Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

chciałbym przywitać się na forum i jednocześnie zwrócić uwagę osób posiadających jedynkę, której dotyczy problem napinacza łańcucha.

Na forum wielokrotnie opisywany jest problem przeskakujących łańcuchów rozrządu w silniku N45 mimo przeprowadzonej wymiany w ramach akcji serwisowej.

Może to wynikać z faktu, że serwisy w ramach akcji serwisowej wstawiały wadliwe napinacze co oznacza, że po 20-30 tysiącach problem z napinaczem powróci. W moim samochodzie w ramach akcji serwisowej wstawiony został napinacz starego typu.

Na forum babybmw.net znalazłem link do dokumentu pozwalającego na odróżnienie gołym okiem jaki typ napinacza jest zainstalowany w naszym samochodzie - łeb śruby w starym typie ma ok. 10 mm wysokości w nowym ok 5 mm wysokości.

http://www.swag.de/uploads/media/SWAGprof_BMW_Kettenspanner_4c_GB_0212.pdf

Jeżeli macie napinacz starego typu to należy go wymienić - może to powodować wyciąganie łańcucha. Nowy napinacz to koszt w ASO 130 PLN, wymienić go można pod blokiem w 15 minut.

 

Pozdr,

Janusz

Opublikowano

Witam

A kiedy wymieniono ci napinacz w ramach akcji serwisowej. Ja nie wiem jaki mam napinacz. Był wymieniony w 2012r prywatnie. Zastanawiam się czy w 2012 produkowali i sprzedawali stare wadliwe napinacze.

Pozdrawiam

Opublikowano

Mój napinacz był wymieniany w 2009 roku. Z dokumentu wynika, że problem był na początku akcji serwisowej więc szansa na kupno starego w 2012 jest mała.

Biorąc pod uwagę ile czasu BMW zajęło poprawienie problemów z rozrządem w silnikach N47 to najlepszym rozwiązaniem jest potraktowanie napinacza jako części eksploatacyjnej i wymiana co 30 tys. km (co 2-3 wymiany oleju).

Opublikowano

Tak.

 

Na tym zdjęciu (nie moim) dokładnie widać różnicę. Zmodernizowany napinacz jest po prawej.

 

http://img833.imageshack.us/img833/9314/zdjcie0600.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój napinacz był wymieniany w 2009 roku. Z dokumentu wynika, że problem był na początku akcji serwisowej więc szansa na kupno starego w 2012 jest mała.

Biorąc pod uwagę ile czasu BMW zajęło poprawienie problemów z rozrządem w silnikach N47 to najlepszym rozwiązaniem jest potraktowanie napinacza jako części eksploatacyjnej i wymiana co 30 tys. km (co 2-3 wymiany oleju).

Możesz wskazać w którym miejscu dokładnie znajduje się napinacz ? Chodzi o dojście,czy wymienia go się z kanału czy z góry silnika ?

Opublikowano
Mój napinacz był wymieniany w 2009 roku. Z dokumentu wynika, że problem był na początku akcji serwisowej więc szansa na kupno starego w 2012 jest mała.

Biorąc pod uwagę ile czasu BMW zajęło poprawienie problemów z rozrządem w silnikach N47 to najlepszym rozwiązaniem jest potraktowanie napinacza jako części eksploatacyjnej i wymiana co 30 tys. km (co 2-3 wymiany oleju).

Możesz wskazać w którym miejscu dokładnie znajduje się napinacz ? Chodzi o dojście,czy wymienia go się z kanału czy z góry silnika ?

 

Napinacz jest z przodu silnika po prawej stronie (od strony pasażera) za kołem pasowym. Do wymiany potrzebny jest tylko jeden klucz nasadowy 27.

Wymieniamy z góry silnika bez usuwania osłon. Podczas wymiany trzeba podłożyć szmatę pod napinacz aby olej nie wylał się na pasek klinowy - trochę pocieknie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz poda symbol silnika którego dotyczy twój opis ? W moim silniku N47 rozrząd jest z tyłu silnika . Nie wiem czy opisana zmiana konstrukcyjna napinacza dotyczy silnika N47-177km ?

 

Ok, już sobie sam odpowiedziałem . To zupełnie różne silniki :mad2: , tylko problem ten sam :wink: . W moim napinaczu chyba nic nie zmienili .

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy, mam takie pytanie.

Po Hondzie został mi nawyk kręcenia auta wysoko.

W jedynce staram się jeździć do 5k rpm, czasami nawet do 6k rpm jak jest taka potrzeba.

Czy to hardcore dla tego nieszczesnęgo rozrządu/napinacza/silnika czy normalne warunki pracy ?

 

Już od tych wątków z przeskakującym rozrządem mam paranoję :)

Napinacz mam 'nowego typu'.

 

Dziękuję !

P

Opublikowano

No tak wlasnie myslalem, dzieki.

 

A swoja droga jest jakis wczesny objaw tej usterki ? U mnie na jalowych obrotach costam cyka po otwarciu maski, ale takie cykania to chyba norma w benzyniakach ? Nie nasila sie po zwiekszebiu obrotow i po zamknieciu maski jest nieslyszalne w kabinie. Sprawdzac to jakos glebiej czy ten typ tak ma? Auto jezdzi w pelni sprawnie oczywiscie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.