Skocz do zawartości

E34 524 TD M21 Gorsze osiągi olej śmierdzi spalinami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ... ostatnio mam okazję jeździć dużo więcej moim autkiem i to w jakieś dalsze trasy ... i zauważyłem coś takiego nie wiem , może mi się tylko wydaje ... Ale mam dziwne wrażenie że im dalej się jedzie tym auto jest coraz bardziej mułowate ... ostatnio wracając z sylwestra po przejechaniu dobrych 150 km , wydawało mi się że auto dużo gorzej się zbiera niż w momencie w którym wyjeżdżałem ... Czy jest coś takiego w ogóle możliwe ? I co w razie czego mogłoby być przyczyną takiego stanu rzeczy ?

 

Ostatnio też podczas kontrolowania poziomu oleju zauważylem że śmierdzi on spalinami ... Od czego to może być ?

Opublikowano
objawy jakie opisujesz mogą wskazywać na niewłaściwy luz zaworowy ,ustawienie przyda się przed sprawdzeniem kompresji
iZzI
Opublikowano
Powiem tak , luzy były sprawdzane są ok , tak jak pisze w książce ... Chociaż wydaje mi się że zawory jakoś za bardzo słychać ... nie wiem może to być wina złego ustawienie pompy wtryskowej ? Ostatnio była wyciągnięta i dana do sprawdzenia i uszczelnienia ... Robił to niby człowiek który się tym zajmuje .. Ale nie ma ludzi nie omylnych przecież ... Pompę mam mechaniczną z E28 .. a co do turbiny to w zeszłym roku zmieniałem na taką po regeneracji .. jak ją oglądałem to jest sucha i z dołu i z boku .. nie widać żeby coś z niej ciekło ..
Opublikowano
może być wina złego ustawienia pompy ,tym bardziej że piszesz że praca silnika jest twardsza.Ale to sam wiesz jak auto chodziło przed uszczelnianiem pompy.Po za tym jak auto pali na ciepłym ? czy spaliny nie mają czasem zabarwienia niebieskiego? i czy sprawdzałeś kompresję ? Równie dobrze może pompa już ma swoje przepracowane i jak sie nagrzeje traci tolerancje przez co spada jej wydajność
iZzI
Opublikowano
Pali na ciepłym jak i na zimnym od strzała ... pół obrotu i silnik chodzi .. A co do spalin ... niebieski kolorek widać tylko przez chwilę po odpaleniu auta po nocnym postoju ... Co do pompy , spec ją sprawdził i powiedział że ciśnienie ma dobre i będzie żyła jeszcze. Kompresji nie sprawdzałem jeszcze ..
Opublikowano
własnie co to tego niebieskiego dymka z rana może wskazywać również na zawory.Może wypaliły się nagar,po ostatnim ustawianiu i trzeba zrobić korektę ...albo poszli do lasu :) lub może po prostu szukasz dziury w całym
iZzI
Opublikowano
Nie wiem sam naprawdę ... sprawdzę jeszcze raz te zawory ... zmierzę tą kompresję i zobaczymy co pokażę ... jak będzie trzeba to się zrobi remont , albo wsadzi TDSa ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.