Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, po wymianie cewek zaplonowych i przeplywomierza, znow zdazylo mi sie że obroty spadly do 500 obr/min, brak mocy i jakby palil na dwa gary, bylem wiec w ASO i po godzinnych testach okazalo sie ze to katalizator... Ze auto nie lubi bardzo krotkich tras. Serwisant powiedzial ze musze od czasu do czasu przejechac godzinna trase z predkoscia powyzej 60 mil/h i ze to pomoze??? Oczywiscie oni zresetowali bledy i auto chodzi normalnie, o co tu biega??? Autko ma najechane 25000 mil, w trasie nigdy sie nic nie dzieje... Zrobilem 2000 tys km po autobanah... Tydzien temu, wiec co ile mam robic takie trasy?? Czy w ASO mnie klamali???? Czy trzeba przedmuchac kata ??? HELP!!!! Edytowane przez Artur_ncle
  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kurcze bardzo pechowe masz to aut ciągle coś :(

 

 

Problem mam tylko z tym silnikiem, ktory wg mnie ma za duzo elektroniki... W trasie auto super male spalanie itd, do miasta lipa... Czasem mam take rzeczy ze wydaje mi sie ze silńik zaraz rozpadnie sie, wlacze i wylacze auto i smiga jak nowe..... Te obroty zdarzaja sie rzadko... Ale wlasnie najczesciej po krotkich odcinkach w miescie, szybko do sklepu stop i znow go do domu. Tyle ze to nie usprawiedliwia BMW, bo w astrze mi sie tak nie dzialo...tydzien temu wrocilem z polski do angli, jechalem nostop 900 km z predkoscia consjmniej 110 km/h, pytanie brzmi ile razy mam takie trasy robic zeby auto chodzilo normalnie...? Zawiedziony jestem tym autem :/

Opublikowano
U mnie cewki zapłonowe wymieniali kilkakrotnie . Auto kupione nowe. Coś z tym silnikiem ( osprzętem ) jest nie tak.
Opublikowano
U mnie cewki zapłonowe wymieniali kilkakrotnie . Auto kupione nowe. Coś z tym silnikiem ( osprzętem ) jest nie tak.

 

Dokladnie, moje auto kupilem od szefa ktory kupil nowe w salonie, zrbil nim 20.000 mil i kupil nowke trojke, a ta sprzedal mi, jezdzil nim tylko do pracy autostrada 8 minl dziennie. :/

Potem wsiadlem ja i sie zaczelo, moj boss jezdzil tak ze nie przekraczal 2500 obr, to pewnie nic nie odczuwal ;).....

Ogolnie jest ok tylko czasem jakby komputer zglupial i robil bledy ......

Dziwne to, jak tak maja chodzic dobre auta, to chyba wroce na gaznik :)))))

Opublikowano
Auto traci moc i zaczyna szarpać. Akcja serwisowa na wymianę cewek zapłonowych świadczy o tym że problem był , zobaczymy co będzie dalej.
Opublikowano
Auto traci moc i zaczyna szarpać. Akcja serwisowa na wymianę cewek zapłonowych świadczy o tym że problem był , zobaczymy co będzie dalej.

 

Dokladnie!!! Tyle ze mi sie wydaje ze problem lezy w kilku rzeczach a nie tylko w cewkach, u mnie tez cewki dwa razy wymieniane, raz przy przebiegu 1100 mil, drugi przy przebiegu 20.700 mil... Do tego wymienili przeplywke przy 23000mil. Po tym problem wystapil dwa razy, fakt ze tylko przy krotkich trasach i czestym gasżeniu auta, nie mowie tu o funkcji start stop, ktora wydaje mi sie zmienia parametry kompa dzieki czemu auto nie robi problemu podczas czestego gaszenia i zapalania. Moze kiedys ktos to wyjasni. Pozdrawiam

Opublikowano
u mnie jak były cewki do wymiany to po prostu jakby się ślizgał bo iskra skakała i trochę szarpanie ale to jak już padły mi 2 sztuki :) ale przed i po tym nic się z autem nie działo i nie dzieje :)

 

 

No jednak dzialo ci sie cos bo nie mogles odpalic auta... Co zrobiles z tym katalizatorem, siarką????

