Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Sledzilem temat ale przegapilem twoj post,tydzien temu zmienilem soft na ostateczny z konca 2011r.Cewki i swiece wymienalem ok 8 miesiecy temu tez na poprawione a NOX-a wstawialem razem z cewkami uzywke Continentala(podobno 30tys. przelotu),od czasu wymany cewek i swiec oraz nox-a nie wyswietlil sie heck engine ani nie falowal po odpaleniu.Ja niestety robie bardzo krotkie przebiegi (po 5 km.)i mysle nad usunieciem chwasta ale puki co testuje nowy soft. :D
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
u siebie mialem dokladnei to samo. Z tym silnikiem nigdy nic nie wiadomo. Wymieniane bylo wszystko pokolei-czasami kilka razy ( cewki, wtryski, swiece i kto wie co jeszcze). Dzisiaj juz jest duzo lepiej, ale komp dalej pokazuje blad czujnika NOx. Czasami jak jade po drodze rownej jak stol-najlepiej to na tempomacie jest odczuwalne- z predkoscia okolo 90 na 5 lub 6 biegu ( wlasciwie to na 4 tez czuc) od czasu do czasu szarpnie nim,czasami bardzo delikatnie czasami mocniej,jakby sie na ulamek sekundy zakrztusil, jakbym na ulamek sek. dodal i ujął gazu, takie dziwne to jest. No w kazdym razie zaciskam zeby i jade dalej.
Opublikowano
komputer ma problemy ze zbadaniem obciazenia i przelacza tryb homogeniczny na uwarstwiony i spowrotem wraca, odczuwalne jako szaprniecie.
Opublikowano

normalnie, nienormalne.

 

ja od silnika oczekuje bezblednej stalej pracy motoru, niestety w tych silnikach to sie zdarza, mi to zwykle czasem tak szarpnie przy okolo 1250 obrotow, wowczas ma miejsce przelaczenie dwoch trybow, sprobuj na cieplym motorze trzymac obroty na 2000 przez np. 2 minuty, zeby miec pewnosc naciskaj pedal gazu ta sama sila caly czas, zobaczysz ze zrzuci ci obroty, przelaczy tryb pracy

Opublikowano

komu zadzialalo to wypalenie kata ? czyli swiecila sie przez dluzszy czas kontrolka i przestala po wypaleniu ?

z tego co sie dowiedzialem z dwoch aSO jak mialem problemy z katami to ta procedura nigdy nie przyniosla efektu dlugotrwalego (czytaj powyzej 500 km)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

@Rivasi

Pewnie to zależy od stanu zatkania katalizatora, albo co gorsza - może on już być częściowo stopiony (ze względu na zbyt wysoką temperaturę spalin w przypadku jego znacznego zapchania).

U mnie kontrolki nie było, ale za to błąd 30EA. Wypalanie przeprowadziłem bez uruchamiani kompem procedury, po prostu 3 bieg, but do 6k, potem hamowanie silnikiem - jajem waliło już po 2-3takich przejazdach.

Co więcej, koło miesiąca temu wymieniałem wtryskiwacze, i z każdym dniem auto lepiej jeździ.

I w końcu przestał mi strzelać tłumik z przegrzania, co właśnie było efektem przytkanego katalizatora.

To mnie prowadzi do wniosku, że jeśli auto źle spala, to wypalanie też się nie zda na zbyt wiele.

 

@b4rtimp

A co do podszarpywania silnika. To też ma związek z katalizatorem NOXów.

Gdy sonda wykryje, że tlenków azotu jest już dostatecznie dużo w katalizatorze, to na ~2sekundy opóźniany jest zapłon i włączany jest tryb jednorodny - i to jest ten moment szarpnięcia.

Wtedy te związki są utleniane i wydalane z katalizatora.

BTW, obciążenie silnika jest wyliczane na podstawie odczytu z MAP sensora (ciśnienie przekłada się na ilość powietrza zasysanego przez silnik, a to w jakiś magiczny sposób na obciążenie).

Opublikowano
@Rivasi

Pewnie to zależy od stanu zatkania katalizatora, albo co gorsza - może on już być częściowo stopiony (ze względu na zbyt wysoką temperaturę spalin w przypadku jego znacznego zapchania).

U mnie kontrolki nie było, ale za to błąd 30EA. Wypalanie przeprowadziłem bez uruchamiani kompem procedury, po prostu 3 bieg, but do 6k, potem hamowanie silnikiem - jajem waliło już po 2-3takich przejazdach.

Co więcej, koło miesiąca temu wymieniałem wtryskiwacze, i z każdym dniem auto lepiej jeździ.

