Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tego co zauważyłem, to wywalenie klapek w starszych silnikach (w e46,E39) ma mniejszy wpływ na pracę silnika, w nowszych jest już gorzej.

W ostatnim czasie kilku znajomych wywaliło klapki w E46 320d 150km oraz jeden w E39 525d 163km automat, i nie zauważyli oni słabszego dołu, czy innych wad.

Podkreślić należy, że przy wywaleniu klapek zostały jeszcze wyczyszczone: EGR, przepustnica (jeśli była w danym silniku), sam kolektor, wymienione wężyki podciśnienia, itd - co prawdopodobnie w bardzo dużym stopniu zniwelowało pogorszenie pracy silnika przez wywalenie/zaślepienie klapek.

Ja osobiście w 3.0d 231km też mam wycieki z kolektora (co rok robię przegląd klapek i ewentualnie uszczelniam co się da), ale nie planuje ich wywalać - prędzej kupię nowy kolektor. Wywalanie kasy na nowe uszczelki czy uszczelniania, na dłuższą metę jest po prostu nieopłacalne i nie ma sensu.

Serwis bmw niestety robi sobie kpiny z uboższych klientów marki, i sprzedaje kompletne kolektory za 2 - 2,4 tyś zł, zamiast wprowadzić do sprzedaży same kompletne klapki (które to 90% świadomych problemów klientów diesli, kupowało by je zamiast wywalać/zaślepiać).

Zastanawiam się, dlaczego żadna firma nie wprowadziła do sprzedaży samych kompletnych klapek? - czasami fabrykę trzeba poprawić i czegoś nauczyć...

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Odpowiedzi 314
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czemu dalej siejecie głupoty o stracie mocy po wywaleniu klapek?

 

Tutaj wykres tego samego auta na tej samej hamowni z klapkami, nałożony na wykres zaraz po wywaleniu klapek:

 

http://img221.imageshack.us/img221/4767/wykreshamownia2buy.jpg

 

RUN1 - z klapkami

RUN2 - bez klapek

 

Podsumowując: nie ma odczuwalnych strat! Jeśli ktoś mówi, że auto jest mocniejsze/słabsze to bredzi i tyle.

 

"Wiele można przeczytać zupełnie rozbieżnych opinii o zachowaniu auta po usunięciu "swirl flapsów". Jedni twierdzą, że auto mocniejsze i żwawsze, inni że słabsze na dole, jeszcze inni, że słabsze na dole ale za to mocniejsze w górnym zakresie obrotów....

 

są jeszcze ci którzy twierdzą, że nie ma najmniejszej różnicy - i te osoby mają najdokładniejszą "dupohamownię" bo dokładnie tak jest

 

dodam jeszcze, że klapki usuwałem na samej hamowni (auto nawet z rolek nie zjechało) więc jeżeli chodzi o zachowanie warunków pomiaru to dokładniej już się chyba nie dało "

 

 

Nie do końca się z tym zgodzę, sam jeździłem bez klapek po kupnie 3.0d do czasu aż kupiłem nowy kolektor i różnica poniżej 2000 jest znaczna. Do tego pomiar na hamowni odbywa się przy maksymalnym położeniu pedału czyli klapki się prawdopodobnie otwierają całkowicie, a wydaje mi się że jednak największy wpływ maja w pośrednich obciążeniach...

Opublikowano
Tutaj wykres tego samego auta na tej samej hamowni z klapkami, nałożony na wykres zaraz po wywaleniu klapek:

 

qwertykk -a jesteś pewny, że klapki się zamykały w 100% przed ich usunięciem? Nie czepiam się jakby co. W moim kolektorze te klapki miały spory luz na osi, wydaje mi się, że ciśnienie w kolektorze mogło powodować mimowolne uchylenie tych klapek.

Je nie zauważyłem jakichś problemów z mocą po usunięciu klapek. Dla mnie wkurzające były wibracje auta kiedy auto stało "na luzie" -moja dupo-hamownia niestety nie tolerowała tego rodzaju zachowania ;).

Klapki nie dodają ani nie ujmują mocy -one są tylko po to żeby poprawić spalanie mieszanki paliwowej w niskich zakresach obrotów. Co przekłada się na lepszą kulturę pracy motoru w tych zakresach.

