Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie powiedzcie proszę dla nowego użytkownika N43 jak jeździć aby jak najbardziej wydłużyć żywotność katalizatora/NOXa w tym silniku? Wiem, że pytanie może się wydawać kretyńskie ale część rzeczy wymieniłem w ramach pakietu startowego (aktualizacja softu, rozrząd, cewki, świece, uszczelniacze, filtry, oleje itd.), a część (NOX, panewki) są w świetnym stanie - po obejrzeniu - i nie było potrzeby ich ruszania i chcę dbać o ich żywotność (zarówno rzeczy nowych jak i starych). A chciałbym się uczyć na błędach innych :P

 

Zanim autko kupiłem to przejechało 129.000 km na niemieckich autobanach. Sam robiłem poprzednim samochodem 15.000 km rocznie (połowa miasto, a druga połowa trasy typu ekspresówki, autostrady i inne drogi krajowe itp). W każdym tygodniu zdarza się, że z 3-4 razy muszę wskoczyć na autostradę i tak z godzinkę muszę gonić 3-4 zjazdy na tempomacie 130km/h (nie mam ciśnienia, że bierze mnie 15-letnie TDI, a ja mam bidne BMW jedynie r4 :D ). Jeżdżę jednak w tygodniu też krótkie odcinki po większym mieście. Czyli klasyczne pół trasa/pół miasto. Czy taki tryb jazdy jest w miarę ok dla tego silnika? Czy taka szybkość na autostradzie jest ok do oczyszczania katalizatora? Dajcie info.

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Czy ktoś jest w stanie polecić jakiegoś magika od katalizatorów/sond w BMW. Potrzebuję kogoś ktoś podepnie auto sprawdzi sondy, spaliny i wydajność katalizatora. Warszawa i okolice.
Opublikowano
W każdym tygodniu zdarza się, że z 3-4 razy muszę wskoczyć na autostradę i tak z godzinkę muszę gonić 3-4 zjazdy na tempomacie 130km/h (nie mam ciśnienia, że bierze mnie 15-letnie TDI, a ja mam bidne BMW jedynie r4 :D ). .

 

Pomyśl dlaczego te stare biedoklepy nadal jeżdżą po naszych drogach z przebiegiem 500 000km i więcej. A no dlatego, że wycinają w nich te katalizatory i dają w palnik aby przedmuchać wszystko do zera .

Też bym Ci czasami radził zapiąć te dozwolone 140km/h ( 150km/h) na naszych autostradach. Możesz też czasami zredukować bieg i zrobić te trasę na 5.

Co do katalizatora to poradził bym zaaplikować jakiś dodatek do paliwa. Ja używam Tunap. To zawsze coś poratuje katalizator, a jak już tak bardzo chcesz to można go wykręcić i zalać jakimś płynem na noc ( pełno tego na necie jest ) i będzie jak nowy.

Opublikowano

Ja uzywałem 973 w zeszłym roku, a teraz przed zimą zalałem 974 - to chyba nowa wersja jest. Jedna butelka była na jakieś półtora baku .

 

Jest też takie coś tunap 139 . I to się leja całą butelkę na 10 litrów paliwa.

http://www.tunap.co.uk/Products/FUEL-SYSTEM-MAINTENANCE-AND-REPAIR/788-/PREMIUM-139-PETROL-INJECTOR-CLEANER

 

Jeszcze nie próbowałem ale na zagranicznych forach polecają

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Instrukcja wypalania katalizatora:

 

1. rozpedzić auto - trzeci bieg

2. doprowadzic auto do 6000 obrotów

3. hamować silnikiem

4. wroc do pkt 2

 

Nie wiem tylko jak dlugo nalezy robic te procedure czy 30 minut wystarczy ?

 

Warunek:

a) rozgrzany silnik

b) sprawne sondy lambda (wraz z czujnikiem NOx)

 

Witam,

 

Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją, pełen bak, rozgrzany silnik, jade z 10 min, co chwile 6000, potem 3000 i znowu papeć, po 10min zapaliła mi się lampka od temperatury, a następnie czerwona kontrolka oleju. Zgasiłem silnik przerażony, otwieram maskę, dałem mu 15 min odpocząć, sprawdziłem olej, wszystko git, ale świeci się kontrolka silnika. Dlaczego moje bmw tak zareagowało? Bałem się, że zajechałem silnik.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Mi się stało tak samo. okazało się, że miałem za mały stan oleju i przy wysokich obrotach pompa nie dała rady napompować tego oleju w wystarczajaćej ilości.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam pytanie za 2 tygodnie czeka mnie trasa 1400km prędkość średnia od 140 do 160km/h przez 3/4 trasy siarka się wypali bez dodatkowego gazowania i hamowania silnikiem? Silnik N53B30 automat 218km. Auto szarpie przy zmianie z 2-3 i czasem na 4 błedy jakie wywala to :

2B0A czujnik tlenku azotu elektryczny

2B09 czujnik tlenku azotu, liniowa sonda lambda

2B0B czujnik tlenku azotu, lambda bierna

Czyli chyba wskazuje to na padnięty nox?

