Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś z was testował w praktyce takie żarówki LEDowe zamiast tradycyjnych H7. Chciałbym taką wrzucić w światła drogowe, na których mam ustawioną opcję świateł dziennych (kilkanaście procent mocy)

 

http://i.ebayimg.com/t/2X-120-LED-H7-1210-3528-SMD-White-Car-Fog-Driving-Head-Light-Lamp-Bulb-DC-12V-/00/s/ODAwWDgwMA==/$T2eC16F,!wsE9suw)yL3BQfiYfz(S!~~60_12.JPG http://img.pointspub.com/w17/x4/p16/ie51_4.jpg

120 led

 

http://i.ebayimg.com/t/H7-LED-LAMPADINE-LUCI-H7-102-SMD-CHIPS-BIANCO-/00/s/MjQwWDI0MA==/$T2eC16hHJH8E9qSEYO)lBQ3)F2(z-g~~60_35.JPG

102 led

 

http://www.auobd2.com/upload/pro/2-x-car-h7-6w-smd-led-super-white-headlight-bulb-light-1.jpg

SMD led

 

http://i.ebayimg.com/t/2PC-H7-18-LED-SMD-HIGH-BEAMS-WHITE-DAYTIME-LIGHT-JAGUAR-/00/s/NjAwWDYwMA==/$(KGrHqJ,!k4E74+n2DmdBPD3CDyPvg~~60_12.JPG

18 led/smd

Opublikowano

Nie bedzie to dobrze dzialac.

Zarnik normalnej zarowki jest w ognisku odblysnika i daje strumien swiatla, a te LEDy beda swiecic przede wszystkim na boki. :nienie:

Kto wymyslil te batoniki? :duh:

Opcja swiatel dziennych tez moze nie zadzialac poprawnie. Mozesz tez miec bledy spalonych zarowek.

Po za tym watpie w zywotnosc tych wynalazkow, co sie dzieje z wydzielanym przez nie cieplem :?:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Próbowałem większość LEDów i smd-LED. Jasność świecenia to w najlepszym przypadku 50% oryginalnej żarówki. Szkoda kasy. Może za kilka lat, na razie te LEDy to amatorszczyzna jakich mało
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nie emituja ciepla?

To po kiego grzyba sa wyposazone w radiatory?

 

http://moto.allegro.pl/ringi-led-marker-10wat-bmw-e39-e53-e65-e66-e60-e61-i2899755276.html

 

Cieplo tez powstaje, szczegolnie w bardzo punktowych LEDach i te przesadzone z moca LEDy nie zyja dlugo. Zabojcze jest cieplo, kore moze zniszczyc strukture polprzwednikowa.

 

Te banany, jak pisalem wyzej, nadaja sie co najwyzej do WT, swiecic na pewno beda kiepsko, bo nie sa puktowymi zrodlami swiatla.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Ledy to można na postojów-ki rzucić albo dzienne, do normalnej jazdy puki co nie ma szans... ta technologia dopiero sie rozwija za kilka/kilkanaście lat pewnie ledy będą normą
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie emituja ciepla?

To po kiego grzyba sa wyposazone w radiatory?

 

http://moto.allegro.pl/ringi-led-marker-10wat-bmw-e39-e53-e65-e66-e60-e61-i2899755276.html

 

Cieplo tez powstaje, szczegolnie w bardzo punktowych LEDach i te przesadzone z moca LEDy nie zyja dlugo. Zabojcze jest cieplo, kore moze zniszczyc strukture polprzwednikowa......

 

LEDy sie nie grzeja.. a swiatlo jakim swieca jest swiatlem przerywanym a nie ciaglym jak zarowka.