 

Niestety w BMW zauważono, że coraz więcej klientów wymienia te kolektory na nowe i podniesiono ich ceny. A wymiana samych klapek jest mało rozsądna. We wnętrzu kolektora zbiera się bardzo dużo syfu (praktycznie nie do usunięcia).


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano (edytowane)

Nasz kolega zastosował znakomita metodę testową i porównał zużyty kolektor z syfem z ilus dziesiątek tysięcy km z poniszczonhmi juz klapkami i ich sterowaniem, do tego samego tylko z dodatkowo wyrwanymi klapkami. I jeszcze sie dziwi ze nie ma różnicy na wykresie. Co jednak w tym najzabawniejsze jest to dla niego dowód na to ze klapki nic nie daja. :duh:

 

Załóż człowieku nowy kolektor i wtedy porównuj.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Jak są przymknięte :norty: ? Hamownia jest to jedyny miarodajny test przeprowadzany w 99,9% na takich samych warunkach i zarówno moc jak i moment są ~te same. Nie będę wdawał się w dyskusję co jest na pośrednich obrotach, ponieważ nie jest to możliwe aby porównać w ten sam sposób (głębokość wciśnięcia gazu, odczyt przez sterownik , skrzynia M/AT itd) więc i test na połowicznym obciążeniu nie ma jakiegokolwiek sensu. Klapki są po to aby było ekologicznej. U mnie na 3 autach po wywaleniu klapek jedyną (ale to też subiektywnie, bo trzeba było zrobić pomiar w takich samych warunkach) różnicą było to, że wydawał mi się trochę głośniejszy na wolnych obrotach.

 

Nasz kolega zastosował znakomita metodę testową i porównał zużyty kolektor z syfem z ilus dziesiątek tysięcy km z poniszczonhmi juz klapkami i ich sterowaniem, do tego samego tylko z dodatkowo wyrwanymi klapkami. I jeszcze sie dziwi ze nie ma różnicy na wykresie. Co jednak w tym najzabawniejsze jest to dla niego dowód na to ze klapki nic nie daja. :duh:

 

Wyrocznia wie najlepiej w jakim stanie były klapki/kolektor i reszta, przecież widziałeś i byłeś tam :mad2: :mad2: :mad2: ? Jak zwykle teoretyzujesz. Z dołączanym quattro w a4 też teoretyzowałeś i zrobiłeś z siebie błazna do czego oczywiście się nie przyznałeś, a co po niektórzy tutaj twierdzą, że masz wiedzę.... :mad2:

 

p.s widzę, że nadal masz problemy z czytaniem? Nie napisałem, że klapki nic nie dają, tylko, że nie mają nic wspólnego z mocą!

 

A najzabawniejsze jest to, że w swojej błazenadzie przyznałeś tlyko rację, że klapki nie mają nic wspólnego z mocą.

Opublikowano

Możesz sobie wstawiać tych wesołych ikonek jeszcze milion. Nie zmieni to faktu, ze porownywales śmieć do zdezelowanego śmiecia i uważasz sie za wyrocznie. Ja nie napisałem nic w temacie klapek, napisałem ze tego rodzaju porównania sa bez sensu. Oczywiste jest dla mnie, ze zwolennik druciarstwa tego nie pojmie.

To ze czegoś nie rozumiesz jak np. Mojej wypowiedzi o klapkach czy o audi nie znaczy, ze masz prawo obrażać innych i przypisywać im słowa ktore nie padły.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Nasz kolega zastosował znakomita metodę testową i porównał zużyty kolektor z syfem z ilus dziesiątek tysięcy km z poniszczonhmi juz klapkami i ich sterowaniem, do tego samego tylko z dodatkowo wyrwanymi klapkami. I jeszcze sie dziwi ze nie ma różnicy na wykresie. Co jednak w tym najzabawniejsze jest to dla niego dowód na to ze klapki nic nie daja. :duh:(...)

 

Włącz logiczne myślenie. Gdyby klapki były uszkodzone (nie otwierały się), to widoczny byłby wyraźny spadek mocy w wyższym zakresie obrotów.