I w końcu przestał mi strzelać tłumik z przegrzania, co właśnie było efektem przytkanego katalizatora.

To mnie prowadzi do wniosku, że jeśli auto źle spala, to wypalanie też się nie zda na zbyt wiele.

u mnie dokladnie ten sam blad mam caly czas. Zdarzylo mi sie raz, podczas ostrrej jazdy po autostradzie, predkosc obrotowa silnika powyzej 4500, ze kiedy sie zatrzymalem to walilo jajami, przypomnialem sobie jeden z postow tutaj i faktycznie kat sie wypalal, ale czy do konca sie wypalil nie mam pojecia, zadnej kontrolki u mnie nie ma. Jak dlugo musze tak jechac -3 bieg, obroty do 6 tys i spowrotem ? No i kiedy bede wiedzial, ze to juz koniec wypalania-to mnie najbardziej zastanwaia. Dzieki i pozdro!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
@Rivasi

Pewnie to zależy od stanu zatkania katalizatora, albo co gorsza - może on już być częściowo stopiony (ze względu na zbyt wysoką temperaturę spalin w przypadku jego znacznego zapchania).

U mnie kontrolki nie było, ale za to błąd 30EA. Wypalanie przeprowadziłem bez uruchamiani kompem procedury, po prostu 3 bieg, but do 6k, potem hamowanie silnikiem - jajem waliło już po 2-3takich przejazdach.

Co więcej, koło miesiąca temu wymieniałem wtryskiwacze, i z każdym dniem auto lepiej jeździ.

I w końcu przestał mi strzelać tłumik z przegrzania, co właśnie było efektem przytkanego katalizatora.

To mnie prowadzi do wniosku, że jeśli auto źle spala, to wypalanie też się nie zda na zbyt wiele.

u mnie dokladnie ten sam blad mam caly czas. Zdarzylo mi sie raz, podczas ostrrej jazdy po autostradzie, predkosc obrotowa silnika powyzej 4500, ze kiedy sie zatrzymalem to walilo jajami, przypomnialem sobie jeden z postow tutaj i faktycznie kat sie wypalal, ale czy do konca sie wypalil nie mam pojecia, zadnej kontrolki u mnie nie ma. Jak dlugo musze tak jechac -3 bieg, obroty do 6 tys i spowrotem ? No i kiedy bede wiedzial, ze to juz koniec wypalania-to mnie najbardziej zastanwaia. Dzieki i pozdro!

taka mala zmiana....dzisiaj po raz kolejny sprawdzilem błędy w aucie. Do tej pory, odkad mam to auto, za kazdym razem wskakiwal blad 30EA, jakims cudem dzisiaj juz go nie zauwazylem podczas skanowania - faktem jest, ze od jakiegos czasu auto jezdzi calkiem inaczej-lepiej. A moze to dlatego, ze prawie w ogole go nei uzywam go w miescie? ? Moze tak sie samo zdarzyć ? A moze cos sie wreszcie do konca wypalilo w tym katalizatorze?

Opublikowano

Ja ostatnio wlalem do silnika wode destylowaną i produkt xado verylube.

 

 

w pewnym momencie zaczelo strasznie walic jajcami, katalizator sie przepalil, a auto odzyskalo wigor i dodatkowo przestal brac olej co sie zdarzalo. Najprawdopodobniej odpiekly sie pierscienie na tlokach.

Opublikowano

@b4rtimp

Możesz powiedzieć jaki dokładnie to był środek? Chętnie bym się dowiedział co sprawiło, że kat zaczął się wypalać na postoju.

Opublikowano (edytowane)

z tego co rozumiem chodzi verylube injection cleaner :) a nie egr.

 

kolega moze powiedziec skad mu przyszedl taki pomysl ? bo jezeli dziala to super :) ale dlaczego wiemy ?

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

preparat:

 

http://www.petrostar.pl/chemia/czyszczenie_podzespolow/xado/xado_verylube_do_przepustnic_i_egr_320ml,p110185942

 

a woda, bo niby ma wlasciwosci dekarbonizujace, usuwa nagar, jak wiadomo w jednostkach z bezposrednim wtryskiem przy dolocie jest sporo syfu, czytajac to i owo na ten temat i ogladajac proby innych postanowilem to zrobic, badz co badz jak jedziesz w deszczu, jakas czesc wody dostaje sie do dolotu i do komory spalania ale sa to wartosci male, podalem troche destylatu bezposrednio w przepustnice, oczwyscie lepszy efekty by byl gdyby ta przepustnica sie normalnie otworzyla i wowczas wtrysnac mgielke, wtedy bym wiedzial ze trafilo to do komory spalania, a tak to tylko sobie moglem powachac wilgodna pare z rury.