Opublikowano
Na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi tak przy takiej prędkości powinna spokojnie się wypalić, na drugie sądząc po błędach niestety chyba sonda do wymiany.
Opublikowano
Na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi tak przy takiej prędkości powinna spokojnie się wypalić, na drugie sądząc po błędach niestety chyba sonda do wymiany.

 

Taniej niż 2000zl nie znajdę noxa? Zastanawiam się tylko czy nie da sie go jakoś uratować silnik pracuję równo błędy są tylko w pamięci modułu. Użyłem dodatku do czyszczenia wtrysków liquli moli i puki dodatek był w baku auto nie szarpało. Teraz lekko po szarpuje z 2-3 czasem przeciaga jak by na biegu. Zobaczę po trasie błędy i sprawdzę poziom zasiarczenia kata w sobotę

Opublikowano
Mam pytanie za 2 tygodnie czeka mnie trasa 1400km prędkość średnia od 140 do 160km/h przez 3/4 trasy siarka się wypali bez dodatkowego gazowania i hamowania silnikiem? Silnik N53B30 automat 218km. Auto szarpie przy zmianie z 2-3 i czasem na 4 błedy jakie wywala to :

2B0A czujnik tlenku azotu elektryczny

2B09 czujnik tlenku azotu, liniowa sonda lambda

2B0B czujnik tlenku azotu, lambda bierna

Czyli chyba wskazuje to na padnięty nox?

 


Przy dłuższej jeździe autostradą nawet jak będziesz jechał 130 km/h to powypalasz to ustrojstwo. Sam tak robię. :wink: Pije oczywiście do Twojego spalania, na takim odcinku przy prędkościach koło 150 km/h każde 10km/h to litr benzyny w R6 :norty:

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Mi spalanie na trasie pokazało 7.9 teraz mam 8.0l bezpośredni wtrysk pali sporo mniej paliwa jak się oszczędnie jezdzi przy 160km/h jest ok 3tys obrotów. Dlatego też nie jestem pewien czy nox do wymiany czy może wtryski szwankują
Opublikowano
Mi spalanie na trasie pokazało 7.9 teraz mam 8.0l bezpośredni wtrysk pali sporo mniej paliwa jak się oszczędnie jezdzi przy 160km/h jest ok 3tys obrotów. Dlatego też nie jestem pewien czy nox do wymiany czy może wtryski szwankują

 

U mnie w 318i wychodzi 3 tys obrotów przy 130 km/h :) Stąd ta różnica u nas. Przy wtryskach samochód niby szarpie i wariuje np. na biegu jałowym. Do tego spalanie jest mocno zwiększone (2-3 litry więcej). Wyskakują też gongi na desce rozdzielczej.

www.kancelariaturowski.pl
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie mam pytanie o to wypalanie kąta bo nie bardzo rozumiem. Rozpędza auto na 3 biegu do 6 tys obrotów a potem wrzucam 2 bieg tak? Czy silnik to mi całkowicie nie wyskoczy z budy? Przecież to jest mega szarpniecie i odcina od razu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najważniejsze to zagrzany silnik i temp spalin 650-700 at, wystarczy, że na 4biegu pojedziesz kilkadziesiąt km z prędkością 120-130. 4000-4500 obr wystarczy

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie powielajcie tych bzdur..jakie obroty? 6000 :duh: już jeden tak jeździł a potem pytał czy coś nie tak, że po tym "wypalaniu" zapala się czerwona kontrolka oleju..n43 to nie jest silnik do kręcenia pod czerwone pole, jeszcze większość wymienia olej co dwa lata i 25-30 tys. km, do tego obroty na max..