 

Jeszcze raz, wolno i wyraźnie. Klapki przy bucie w podłodze otwierają się w pełni. Więc czy są czy ich nie ma, nie może być mowy o spadku momentu. Jeżeli miałaby występować różnica w mocy przy położeniu pedału gazu między min a max bo dałoby się to wyczuć wciskając stopniowo pedał przyśpieszenia. Nic takiego jednak nie ma miejsca.

 

Zapomniałem, Ty przecież wiesz wszystko lepiej od innych oraz wiarygodnych wykresów z hamowni. To samo robisz na forach fotograficznych, taka zakała forumowa z Ciebie.

Opublikowano
No wiec wyobraź sobie taki przypadek ze klapki jesli są uszkodzone nie otwierają sie w pełni, albo ze są jakieś inne problemy. Moze być masę rożnych okoliczności o których nie mam pojęcia ani ja ani nikt inny, które mogą wpływać zarówno pozytywnie jak i negatywnie. Dlatego uważam ze jakikolwiek sens moze mieć porównanie do nowego kolektora. Tylko tyle jest mojego zdania w tym temacie. W ogóle nie wypowiadam sie w kwestii mocy przed czy po wywaleniu klapek!!!

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
No wiec wyobraź sobie taki przypadek ze klapki jesli są uszkodzone nie otwierają sie w pełni, albo ze są jakieś inne problemy

 

 

Widzisz i nie grzmisz :duh: Przeczytaj post wyżej co by się działo i jaki by to miało wpływ na wykres.

 

Ty tego kolektora nawet na oczy nie widziałeś.

 

BTW. Za Twoje niektóre wypowiedzi łącznie z tą o przyspieszeniu silnika :norty: powinni Cię zbanować.

Opublikowano
JA tylko dodam ,że w 318d N47 wersja silnika C TEŻ SĄ KLAPKI , choć byłem przekonany ,że ich nie ma gdyż czytałem tutaj nie raz ,że wersja 318d i 325d nie ma klapek . Przy dzisiejszym wyjęciu kolektora lekko się zdziwiłem

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

Opublikowano
Możliwe ze są rożne wersje tego silnika zarówno z jak i bez klapek. BMW zmienia bardzo wiele rzeczy z czasem. Mało kto sie orientuje ze 318d 143 KM występował w dwóch wersjach. Jedna z momentem 320Nm (nowsza) druga w wersji 300Nm. Być moze jedna z nich miała klapki, a druga nie. Nie pamietam juz jakie jest zródło informacji o braku klapek, ale warto ten temat do końca wyjaśnić.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Gdyby klapki były uszkodzone (nie otwierały się), to widoczny byłby wyraźny spadek mocy w wyższym zakresie obrotów.

 

taka mała informacja. klapki domyślnie są ustawione w pozycji otwartej. zamykają się dopiero po uruchomieniu silnika (więcej tlenu na start).

ponownie otwierają się po przekroczeniu 2tyś obrotów (lub tuż przed). Przy obluzowaniu klapek możliwa może być tylko ich nieszczelność.

Ten siłownik pneumatyczny jest dość mocny -gdyby zabrakło w nim podciśnienia klapki by były cały czas otwarte.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
Możliwe ze są rożne wersje tego silnika zarówno z jak i bez klapek. BMW zmienia bardzo wiele rzeczy z czasem. Mało kto sie orientuje ze 318d 143 KM występował w dwóch wersjach. Jedna z momentem 320Nm (nowsza) druga w wersji 300Nm. Być moze jedna z nich miała klapki, a druga nie. Nie pamietam juz jakie jest zródło informacji o braku klapek, ale warto ten temat do końca wyjaśnić.

