Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkim forumowiczów.

Pytanie odnośnie oświetlenia jak w tytule :) Czy ktoś może się wypowiedzieć jakie oświetlenie jest lepsze? Jakie są wady oraz zalety poszczególnych lamp.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dla mnie odpowiedź jest oczywista – e9x z halogenami nie wygląda (nikogo nie obrażając). Czyli względy estetyczne oczywiście na plus dla ksenonów.

Wiadomo, że koszty przy ksenonach mogą być większe niż przy halogenach gdy coś padnie.

Poza tym da się słyszeć opinię, że halogeny w e9x słabo doświetlają drogę. To jednak nie moja opinia, gdyż ja nie jeździłem takim autem.

Ja przy kupnie auta nie brałem w ogóle pod uwagę tych z halogenami. No ale co kto lubi oczywiście.

Opublikowano
Zalety ksenonów to silniejsze, bardziej równomierne światło i dłuższa żywotność. W przypadku E90 (zwłaszcza preLCI) dodatkowo aspekt estetyczny (jak w żadnym innym modelu). Wady to cena i dostępność palników (kilkaset pln vs kilkadziesiąt za halogeny, no i nie kupisz na każdej stacji benzynowej) gdybyś już musiał coś wymieniać, no i relatywnie bardziej skomplikowana sama wymiana. Zasadniczą wadą jest też cena ksenonów w przypadku doposażania auta (jeśli chcesz to zrobić po bożemu, z samopoziomowaniem i układem oczyszczania reflektorów to wyniesie Cię to ponad 3000 PLN), także jeśli pytanie jest spowodowane tym że zastanawiasz się które auto wybrać bierz to z ksenonami. Dodatkowo łatwiej potem taki samochód sprzedać (wg wielu użytkowników e90 reflektory ksenonowe to "must-have" na liście wyposażenia, egzemplarze bez tego mają trudniej na rynku wtórnym).
Opublikowano

Tylko ksenony :!:

Są ładne a przede wszystkim rewelacyjnie oświetlają drogę.

W ubiegłym tygodniu kupiłem nowe ''żaróweczki'' - same ksenonki ponad 700 zł i nie zmieniam zdania.

Jeśli nie będzie mnie stać na BMW z ksenonami to kupię rok starsze BMW z ksenonami! :norty: :mrgreen:

Pozdrawiam
Opublikowano

Gdy szukałem auta, to oprócz dobrego stanu technicznego i bezwypadkowości, bezwzględnym warunkiem były ori. Ksenony.

 

Nie ma się co zastanawiać, po prostu są lepsze pod każdym względem. A jeżeli ktoś kupuje auto za 40k+ i szkoda mu 300 zł na palniki, to tak samo powinno mu być szkoda wydawać 40k zł na auto.

Opublikowano

"A jeżeli ktoś kupuje auto za 40k+ i szkoda mu 300 zł na palniki, to tak samo powinno mu być szkoda wydawać 40k zł na auto."

Z ust mi to wyrwałeś:)

Opublikowano
Mnie przekonują tylko argument natury marketingowej i estetycznej. W pierwszej jedynce nie miałem xenonow. Teraz mam, tak jak i w trójce. Na palniki poki co nic nie wydałem ale w pewnym momencie uznałem ze chyba sensowniej było zrezygnować z xenonow i dołożyć do foteli performance. Różnicy w jakości światła wielkiej nie widzę a wzrok mam dobry.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Również potwierdzam, że lepsze ksenony, mój ojciec ma halogeny w mercedesie z żarówkami H7 i mówił, że jest ok. Do czasu ! gdy zobaczył ksenony w mojej e90 LCI to stwierdził, że te halogeny to jakaś żółć i w ogóle pomyłka i wymienia na kseny.

Biorąc pod uwagę przewagę ksenonów to koszta eksploatacji nie powinny być problemem.

Ksenony ułatwiają jazdę.

Polecam :)

Opublikowano

Xenon nie zawsze jest lepszy. Problem sprawia barwa światła na mokrym asfalcie. Halogen z uwagi na barwę, spisują się moim zdaniem lepiej. Ale tylko w tych warunkach.

 

Natomiast w halogenie, nie ma opcji na skrętne światła. W moich regionach sprawdza się to super na trasie, światła ładnie podążają za łukami. Nie ma konieczności pomagania sobie światłami drogowymi. Jeszcze w E92 czy samochodach LCI gdzie połączone jest z to z funkcją statycznego doświetlania to już bajka.

Opublikowano

Ja dla przykladu halogeny w 1-ce wymienilem na xenony... :)

Troche to kosztuje na ori czesciach (do wymiany 4 lampy + poziomowanie + wiazki + FRM + pokretlo od swiatel w kabinie) ale warto.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Opublikowano
z funkcją statycznego doświetlania

 

mam e90 LCI i czy ktoś by mógł mi wytłumaczyć te funkcję ? :

1. jak wyżej czyli statyczne doświetlanie

2. (z VINu ) Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

3. (z VINu) Asystent świateł drogowych

Opublikowano

Funkcja statycznego doświetlania w BMW nie występuje jako osobna opcja, jest połączona z "Adaptacyjne doświetlanie zakrętów " w E92/E93 oraz LCI. Nazwę zapożyczyłem z grupy VW, tam tak to nazywają.

