Skocz do zawartości

Wykres z Hamowni


Mairek10

Rekomendowane odpowiedzi

Twoje auto E46 320i 2001 sedan ma silnik M54B22 o pojemności 2.2 litra. Według danych katalogowych 170KM i 210Nm. Z wykresu wynika niestety, że jest w dość kiepskim stanie - takie parametry powinien mieć przedliftowy 320i (M52TUB20). Niestety silniki M54 mają taką przypadłość że nie trzymają serii.

 

Sprawdź kompresję w cylindrach, rozrząd i vanosy, przepływomierz. Czy twój silnik bierze olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki szanowny kolega ma silnik? M52 M54

zobacz: http://www.realoem.pl

i wpisz tam VIN to ci automatycznie określi silnik.

 

Wykres nie jest miarodajny, bo ma uskok na początku - zawsze jak hamowane jest auto to powinny być minimum 2 razy.

 

Jeżeli coś można napisać to:

Ponowne hamowanie auta, bez uskoku na wykresie. Jeżeli ponownie słaby pomiar to:

 

Jeżeli M52, wtedy vanos nie działa prawidłowo - moment maksymalny jest przy 4500obr, a powinien być przy 3500obr (190Nm). Krzywa momentu jest za nisko od 2000obr do 4500obr.

 

Jeżeli jest to M54 to

Maksymalny moment obrotowy: 210 Nm przy 3500 obr. / min.

Maksymalna moc: 170 KM ( 125 kW ) przy 6100 obr. / min.

 

 

Tak czy owak czeka Cię wizyta w jakimś solidnym warsztacie, który ogarnia auta spod znak śmigła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje auto E46 320i 2001 sedan ma silnik M54B22 o pojemności 2.2 litra. Według danych katalogowych 170KM i 210Nm. Z wykresu wynika niestety, że jest w dość kiepskim stanie - takie parametry powinien mieć przedliftowy 320i (M52TUB20). Niestety silniki M54 mają taką przypadłość że nie trzymają serii.

 

Sprawdź kompresję w cylindrach, rozrząd i vanosy, przepływomierz. Czy twój silnik bierze olej?

 

On ma raczej M52TUB20. E46 z tym silnikiem wypuszczali do lipca 2001.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega poltec napisał

cytuje:

 

Jeżeli M52, wtedy vanos nie działa prawidłowo - moment maksymalny jest przy 4500obr, a powinien być przy 3500obr (190Nm). Krzywa momentu jest za nisko od 2000obr do 4500obr.

 

a więc nie jestem pewien czy jest (BAD).....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega poltec trochę mija się z prawdą. Do pomiaru mocy maksymalnej jest potrzebny tylko niewielki zakres w pobliżu czerwonego pola, nie musi być hamowany od samego dołu i nie jest w ogóle istotne to co się dzieje na dole.

 

Jeśli to rzeczywiście M52TU to co prawda trzyma serię, ale ma kiepski dół - może to wina nieszczelnych vanosów. Sprawdź też czy klapka DISA się nie poluzowała na wieloklinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest warte tyle, ile ktos chce za to zaplacic! Mogl sie kolega orientowac wczesniej.

 

200zl to bardzo duzo jak za pomiar na hamowni :( .

Chociaz Ci w cenie zrobil diagnostyke?

 

Heh, we Wrocławiu najtaniej jak znalazlem to 150zł jeden pomiar.

W jetroniku wołaja 300zł :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałeś u Adriana w ADT? http://adt-tuning.pl/

Tu masz Evolution http://www.evolutionmotorsport.pl

ECUProject http://www.ecuproject.pl/

Jetronic sie ceni, za bardzo sie ceni. Powinno sie zawsze robic minumum dwa, zeby bylo to miarodajne.

 

ADT chciało 200 netto, W ecuproject robilem za 150zł (jeden pomiar). Evolution nie znam, ale widze ze maja hamownie przewozna, a to mi srednio sie widzi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.