Skocz do zawartości

[e46] 330d 184km problem z temeratura i falowaniem obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Posiadam BMW 330d i od kiedy zaczęła się zima mam pewien problem. Wolne obroty są jakby "za wysokie", często też falują spadając na odpowiednią obroty po czym znowu są wysokie, link do filmiku to przedstawia:

 

 

Taka temperatura jak na filmiku jest praktycznie zawsze (w okresie zimowym nie zależnie czy to jest 0 stopni czy -15), czasami wskazówka idzie bardziej do pionu ale jest to o 1-2mm poza tą białą kreske, czyli z tego co mogę wnioskować silnik nie uzyskuje temperatury 90 stopni. Latem też tak było, wskazówka nie stała w pionie, zawsze brakowało kilku mm, aby stała idealnie.

 

Błędy w INPA:

565 Ladedruckfuehler (wydaje mi się, że ten błąd związany jest z falowaniem obrotów - podgrzewacz wody)

13574 Gluehanlage

6660 Kuehlmittelheizung

 

Błędy po usunięciu nadal wracają. W razie potrzeby mogę wrzucić screeny z INPY.

 

W takim razie co to może być? Czy podgrzewacz wody może powodować to, że samochód nie uzyskuje nawet po długiej jeździe odpowiedniej temperatury, czy raczej chodzi tu o termostat? Co zatem z falującymi obrotami?

 

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Pozdrawiam

kymec

Opublikowano

Błąd 1 o ile się nie mylę, to problem ze sterowaniem silnika (dokładnie coś z doładowaniem). Powinieneś zdiagnozować samochód podczas jazdy, jeśli wiesz na co patrzeć. Zobacz czy turbo pompuje tyle ile powinno i sprawdź ciśnienie pompy i raila.

Błąd 2 to coś nie tak z grzaniem świec żarowych.

Błąd 3 to elektryczny podgrzewacz, on może powodować jak najbardziej to falowanie.

 

Co do temperatury, to masz walnięty na pewno termostat główny lub egr jeśli występuje (lub obydwa).

Opublikowano

Znalazłem wątek o podgrzewaczu jednak nadal nurtuje mnie jedna sprawa. Czy to normalne, że podczas pracy sprawnego podgrzewacza obroty falują między 750 a 900 obr/min? Jeżeli tak to czy tak sie dzieje dopuki silnik nie osiągnie temperatury 90 stopni? Jeśli tak jest to mogę mieć podgrzewacz sprawny a uszkodzony jedynie termostat gdyż podgrzewacz działa dopuki nie nagrzeje się silnik.

 

Nadal nie mam pojęcia od czego zacząć, bo nie uśmiecha mi się wymieniać wszystkich trzech rzeczy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób test 7.0 i jeśli temperatura silnika spada to termostat główny do wymiany, od tego możesz zacząć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Czy to normalne, że podczas pracy sprawnego podgrzewacza obroty falują między 750 a 900 obr/min?

 

Jest to normalne, ponieważ jak podgrzewacz się załącza to wtedy właśnie motor zwiększa obroty.

 

Jeżeli tak to czy tak sie dzieje dopuki silnik nie osiągnie temperatury 90 stopni?

 

Podgrzewacz cieczy chłodzącej wyłącza się przy niższej temperaturze niż 90 stopni, dokładnie nie wiem przy jakiej. Powiem Ci jeszcze, że nawet jak wskazówkę masz "w pionie" to nie koniecznie będzie to 90 stopni, ponieważ pion na wskaźniku jest od około 75 stopni.

 

Zacznij od sprawdzenia termostatu EGR, bardzo prosta czynność, ale pewnie masz obydwa walnięte. Pozdrawiam.

Opublikowano

zacznij od sprawdzenia małego termostatu bo to jest chwila a będziesz już coś wiedział(jak sprawdzić poszukaj na forum).Po wskazówce widać że główny termostat jest nie sprawny i bez wymiany się nie obejdzie.

Co do podgrzewacza to odpowiada za szybsze dogrzanie silnika ale bez sprawnych termostatów nie da rady.I będzie dogrzewał aż siłą rzeczy padnie o ile już tego nie zrobił.

Opublikowano
Czy to normalne, że podczas pracy sprawnego podgrzewacza obroty falują między 750 a 900 obr/min?

Jest to normalne, ponieważ jak podgrzewacz się załącza to wtedy właśnie motor zwiększa obroty.

 

Czyli podgrzewacz wody podczas swojej pracy nie utrzymuje obrotów jednostajnych (raz powiekszonych) tylko zmienne (falowanie)?

 

Dodam, że często włącza mi się wiskoza (wyje strasznie) - o ile się nie myle powinna się włączać przy wyższej temperaturze niż 90 stopni - mógłby ktoś się do tego odwołać?

