Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś się wziołem za kierownicę w celu wymiany na multufunkcyjną. Udało mi się wyjąć poduszkę i sprawdzić jak wygląda. W tym celu wyjąłem też wtyczkę poduszki. Wszystko owszem przy klemę - i + akumulatora wyjętą.

Robiłem sobie foto poduszki a póżniej włożełem wtyczkę z powrotem kręciłem dwie śruby i wlożyłem klemy do akumulatora.

No i oto przy łączeniu świeci się lampka DSC 4x4 i nie gaśnie , nawet przy wciśnięciu przeciska DSC. Po prostu cały czas łączona.

Jeśzcze wcześniej zanim się wziołem za kierownicę, podłączyłem do komputera z aplikacją INPA, ale nie wydaje mi się żebym coś robił, tylko tak ogłądałem, F1, F2 nic więcej.

Czy ktoś poradzi co robić?

 

Dziękuję.

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dziś się wziołem za kierownicę w celu wymiany na multufunkcyjną. Udało mi się wyjąć poduszkę i sprawdzić jak wygląda. W tym celu wyjąłem też wtyczkę poduszki. Wszystko owszem przy klemę - i + akumulatora wyjętą.

Robiłem sobie foto poduszki a póżniej włożełem wtyczkę z powrotem kręciłem dwie śruby i wlożyłem klemy do akumulatora.

No i oto przy łączeniu świeci się lampka DSC 4x4 i nie gaśnie , nawet przy wciśnięciu przeciska DSC. Po prostu cały czas łączona.

Jeśzcze wcześniej zanim się wziołem za kierownicę, podłączyłem do komputera z aplikacją INPA, ale nie wydaje mi się żebym coś robił, tylko tak ogłądałem, F1, F2 nic więcej.

Czy ktoś poradzi co robić?

 

Dziękuję.

 

 

Przejedz ze 100 m.

Powinno zgasnąc.

 

Pzdr

Opublikowano
Nie mam inpy pod ręką ale zdaje się iż wchodzisz w swoje auto czyli e83 i wybierasz z listy ( coś z hamulcami i napędem ) DSC i F1 czytasz błędy a F2 kasujesz
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
No i ok a ta kierownica pasuje ??

 

Na razie tylko sprawdziłem czy moja poduszka nadaję się do złożenia z przyciskami multifunkcyjnymi.

Mnie się wydaję że tak bo jest miejsce na właśnie te przyciski i chyba trzeba będzie tylko zmienić zaślepkę poduszki.

Za jakiś czas ładuję zdjęcia zrobione i będę cię prosił o dalszą radę. Owszem foto je publikuję w tym drugim poście.

Od tego zależy czy wykupię na allegro zestaw tych przycisków!

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
witam. mam problem, otóż kontrolka od 4x4 czasami mi sie zapalala i gasla. czasami sama gasla lub wystarczylo ruszyc gwaltowniej zeby zgasla i bylo ok, ale teraz zapalila sie na dobre i nie idzie jej wylaczyc... co jest? czy to ta slynna zebatka czy cos innego?
Opublikowano

5ebf wskazuje na czujnik kąta skrętu.Umieszczony on jest na kolumnie kierowniczej.

Ale znajomemu wyskoczył tez ten błąd wskazujący uszkodzenie tego czujnika ,wymienił go a 4x4 świeciło się dalej.

Ponownie diagnozowal swoja bmw ale u innego mechanika i ten stwierdził,że problem jest w skrzynce rozdzielczej napędu atc 400.

I to była dobra diagnoza ,po naprawie tej skrzynki wszystko było już ok.

Opublikowano
Kolego....tak jak napisał przedmówca to może być i zębatka mimo tego kodu błędu.....i nikt ci nie odpowie na 100% :mad2: :mad2: :mad2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
pierre czyli co? zebatka ? czy co?

Moim zdaniem to raczej zębatka nie jest(mogę się mylić!).Jak zębatka jest wycięta to swiecą na ogół od razy 3 kontrolki:abs,4x4,hamulec.

