Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, :oops: WIEM ZE TO NIE DZIAL M ALE TAM CHYBA NIKT NIE ZAGLADA A POTRZEBUJE PORADY :mrgreen: ,zamierzam sprawic sobie m3 tylko jest maly dylemat co wybrac smg czy manual, m3 z smg juz sie przejechalem ,jedzie fantastycznie tylko przy ostrej jezdzie zmiana biegow jest jakas taka "brutalna" z lekkim szarpnieciem, czy to normalne ? jak z wytrzymaloscia tych skrzyn ? Wiem ze manual to manual ale przez ostatnie kilka lat jezdzilem automatami i to jest calkiem wygodne.Z gory dzieki za wypowiedzi.
m3GreenHell
Opublikowano
no ale podpowiedzcie koledze czy łatwiej zajechac sprzegło czy samą skrzynie w smg czy w manualu :D bo przy takiej mocy to moment może być :P
szukam
Opublikowano

Kolego, również jeździłem M3 z SMG i skrzynia jak dla mnie też zmieniała te biegi zbyt brutalnie, przy każdej zmianie było dosyć mocne szarpnięcie, nawet przy niskich prędkościach i spokojnej jeździe i nie sądzę aby to była prawidłowa praca, przynajmniej w egzemplarzu którym ja miałem okazję jechać.

 

Tutaj zbyt wielu użytkowników M3 nie znajdziesz, zapytaj tutaj.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

smg mozna na szybko zresetowac, dodatkowo mozna zrobic adaptacje sprzegla...

przy zmianie biegu odpuszczasz gaz jak w manualu... daje po krzyzu tylko przy mega agresywnej zmianie biegu , w normalnym trybie jest spokojnie, jak komus szarpie to cos robi zle....

 

podobno smg lagodniej obchodzi sie ze sprzeglem...

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdecydowanie tylko SMG.

Manual w M3 to porażka mało precyzyjny i uciążliwy w eksploatacji miałem jednego manuala i potem już tylko 2x SMG i innej skrzyni bym nie kupił.

W SMG łatwiej jest zniszczyć sprzęgło jeżeli ktoś nie dba o robienie adaptacji i często używa procedury startu.

Jeżeli nie używamy procedury a adaptacja jest odpowiednia to wytrzyma więcej niż w manualu gdzie ktoś bardzo łatwo może je przypalić.

Co do awaryjności w manualach często padają synchronizatory przy ostrym traktowaniu skrzyni (a w końcu to M3) w SMG skrzynia jest praktycznie nie do zabicia siłownik wrzuca biegi więc sam użytkownik jej nie uszkodzi.

Nigdy nie słyszałem o uszkodzonej skrzyni przy SMG często za to pada jej osprzęt.

Sama skrzynia to jest to samo co manual tyle,że nie ma ograniczników w skrzyni nadających pozycję danego biegu nie jest to potrzebne gdyż wybierak wie doskonalę jak ma to zrobić.

Sprzęgło i dwumas identyczne manual/smg.

 

Co do brutalnych zmian to już tak ma być ale bez przesady.

Jeżeli komuś naprawdę wali skrzynia przy ostrej zmianie biegów należy wykonać adaptację, sprawdzić luzy w układzie napędowym oraz tuleje w tylnej belce i stan podłogi(potrafi pękać gdy zaniedbamy wymianę tulei wózka a ich zużycia nie da się wyczuć na aucie) Jeżeli to wszystko będzie w porządku skrzynia pracuje brutalnie ale przyjemnie.

W codziennej jeździe należy delikatnie odpuścić gaz przy zmianie biegu wtedy zmiana jest gładka.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Chcę kupić sobie kolejną zabawkę potrzebuję porady lepiej na biegach czy smg

Rok od 2002 do 2005

  • 4 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Ja koniecznie chcialem klasycznego manuala. Jednak wpadla mi w rece piekna sztuka z SMG i nie zaluje ani troche i polecam kazdemu. Jestem zachwycony, spawdza sie w codziennym uzytkowaniu i na torze. Troche slabo przy lepszym driftowaniu. Z perspektywy czasu ja wybralbym SMG.
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Chyba zależy czego się oczekuje. Ja bardzo bardzo mocno uparłem się na M135i w manualu i nie żałuję. Aczkolwiek jeździłem ostatnio wszystkimi modelami M w sprzedaży (od M3 do M6 gran coupe i X6M) i powiem szczerze, tylko M3 było zestrojone fajnie, jeśli chodzi o biegi.

 

Mnie automat strasznie przeszkadzał, bo jeśli w trakcie jazdy go zaskoczysz, to czas zmiany biegu z deklarowanego 0.1s zmienia się w 1.5s :P Zresztą, kołyski w śniegu automatem się nie da zrobić skutecznie.

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
m3 e 46 smg ,m3 e92 dkg,natomiast co do 135i czy 335i czy m135i tylko manual bo zwyky automat nie pasuje do charakteru tych aut,a dkg jest albo niedostępne albo jak w przypadku 335i e92 dostępne w nielicznych egzemplarzach po lifcie na twin scrollu.Sam jezdze teraz 335i e92 w manualu i sposób dzialania sprzęgła elastycznośc silnika ,wszystko przemawia za tym ze 335i w manualu jeżdzi się bardzo przyjemnie.W m3 wygląda to zgoła inaczej.Miałem m3 e46 w smg i powiem Ci ze wszystko da się nim zrobić skutecznie co związane z jazda bokiem bez kopania w sprzęgło wystarczy odpowiednio bujnąć masą tym bardziej ze jest szpera,co do nowej e 92 to tez tylko dkg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.