Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów mam problem z moim BMW E46 2004r 318D a mianowicie po włączeniu zapłonu kontrolka od świec zapala się dosłownie na jedną sekundę i gaśnie czy jest zimno czy ciepło zawsze jest tak samo.

Myślałem że to winą świeć więc je wymieniłem i bez rezultatu. Okazało się że do świec wcale nie dochodzi napięcie :(

Jaka może być przyczyna ?

 

Proszę o pomoc :)

Opublikowano

no pewnie sterownik świec.

 

Co do gaśnięcia to przy sterowniku kontrolka swiec i tak gasnie bardzo szybko, po prostu trzeba samemu poczekać bez kontrolki aż się swiece nagrzeją.

 

W przedliftach swieci sie kontrolka tak długo jak swiece grzeją ale tam jest tylko przekaźnik.

szukam
Opublikowano

Dzisiaj auto diagnozowałem autocomem żadnych błędów w sterowniku ECU.

To w takim razie będzie przekaźnik gdzie go znajdę ? jeśli będę znał jego lokalizację bardzo ułatwi mi to sprawę :)

A czy do sterownika świeć jest jakiś bezpiecznik ?

Opublikowano

Poza tym jak stwierdziłeś ze do świec nie dochodzi napięcie ???

 

Gdyby tak było to miałbyś cztery błędy :mrgreen:

 

I tak jak miałeś napisane wyżej masz sterownik świec a nie przekaźnik :duh:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

oki miałem na myśli sterownik już wiem jak on wygląda i gdzie jest.

Brak napięcia stwierdziłem przez pomiar napięcia miernikiem po przekręceniu zapłonu na żadnej z 4 świec nie ma napięcia 0 Vot wiec stwierdziłem że napięcie nie dochodzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli sie niemyle to prad dochodzi jak swiece grzeja a jak nie grzeja to prad niedochodzi.?Jesli co to poprawcie mnie
Opublikowano

Dzięki Wszystkim za pomoc w takim razie jeśli w sterowniku ECU nie ma żadnych błędów to wygląda na to że wszystko jest oki.

Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego gdy jest -5stopni to auto już nie odpala mimo nowego akumulatora i świec żarowych.

Mam nadzieje że za krótko czekałem po przekręceniu zapłonu i świece nie zdążyły się odpowiednio nagrzać

Opublikowano
Dokładnie.Też tak mam i mnie też na początku interesowało dlaczego w BMW kontrolka świec się nie pali :wink: :wink: :wink:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Dzisiaj -6 i koszmar auto nie odpala dopiero za 7 razem udało się rozładowałem prawie akumulator.

Podłączyłem własnie autocoma i błędy tylko w Jednostka centralna - ZKE (Centralna elektronika nadwozia) - 07 Modul glówny V: usterka napiecia wewnetrznego błąd obecny stały

- 48 Swiatla wewnetrzne, przerwa na przewodzie błąd obecny stały

W sterowniku silnika brak błędów

Wszystkie filtry wymienione świece i ako i nie odpala :(

Opublikowano

to może podłącz bo komputer który jest stworzony do BMW a nie pod jakieś uniwersalne. INPA DIS i pewnie coś wiecej powie.

Naprawiłeś ten sterownik czy co ?

szukam
Opublikowano
Właśnie też się zastanawiam na jakiej podstawie kolega wymieniał świece no chyba że dla formalnosci.Diagnostyka tymi wynalazkami nic nie daje.Trzeba zrobić czymś co faktycznie sprawdzi co i jak a najtaniej co wyjdzie jak sobie kupisz kabelek ( zwykły ok.60 pln ) bo program masz gratis w necie
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Świece wymieniłem z formalności gdyż z tego co mówił poprzedni właściciel nie wymieniał ich przez 5 lat a jak już rozebrałem wszystko trochę tego było to już je wymieniłem dla świętego spokoju.

Co do diagnostyki posiadam jeszcze skaner diagnostyczny firmy marki dominator MAX + BMW i błędy dokładnie te same oczywiście interfejs OBD II 1988 - 2004 + adapter 20 pin też posiadam i tez nic więcej nie pokazało jedynie w diagnostyce silnika w INPA wyskoczył jeszcze błąd zawór regulacji ciśnienia w rampie. Ogólnie na co dzień zajmuje się diagnostyką i muszę powiedzieć że Autocom to naprawdę dobry sprzęt który obsługuje 95 % aut w których można robić adaptacje itp.

Z BMW mam małe doświadczenie a ta sytuacja już mnie zaczyna przerastać niby wszystko oki a nie odpala :(

Opublikowano

Witam

Zrób test przelewowy , wymień wtrysk "puszczający do góry" .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

To przy okazji się podepnę: jakie powinny być prawidłowe "wolne obroty" dla 318d (2002) ?

Świece mam nowe ale obroty chyba ciut za wysokie. Próba telefonicznego skonfronotwania faktuz wiedzą nie wypadła najlepiej : co mechanik to inna teoria :/ Jedni twierdzą, że przy postoju ~950-1000 obr/min jest ok, inni - że to za wiele i powinny być niższe. Przeszukując forum znalazłem posty w których pojawia się wartość 850 obr/min (głównie dla modeli 330d) - czy takie więc powinny być traktowane prawidłowe?

Opublikowano
powinno być 830. Ale można podnieść komputerem jak ktoś chce i może właśnie tak zrobił poprzedni właściciel. Oczywiście po odpaleniu to jest normalne przez jakiś czas że masz wyższe niż te 830 i kiedy auto jest w ruchu to też są troszkę wyższe i kiedy zatrzymasz auto to spadają do tych 830.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.