 

W wersji preLCI to tylko skrętny xenon, natomiast w nowszych wersjach prócz skrętnej soczewki zamontowane są dodatkowe żarówki połączone z ze specjalną soczewką kierującą strumień światła na boki, doświetlając wewnętrzną stronę zakrętu podczas manewrów na parkingu, lub na ostrych łukach. Tą funkcję pełni element oznaczony na poniższym obrazku:

 

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=245280&stc=1&d=1236117149

Opublikowano

Jeździłem autami z ksenonami i bez, moje zdanie jest takie:

 

Plusy ksenonów:

- ja mam skrętne, super sprawa na łukach i zakrętach pokonywanych poza miastem

- lepsze doświetlenie przy ładnej pogodzie (nocą)

- estetyka

- dłuższa żywotność pod warunkiem że nie włączamy i wyłączamy bez przerwy

 

Minusy ksenonów:

- według mnie gorsze oświetlenie drogi w warunkach:

- deszcz i droga oświetlona latarniami przydrożnymi (ja przynajmniej mam takie wrażenie, gdyż wtedy nie widzę na jezdni i poboczach świateł z auta)

- cena palników

 

Oczywiście to porównanie odnoszę do zwykłych halogenów. Ja również jak poprzednicy wybrałbym ksenony być może dlatego że w BMW porostu inne lampy nie pasują. Jeżeli wybierałbym inna markę, to mniejszą uwagę bym na to zwracał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W LCI halogeny naprawde nieźle oświetlają drogę pod warunkiem że włoży się w nie żarówki Osram Nightbreker. Jeździlem f30 na xenonach i w porównaniu z nią nie mam kompleksów pod względem oświetlenia drogi z moimi osramami. Walory estetyczne oczywiscie na niekorzyść halo..
  • Moderatorzy
Opublikowano

W wersji preLCI to tylko skrętny xenon, natomiast w nowszych wersjach prócz skrętnej soczewki zamontowane są dodatkowe żarówki połączone z ze specjalną soczewką kierującą strumień światła na boki, doświetlając wewnętrzną stronę zakrętu podczas manewrów na parkingu, lub na ostrych łukach.

 

Ale E92/E93 już w werski pre-LCI mają tak zrobione doswietlanie.

 

I jak miałem E91 pre-LCI to doświetlanie za pomocą tylko skręcania soczewki dawało średni efekt i moim zdaniem nie warte było dopłaty.

Teraz mam E93 i jest spora różnica na korzyść E93. Dodatkowa żarówka naprawdę konkretnie doświetla ostre zakręty - szczególnie w mieście.

Opublikowano

Czym chlodniejsza barwa swiatla (czytaj czym bardziej niebieska), tym mniej reflektuje na mokrym. Dlatego ksenony w nocy na deszczu przegrywaja z halogenami. Aczkolwiek jak pisalem juz w innym watku, to halogeny w PreLCI to czysta kpina. Nightbreaker czy nie, w Skodzie Favorit byly lepsze lampy.

 

Co do Xenonow, to zeby sprawdzaly sie w kazdych warunkach, producenci do aut wyscigowych startujacych np. w LeMans, gdzie duzo nocy i deszczu, montuja xenony ktore swieca na zolto. Jezeli to sie przebije na rynku zwyklych aut, to, (oprocz ceny oczywiscie) xenon bedzie mial same plusy.

Opublikowano

Że tak ujmę pytanie mam raczej banalne:)

Jak rozpoznać oryginalnie/fabrycznie montowanie ksenony od tych drugich"na własną rękę"?

Czy jest możliwe że ktoś zainstaluje sobie ksenony w samochodzie bez np. poziomu stabilizacji lub oczyszczania reflektorów?

Czy na przeglądzie technicznym sprawdzają poprawność zainstalowanych lamp?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Że tak ujmę pytanie mam raczej banalne:)

Jak rozpoznać oryginalnie/fabrycznie montowanie ksenony od tych drugich"na własną rękę"?

Czy jest możliwe że ktoś zainstaluje sobie ksenony w samochodzie bez np. poziomu stabilizacji lub oczyszczania reflektorów?

Czy na przeglądzie technicznym sprawdzają poprawność zainstalowanych lamp?

 

 

Ja mam same lampy bez spryskow i poziomowania, kontrole techniczne jak i policyjne przyechodze bez problemu, kontrolnie raz na 2 miesiace jestem na stacji doag na sprawdzeniu swiatel, zero problemow :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Że tak ujmę pytanie mam raczej banalne:)

Jak rozpoznać oryginalnie/fabrycznie montowanie ksenony od tych drugich"na własną rękę"?

Czy jest możliwe że ktoś zainstaluje sobie ksenony w samochodzie bez np. poziomu stabilizacji lub oczyszczania reflektorów?

Czy na przeglądzie technicznym sprawdzają poprawność zainstalowanych lamp?

 

Niektórzy montują np doklejają same zaślepki od spryskiwaczy na zderzaku- na stacji przecież nie będą kazali Ci spryskiwać reflektorów, a z zewnątrz wszystko wygląda ok. Pytanie jak Ty się byś z tym czuł, moim zdaniem jak już robić tego typu mod to do końca i prawidłowo, a nie półśrodkami...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.