Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oryginalna chłodnica PPK jest dość tania ok 1000zl. Wentylator mam już seryjnie taki jak w pakiecie PPK. Jeśli serio chcesz dobra chłodne to polecam jednak większy wydatek (ok 2000zl) na takie coś :

http://s433.photobucket.com/user/stant1man/media/Intercooler-WM_zps78520efe.jpg.html

Natomiast odpowiadając na Twoje pytanie - nie. To nie to samo. W przeciwieństwie do bezmyślnego wywalania części które nie wiadomo do czego służą świadoma modyfikacja auta przez osobę która wie co robi nie jest druciarstwem i psuciem auta.

Nie stawiam inżynierów bmw na piedestale, w kręgu tych jedynych którzy mogą coś zrobić przy aucie. Dozwolone są każde modyfikacje samochodu oparte o wiedzę techniczna.

tak wiec jeśli przedstawisz mi albo techniczne uzasadnienie albo choćby techniczny autorytet który stwierdzi że klapki są niepotrzebne to ja to zaakceptuje. Może być nawet renomowanym tuner, ale z pierwszej ligi światowej.

Poza tym twoje porównanie nie ma sensu o tyle, że czy przed czy po chipie IC jest w aucie. Bmw jako producent musi pozostawić rezerwy na zbliżonym poziomie dlatego w pakiecie daje większy IC, jednak program indywidualny robiony niezależnie może tych rezerw zostawiać mniej. W takim wypadku moc silnika zostanie przy wyższych temperaturach ograniczona. I mogę nawet przyznać, że jest to na granicy druciarstwa

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 314
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie moje najlepsze, tlumacze od dłuższego czasu, że nie mam podstaw by kwestionować wiedzę inżynierów bmw. Ty napisałeś wcześniej, że mimo poszukiwań nic nie znalazłeś merytorycznego. Wiec mamy do czynienia nie że sporem czy moje lepsze czy Twoje tylko że sporem czy konstrukcja silnika bmw jest prawidlowa kontra twoje twierdzenia niczym niepoparte poza chęcią zaoszczędzenia paru groszy, że nie. Nie bo nie, bez argumentów. Bmw stosuje klapki już od kilkunastu lat i jest to dość czasu by stwierdzić że są one niepotrzebne i nie ponosić kosztów ich montażu w silniku - gdyby faktycznie były niepotrzebne.

To, że nie są trwale, to inna sprawa. Z drugiej strony ich trwalosc też nie jest jakas ultra niska.

Proszę bardzo znajdź merytoryczne, techniczne argumenty za tym by klapki usuwać i będę pierwszy który to zaleca.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

O ile usunięcie klapek w N47 oraz np. takim 1.9CDI/JTD kończy się problemami i ciężko tutaj coś kwestionować, to o tyle taki zabieg w bardziej leciwym M47N2 nie jest w mojej opinii zauważalny. Z czego to wynika? Nie mam pojęcia i pewnie się nie dowiem.

 

Nie zarzucaj mi, że oszczędzam na samochodzie bo jest on mocno doinwestowany. Nie jestem po prostu rozrzutny a to dwie różne rzeczy. Niestety, ale ta dyskusja nie ma sensu. Ja twierdzę, że różnic nie ma (mam taki silnik, wykonałem ten zabieg i co dziennie korzystam z tego samochodu) a Ty opierasz się na subiektywnych wpisach innych, ciężkich do zweryfikowania. Przejechałem 100.000KM bez klapek, czy to nie powód abym mógł posiadać własne zdanie na ten temat?

 

To jest ten moment, kiedy teoria spotyka się z praktyką. Możesz pisać dogmaty o nieomylności inżynierów BMW, jednak nie wmówisz mi, że mój samochód jeździ gorzej niż ten z klapkami bo po prostu tak nie jest! :D

Opublikowano

Zgadzam sie z kolegą artuj. Ja również po demontażu klapek nie odczułem żadnej różnicy, a może nawet jak by auto było żwawsze u dołu.

Dla mnie bodźcem który spowodował że zdecydowałem się na ten ruch, to opinie osób którym urwane klapki robiły demolke w silniku. A teraz mam święty spokój i cieszę sie jazdą :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Mam pytanie. Co trzyma ten kolektor od dołu? odkrecilem wszystkie śruby ni te 5 nakrętek i jest luźny i podszedł do do góry jednak nie idzie go wyciągnąć bo trzyma go coś ze spodu. Odpialem tez wtyczki :/

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Opublikowano

Juz wyszedł :)

Ma ktoś może zdjęcie stanu klapek które nadają się do usunięcia? Wydaje mi się ze moje są w dobrym stanie. Nie są nawet zbyt mocno zabrudzone osadem wiec chyba je założę sportem po czyszczeniu kolektora .