Opublikowano
ale to ze nie moglem odpalic auta to tylko kwestia czujnika wału :) to normalna bolączka. Ale nie miałem żadnych dziwnych objawów typu obroty falujące itp :) a czujnik wału często siada i to w różnych markach :cool2: a siarka była siarką lipne paliwo u nas i się zbierała ale nie miała znaczenia na jazdę nie był kat aż tak zapchany :)

 

A wymieniales kata czy czysciles czy co ? Z gory dieki za odpowiedz ;)

Opublikowano
Ale moment moment :) Ja wymieniłem można powiedzieć ze swojej inicjatywy :) Auto ani nie miało lewych obrotów ani nie straciło mocy ale bardzo mnie błąd denerwował. I Mechanior powiedział żeby szybciej pojeździć trasy porobić bo miałem taki okres gdzie przez 3 miesiace jeździłem po samym mieście. I zdecydowałem że wymienię bo lubię dbać o swoją bunię :) i tyle :)

 

Rozumiem, ale to nie zmienia faktu...

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Instrukcja wypalania katalizatora:

 

1. rozpedzić auto - trzeci bieg

2. doprowadzic auto do 6000 obrotów

3. hamować silnikiem

4. wroc do pkt 2

 

Nie wiem tylko jak dlugo nalezy robic te procedure czy 30 minut wystarczy ?

 

Warunek:

a) rozgrzany silnik

b) sprawne sondy lambda (wraz z czujnikiem NOx)

Opublikowano
Instrukcja wypalania katalizatora:

 

1. rozpedzić auto - trzeci bieg

2. doprowadzic auto do 6000 obrotów

3. hamować silnikiem

4. wroc do pkt 2

 

Nie wiem tylko jak dlugo nalezy robic te procedure czy 30 minut wystarczy ?

 

Warunek:

a) rozgrzany silnik

b) sprawne sondy lambda (wraz z czujnikiem NOx)

 

Fajna instrukcja.

 

Ciekawe czy każde ASO BMW dysponuje odcinkiem drogi gdzie może na 3 biegu rozpędzać auto i zwalniać, i znów rozpędzać, przez 30 minut :twisted:

Opublikowano

moja mama ma 318i LCI i miała z tym autem super przeboje (na szczęście wszystko na gwarancji)

- wymiana cewek x2

- wymiana katalizatora bo silnik stracił moc i było słychać delikatne "brzęczenie" cały koszt chyba koło 7000 zł jak dobrze pamiętam a auto miało najechane 5000 km od momentu zakupu (w momencie zakupu miał ok 12000 i sprzedany z normalną gwarancją)

- po tej operacji zaczął brać olej przy jeździe po mieście nie było tragedii ale jak pojechało się w trasę 1l na 500km zrobiono wtedy chyba wymianę pierścieni i jakieś uszczelnienie ale nie pamiętam dokładnie co

- na nic się te operacje zdały bo po przejechaniu następnych 2000-3000 km brał oleju jeszcze więcej (oczywiście olej się spalał)

- po przejechanych w sumie 25000 km wymiana silnika trwało to chyba 2 tygodnie przez ten czas dostaliśmy do testowania dwie nowe jedynki :)

 

reasumując serwis BMW zachował się super w ramach "rekompensaty" czasu i pieniędzy (my jesteśmy z Wrocławia a serwis Poznań Olszowiec więc kawałek jest jeżdżenie w te i z powrotem) dostaliśmy darmową wymianę oleju filtrów itp i serwis na następne 5 lat więc chyba OK

 

a tak na marginesie to jak zostawialiśmy auto to stały w kolejce 3 szt X6 na wymianę silników i mechanicy nie byli z tego powodu specjalnie zadowoleni bo jak mówili do każdej takiej wymiany gwarancyjnej to trzeba książkę napisać

Opublikowano

nie jest to udany silnik ze stajni bmw, mam go i nie umiem nim jezdzic, mam auto z 2007 roku, zostal sprzedany w 2008 w pazdzierniku z 0 przebiegiem tzw ExAG, silnik jest niestabilny, nieprzewidywalny, moze to kwestia softu, w aucie mam oryginalne fabryczne oprogramowanie, jade za tydzien na update softu, ostatnia wersja wyszla w 2011 roku i takie bedzie wgrane w ASO, mam nadzieje ze wgra sie bez przykrych niespodzianek, z tego co kojarze ten silnik debiutowal w 2007 roku wiec mam wszyskie bledy wieku dzieciecego stad decyzja o upatecie softu, jesli nie bedzie poprawy sprzedaje te auto, kupie wygrzany silnik na rynku...

mam maly przebieg i padl albo pada mi sonda nox, droga sprawa 1400 pln, zobaczymy jak po zmianie czujnika nox bedzie sie auto zachowywalo, licze na poprawe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wymieniaj czujnika nox bo to nic nie da za chwile bedzie to samo. Jak jezdzisz na krotkich trasach zbiera sie siarka w kacie i agr i stad ten blad, wywalisz ponad tysiac zlotych i bedziesz mial za chwile to samo, sa tacy co katalize wymieniali i po chwili blad wracal.
Krzysztof
Opublikowano

fakt jezdze na krotkich trasach, 11 km w rano i po poludniu

 

wymienilem czujnik, mialem bledy:

 

2AF4, P-Code P121F NOx-Sensor linearer Lambdasignalkreis (Bank 1) Kurzschluss - Fehlerart:8 (4474) Kurzschluss

2AF2, P-Code P122C NOx-Sensor Kurzschluss - Fehlerart:8 (4474) Kurzschluss

2AF6, P-Code P122F NOx-Sensor binarer Lambdasignalkreis (Bank 1) Kurzschluss - Fehlerart:8 (4474) Kurzschluss

30E6, P-Code P128E NOx-Sensor binarer Lambdasignalkreis (Bank 1) - Dynamik zu niedrig

2AF9 (to od czujnika temperatury plynu chlodzacego), P-Code P127A NOx Sensorsignal (Bank 1) Signal zu hoch bei Schubprufung - Sygnały zbyt wysokie dla liniowego testu

 

nie wymienialbym tego gdyby nie typ bledu: Kurzschluss - zwarcie, dynamika za niska, wartosc za wysoka no i jeszcze NOx sial mi bledy na czujnik temperatury plynu chlodzacego, ktory defacto tez wymienilem

 

zmian poki co nie zauwazylem, czujnik wymienilem wczoraj, peklo 6 kluczy torx 50 przy odkrecaniu belki, juz sie poddalem, ale w sklepie Jula mieli za 11 pln torxy ktore udzwignely dwie sruby :)

 

troche sie wykosztowalem przez ten czujnik, ale irytacja juz siegala zenitu stad decyzja o zakupie tego czujnika, w jednym ASO dowiedzialem sie ze od poczatku roku zamontowali juz 5 czujnikow w tym roku, to sporo

 

jesli bede mial identyczne bledy to mam czujnik NOx na sprzedaz ;)

 

pokladam jeszcze nadzieje w zmianie softu: N43 produkowany byl w latach 2007-2011, mam soft z 2007 fabryczny, a co za tym idzie posiadam wszystkie jego bledy wieku dzieciecego, dam znac co i jak po wymianie softu na ten z 2011 roku

 

zrobilem tez kilka przebiegow w weekend z obrotami do 6000 i hamowanie silnikiem, pojezdzilem tak z 20 minut, ciszej silnik pracuje w wyzszych obrotach aktualnie

  • 1 rok później...
Opublikowano

Cz y jest jakaś procedura serwisowa wypalania NOXA uruchamiana komputerowo ?

 

W piątek podłączałem moje auto pod kompa poza nierówną pracą zaraz po odpaleniu zimnego silnika nie mam z samochodem żadnych problemów (po przejechaniu jednego do dwóch kilometrów ustępuje), przez rok CHECK nigdy się nie zapalił. Komputer pokazał błąd katalizatora NOX zawartość 614 mg (czy jakoś tak) ponoć nie jest to jeszcze tragedia może być niby do 1400 ale jest za dużo. Auto jeździ praktycznie tylko na krótkich dystansach ale NOX to nie DPF wypala się inaczej.

kiedyś


E32 730

E36 318

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

W DIS jest coś takiego.

Ostatnio zainstalowałem jakąś INPĘ angielską z obsługą E90, i pod F9 jest system diagnosis, a dalej Shift+F3 EOL desulfatisiation.

Pewnie ktoś zrobił błąd w tłumaczeniu i powinno być "desulfurization" czyli odsiarczanie. Możliwe, że i INPA może tą procedurę odpalić ;)

Ja swojego kata wypalałem bez jakichkolwiek procedur odpalanych programowo.

 

Owszem NOX to nie DPF, ale w tych samych warunkach się zapycha - czyli jazda na krótkich dystansach i ciągłe zamulanie silnika na niskich obrotach.

 

A nierówna praca oprócz umierającej sondy NOX to może być jeszcze najprawdopodobniej problem świece+cewki (200+400zł), ewentualnie stary soft.

Edytowane przez dzidek25
Opublikowano

Lekarstwem na bolączki n43 jest nowy soft. W przypadku pierwszych lat produkcji nowe cewki i świece. W przypadku wersji z końcówki produkcji zazwyczaj nowe świece gdyż cewki są już poprawione. Świece Ngk. Są bardzo tanie.

Do tego czujnik walka lub wału oraz elektrozawór vanos.

Warto też mieć sprawnego noxa.

Czasem warto pojeździć na paliwie premium lub jakiś dodatek do benzyny. A tak to w zupełności przy sprawnym samochodzie wystarcza pb95.

 

Katalizator - bardzo łatwo mozemy wymusic wypalanie programem rheingold.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.