 

wiekszosc dotyczy silnikow diesel'a

 

https://www.youtube.com/results?search_query=engine++cleaning+with+water

Opublikowano

Wegiel nie rozpuszcza sie w wodzie za to srodek ktorego uzyles to robi na pewno tylko na filmie mam wrazenie ze uzywaja srodka do czyszczenia wtryskow (tak pisza) czy sie myle ?

 

Bo dalej nie rozumie dlaczego katalizator reaguje tak szybko i gwatlownie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Wegiel nie rozpuszcza sie w wodzie za to srodek ktorego uzyles to robi na pewno tylko na filmie mam wrazenie ze uzywaja srodka do czyszczenia wtryskow (tak pisza) czy sie myle ?

 

Bo dalej nie rozumie dlaczego katalizator reaguje tak szybko i gwatlownie.

 

a na jakiej zasadzie wnioskujesz ze szybko i gwaltownie ? cieply silnik i dopiero przeszedlem do tej procedury. obroty caly czas na 2000 i po 20 minutach (10 minut wody a potem xado) i dopiero wowczas temperatura kata osiagnela odpowiednia temperature, bylo to wyczuwalne, nagrzanie kata jak i smrod jajec

Opublikowano

nie kwestionuje efektu ktory powstal tylko procedura przy wlaczonym trybie dopalania to minimalnie 30 minut przy 6 tys obrotow i okolo 90 km/h a wiec 20 minut na 2 tys obrotow to malo i szukam co moglo sprowokowac reakcje albo tak nagly zwrost temperatury katalizatora bo nic co jest skutkiem spalania w komorze spalania nie jest katalizatorem (O2, CO, CO2, NOx, HC, N2) chyba ze stworzyly sie duze ilosci pary wodnej ale to juz gdybanie. Wazne ze dziala. :D

 

Pytanie : nie migala ci lampka silnika podczas procedury w pewnym momencie ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)

nic nie migalo, trzymalem obroty softewareowo , oczywiscie przy wtryskiwaniu xado obroty spadaly, do okolo 1400 max.

wydaje sie ze przy tych obrotach w ciagu 20 minut mogl sie nagrzac kat, poza tym podejrzewam ze preparat podnosil temperature gazow wylotowych, robilem to w cieply dzien, chyba na dworze bylo okolo 28 stopni, data na filmie jest z d...y

 

nie namawiam ani do wody ani do xado verylube egr, bo ten preparat nie mial co prawda instrukcji w jezyku polskim, bo to chyba wyrob z ukrainy, ale pod metka xado, w kazdym razie te instrukcje do tego preparatu ktore znalazlem opisywaly ze preparat sluzy to usuwania nagaru w egr ale chyba po jego wyjeciu

 

na ten motor narzekalem od momentu kiedy go kupilem, teraz pracuje bardzo dobrze, i co najwazniejsze nie bierze mi oleju co ostatnio sie zdarzalo, po tej procedurze wstrzymywalem sie z opublikowaniem tego materialu bo chcialem sprawdzic to dokladnie co sie zmienilo, lepsze przyspieszenie, przyjemniejsza praca silnika, nie bierze oleju, lepiej sie zbiera, takze na plus.

Edytowane przez b4rtimp
Opublikowano
no to git malina jezeli nie migalo

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

jezeli sie przesadzi podczas takiej recznej metody czyszczenia szczegolnie wtryskiwaczy z obrotami to jest duze ryzyko ze pojawi sie Misfire typu A (migajaca lampka silnika) bo mieszanka bedzie za bogata czyli ze paliwo zapala sie dopiero w ukladzie wylotowym i topi katalizator, (mam taki jeden u siebie w domu) i to moglo by byc przyczyna tak szybkiego (wedlug mnie) nagrzania katalizatora ale oprocz tego ze go oczyszcza z brudow to go niszczy i to definitywnie ale jezeli byles przy tym i nie migalo i widze zrobiles to pro komputer a nie z noga na pedale gazu a dodatkowo to nie wtryskiwacze czysciles tylko egr to nie ma obaw, komputer nie moze pominac misfire typu A, to najpowazniejsza mozliwa usterka chyba po przegrzaniu silnika.

 

Bardzo ciekawe.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
wystraszyles mnie troche z tym spaleniem kata...jutro podepne kompa zobaczyc czy nie zlogował błędów, jezdze juz z 2 tygodnie po tej operacji, jesli cos jest zle to sie zloguje. dzieki za profesjonalny wpis.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.