Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ale Twoja firma zajmuje się tylko dieslami czy grzebałeś już przy benzyniakach?

Na razie zajmujemy sie tylko dieslami , żeby robić benzyny i robić to na jakimś poziomie trzeba mieć troszkę sprzętu ...wszystko w swoim czasie ..;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Porównałem to z kilkoma filmikami z You Tube chipowanych 525d i niektórych 530d I jakoś wielkiej różnicy nie widać

http://www.youtube.com/watch?v=1JnfX7_eb8o

dalej nie pociągnąłem bo nie było warunków ale do 220 idzie bez zająknięcia.

 

Dla tego uważam że nie warto tego chipować ale to tylko moje skromne zdanie.

 

Wszystko jest jasne.

Masz albo chip-a, albo masz włożony swap na 3.0d bo poprzedni właściciel np. zajechał ją, zmienił motor i sprzedał. Potwierdza to elastyczność na IV 80-120.

Innej opcji nie ma, dlatego nie czujesz roznicy, bo różnica - seria vs. chip - zawsze jest, nawet lekki chip jest odczuwalny pod nogą.

 

 

PS. stoper przy pomiarze elastyzcnosci właczyłeś jednoczesnie w momencie wcisnienia gazu do oporu, czy odczekales az zaczęła ciągnąć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie w e46 +20km i 50mn ,a różnica ogromna :twisted: A jeśli chodzi o e39 3.0d to ja uważam że już w serii jest dobrze ,a jak miałem kiedyś okazję przejechać się taką po chipi-e to byłem pod dużym wrażeniem . Koleś mówił że ma 230km.
Opublikowano

 

Wszystko jest jasne.

Masz albo chip-a, albo masz włożony swap na 3.0d bo poprzedni właściciel np. zajechał ją, zmienił motor i sprzedał. Potwierdza to elastyczność na IV 80-120.

Innej opcji nie ma, dlatego nie czujesz roznicy, bo różnica - seria vs. chip - zawsze jest, nawet lekki chip jest odczuwalny pod nogą.

 

 

PS. stoper przy pomiarze elastyzcnosci właczyłeś jednoczesnie w momencie wcisnienia gazu do oporu, czy odczekales az zaczęła ciągnąć?

 

Stoper włączyłem dokładnie w momencie naciśnięcia pedału.

 

Jeżeli ona ma chipa to na pewno nie dostała go w Polsce. Jestem pewny na 100% .Mogła go dostać we Francji od pierwszego właściciela.

 

Teraz pytanko -jak to bez hamowni sprawdzić?,no i jak odróżnić wizualnie 3,0 od 2.5 bo teraz mam gwózdka.Tym bardziej że kilka osób zwróciło na to uwagę.

Opublikowano
Koledzy skoro 525d e39 da się podciągnąć do 200KM to ile można wyciągnąć z 3.0? proporcjonalnie do 220KM? Jak jest ze sprzęgłem? Seria wytrzymuje? Są wogóle jakieś alternatywy sprzęgieł z nowszych diesli, żeby wstawić do e39?
Opublikowano
Są wogóle jakieś alternatywy sprzęgieł z nowszych diesli, żeby wstawić do e39?

Od e60 530d :wink:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Koledzy skoro 525d e39 da się podciągnąć do 200KM to ile można wyciągnąć z 3.0? proporcjonalnie do 220KM? Jak jest ze sprzęgłem? Seria wytrzymuje? Są wogóle jakieś alternatywy sprzęgieł z nowszych diesli, żeby wstawić do e39?

 

Sprzeglo daje radę ... Moc 220 KM - 230 KM do osiągnięcia pod warunkiem sprawnego układu paliwowego ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Koledzy skoro 525d e39 da się podciągnąć do 200KM to ile można wyciągnąć z 3.0? proporcjonalnie do 220KM? Jak jest ze sprzęgłem? Seria wytrzymuje?

 

Nie wierz tak na sucho w to, ze wytrzymuje sprzegło, bo sa przypadki ze nie wytrzymuje i sie slizga.