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Opublikowano
Również kilka dni temu się ich pozbyłem różnica w pracy silnika nie zauważalna :D
Opublikowano

Ja swoje wyczyscilem na błysk i założę spowrotem. jakoś latem do nich zajrzę żeby zobaczyć ich stan i zabrudzenie kolektora po kilku miesiącach.

Bo też wyczyscilem na błysk :D

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
O ile usunięcie klapek w N47 oraz np. takim 1.9CDI/JTD kończy się problemami i ciężko tutaj coś kwestionować, to o tyle taki zabieg w bardziej leciwym M47N2 nie jest w mojej opinii zauważalny. Z czego to wynika? Nie mam pojęcia i pewnie się nie dowiem.

 

Nie zarzucaj mi, że oszczędzam na samochodzie bo jest on mocno doinwestowany. Nie jestem po prostu rozrzutny a to dwie różne rzeczy. Niestety, ale ta dyskusja nie ma sensu. Ja twierdzę, że różnic nie ma (mam taki silnik, wykonałem ten zabieg i co dziennie korzystam z tego samochodu) a Ty opierasz się na subiektywnych wpisach innych, ciężkich do zweryfikowania. Przejechałem 100.000KM bez klapek, czy to nie powód abym mógł posiadać własne zdanie na ten temat?

 

To jest ten moment, kiedy teoria spotyka się z praktyką. Możesz pisać dogmaty o nieomylności inżynierów BMW, jednak nie wmówisz mi, że mój samochód jeździ gorzej niż ten z klapkami bo po prostu tak nie jest! :D

 

 

Witam

 

Ja na dniach wymienialem swiece i mimo ze klapki trzymaly naprawde dobrze..nagary czy syfu nie bylo duzo..(moze byl zmieniany kolektor..nie wiem) mam auto juz 5 lat.

Co moge stwierdzic ze jako czlowiek dokladny zauwazylem spadek mocy na niskich odbrotach wlasnie w silniku M47N2..163km..i prawdopodobnie wroce do rozwiazania z klapkami bo auto ma problem z przyspieszaniem na dole. Wiec jak widac moze byc problem z przyspieszaniem na dole..gora idzie podobnie bez zauwazalnej straty. To tyle z mojej strony w tym temacie.

Opublikowano

Dzis jeszcze sprawdze czy bledy powstale podczas wyciagania kolektora..po odpieciu wtyczek..nie spowodowaly tego faktu utraty mocy na niskich obrotach..ale watpie..

W kazdym razie na ten moment po wywaleniu klapek jest gorzej.

Opublikowano
Spadek dynamiki w M47N2 wynika głównie ze zużycia wtryskiwaczy / turbiny. Jak klapki na to mogą wpływać, kiedy pełne wciśnięcie pedału gazu maksymalnie je otwiera to nie mam pojęcia ...

No właśnie mają duże znaczenie przede wszystkim na niskich obrotach, bo odpowiadają za nadanie wtłacznemu powietrzu do kolektora ruch laminarny zamiast turbulentnego. Przepływ laminarny powietrza ma to do siebie, że w tych samych warunkach jest go wiecej wtłaczanego do silnika. Najprościej to wytłumaczyć doświadczeniem - wylewanie wody z butelki: odwracając ją napełnioną wodą, woda będzie wolniej wypływać niż wylewając ją wprowadzoną w ruch wirowy. Wracając do klapek, to nadają one doprowadzonemu powietrzu - przy niskich obrotach silnika - właśnie uporządkowany ruch, przez co wtłaczane jest go wiecej, przez co poprawia się spalanie mieszanki. Tak po krótce.

