Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

 

Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy kierownica zwykła X3 E83 różni się od kierownicy multifunkcyjnej?

Na przykład, koło kierownicy jest to samo czy nie? A poduszka jest ta sama czy większa lub mniejsza?

 

Serdecznie dziękuję

Opublikowano
Też :cool2:

 

Mozesz zapytać dla pewności tutaj :

 

http://www.czescidobmw.pl/

 

ale jestem pewien że to samo bo znajomy wymieniał u siebie :D

 

 

Zapomniałem zaznaczyć, że chodzi o kierownicę czteroramienną.

Więc odpowiedzi Pana dotyczą tej kierownicy?

 

Serdecznie dziękuję

Opublikowano
Akurat 3 ramiennej przed liftem ale to nie ma znaczenia.Zamiana kierownicy zwykłej na multifunkcję to dośc prosty zabieg zreszta opisywaliśmy to w twoim innym temacie prawda??
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Tak ... wcześniej Pan podał mi link gdzie omawia się cały zabieg, ale jednak nigdzie nie ma mowy o tym czy koło kierownicy i poduszka mogą być te same.

 

W BMWCZESCI twierdzą że zestaw doposażeniowy (przyłączniki + poduszka + zaślepka) ma inny nr katalogowy i więc różni się. Ale nr katalogowy tego zestawu to obejmuje wszystkie części.

 

Mnie się wydaję, że moję koło kierownicy i poduszka mogą być, czyli wystarczy dokupić tylko odpowiednie przyłaczniki i odpowiednią zaślepkę.

 

Różnica jeśłi chodzi o koszty to ogromna.!!!

 

Chyba nie ma innej możliwości... muszę po prostu rozkręcac poduszkę i sprawdzić.

 

Ale bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Opublikowano
Nr katalogowy musi być inny bo to kierownica multifunkcyjna ale nie musi się niczym różnić.Mój znajomy kupił tez używkę i przełożył bez problemu :D
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Jak obiecałem oto kilka zdjęć poduszki pow. mojego X3. Jak widać miejsce na przyciski jest i nawet otwory na śruby są. Myślę, że wystarczy zmienić tylko górną zaślepkę na mniejszą aby były właśnie widać przyciski.

 

Czy sfink311 potwierdzi moją opinię?

 

http://imageshack.us/a/img203/4997/zdjcie0102iv.th.jpg

 

http://imageshack.us/a/img547/4843/zdjcie0097p.th.jpg

 

http://imageshack.us/a/img526/1650/zdjcie0095s.th.jpg

 

http://imageshack.us/a/img826/6291/zdjcie0092r.th.jpg

 

http://imageshack.us/a/img811/8940/zdjcie0091xz.th.jpg

 

Dziękuję

Opublikowano

Więc już kupiłem przyłączniki radia\tempomatu i zaślepkę która pasuje do multifunkcji. A właśnie przy zakupie zaślepki człowiek mi powiedział żeby sam nie zamienił bo to przy rozkręcaniu wychodzi cała poduszka i trzeba umiejętnie zamieścić ją z powrotem do nowej zaślepki.

Więc, czy ktoś ma rozeznanie na ten temat, albo czy jest jakiś fachowiec w Warszawie?

 

Dzięki

 

P.S. dodam że cała poduszka i zaślepka to wyrób polski firmy TRW z Częstochowy

Opublikowano
Wygląda na to, że nie masz pinów do multi. Na zdjęciu widać tylko piny do poduszki powietrznej. Musisz wymienić taśmę kierownicy na taką z pinami do multifunkcji, no i sprawdzić czy masz kabel do podłączenia po drugiej stronie taśmy - tj w aucie :norty: . Swoją drogą to dziwne, że masz taką taśmę :?: :?: :?:
Opublikowano

Więc piny multifunkcji są, zdjęcie po prostu je nie pokazują (niestety mam tylko miejsce postojowe i światło marne). Dziś z kolej udało mi się wymienić zaślepkę, korzystając z mojej poduszki pow., i dodawać przyłączniki. Oto jak wyglądało:

 

naipierw odkręciłem 4 + 4 śruby, te co widać na zdjęciu

http://imageshack.us/a/img839/2130/zdjcie0091qe.th.jpg

 

i wyjąłem najpierw stelaż (na który póżniej zamontowałem przyłączniki) a potem pokrywa metalowa poduszki

http://imageshack.us/a/img685/4590/zdjcie0093q.th.jpg

 

więc wyjąłem nabój

http://imageshack.us/a/img822/3069/zdjcie0094pl.th.jpg

 

i rozkręciłem trzy śruby mocujące poduszkę do zaślepki

http://imageshack.us/a/img23/3506/zdjcie0095b.th.jpg

Jak widać nie obejdzie się bez wyjęcia poduszki!!!

 

w końcu wyjętą poduszkę zamocowałem do nowej zaślepki i łożyłem poduszkę do środka wciskając równo po bokach

http://imageshack.us/a/img41/7276/zdjcie0096bv.th.jpg

 

potem już bez problemu człowiek poradzi... czyli wcisnąłem z powrotem pokrywę metalową i wkręciłem pierwsze 4 śruby, wkręciłem następne 4 śruby stelaża z przyłącznikami uważając żeby był wystarczający luz na klakson. no i w końcu z przodu to tak wygłądało

http://imageshack.us/a/img195/652/zdjcie0097ym.th.jpg

 

Zamontowałem do kierownicy, podłaczyłem klemy do akumulatora, właczyłem samochód i wygłada na to że wszystko w porządku.

 

Niestety, jeszcze mi pozostaję łączyć kable z kolumny kierownicy do włącznika świateł i do centralki DDE, i więc w tym celu czy może ktoś poradzi mi tani elektryk samochodowy w Warszawie?

 

Serdecznie dziękuję wszystkim.

Opublikowano

Kurczę...ale masz cierpliwość :cool2: :cool2: :cool2: Ja tam kupiłbym pewnie drugą kierownicę i tyle :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

I ten demontaż poduszki...masakra ile zachodu :shock: :shock:

Mam tylko nadzieję,iż wszystko zadziała :D

Mozesz zadzwonić do http://www.autoclassicservice.pl/ do Adama i zapytać czy da radę

Adam telefon bezpośredni : 601 236 410

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dziś wreście zostałe podłączone te trzy kabelki i mam w końcu kierownicę multifunkcyjną i tempomat. Bardzo dziękuję wszystkim co mi pomogli. Owszem jeśli ktoś z Warszawy potrzebuje pomocy to proszę powiedzieć. No i styki do pinów 8,9 i 10 można kupić na giełdzie elektronicznej przy GUS-ie, pawilon nr. 6. To dokładnie są styki do Gniazdka Goldpin.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.