Zalezy jak tuner zrobi program i jak wychodzi krzywa momentu w nowej ch-ce silnika

Opublikowano
Dokładnie jak kolega ar_w napisał, przy płaskim wykresie to i 240 kucy powinno znieść , no i oczywiście wiele zależy w jakim stanie jest sprzęgło i jak się je będzie eksploatować po programie
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Koledzy skoro 525d e39 da się podciągnąć do 200KM to ile można wyciągnąć z 3.0? proporcjonalnie do 220KM? Jak jest ze sprzęgłem? Seria wytrzymuje?

 

Nie wierz tak na sucho w to, ze wytrzymuje sprzegło, bo sa przypadki ze nie wytrzymuje i sie slizga.

Zalezy jak tuner zrobi program i jak wychodzi krzywa momentu w nowej ch-ce silnika

Tak jak napisałem wcześniej sam przyrost max zależy od stanu układu paliwowego , a bardzo często trafia sie już słaba pompa wysokiego ciśnienia ...

...sam moment obrotowy nie jest problemem gdy wszystko jest sprawne , lecz gorzej gdy np wtryski zaczynają podlewac i może sie zdarzyć ze moment leci na 560 Nm a to już nie jest ciekawie dla sprzęgła ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodam coś od siebie, bo miałem e39 525d 163KM jak założyciel tematu, postanowiłem zrobić "chipa", oddałem autko w ręce kolegi BAGORA (znana osoba na tym forum), zrobiłem to bardziej jako zachciankę niż potrzebę i byłem bardzo miło zaskoczony. Miałem skrzynię automat, ale poprosiłem o przyrost około 30-40 KM, żeby było właśnie około 200KM. Rok wcześniej sprawdzałem autko na hamowni i wyszło, że mam ponad 170KM i i 370Nm, czyli nieźle.

Po przeróbce też byłem na hamowni i okazało się, że jest 205KM i 430Nm. Próbowałem się z kilkoma seryjnymi 530d i żadna nie dała mi rady.

Trzeba pamiętać o jednym, nie robi się modyfikacji, żeby całymi dniami ciskać gaz w podłogę, bo żadne sprzęgło tego nie wytrzyma, nawet przy seryjnej mocy. Tak napisał kolega TC, autko musi być w 100% sprawne, no i chodzi najbardziej o elastyczność, to było najbardziej odczuwalne.

Jak ktoś chce robić "chipa" żeby ścigać się na każdych światłach, to polecam kupić "M-kę" lub przynajmniej 540i, bo diesel do ścigania nawet po modach, to bez sensu, tu raczej chodzi o świadomość zapasu mocy, choć czasem oczywiście miło zostawić wszystkich na światłach, tak dla poprawy humoru :wink:

 

Pamiętajmy, że seryjne 525d czy 530d jest mocniejsze niż 90% aut jeżdżących po naszych drogach.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Pamiętajmy, że seryjne 525d czy 530d jest mocniejsze niż 90% aut jeżdżących po naszych drogach.

 

Niby 90%, ale mam wrazenie ze wszyscy dają gaz do oporu, albo prawie do oporu.

Wiem, że w mojej 3.0d troche koni zdechło, ale bez przesady, jezdzi jak 525d.

 

Poza tym, znów schodzi temat do porownywania sie z innymi, bez sensu, kompleksy?

 

...sam moment obrotowy nie jest problemem gdy wszystko jest sprawne , lecz gorzej gdy np wtryski zaczynają podlewac i może sie zdarzyć ze moment leci na 560 Nm a to już nie jest ciekawie dla sprzęgła ...

A to ciekawe, zawsze myslalem, ze jak podlewa wtrysk, ze az z tyłu robi sie czarno, to robi sie większy muł, czyli odejmuje Nm.

Potwierdza to ożywienie silnika po wymianie lejącego (nie mylić z przelewającym) wtrysku. Ale może o czymś nie wiem.

