Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W końcu po dwóch latach od zakupu i po roku obecności na forum postanowiłem pokazać swoje auto. Do BMW przekonał mnie mój kumpel. Jestem mu za to wdzięczny bo był to trafiony wybór. Dobre prowadzenie plus tylni napęd to połączenie którego brakowało mi w innych autach. I pomyśleć, że na początku szukałem A4 lub Passata, bleeee …

 

Auto kupiłem w lutym 2010 w Berlinie. W chwili obecnej jest na sprzedaż, jednak nie jest to powodem założenia galerii. Po dwóch latach eksploatacji wybrałbym jeszcze raz model E46, jednak tym razem 320i/325i i tylko w manualu.

 

Czemu wybrałem 320d ? Po 3 miesiącach rozglądania za R6 w Polsce i obejrzeniu kilku ulepów zacząłem szukać za zachodnią granicą. Jak wiadomo akcyza za auta powyżej dwóch litrów jest dość wysoka więc spojrzałem przychylnym okiem na 2.0d. Jest to najmocniejszy model za mała akcyzę. Pierwsze auto, które oglądałem było w dobrym stanie, miało bardzo mały przebieg i historię w ASO. Kupiłem to auto. Na moją decyzję wpłynął fakt, że nigdy nie miałem automatu. Należę do ciekawskich więc postanowiłem wypróbować ten wynalazek. Ponadto gdy porównałem spalanie 320dA i 320i to mi się dolary w oczach zaświeciły. Żałuje tej decyzji bo spalanie 10-12l /100 km jest w pełni rekompensowane przez dźwięk R6.

 

Jeśli chodzi o eksploatację auta nie przytrafiła mi się żadna gruba naprawa (czyli taka powyżej 1k zł). Auto trapią raczej „drobne” usterki. Naprawiałem:

- poduszki pod silnikiem (wymiana profilaktyczna bo stare były jeszcze ok.)

- poduszki pod skrzynią (zerwane w [BAD])

- jakiś plastik od rolety szyberdachu

- regulator ciśnienia Common Rail

- napinacz plus pasek od akcesorii

- koło pasowe wału korbowego plus pasek bo stary się pomielił

- utrata mocy po zapchaniu filtra cząstek stałych

- diody w alternatorze zaczęły dymić

- jeż

- uszczelka podszybia

- termostat egr

 

Po 2 latach jazdy stwierdzam, że wyposażenie auta nie powala. Jednak po przesiadce z Astry F, która nie miała nawet wspomagania, to tu mam pełen wypas. Paradoksalnie najbardziej cieszą mnie rzeczy, na które nawet nie zwróciłem uwagi przy zakupie czyli: kubły, PDC i … samościemniające się lusterko (genialny wynalazek). Dla zainteresowanych rozkodowany VIN:

 

Składanie Dane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia CJ30391

Kod typu AS71

Typ 320D (EUR)

Typoszereg E E46 (4FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M47DO1

Pojemność skokowa 2.00

Moc 110

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka STOFF FLACHGEWEBE LEINEN/ANTHRAZIT (E4AT)

Data prod. 2001-10-15

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

S293A LM RAEDER/V-SPEICHE 54 BMW LA wheel, V spoke 54

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S660A RADIO BMW REVERSE Radio BMW Reverse (C42)

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

P972A COMFORT PAKET Pakiet komfort

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

Plany na przyszłość:

- jeśli zostawię sobie to auto to na 100% multifunkcja-

- wymiana radia na ori business i podłączenie emu zmieniarki

- utrzymać auto w dobrym stanie

- jak wygram w totka to listwy chromowane nad drzwiami

 

Co do zrobienia:

- tarcze i klocki z tyłu powoli kwalifikują się do wymiany

- czujnik poziomu oleju (olewam to g...o, od sprawdzania poziomu oleju jest bagnet)

- podgrzewacz wali jakieś błędy, jutro wyciągam ten shit i jadę do elektronika

 

Większe inwestycje:

- nowe opony letnie Conti Premium Contact 2 (nie żałuje ani złotówki, ciche i dobrze trzymają)

- nowe opony zimowe MS plus 66 (dobrze trzymają ale wyją jak cholera) plus felgi stalowe

- wszystkie opony w rozmiarze 205/55/R16

 

Parę fotek:

 

http://img11.imageshack.us/img11/5272/naforum1g.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/3629/naforum2.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/484/naforum3f.jpg

http://img829.imageshack.us/img829/8238/naforum4s.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/3127/naforum5v.jpg

 

Tak na marginesie, ślady po paleniu gumy na jednym ze zdjęć nie są moje. Robota lokalnych drifterów.

 

Zapraszam do komentowania!

Opublikowano

Najtrudniej było dojść, że to filtr jest zapchany. W Polsce bardzo mało aut ma ten filtr. Niemcy go sobie dokładali, żeby płacić niższe podatki.

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=18_0663&hg=18&fg=10

 

Automat jest fajny do miasta i spokojnej jazdy. Poszaleć się tym nie da :cry2: .

Opublikowano
Nie wiem co tak narzekacie na ten filtr. Ja też mam i jeżdżę bez problemu. Raz na 2-3 miesiące na ciepłym daje mu popalić a raz może dwa razy w roku 700km po autobahnie i jest ok.
Opublikowano

U mnie auto straciło moc. Dymiło przy przyspieszaniu, puszczało bąki. Powyżej 100 km/h skrzynia redukowała bieg dopiero po wciśnięciu pedału gazu po sam kick-down. Po wywaleniu tego gówna auto nie dymi i jeździ jak szalone.

 

Wg tego co udało mi się ustalić moje auto ma wymienioną turbinę, na nowszy model, ten niby mniej awaryjny. Być może podczas awarii olej poszedł w wydech. Podczas rozbierania filtra wysypało się z niego dużo popiołu co potwierdzałoby teorię o awarii. W sumie, to się ciesze że tego nie mam bo przytkany wydech może doprowadzić to awarii turbiny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.