Grzeja natomiast sie oporniki polaczone z LED. LED ne potrzebuje tyle mocy co zwykla zarowka, wiec zeby komputer nie wywalal bledu np. przepalonej zarowki, po wlozeniu LED, stosuje sie opornik, podnoszacy moc czerpana z ukladu zasilania, tym samym oszukujac board computer :cool2: Haslo CAN Bus powino wiele wyjasnic - google :mrgreen:

 

Poza tym, prawdziwe LEDy, ktore zastapia zwykle zarowki czy do dziennej czy do drogowej, etc.. to ORI z np. A6 C7 itd. :cool2:

Opublikowano

jasne! :norty:

Tylko sa LED bez i z opornikiem :D

 

Ta druga wlasnie powoduje, ze radiator jest niezbedny zeby uniknac przegrzania (ew. spalenia odblysnikow w kloszu) z powodu obecnosci opornika, ktory to cieplo wlasnie wydziela

:8)

Opublikowano

hej,

 

napsialem na pol strony.. ale serwer odmowil posluszenstwa i wszytsko poslo w leb. :((( :mad2: :mad2:

 

Generalnie, powinien to kazdy elektryk ogarnac.

Moc, napiecie i opor, prosty wzor.

 

Jednakze, przerabiany problem byl tez na forum A6, gdzie mowa byla o DRL 21W.

Jak do tej pory, zadna z LED nie zastapi swiatel dziennych/drogowych.. no chyba ze ori z A6 C7 dla przykladu :mrgreen:

 

Jedynie co, to mozna sobie odblysnik uszkodzic w kloszu.. :(

 

Obecnie, bede wkladal zonie do F20 wlasnie takie zarowki:

http://autoteilebaumgarten.de/Bilder/H7%20und%20Standlicht.jpg

Opublikowano

Mam oporniki i będę działał z żarówkami HB3 LED :)

 

http://i1246.photobucket.com/albums/gg607/ratovnik/E38%20740iL/Zdjeciatechniczne/P1000647_zps8527a202.jpg

Opublikowano
Ledy prawie nie emitują ciepła, a ich żywotność jest kilkanaście razy większa od żarówki włókowej, wynika to z tego ze włókno jest narażone na wstrząsy które jej nie służą

 

LEDy sie nie grzeja.. a swiatlo jakim swieca jest swiatlem przerywanym a nie ciaglym jak zarowka.

Grzeja natomiast sie oporniki polaczone z LED. LED ne potrzebuje tyle mocy co zwykla zarowka, wiec zeby komputer nie wywalal bledu np. przepalonej zarowki, po wlozeniu LED, stosuje sie opornik, podnoszacy moc czerpana z ukladu zasilania, tym samym oszukujac board computer Haslo CAN Bus powino wiele wyjasnic - google

 

Tylko sa LED bez i z opornikiem

 

Ta druga wlasnie powoduje, ze radiator jest niezbedny zeby uniknac przegrzania (ew. spalenia odblysnikow w kloszu) z powodu obecnosci opornika, ktory to cieplo wlasnie wydziela

 

 

No niestety szanowni koledzy ale macie rację tylko bardzo częściową. Jako że siedzę w temacie oświetleniowym, już spieszę z wyjaśnieniem.

W dużym uproszczeniu jeżeli mowa o takich zwykłych diodach LED np 5mm zasilanych np 20mA to można przyjąć, że faktycznie, to ciepła praktycznie nie wydziela.

 

Natomiast we wszelkiego rodzaju lampach, mocnych latarkach czy innego typu oświetleniowych wynalazkach stosuje się już tzw "diody mocy LED" (np CREE albo OSRAM etc.). A tutaj prądy dochodzą nawet do kilku A. Można bez problemu dostać diodę o 800-900 lumen'ach, a nawet i więcej (dla porównania REALNA wartość zwykłych, tanich żarówek H7 to ok 500-600lumen), tyle że jest ona zasilana prądem rzędu np 3000mA (spadek napięcia to ok 3.3V) i robi się z tego mały, ale bardzo wydajny grzejnik. Same diody montuje się zazwyczaj na tzw płytkach MCPCB odbierających bezpośrednio ciepło, ale nawet i ta płytka bez odpowiednio dużego radiatora nie zabezpieczy diody przed spaleniem się przy prądach już powyżej ok 300mA. Nawet na radiatorach w skrajnych przypadkach osiągają one po 90*C.