Opublikowano

Jeśli końcówka wtrysku leje to automatycznie dany cylinder dostaje większą dawkę paliwa ... Więcej paliwa przy danym ciśnieniu i mamy wiekszy moment ...

Później dla zainteresowanych wkleje wykres z 330 d z przelewajacymi wtryskami ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Mam pytanie.Jak zdecyduję się na chiptuning a nie jestem świadomy że moja beta ma już wirusa.To fachman co miałby mi to robić pozna po podpięciu kompa że jest już mod silnika? czy do tego konieczna jest hamownia? Pytam bo nie wiem co u mnie siedzi a wiem że niektórzy robią to na odległość więc chyba muszą jakoś wiedzieć z iloma KM. maja do czynienia żeby coś dołożyć.

Sorry ale jestem kompletnym laikiem w tym temacie-(chiptuning).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nie rób takich rzeczy na odległość, pojedź do człowieka, niech się podepnie pod Twoje autko i od razu będzie wiedział jaki program u Ciebie siedzi. Ja tak zrobiłem, pojechałem do BAGORA, podpiął się (od razu stwierdził, że mam serię, oczywiście wiedziałem, ale nic mu nie mówiłem), zrobił mi modyfikację, ale zapisał u siebie moje pierwotne modyfikacje gdybym chciał wrócić do serii (oczywiście już po kilometrze wiedziałem, że nie będę chciał :mrgreen: )

 

ar_w niech każdy robi co chce ze swoim autkiem...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Mam pytanie.Jak zdecyduję się na chiptuning a nie jestem świadomy że moja beta ma już wirusa.To fachman co miałby mi to robić pozna po podpięciu kompa że jest już mod silnika? czy do tego konieczna jest hamownia? Pytam bo nie wiem co u mnie siedzi a wiem że niektórzy robią to na odległość więc chyba muszą jakoś wiedzieć z iloma KM. maja do czynienia żeby coś dołożyć.

Sorry ale jestem kompletnym laikiem w tym temacie-(chiptuning).

Ja Ci powiem w jaki sposób ja postępuje jeśli ktoś decyduje sie zrobić soft na odległość ... Po pierwsze uświadamiam klienta iż powinien zrobić diagnostykę silnika ... Pozniej po przesłaniu ori pliku albo stwierdzam ze jest to seria. Albo iż ktoś już grzebal ...wtedy mogę ocenić jakość modyfikacji itp

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
No nie rób takich rzeczy na odległość, pojedź do człowieka, niech się podepnie pod Twoje autko i od razu będzie wiedział jaki program u Ciebie siedzi. Ja tak zrobiłem, pojechałem do BAGORA, podpiął się (od razu stwierdził, że mam serię, oczywiście wiedziałem, ale nic mu nie mówiłem), zrobił mi modyfikację, ale zapisał u siebie moje pierwotne modyfikacje gdybym chciał wrócić do serii (oczywiście już po kilometrze wiedziałem, że nie będę chciał :mrgreen: )

 

ar_w niech każdy robi co chce ze swoim autkiem...

Jeśli jedziesz już do kogoś to do osoby która zrobi diagnostykę w Twoim aucie pod obciążeniem , stwierdzi ze jest ok i auto nadaje sie do modyfikacji ... Bo jaki jest sens jechać i płacić więcej jeśli możesz Dokladnie to samo zrobić samemu....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli jedziesz już do kogoś to do osoby która zrobi diagnostykę w Twoim aucie pod obciążeniem , stwierdzi ze jest ok i auto nadaje sie do modyfikacji ... Bo jaki jest sens jechać i płacić więcej jeśli możesz Dokladnie to samo zrobić samemu....

 

Nie będę się z Tobą spierał, już kiedyś sobie pogadaliśmy na ten temat :wink:

 

Ja po prostu wole pojechać do człowieka, żeby zrobił mi wszystko, a nie jak coś nie wyjdzie, to będzie gadanie, że ja coś schrzaniłem...