-------------------

Artur

Opublikowano (edytowane)

tak piszecie o tej wymianie a ja zapytam czy ktos w silnikiu m47 roczniki 2 polowa 2007 wymienial klapki ??

pytam bo kiedys dzwonilem do bmw tu w niemczech i powiedzieli ze w moim aucie poprawili urywajace sie klapki. Wiec jak jest u was u tych co wymieniali lub wyciagali kolektor by sprawdzic stan klapek? widzielisie jakies niepokojace zle trzymajace sie klapki?

pozdr

Edytowane przez DW1225
Opublikowano
Stylistycznie twój post ....:mad2: Nic tam się raczej nie zmieniło. Silniki M47 montowali do 9/2007. Różnica jest pomiędzy silnikami M47N (E46) i M47N2 (E9X) rzekomo poprawione jest mocowanie klapki do ośki. Kiedyś chyba w silnikach M57N2 klapki były w ''gumowanej obwolucie'' ale czy występowało to też w M47 - nie wiem.
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano
Stylistycznie twój post ....:mad2: N

pijany bylem :mrgreen:

juzp go poprawilem bo sam mialem problemy z odczytaniem sie :lol:

Opublikowano

Mozna konczyc impreze o 14, co w tym dziwnego :D

 

Co do klapek, wg mnie dynamika nie spada ani dół nie traci, może po prostu jest takie odczucie, gdy klapka sie otwiera jest kopnięcie, a bez klapek równo wchodzi cały czas i tego nie ma

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano
Spadek dynamiki w M47N2 wynika głównie ze zużycia wtryskiwaczy / turbiny. Jak klapki na to mogą wpływać, kiedy pełne wciśnięcie pedału gazu maksymalnie je otwiera to nie mam pojęcia ...

 

Zostala wczoraj zrobiona zmiana powrotna..klapki na swoim miejscu..i tu ciekawostka..ato dalej ma momenty (nie zawsze) jakby jechalo jak sdi..po wcisnieciu gazu..czy to 2..czy 3..nie ma znaczenia..auto jak zlapie laga od 1500 obr to do 3000 obr auto nie jedzie...nie wiem co sie stalo..wczesniej przed wymiana swiec i rozebraniem kolektora tego nie bylo..auto zawsze przyspieszalo...a teraz jak zlapie dola to zwyczajnie nie jedzie jakby turbina nie dawala doladowania..nie wiem co jest grane..

Wstepnie myslalem ze to jest wynikiem wywalenia klapek i zaslepienia...a tu niespodzianka..moze jakis sugestie..?

moze nalapal bledow..? na dniach podepne pod komputer..bo przy sciaganiu kolektora nie byl odpinany akumulator..

Kurcze mam zagryche..myslalem ze jak zaloze spowrotem klapki auto bedzie normalnie jechalo..a tu raz jedzie a raz nie..najczesciej jak zimniejszy..wezyki podcisnienia byly zmienione..uszczelki zmienione..o co chodzi skoro wczesniej normalnie jechalo od dołu obrotow..a teraz jak zlapie mula to sie poprostu nie wkreca..nie ciegnie auto nawet po przekroczeniu 2000 obr.

 

Za sugestie z gory dziekuje..(mam nadzieje ze bledy sie zapisaly i one sa temu winne)

W kazdym razie zaslepienie klapek nie bylo powodem slabego dolu...bo on ma slaby dol i idzie tak do konca..jak SDI..a wczesniej szedl normalnie..zbieg okolicznosci..:/

 

pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
Wiem ze wiekszosc powie ze moze turbina..ale dlaczego wczesniej chodzilo normalnie..nie bylo problemu..a teraz raz jedzie i ciagnie normalnie..a za chwile łapie zmułe..jakby wpadal w tryb awaryjny..caly czas mam nadzieje ze to te bledy po wyjeciu kolektora..
Opublikowano
Wiem ze wiekszosc powie ze moze turbina..ale dlaczego wczesniej chodzilo normalnie..nie bylo problemu..a teraz raz jedzie i ciagnie normalnie..a za chwile łapie zmułe..jakby wpadal w tryb awaryjny..caly czas mam nadzieje ze to te bledy po wyjeciu kolektora..

A wężyki podciśnienia prawidłowo połączyłeś?

-------------------

Artur

Opublikowano
Wiem ze wiekszosc powie ze moze turbina..ale dlaczego wczesniej chodzilo normalnie..nie bylo problemu..a teraz raz jedzie i ciagnie normalnie..a za chwile łapie zmułe..jakby wpadal w tryb awaryjny..caly czas mam nadzieje ze to te bledy po wyjeciu kolektora..

A wężyki podciśnienia prawidłowo połączyłeś?

 

Tzn?? mozna jakos inaczej podlaczyc..? tez sie nad nimi zastanawialem..ale moze cos podpowiesz..?

Kurcze..myslalem ze to te zaslepki sa problemem a tu taki problem sie zrobil..inny..:/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.