Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów,

 

Czy próbował ktoś może wymienić same sworznie przednie od strony koła a nie cały wahacz w 330xd ? Większość opinii jest taka że jest to nie wykonalne, w wersji z jednym napędem też zdania były podzielone że nie da się albo się da i w końcu ludzie z opinii wymieniają same sworznie. Patrząc na konstrukcję samego sworznia w jednej i drugiej wersji jest bardzo podobna, sam wahacz różni się rzecz jasna ale sam sworzeń wygląda bardzo podobnie. Zastanawiam się czy zabierać się za próbę rozbierania tego i wyprasowania sworznia czy jest to z góry skazane na niepowodzenia.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Kolega z forum wymianial same sworznie jeśli dobrze pamietam nick -lars. Drugim sposobem na sworznie jest ich regeneracja.
Opublikowano
Nie regenerowałem, ale zasięgnąłem 'języka'. W warsztacie wymieniają teflonowy wklad sworznia, smarują i montują uszczelnienia. Koszt kiedyś wynosił 100 pln za sworzeń co przy śmiesznie prostym wahaczu w e46 xi jest warte uwagi.
Opublikowano

Mogę od siebie dodać że wymiana samego sworznia w oryginalnym wahaczu w wersji XD jest możliwa, jest trochę z tym zabawy, ale ogólnie temat do zrobienia bez jakiejś większej masakry, ja założyłem sworznie Delphi akurat takie miałem na miejscu, od razu jest różnica jeśli chodzi o stuki puki z zawieszenia

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Kolego możesz przybliżyć jakieś szczegóły z czym sie trzeba uporać jakie występują problemy podczas wymiany tego sworznia?
Opublikowano

Oczywiście,

 

U mnie wyglądało to tak: odkręciłem wahacz - zbiłem sworzeń wewnętrzny i zewnętrzny a tuleje odkręciłem z 2 śrub i w ten sposób wyszedł wahacz razem z tuleją i jej uchwytem. Następnie wyprasowałem tuleje z wahacza wraz z uchwytem. Następnie flexem odciąłem dolny kieliszek czy osłonę jak zwał tak zwał tak aby widzieć swobodnie spód sworznia. Następnie na żywca wyprasowałem sworzeń czyli urwał się z gumowej tulei w której siedzi. Następnie wyprasowałem resztki tej gumowej tulei (trzeba dobrze się przyjrzeć żeby zobaczyć rant tej tulei gumowej). I w ten sposób mamy standardowy otwór na wprasowanie normalnego nowego sworznia. Następnie w moim przypadku zmieniałem również od razu tylną tuleje wahacza, wyprasowałem starą z uchwytu, wprasowałem nową w uchwyt i wraz z uchwytem całość wprasowałem na wahacz. Tak złożony kompletny wahacz skręciłem w aucie i wszystko ok.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Jakie ceny sworzni? Możesz podesłać jakiś link do sworzni? Wiem że ten wymienny jest normlanie dostępny na allegro, ale ten drugi?...czy on jest taki sam jak ten wymienny?
Opublikowano
Ja kolego założyłem Delphi TC 2101, dostałem w sklepie motoryzacyjnym Inter Cars, cena jak dobrze pamiętam sworzeń 81 zł. Ten co jest wymienny odkręcany od budy na 2 śruby jest całkiem inny, ten zewnętrzny jest do wprasowania
Opublikowano

Czytając forum było bardzo dużo wątpliwości z tym, część mówiła że oczywiście wymienne część że absolutnie, postanowiłam sam sprawdzić, gorzej być nie może jak by nie był wymienny to zmuszony byłbym kupić wahacz a tak wiem że mogę same sworznie wymieniać.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
W moim przypadku użyłem ściągacza do sworzni jest bardzo dobre podejście i miejsce więc wyskoczył praktycznie sam :)
Opublikowano
Jakiej firmy te wymienne sworznie wsadziles?podsumowujac sporo kasy mozna na tym zaoszczedzic ciekawe jak z trwaloscia itp:)z tego co sie orientuje wachacze LM ok 500 - 600zl x 2 + sworznie ok 250-300zl LM kpl + tuleje LM ok 150zl kpl...wychodzi lacznie ok 1500zl + robota. W przypadku wymiany sworzni wychodzi: 170zl sworznie "niewymiene" Delphi + 150 zl tuleje LM + 250-300zl sworznie wymiennie LM a wiec podsumowujac zostaje cos ok 900-1000zl:) spora suma...
Opublikowano
Wymiennych nie ruszałem bo nie miałem takiej potrzeby, są sztywne jak drut 0 luzów w moim przypadku, podobno one bardzo rzadko się wybijają ale to tylko pogłoski nie mam z nimi większego doświadczenia. Twoja kalkulacja jest bardzo trafna oszczędza się znaczną ilość kasy. Co do trwałości to zobaczymy, czas pokaże ale w cenie jednego gołego wahacza który kosztuje tak jak mówisz 500-600 zł mam 7-8 sworzni więc ja osobiście nie przekonam się do wymiany wahacza bez bardzo konkretnego powodu. Nie wykluczone że inni producenci też robią sworznie do tych wahaczy, ja znalazłem Delphi najszybciej, myślę że LM też ma je w ofercie tylko trzeba mieć czas żeby dobrze poszukać.
Opublikowano
:) dokładnie zaintetresuje się w razie potrzeby sworzniami TRW albo LM, tylnie kosztują tak jak mówie ok 250-300zł LM.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Podepnę się pod temat: czy sworznie Lemforder (dostępne np. w sklepie czescidobmw) są dobrej jakości, czy lepiej dołożyć za 100 zł do oryginałów?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakbyś kupił ori to byś zapłacił za pudełeczko z logo bmw 100,- :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czyli Lemforder pakowany jest oryginalnie? Nieźle:)

Tym bardziej, że w ASO kosztuje 509,93 zł (dostałem oferty z dwóch warszawskich ASO i są takie same), a w internecie niecałe 280 zł z przesyłką.

Opublikowano
No nie, wg realoem sworzeń to nr 4. Co prawda spotkałem się z określeniem "sworzeń wewnętrzny" i "sworzeń zewnętrzny", ale tutaj chyba nie ma możliwości wymiany samej gumy. Pod nakrętką nr 5 jest guma, która jest integralną częścią wahacza. Tylko czy da się ją samą wymienić?
Opublikowano

Błagam nie kombinuj...

 

Realoem nie napisze, że 5 to sworzeń bo wg nich i ASO jest on nie wymienny i występuje razem z wahaczem nr 1.

 

Ta guma pod nr 5 to jest właśnie sworzeń i ta guma wlaśnie na Polskich drogach jest problemem. Sworzeń sztywny wytrzymałby dłużej a komfortowy (obłożony gumą) wylatuje wcześniej z drużyny.

Opublikowano
Dobra, już rozumiem. Gdzie to można w takim razie kupić? Bo w sklepie czescidobmw zalecono wymianę całego wahacza. Nie wiem gdzie tego jeszcze szukać, bo nawet na allegro nie znalazłem. Czy może da się to zregenerować (jeśli tak to gdzie w okolicach Warszawy)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.