Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie i byc moze ktos z forumowiczow mial taki sam problem. Zaczelo sie niedawno, od 60-70 mph do 100 moze wiecej slychac swiszczenie jakby z przedniej szyby. Nie zalezne od obrotow silnika tudziez biegu, na N swiszczy tak samo, przy hamowaniu tez. Zapodam filmik moze ulatwi to zadanie

http://www.youtube.com/watch?v=NfSaTf1UUDY&feature=youtu.be

Opublikowano
Czy ty na tym filmie masz jednocześnie wciśnięty gaz i hamulec podczas ruszania?! (masz start z 2+ tyś obrotów) tego normalnie nie da się zrobić na automacie, chyba że hamulec+gaz...
Opublikowano

Raczej to nie to, z piszczeniem klockow mialem stycznosc jezdzac toyota i zawsze przestawalo piszczec kiedy naciskalem na hamulec. Pozatym wymienialem klocki jakies 2 mies temu. Dzwiek pojawia sie zawsze przy tej samej predkosci +/- powiedzmy 10km/h. Ciezko dokladnie stwierdzic gdzie jest zdodlo dzwieku bo jak otworze szyby przy 120km/h to szum zaglusza wszystko. Jedni lokalizuja to piszczenie w okolicach przedniej szyby, inni mowia ze dochodzi ono spod maski. Gdzies znalazlem ze moze to byc powodowane przez klapy wirowe od kolektora dolotu. Zaczne chyba obklejac auto kawalek po kawalku, innej opcji chyba nie ma. Dzieki za odp tak czy inaczej.

Tak ruszalem z 2jki i gaz z hamulcem do 2tys obr. Mokro bylo jak z jedynki ruszalem to przy 2tys nie mialem przyczepnosci wcale.

Opublikowano

z racji, że pisk jest w zakresie obrotowym maks. pracy turbiny i jest dodatkowo "metaliczny" to ja stawiam na niewłaściwe wyważenie wirnika turbiny powstałe z zbyt wyśrubowanych obrotów,

 

z racji, że masz mocną witaminę stawiam, że raczej się nie mylę...

 

miałem coś takiego w/po mocnym chipie w tdi, jak zweryfikujesz ta napisz co było "nie tak"

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

nie ruszaj gaz z hamulcem: rozwalisz pół biedny że hamulce, ale możesz także cały układ napędowy a i w gratisie skrzynie ;)

AO może mieć racje, ale z drugiej strony pisk jest tak wyraźny że ja tam mam wątpliwość czy to może być wirnik w turbinie, inaczej miał byś to na każdym biegu (o ile się nie myle)

może to faktycznie jakaś uszczelka gdzieś która przy odpowiedniej prędkośći wpada w drgania a następnie przestaje... cholera wie ;)

Opublikowano
Ciezko dokladnie stwierdzic gdzie jest zdodlo dzwieku bo jak otworze szyby przy 120km/h to szum zaglusza wszystko.

 

Może na hamowni łatwiej będzie zdiagnozować miejsce z którego dochodzi świszczenie?

Opublikowano
nie ruszaj gaz z hamulcem: rozwalisz pół biedny że hamulce, ale możesz także cały układ napędowy a i w gratisie skrzynie ;)

AO może mieć racje, ale z drugiej strony pisk jest tak wyraźny że ja tam mam wątpliwość czy to może być wirnik w turbinie, inaczej miał byś to na każdym biegu (o ile się nie myle)

może to faktycznie jakaś uszczelka gdzieś która przy odpowiedniej prędkośći wpada w drgania a następnie przestaje... cholera wie ;)

To prawda najzdrowsze to nie jest ale innej metody na zejscie ponizej 5s do setki nie ma. Na forum w UK wielu kolesi tak robi, ja sam setki razy w ten sposob startowalem.

A autko bede musial zabrac na rolling road ale do tego czasu chcialem zebrac jak najwiecej informacji. Dzieki za podpowiedzi.

Opublikowano

Dobra chlopaki dzieki za pomoc, chyba znalazlem co jest przyczyna tego pisku. Teraz musze tylko wyizolowac sekcje nawiewu, nie wiem ile tam jest wiatrakow itd ale przynajmniej wiadomo gdzie szukac. Przy wylaczonych nawiewach nic nie piszczy do 200 potem jeszcze pipiskuje troche ale cichutko i niejednostajnie. Moze to tylko lozysko albo cos utknelo gdzies, zobaczymy

http://www.youtube.com/watch?v=DH7V7lxjtHo

Opublikowano

Poruszyliście temat, który mnie ostatnio mocno zaciekawił - wytrzymałość automatu na starty z hamulca.

 

Skoro dużo osób tak startuje nikt nie narzeka na działanie skrzyni? Jak do tego ma się trwałość konwertera cierpiącego przy takich startach najmocniej? A blokada lock-up? Podobno łapie od 1800obrotów ale musi być sterowana elektronicznie bo w innym wypadku dawno byłaby awaria..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.