Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Wreszcie udało mi się znaleźć trochę czasu żeby coś napisać o nowym nabytku. Jakiś miesiąc temu zakupiłem E91 z silnikiem N47, moc 163 KM (auto z Belgii, zdławione ze 177 KM), perypetie przed zakupowe opisane tutaj: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=44&t=202696. Niżej rozkodowany VIN:

 

Dane pojazdu

 

Numer podwozia WBAVU510X0A560475

Kod typu VU51

Typ 320D OL (EUR)

Typoszereg E E91 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik N47

Pojemność skokowa 2.00

Moc 130

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor CARBONSCHWARZ METALLIC (416)

Tapicerka SENSATEC/SCHWARZ (KASW)

Data prod. 2008-07-15

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S1CCA AUTO START STOP FUNKTION Auto start/stop function

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S2KEA LM RAEDER V-SPEICHE 188 MISCH. BMW light alloy wheel, V-spoke 188

S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Zabezpieczenie śrub kół

S386A DACHRELING Reling dachowy

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S4ADA INTERIEURL. ALU. LAENGSSCHLIFF FEIN Listwy wewn. alum., szlif. wzdłuż. dr.

S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Podłokietnik przedni, przesuwany

S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control z tyłu (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S606A NAVIGATIONSSYSTEM BUSINESS System nawigacji Business

S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE Złącze USB-/Audio

S710A M LEDERLENKRAD M Kierownica skórzana

P7MCA EDITION EXCLUSIVE Pakiet wydania Exclusive

P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort

S843A MOTORAUSLEGUNG Redukcja mocy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S868A SPRACHVERSION NIEDERLAENDISCH Wersja językowa, niderlandzki

S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, holenderski

S8S3A AUTOM. VERRIEGELUNG BEIM ANFAHREN Automatyczne ryglowanie prz ruszaniu

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

 

Auto miało przejechane około 157kkm podczas zakupu, w tej chwili dobija do 160kkm. Po zakupie wjechał mały pakiet startowy:

- nowe oponki zimowe Nokian WR A3 225/45/17

- serwis filtrowo - olejowy (zalany Motul 5W40)

- sprawdzenie geometrii/ustawienie zbieżności

- gumowe dywaniki na zimę

 

Fotek fajnych niestety nie udało mi się zrobić, ale mam kilka zrobionych bezpośrednio po przywiezieniu auta:

http://i.imgur.com/eqNOM.jpg

http://i.imgur.com/PGTXi.jpg

http://i.imgur.com/sgrX7.jpg

http://i.imgur.com/GO4N2.jpg

 

Docelowo chciałbym pójść w tym kierunku :twisted:

http://i.imgur.com/keuB7.jpg

 

Wrażenia na razie bardzo pozytywne: przyzwoicie przyspiesza, spalanie śmiesznie niskie, dużo bajerów ułatwiających życie i uprzyjemniających jazdę. Jest to moje pierwsze BMW, więc dużo zabawy daje też jazda na śniegu/śliskim - trochę więcej gazu i jest zajebiście. Co prawda miałem też jedną nieprzyjemną przygodę - dziura w oponie na autostradzie, ale nie zaburzyło to pozytywnego całokształtu.

 

Mam już trochę planów co do tego auta, jak czas i fundusze pozwolą:

- wywalenie haka/emblematu z tyłu

- czarne nerki

- koniecznie chip, żeby przynajmniej te 180-190KM było

- czarne felgi 18 cali na lato

- przyciemnienie szyb

 

Będę się jeszcze pewnie odzywał, mam nadzieję że w innych sprawach niż dwumas/DPF/rozrząd/wymiana silnika :twisted:

Edytowane przez unkes
Opublikowano

Gratuluję zakupu :) Fajnie,że jest nawigacja i Mpakiet w środku. Zdjęcie ostatnie pokazuje jaki potencjał siedzi w tych samochodach :) Widać,że albo ogromny patriota albo zdjęcie z czasów EURO 2012 :8)

 

Powodzenia i oby auto służyło jak najlepiej!

