ma wyjscia..tylko ze dwa razy rozbierany kolektor i te same objawy..i dwa razy by to samo sknocili..:/ licze jeszcze ze to bledy ktore nałapał robią ta złą robote..

Dzieki za opowiedz. Jak uporam sie z tym problemem to pewnie pomysle o chipie..mimo ze przebieg wiekszy mam..:)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Jestem właśnie po założeniu zaślepek i podzielę się swoimi odczuciami.

W moim przypadku nie ma żadnej różnicy w dynamice samochodu jak i w dolnych tak i w górnych obrotach, spalanie jest takie samo, brak jakiś innych negatywnych objawów. Z mojej strony polecam, jeden problem z klapką w silniku mniej ;)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Masz silnik M47, tutaj chyba w każdej wersji są klapy, dodatkowo w zakładce silnik masz schemat: "Instalacja ssąca AGR ze sterow. klapami". W przypadku gdybyś ich nie miał pisało by: "Instalacja ssąca AGR bez sterow. klapami".

Na schemacie klapek nie widać, ale te klapki to spory problem w tych silnikach. Wpisując w google, youtube: "M47 swirl flaps removal" bądź "M47 manifold removal" znajdziesz dużo filmików odnośnie samych klapek jak i demontażu kolektora.

Napiszę jeszcze na zaś, żeby nie było potem wątpliwości.

Do zaślepienia potrzebujesz "specjalnych" zaślepek do wsadzenia w miejsce klapek. Błędów nie ma, pod warunkiem, że wszystkie mechanizmy podepniesz jak były, będą pracować, ale klapek nie ma.

Przy prawidłowym usunięcia klapek, prawidłowym uszczelnieniu kolektora nie powinno być różnicy w jeździe, na pewno nie w mocy.

Klapki zamykają się przy małych obciążeniach silnika, czyt. małe zapotrzebowanie na powietrze, dzięki czemu jest w najprostszy sposób mówiąc lepiej sprężone przez co proces spalania przebiega lepiej. Przy wciśniętym gazie tak czy siak są otwarte, więc opinie użytkowników że nie ciągnie do 2000 obr/min wynikają moim zdaniem z nieszczelności.

Myślę, że wyjaśniłem wszystko.

Opublikowano

Strupek_123 dzięki wielkie za szczegółowe wyjaśnienie. Od kilkunastu dni jestem właścicielem autka z tym właśnie silnikiem i jeszcze nawet nie sprawdziłem czy te klapki mam czy nie, muszę to jak najszybciej sprawdzić, bo przevieg już 180 tys.

Czy te zaślepki są dobre do silnika m47?

http://allegro.pl/zaslepki-zaslepka-kolektora-ssacego-bmw-22-mm-4szt-i4845029388.html

Opublikowano

W 2.0d z tego co pamiętam to występują tylko i wyłącznie te mniejsze klapki 22mm, więc te będą pasować, ponadto masz w opisie do jakich silników pasują :D

Polecam również poczytać opinie innych użytkowników na temat usuwania klapek, bo są zwolennicy i przeciwnicy :D

Ja wyraziłem swoje zdanie, bez klapek nie czuć jakiejś różnicy, czasem nawet lepiej autko chodzi, bo zużyte lubią się przycinać, są brudne itp. ale nie dla wszystkich.

Ale zawsze lepiej spać spokojnie, że nic się nie urwie i nie poleci dalej :p

Twoje autko, Twoja decyzja :D

 

Nawiązując do specyfikacji awarii klapek są wymienione głównie dwie cechy:

- gdy klapki utkną w pozycji zamkniętej - od 10 do 30% mniej mocy na wysokich obrotach, w zależności od zabrudzenia kolektora.

- gdy klapki utkną w pozycji otwartej - czyli ten sam przypadek co usunięcie - jakby to najprościej opisać - gorsze spaliny, czyli ekologia.

Klapki są zamknięte do 2000-2500 obr/min, zależnie od silnika, ale przy mocniej wciśniętym gazie mogą otwierać się przy obr < 2000.

A czy wpływają na moc na niskich obrotach, lepsze gaszenie to już z postów innych użytkowników się dowiesz :D

Opublikowano
Jest to banalna czynnośc, sciągasz kolektor, odkrecasz klapki, montujesz zawleczki, sam sobie to zrobisz ew. każdy mechanik ;)

 

 

Uwaga dla kolegów którzy mają silnik n47 177 km .Nie polecam wywalać klapek . Auto z dołu ma mega turbo dziurę :)Przerabiałem temat . Dopiero chip poprawił trochę dół ale i tak niby max moment powinien mieć koło 2200-2300 (porównując wykres z autem o takich samych parametrach ) a w moim był ten moment max osiągnięty dopiero przy 2700 .

  • 3 lata później...
Opublikowano
Minął rok od usunięcia kapel i już na samym początku była różnica w dolnym zakresie obrotów oraz wzrosło spalanie ON.Bmw serii 3 320d z dpf.Najpierw problem z dpf co ok 400 km wypalanie po 100km już sadzy 25g.i po 400km znowu wypalanie Tak w kółko.Po roku bez klap turbo zaczęło wariować a raczej nastawnik geometrii.Turbo wyjęte i wyczyszczona geometria.Po tym zabiegu założyłem z powrotem klapki.Przejechane ok 2000tyś. km I wrażenia: dpf ok 12g sadzy i nie było wcześniej regeneracji co bez klapek powtarzała się co ok 400km.Ciągnie od 1800obr/m. Wcześniej od 2300obr/m.Klapli ,które usunąłem na początku były w B.dobrym stanie. Z klapkami same pozytywy!!Teraz stwierdzam,że usunąłem klapki dzięki mądrością jakie wyczytałem na forach ,że się urywają to jest żart!Może jednemu na milion się urwał założył temat A wszyscy włącznie ze mną się usunęli co skutkowało problemami z dpf,turbo większym spalaniem oraz słabszymi osiągami w dolnym zakresie obrotów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Minął rok od usunięcia kapel i już na samym początku była różnica w dolnym zakresie obrotów oraz wzrosło spalanie ON.Bmw serii 3 320d z dpf.Najpierw problem z dpf co ok 400 km wypalanie po 100km już sadzy 25g.i po 400km znowu wypalanie Tak w kółko.Po roku bez klap turbo zaczęło wariować a raczej nastawnik geometrii.Turbo wyjęte i wyczyszczona geometria.Po tym zabiegu założyłem z powrotem klapki.Przejechane ok 2000tyś. km I wrażenia: dpf ok 12g sadzy i nie było wcześniej regeneracji co bez klapek powtarzała się co ok 400km.Ciągnie od 1800obr/m. Wcześniej od 2300obr/m.Klapli ,które usunąłem na początku były w B.dobrym stanie. Z klapkami same pozytywy!!Teraz stwierdzam,że usunąłem klapki dzięki mądrością jakie wyczytałem na forach ,że się urywają to jest żart!Może jednemu na milion się urwał założył temat A wszyscy włącznie ze mną się usunęli co skutkowało problemami z dpf,turbo większym spalaniem oraz słabszymi osiągami w dolnym zakresie obrotów.

Ja co prawda nie mam DPFa ale po dłuższych testach porównywania jazdy z i bez klapek uznałem, że jedynym możliwym wyjściem jest zakup regenerowanego kolektora ze wzmocnionymi klapkami itp. Nie żałuję żadnej złotówki - z resztą żaden majątek.

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.