I to jest samo ciepło wydzielane tylko z diody. A dodatkowo, tak jak kolega wspomniał, należy dodać ciepło ze sterownika LED który podaje odpowiedni prąd na diodę + ew rezystor imitujący żarówkę aby nie było błędu.

 

Do naszych BMW jest np dużo zamienników świateł na ledach mocy (głównie są to markery do ringów) które pracują na prądach ok 700mA podawanych oczywiście z tzw driverów LED.

Zazwyczaj te chińskie wynalazki mają za słabe odprowadzenie ciepła od diody czego efektem są: zmiana barwy świecenia, znaczne skrócenie żywotności, ostatecznie spalenie diody.

 

To tak w skrócie nt nowych LEDów. Oczywiście temat jest cały czas rozwijany, co chwilę pojawiają się nowe rozwiązania i to co opisałem jest aktualne na dzień dzisiejszy, i też są to opisane tylko cenowo dostępne rozwiązania rynkowe, na specjalistycznych targach można bowiem fajne prototypowe cuda oglądać:)

 

Aha i w niektórych nowych samochodach za dopłatą można mieć już światła mijania w technologii LED.

 

Z ciekawostek można za 200zł kupić moduł LED mocy o jasności 10.000 lumen :) - markowa mocna lampa xenonowa ma ponad 2.500 lumen

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
No niestety szanowni koledzy ale macie rację tylko bardzo częściową. Jako że siedzę w temacie oświetleniowym, już spieszę z wyjaśnieniem.

W dużym uproszczeniu jeżeli mowa o takich zwykłych diodach LED np 5mm zasilanych np 20mA to można przyjąć, że faktycznie, to ciepła praktycznie nie wydziela.

 

Natomiast we wszelkiego rodzaju lampach, mocnych latarkach czy innego typu oświetleniowych wynalazkach stosuje się już tzw "diody mocy LED" (np CREE albo OSRAM etc.). A tutaj prądy dochodzą nawet do kilku A. Można bez problemu dostać diodę o 800-900 lumen'ach, a nawet i więcej (dla porównania REALNA wartość zwykłych, tanich żarówek H7 to ok 500-600lumen), tyle że jest ona zasilana prądem rzędu np 3000mA (spadek napięcia to ok 3.3V) i robi się z tego mały, ale bardzo wydajny grzejnik. Same diody montuje się zazwyczaj na tzw płytkach MCPCB odbierających bezpośrednio ciepło, ale nawet i ta płytka bez odpowiednio dużego radiatora nie zabezpieczy diody przed spaleniem się przy prądach już powyżej ok 300mA. Nawet na radiatorach w skrajnych przypadkach osiągają one po 90*C.

I to jest samo ciepło wydzielane tylko z diody. A dodatkowo, tak jak kolega wspomniał, należy dodać ciepło ze sterownika LED który podaje odpowiedni prąd na diodę + ew rezystor imitujący żarówkę aby nie było błędu.

 

Do naszych BMW jest np dużo zamienników świateł na ledach mocy (głównie są to markery do ringów) które pracują na prądach ok 700mA podawanych oczywiście z tzw driverów LED.

Zazwyczaj te chińskie wynalazki mają za słabe odprowadzenie ciepła od diody czego efektem są: zmiana barwy świecenia, znaczne skrócenie żywotności, ostatecznie spalenie diody.

 

To tak w skrócie nt nowych LEDów. Oczywiście temat jest cały czas rozwijany, co chwilę pojawiają się nowe rozwiązania i to co opisałem jest aktualne na dzień dzisiejszy, i też są to opisane tylko cenowo dostępne rozwiązania rynkowe, na specjalistycznych targach można bowiem fajne prototypowe cuda oglądać:)

 

Aha i w niektórych nowych samochodach za dopłatą można mieć już światła mijania w technologii LED.