http://i42.tinypic.com/2u7vjag.jpg
Opublikowano

dzięki, dzięki :) rzeczywiście xenon by się przydał, ale z tego co widziałem tania zabawa to nie jest - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=125481

 

w tej chwili myślę bardziej o chipie i o małej kosmetyce - felgi mają trochę pozdzierane ranty miejscami i dobrze byłoby coś z tym zrobić. z tego co widziałem, nie jest to wielka filozofia :)

Opublikowano

Ja myślę o chipowaniu w kwietniu. Będę się wybierał może do waway z tą operacją więc możemy się zgadać i może jak w 2 auta to nam podyktują taniej :) Chipować będę tylko u sprawdzonych osób. musi być wszystko w 100% bezpieczne.

 

Pozdrawiam

http://i42.tinypic.com/2u7vjag.jpg
  • Zarejestrowani
Opublikowano
dzięki, dzięki :) rzeczywiście xenon by się przydał, ale z tego co widziałem tania zabawa to nie jest - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=125481

 

Bez przesady, az takiej tragedii nie ma zwlaszcza jak zalozysz same lampy bez spryskow i poziomowania :wink:

 

Napisz no jak mozesz na pw ile placiles za autko bo moje jest praktycznie identyczne i rocznikowo i wyposazeniem ( + xenon LCI ) tylko przebieg mniejszy i chce zobaczyc czy przesadzilem z cena czy nie :norty:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
@Joozek: wolałbym auto gdzieś w Poznaniu robić (bo tu mieszkam :)) żeby w razie czego bez problemu podjechać na poprawki. ale to się jeszcze zobaczy na wiosnę, jeszcze nie patrzyłem gdzie robią dobrze chipy w okolicy

 

@dziqsek: poszło na prv

Polecam Goodhope z Pleszewa, ja tam robiłem chipa i jestem zadowolony, pełen profesjonalizm :cool2:

Bardzo fajny turasek, po modach już będzie całkiem miodzio:)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wporzo trumniaczek :!:

Fajne fele, w czerni też mogą ciekawie wyglądać :cool2:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Mały update, w sumie dość opóźniony :) udało mi się zrealizować większość planów - wjechała czarna nerka, czarne felgi AEZ Antigua Dark 18 cali z oponkami Michelin Pilot Sport 3, chip na 205 KM/410 Nm :twisted:

 

Aktualne foty niżej, jeszcze przyciemniane szyby by się przydały. Fajnie byłoby auto też nieco zglebić, ale dużo jeżdżę (czasem po dziurawych drogach), więc chyba by mi plomby powypadały.

 

http://i.imgur.com/z2Mcq1G.jpg

http://i.imgur.com/mVCgms1.jpg

http://i.imgur.com/Cxz7EOP.jpg

http://i.imgur.com/4MycI5C.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano

Nowe foty po zamontowaniu sprężyn Eibach Pro-Kit. Ogólnie auto bardzo przyjemnie siadło wg. mnie. Lepiej się prowadzi, bardziej przewidywalnie zachowuje szczególnie w zakrętach na nierównej nawierzchni. Komfort na 18 calowych letnich felgach odczuwalnie gorszy, na 17 calowych zimowych było OK.

 

http://i.imgur.com/pCueoJP.jpg

http://i.imgur.com/sSn0iRg.jpg

http://i.imgur.com/O83jcCj.jpg

Opublikowano

Bardzo ładnie to wszystko wygląda.

Mam pytanko odnośnie felg?

Jak się sprawują w aspekcie poznańskie dziury a trwałość.

Jaki masz ET(offset) felg 20 czy 30?

Aha a te michelinki runflaty czy nie?

Pozdrawiam - ładny kierunek modów.

Opublikowano

Dzięki! :)

 

Z trwałością felg nie ma problemów, jeżdżę już właściwie 3 letni sezon i jest OK. Mam w tej chwili na dwóch z nich lekko odrapane ranty, ale na dniach pewnie to ogarnę. Żadnych skrzywień czy pęknięć nie stwierdziłem, ogólnie nie ma tragedii po Poznaniu.