Należy uruchomić procedurę i jechać ponad 110 km/h niezależnie od obrotów, ma być ponad pół zbiornika paliwa, ja wypalam na 6 biegu i przy 120 km/h na tempomacie, po redukcji nie ma zmian temperatury spalin, szybsza jazda też nie ma sensu a i tak to wysoka prędkość, która wymusza korzystanie z ekspresówki lub autostrady.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"powielajcie"? dlaczego piszesz do kolegi nade mną w liczbie mnogiej?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
To mój pierwszy post więc witam wszystkich. Posiadam BMW e90 z 2010 silnik N43b20 , przeczytałem wszystko co było możliwe na temat nox a , korzystam z modułu bluetooth obd2 i programów Btool i torque , na pierwszym programie odczytuje ilość siarki niestety maksymalna jaką pokazuje to 450mg( po rozmowie z autorem Btool-a tylko ja mam niewłaściwe wskazanie zasiarczenia) , na drugim odczytuje temperaturę katalizatora nox .Moje obserwacje są następujące : błędy informacyjne nox jakie odczytuje tylko Btool wyskakują jak nox ma 450mg(jeśli nie mam tyle siarki to samochód nie próbuje wypalić mniejszej ilości ) ,zauważyłem tak jak to ktoś już napisał że przy takiej ilości siarki występuje delikatne poszarpywanie jadąc 90km/h na tempomacie, wypalanie następuje jadąc min 110 (oczywiście samochód zatankowany powyżej pół baku ) najlepiej jechać 120km/h temp noxa wynosi powyżej 700 °C , zakończenie wypalania widać też po temperaturze noxa spada do około 400°C. Jeśli Macie pytania chętnie odpowiem. Edytowane przez an6968
Opublikowano
To mój pierwszy post więc witam wszystkich. Posiadam BMW e90 z 2010 silnik N43b20 , przeczytałem wszystko co było możliwe na temat nox a , korzystam z modułu bluetooth obd2 i programów Btool i torque , na pierwszym odczytuje ilość siarki niestety maksymalna jaką pokazuje to 450mg , na drugim jest lepsze odświeżanie działa szybciej i na nim odczytuje temperaturę katalizatora nox .Moje obserwacje są następujące : błędy informacyjne nox jakie odczytuje tylko Btool wyskakują jak nox ma 450mg(jeśli nie mam tyle siarki to samochód nie próbuje wypalić mniejszej ilości ) ,zauważyłem tak jak to ktoś już napisał że przy takiej ilości siarki występuje delikatne poszarpywanie jadąc 90km/h na tempomacie, wypalanie następuje jadąc min 110 (oczywiście samochód zatankowany powyżej pół baku ) najlepiej jechać 120km/h temp noxa wynosi powyżej 700 °C , zakończenie wypalania widać też po temperaturze noxa spada do około 400°C. Jeśli Macie pytania chętnie odpowiem.

Witam. A jak to jest z wyprogramowanym lub uszkodzonym czujnikiem NOX, czy też wymaga cyklicznego wypalania ? U mnie NOX wyprogramowany,nadal występują poszarpywania auta ze stałą prędkością w okolicach 1500-2000 obrotów, poza tym obserwując zasiarczenie katalizatora w ostatnim czasie zaobserwowałem wzrost z 770 mg na 860 mg. Czy próbować to wypalać, czy też nie ma racji sukcesu taka operacja ?

Opublikowano

Wyprogramowanie ukrywa wyskakujące błędy , ale problem nie wypalonej siarki cały czas istnieje , na zdjęciu widać jak siarka potrafi zniszczyć katalizator .

Jeśli katalizator ma tylko 700 ,800 mg siarki to można spokojnie wypalić zgodnie z procedurą którą opisałem wyżej.



20170627_133902.jpg

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

To temat dla mnie chyba

BMW e90, 170 km, 320 i, 2007 r.

objawy : czasami brak mocy na zimnym silniku, po zrestartowaniu silnika wraca do normy, na biegu jałowym dźwignia biegów trzęsie się jakby miała zaraz wypaść na zimnym silniku, po pewnym czasie się stabilizuje. Słabo jedzie na wstecznym (nie wiem czy to ma związek) Ogólnie bardzo irytujące drgania na skrzyni biegów.

wymienione świecie - nic. 1 wtrysk - nic, sonda nox - 3 dni poprawy, 3 kolejne wtryski - 2 dni poprawy. W tej chwili mam błąd noxa. Czy tu coś da się jeszcze zaradzić? czy te objawy pochodzą od tego noxa? mechanicy wskazywali na wtryski, no ale jak widać średnio pomogło, delikatnie mniej drga, ale za to bardziej równomiernie nie tylko na zimnym ale cały czas, tylko że łagodniej.

Opublikowano
To temat dla mnie chyba

BMW e90, 170 km, 320 i, 2007 r.

objawy : czasami brak mocy na zimnym silniku, po zrestartowaniu silnika wraca do normy, na biegu jałowym dźwignia biegów trzęsie się jakby miała zaraz wypaść na zimnym silniku, po pewnym czasie się stabilizuje. Słabo jedzie na wstecznym (nie wiem czy to ma związek) Ogólnie bardzo irytujące drgania na skrzyni biegów.

wymienione świecie - nic. 1 wtrysk - nic, sonda nox - 3 dni poprawy, 3 kolejne wtryski - 2 dni poprawy. W tej chwili mam błąd noxa. Czy tu coś da się jeszcze zaradzić? czy te objawy pochodzą od tego noxa? mechanicy wskazywali na wtryski, no ale jak widać średnio pomogło, delikatnie mniej drga, ale za to bardziej równomiernie nie tylko na zimnym ale cały czas, tylko że łagodniej.

Jaki masz przebieg?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.