Opublikowano
U siebie mam ten sam problem, obroty falują i silnik dogrzewa sie jedynie w ruchu miejskim, gdy jade z pred ok 120km/h wskazówka spada do pozycji jak u kolegi. Dodam ze termostat główny wymieniłem kilka dni temu i nadal jest to samo :|
Opublikowano
Czyli podgrzewacz wody podczas swojej pracy nie utrzymuje obrotów jednostajnych (raz powiekszonych) tylko zmienne (falowanie)?

 

Nie. Podgrzewacz wody to elektryczna grzałka, która potrzebuje prądu. Zwiększone obroty silnika na biegu jałowym spowodowane są włączeniem się podgrzewacza, który zużywa dość dużo prądu i wzrasta obciążenie dla silnika, które generuje alternator, aby zapewnić odpowiednią ilość prądu dla grzałki (pogrzewacza).

 

U siebie mam ten sam problem, obroty falują i silnik dogrzewa sie jedynie w ruchu miejskim, gdy jade z pred ok 120km/h wskazówka spada do pozycji jak u kolegi. Dodam ze termostat główny wymieniłem kilka dni temu i nadal jest to samo

 

Sprawdź kondycję termostatu EGR poprzez zdemontowanie go i dmuchnięcie w jedną i drugą stronę. Jeżeli przepuszcza powietrze z obu stron to do wymiany.

Opublikowano
Właśnie sprawdziłem temperature silnika, na postoju osiąga temperature ok. 69-70 stopni, w trasie przy jednostajnym trzymnaniu gazu ok. 2 tyś obrotów tempratura spada do ok. 65 stopni. Czy jest to jakaś wskazówka, który to termostat? Jutro sprawdze termostat przy EGR. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za falowanie obrotów odpowiada uszkodzony podgrzewacz wody. Mozesz to sprawdzić wył. nawiew falowanie zniknie gdy go wł znów zacznie falować tylko ze silnik musi być zimny bo przy odpowiedniej temp podgrzewacz juz nie podgrzewa wody. Jako ze masz uszkodzony termostat główny a nie termostat EGR bo taki nie wystepuje przy skrzyni manualnej a widze ze taka masz nie bedzie probemów tego sprawdzić. Wymien gł termostat i silnik zacznie Ci sie dogrzewać a falowanie zniknie gdy silnik uzyska odpowiednia temp.

Po wymianie podgrzewacz flowanie zniknie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
565 Ladedruckfuehler czy ten błąd może być spowodowany uszkodzonym zaworkiem podciśnienia przy EGR? Gdy odłącze wężyk który idzie do EGR-u to EGR nie zasysa powietrza.
Opublikowano

Ja dzisiaj zamówiłem termostat EGR, w pt powinien dojść, 132zł przed rabatem w ASO. Swój wymontowałem dzisiaj sprawdzając metodą na "dmuchnięcie", powietrze przelatuje przez niego bez problemu a z tego co piszą inni nie powinno. Po wymianie dam znać czy pomogło.

 

Pozdr

Opublikowano
Po wymianie głownego termostatu (222zł w ASO BMW) problem znikł, silnik nagrzewa się i utrzymuje temperature 90-91 stopni w zależności od dynamiki jazdy :)
Opublikowano

Ja dzisiaj zmieniłem termostat EGR i wszystko wróciło do normy. Najprostszy sposób na sprawdzenie czy jest sprawny jest dmuchnięcie w rurke, jak puszcza powietrze do do wymiany, u mnie nie stawiał żadnego oporu a nowy jakby był zatkany ;)

 

Pozdr

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W kazdym E46 jest podgrzewacz. Nie wiem czy jak bylo webasto to byl tez podgrzewacz?

Termostat EGR to tak jak normalny termostat tylko ten puszcza chlodziwo na chlodniczke EGR. To jest tak zwany zimny EGR.

 

Oba elementy znajdziesz na realoem i potem u siebie w aucie.

http://www.realoem.com/bmw/

Opublikowano
u mnie tez za niska temperatura, 77 stopni po przejechaniu 20-25 km z ostrym butem, na wszelki wypadek zamowilem 2 termostaty, egr+glowny (org. 124zł u Macka) jutro powinny byc. I teraz pytanie, czy ten termostat od egr to wystarczy stary wyjac i wlozyc nowy czy, trzeba cos jeszcze kombinowac???
Opublikowano
Hmmm, troche Ci uleci chlodziwa. Lepiej potem chociaz sprawdzic czy jest ubytek i w razie potrzeby odpowietrzyc (chociaz to pewnie bedzie niepotrzebne).
Opublikowano
wczoraj mi przyszly te termostaty, tylko mam pewien chyba? problem, z tego co wyczytalem termostat egr nie powinien puszczac powietrza , jak sie w niego dmuchnie, a ten ktory przyszedl (org) przepuszcza po dmuchnieciu i wcale nie trzeba nie wiadomo jak sie wysilac, zeby przedmuchac, zakladac go czy odsylac????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.