Może to być właśnie czujnik kąta skrętu,może być uszkodzony sam silniczek nastawczy skrzynki redukcyjnej(ten z zebątką),najgorsze to uszkodzenie samej skrzynki redukcyjnej ATC 400(nowa ok.8500 zł!!).

Może być również śmieszny powód:np ,przerwa na kablu czy odłączona jakaś wtyczka.

Trzeba to wszystko posprawdzać.

Ale do tego potrzebny jest kumaty mechanik-elektronik ,który ma doświadczenie w serwisowaniu BMW.

  • 1 rok później...
Opublikowano

odgrzebie troche temat...

i co sie okazalo ? czy to czujnik kata skretu byl do wymiany czy moze jakis kabel czy moze skrzynia xdrive ?

Opublikowano

Witam

 

Mam problem z kontrolką 4x4 BMW X3 E83. Otóż nie zapala się w ogóle, nawet na chwilę. Dodam iż dsc działa, napęd działa, sprawdzałem na kompie i jest ok.

I teraz pytanie czy mogła się przepalić żarówka w desce rozdzielczej? czy może ktoś ją odpiął? Dodam iż jestem świeżym posiadaczem x3. Wcześniej oczywiście bmw e36, później e46. Proszę kogoś o radę.

Ewentualnie który bezpiecznik jest od DSC 4X4?

A jeśli chodzi o sprawdzenie żarówki to czy ktoś może wie jak się wymienia te żarówki w desce rozdzielczej w BMW X3 E83

Bardzo proszę o pomoc

Opublikowano
Kolego,żarowka to raczej nie bedzie...Mozesz miec odlaczona kostke od napedu.Ktos wykasowal kontrolke..Ale to tylko przypuszczenia.Po prostu jedz autem gdzies gdzie jest morko,sprzeglo i w pizde.Jak nic sie nie pojawi na desce to znaczy ze cos jest nie tak
Opublikowano
To już sprawdzałem... To co napisał kolega Misokus, czyli kostka jest podpięta, napędy ciągną, czyli podczas ,,buksowania" tyłu przekazuje napęd na przód, natomiast ta kontrolka w ogóle się nie zaświeca. Nawet naciskając przycisk dsc nic się nie pojawia na desce. Natomiast gdy ją podpiąłem pod komp. jest ok, przełączając przycisk dsc na kompie pojawiało się załączony/wyłączony. Teraz sam nie wiem co jest grane... Jak sprawdzić dlaczego kontrolka nie świeci? Stąd myślałem o tej żarówce, czy czasem tam ktoś nie grzebał.. Dlatego prośba czy ktoś kiedyś wyjmował i wymieniał te żaróweczki w desce rozdzielczej X3? A także który bezpiecznik jest od 4x4 dsc? Jeśli się ktoś orientuje proszę o jakieś wskazówki.
Opublikowano
dzięki za informację, bezpiecznik sprawdzałem i jest ok. Natomiast dzisiaj postanowiłem sprawdzić tą kontrolkę w desce rozdzielczej i chyba wcześniej ktoś tam przy niej majstrował. Tzn po śrubkach poznać że deska była odkręcana, a plastikowe zatrzaski też były podważane. Nie rozbierałem całej deski rozdzielczej z braku czasu, poza tym to bardzo delikatny układ, nic na siłe. Podejrzewam ingerencję w tą kontrolkę, tzn przy żarówce jakby zelepiona była jakimś kitem, delikatnie to usunąłem, ale nadal dsc 4x4 na desce mi nie świeci. Myślicie że mógł ktoś wylutować tą żaróweczkę w desce? Bo tak mi się wydaje że one nie są wymieniane typu wysuń i zmień takie ledowe są i chyba wlutowane, no chyba że sie mylę. Może ktoś kiedyś to rozbierał lub wymieniał taka żaróweczkę w desce rozdzielczej?
Opublikowano
Witam a może zrób test zegarów chyba wtedy można sprawdzic zarówki w całym liczniku gdzieś na forum jest to opisane jak zrobic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.