 

Opony standard (nie runflat), mogę spokojnie polecić - dobra przyczepność na suchym i mokrym i są dość wytrzymałe. Dałem 2k za komplet, dobra promocja była ;) Nie łapię też na nich laczków, czego nie mogę powiedzieć o zimowych Nokianach, gdzie w sumie 3 razy miałem akcje z przebitą gumą.

 

Felgi ET 20 z tyłu i ET 30 z przodu i to wg. mnie dobra konfiguracja - bez dystansów koła się przyjemnie zbliżyły do nadkoli, na pewno o niebo lepiej niż seria :)

 

Pozdrawiam!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jak byś chciał się pozbyć felg to daj znać, jeśli nie to mały szantażyk- będzie drugi zestaw e90 + aez antigua dark 18 + prokit w Poznaniu.

Naprawde fajnie wygląda wóz. A opony jakie? 225/40/18 na 4 kołach?

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie no, nie pozbywam się ani felg ani auta póki co. Wymieniam rozrząd, trochę jeszcze pewnie pojeździ :) Zawsze dobrze zobaczyć fajne E90 na ulicach Poznania, więc powodzenia w modowaniu ;)

 

Opony tak, 225/40/18 na 4 kołach. Nie wiem jaki masz silnik, ale przy 2.0d ładowanie szerszych np. do tyłu trochę mija się z celem według mnie.

Opublikowano

Żarcik z tym kupnem. Ja mam 2005 rok czyli M47. M-pakietowe sternspieche 193M, czyli z tyłu 255. Zimą 205, więc porównanie jest. Tragedia to 255 i koleiny. Druga sprawa to runflat 255 i cena za oponę i komfort. Właśnie Twoja konfiguracja mnie interesuje. A dlaczego pozbywam się ładnych sternspieche 193M?

Bo mi się troche opatrzyły, bo nie mam m-packa, bo felgi nie są czarne. A czarna antigua.... miodzio. No i tej dzury w nadkolu tylnim wreszcie nie będzie, a drażni mnie to bardzo.

Pozdrawiam

Przy okazji komplet sternspieche 193M z oponami mieszanymi 225 i 255 bridgestone runflat na sprzedaż. Oponki przód 5,5mm tył 4,5mm.

Opublikowano

Wiem o czym mówisz, na fabrycznych felgach też miałem 225 przód i 255 tył i była masakra. Strasznie woziło na koleinach, choć muszę przyznać że opony też już były mocno zjechane jak kupiłem auto. Może na nowych oponach bez ROF jakoś da się przeżyć 255.

 

Żeby całkiem koło się wyrównało z nadkolem jeszcze pewnie 10mm dystans na stronę by się nadał - ale wg mnie jest już dobrze i nie będę więcej kombinował. Ze sprzedażą felg nie powinieneś mieć problemu, są raczej pożądane do E9x, sam o nich myślałem :) Zapodaj foty gdzieś w galerii jak już auto będzie gotowe. Pozdro!

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Robiłem auto w ADT Tuning we Wrocku. Ogólnie jestem zadowolony, choć na początku auto świrowało na tempomacie i musiałem pojechać na poprawkę.

 

Doznania po modyfikacji oczywiście pozytywne :) Szczególnie, że miałem ograniczoną moc na Belgię (163 KM) - jak zrobiło się te 205 KM to różnica w przyspieszeniu bardzo odczuwalna. W spalaniu raczej nie zauważyłem różnic, może jest trochę lepiej przy prędkościach autostradowych, powyżej 150-160 km/h. Muszę podjechać na hamownię, bo moda robiłem ze 2 lata temu i przydałoby się sprawdzić czy nic nie uciekło.

Opublikowano
Teraz to bym się pewnie do TC wybrał do Łodzi, fajnie im te programy wychodzą (na forum jest cały wątek z wykresami z hamowni). DPFa zostawiłem, wolę mieć jednak w miarę czyste spaliny i nie zostawiać dyma jak wciskam gaz, słabo to wygląda w takim całkiem świeżym BMW :) To ile wyjdzie zależy jeszcze od zdrowia silnika, ale pewnie te 210-220 KM jest realne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.