 

Dokładnie 318d 143PS jest w wersji n47d20A i tam jest 300nm i od wersji LCi wrzucali silniki n47d20C 320nm taki posiadam i klapki mam

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

Opublikowano
a jak wygląda sytuacja w e90 183KM, produkcja 12.2010? Są tam nieszczęsne klapki? Jakie opinie krążą na temat ich awarii w tym modelu? Z góry dzięki za odpowiedź
Opublikowano
a jak wygląda sytuacja w e90 183KM, produkcja 12.2010? Są tam nieszczęsne klapki? Jakie opinie krążą na temat ich awarii w tym modelu? Z góry dzięki za odpowiedź

są, ale raczej nie mają prawa się urwać

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
a jak wygląda sytuacja w e90 183KM, produkcja 12.2010? Są tam nieszczęsne klapki? Jakie opinie krążą na temat ich awarii w tym modelu? Z góry dzięki za odpowiedź

są, ale raczej nie mają prawa się urwać

 

A z czego to wynika, że są, ale sie nie urywają? Są jakies inne? Inne materiały konstrukcja?a moze takie same, ale te auta sa jeszcze zbyt mlode aby sie urywaly?

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano
a jak wygląda sytuacja w e90 183KM, produkcja 12.2010? Są tam nieszczęsne klapki? Jakie opinie krążą na temat ich awarii w tym modelu? Z góry dzięki za odpowiedź

są, ale raczej nie mają prawa się urwać

 

A z czego to wynika, że są, ale sie nie urywają? Są jakies inne? Inne materiały konstrukcja?a moze takie same, ale te auta sa jeszcze zbyt mlode aby sie urywaly?

 

Wszystko może się urwać, nawet w N47 177-184-204KM

https://www.youtube.com/watch?v=lKVW1nCOKeI

https://www.youtube.com/watch?v=6UtAbjbo_i4

https://www.youtube.com/watch?v=feKa4Pdg7Ls

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
"]a jak wygląda sytuacja w e90 183KM, produkcja 12.2010? Są tam nieszczęsne klapki? Jakie opinie krążą na temat ich awarii w tym modelu? Z góry dzięki za odpowiedź

są, ale raczej nie mają prawa się urwać

 

A z czego to wynika, że są, ale sie nie urywają? Są jakies inne? Inne materiały konstrukcja?a moze takie same, ale te auta sa jeszcze zbyt mlode aby sie urywaly?

 

Wszystko może się urwać, nawet w N47 177-184-204KM

Jesteś pewny że klapki występują w wersji 204KM?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jesteś pewny że klapki występują w wersji 204KM?

 

Na 100% pewny nie jestem, bo nigdy nie dłubałem w kolektorze z tego silnika...ale tak na 95% że jednak tam siedzą:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4101-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/i50483/kL/sN/r2007/m06

 

Klapek nie ma w wersji 143KM (sprawdzałem).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Z tego co sie tu przewinęło nie wszystkie wersje 143KM nie maja klapek. Prawdopodobnie w wersji 320Nm klapki są a w wersji 300Nm nie ma. Ale to tylko moje przypuszczenia, bo nie udało mi sie tego potwierdzić na sto procent. Być moze podobnie jest w wersji 204KM

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaglądał ktoś do kolektora przy podobnym przebiegu jak ten kolektor na filmiku, ok 193 000 , czy też były takie luzy? Trochę ciężko w to uwierzyć.

 

Adam może powiesz coś w jakim stanie są kolektory z N47? już nie jeden widziałeś :) co powiesz nam o nich ciekawego? też się trzeba zastanawiać nad wymianą przy 150 000km czy nie ma sensu?

Opublikowano (edytowane)

Ja zaglądałem do kolektora N47 (300Nm) bez klapek przy przebiegu 206 tyś km. Kolektor (prawdopodobnie nigdy nie ściągany i nie czyszczony) był mocno zalepiony przy wejściu przepustnicy. Metalowa rurka mocna zatkana o słabym przelocie.

Taki kolektor bez klapek wystarczy tylko porządnie umyć i jest spokój na kilka lat, ale taki z klapkami należy dobrze skontrolować, bo te klapki się po prostu łamią po dłuższym czasie i przelocie. Słyszałem o przypadku, gdzie części klapki wpadły do silnika N47.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Szozdul ja przy wymianie świec skontrolowałem klapki i były w stanie idealnym przebieg 251000... Obstawiam że po prostu ktoś przede mną wymieniał kolektor. Najlepiej auto kupować przy przebiegu powyżej 220000 km bo wszystkie newralgiczne części zdążyły paść (turbo, dwumas itd)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.