Co do wstępnej diagnostyki autka, to oczywiście też się zgodzę, ale jak ktoś ma trupa i się uprze, że chce.... niech robi, jego kesz.....jego samochód.

Ja miałem pewność, że mam autko w dobrym stanie, znałem jego moc, więc się nie bałem.

 

A co do robienia takich rzeczy samemu, to niektórzy jak ja, nie mają pojęcia o kompach, programach i takich tam.... wolę więc zlecić to komuś innemu i zapłacić..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Jeśli jedziesz już do kogoś to do osoby która zrobi diagnostykę w Twoim aucie pod obciążeniem , stwierdzi ze jest ok i auto nadaje sie do modyfikacji ... Bo jaki jest sens jechać i płacić więcej jeśli możesz Dokladnie to samo zrobić samemu....

 

Nie będę się z Tobą spierał, już kiedyś sobie pogadaliśmy na ten temat :wink:

 

Ja po prostu wole pojechać do człowieka, żeby zrobił mi wszystko, a nie jak coś nie wyjdzie, to będzie gadanie, że ja coś schrzaniłem...

Co do wstępnej diagnostyki autka, to oczywiście też się zgodzę, ale jak ktoś ma trupa i się uprze, że chce.... niech robi, jego kesz.....jego samochód.

Ja miałem pewność, że mam autko w dobrym stanie, znałem jego moc, więc się nie bałem.

 

A co do robienia takich rzeczy samemu, to niektórzy jak ja, nie mają pojęcia o kompach, programach i takich tam.... wolę więc zlecić to komuś innemu i zapłacić..

....ale też zauważyłeś że nie boję się dyskusji bo wiem co robię ... ;) możesz pooglądać parę ciekawych wykresów na stronie www.TC-PERFORMANCE.eu

wszystko co napisałeś się zgadza tylko zapewniam Cię że żaden szanujący się tuner nie zrobi softu jeśli zobaczy że auto to padaka ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Ale jak ma niby zobaczyć czy auto padaka, gdy nawet nie widział go na oczy? ;)

 

Bogi, ja też się nie znam na chiptuningu, ale na chłopski rozum, ja bym sobie nie dał wmówić, że ktoś po zrzutach z interfejsu jest w stanie ocenić czy silnik jest w dobrej kondycji.

Na Twoim miejscu jechałbym na hamownie, bo nic tak nie odzwierciedli stanu silnika jak wykres momentu i mocy, przynajmniej tuner dopiero wtedy wie CO tak naprawdę podciąga.

Opublikowano
To chyba jest jasne ... Jest w stanie stwierdzić czy jest soft seryjny czy nie ...a jeśli jest modyfikacja już wykonana to w przybliżeniu można określić moc ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Ale jak ma niby zobaczyć czy auto padaka, gdy nawet nie widział go na oczy? ;)

 

Bogi, ja też się nie znam na chiptuningu, ale na chłopski rozum, ja bym sobie nie dał wmówić, że ktoś po zrzutach z interfejsu jest w stanie ocenić czy silnik jest w dobrej kondycji.

 

Jestem już za stary żeby być tak naiwnym.To że silnik mam w dobrym stanie to wiem bo użytkuję go prawie codziennie od dwóch lat.Chodziło mi tylko żeby wiedzieć ile mam kucy bo jest podejrzenie że mam coś dołożone.Więc pojadę przy okazji na hamownię lub umrę w nie świadomości :lol: Nie spieszę się z tym bo bunia chodzi jak marzenie.

Jeszcze bardziej się o tym przekonałem jak przejechałem się innymi.Z drugiej strony nie jestem biegły w komputerach ale wiem że ludzie za ich pomocą różne cuda robią :lol: więc wolałem zapytać.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
sory że tak późno. Skrzynie mam od e90. Koszt jakieś 2 tys. skrzynia sprzęgło robota. Nawet nie chodzi o mniejsze spalanie ale o przyjemność wrzucania tych biegów. różnica ogromna warta inwestycji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.