 

Z ciekawostek można za 200zł kupić moduł LED mocy o jasności 10.000 lumen :) - markowa mocna lampa xenonowa ma ponad 2.500 lumen

 

Pozdrawiam.

 

Hmm, ostatnio kupiłem żarówki HB3 LED 27 diód oraz drugi komplet 68 LED i te z 27 diodami po kilku minutach gasną (rozumiem, że z powodu przegrzania). Po wyłączeniu, odczekaniu i włączeniu ponownie działają.

Opublikowano

Hmm, ostatnio kupiłem żarówki HB3 LED 27 diód oraz drugi komplet 68 LED i te z 27 diodami po kilku minutach gasną (rozumiem, że z powodu przegrzania). Po wyłączeniu, odczekaniu i włączeniu ponownie działają.

 

Jest to bardzo prawdopodobne. Większość instalacji oświetleniowych LED ma stosowaną tzw kontrole termalną (brzmi groźnie a tak naprawdę w tanich żarówkach led jest to prosty układ za kilkanaście gr) i w momencie gdy temp poszybuje za wysoko odcina dopływ prądu.

 

Najprawdopodobniej za duży prąd idzie na każdą diodę, w wersji 68 LED rozchodzi się on na większą ilość ledow przez co pojedyncza dioda dostaje go mniej i sie tak nie nagrzewa.

Ale to są tylko moje przypuszczenia.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zamówię niedługo kilka kompletów H7 i H1 o wymiarach zbliżonych do żarówek normalnych, o maxymalnej ilości lumenów, także będą dane.

Na razie latam na markerach 6W i wrzuciłem sobie canbusy 36mm na rejestracje - nie mam problemów z ciepłem, mają mega wielkie radiatory, a w nocy tył fury wygląda 10 lat młodziej (w polifcie pozycyjne też są na LEDach.

 

jedyne co mnie wq... to żółte długie w trybie dziennych i przeciwmgielne dlatego zamówię kilka zestawów i wrzucę na auto - sprawdzi się jak to działa:)

 

jak nie sprawdzi się w Buni to pójdą na alle, zawsze jakiś nawiedzony tjuningowiec weźmie, tym bardziej że w półhurcie mam niezłą cenę :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
I co sprawdziłeś?

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano

Nie wiem jak kolega beaver79, ale ja mam dzienne w drogowych na diodach i jest ekstra:

 

http://i1246.photobucket.com/albums/gg607/ratovnik/E38%20740iL/Zdjeciatechniczne/P1010238_zpsf7929c4f.jpg

Trochę z tym walczyłem, ale efekt malina :)

:)

Opublikowano

Nie wystarczy tych żarówek po prostu wsadzić? trzeba coś przerabiać? dzienne na długich już mam no i świeci na żółto.. widziałem dzisiaj u kolegi on miał cree wsadzone i efekt był fajny.

A jakie Ty ledy wsadziłeś? możesz podać dokładnie model i cenę? Zastanawiam się, bo ludzie pisali o wydzielaniu ciepła, czy sobie reflektora nie uszkodze jakoś... mam biksenon.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano

Kupiłem jakoś pół roku temu z mocnymi diodami, w sumie chyba ok. 7,5W na żarówkę. Nie jest to H7 tylko z trzonkiem HB3.

Wykodowałem programowo sprawdzanie żarówek i zapodałem opornik.

Opublikowano
Po co opornik skoro wykodowałeś sprawdzanie? też kupiłem 7.5W i komp rzuca błędem :(

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano

Wydokowałem jeszcze przed zastosowaniem oporników. Jak wrzuciłem oporniki i zadziałało tak jak trzeba to kodowania już nie zmieniałem i tak zostało.

Oporniki muszą być dwa, każdy po 50W

Opublikowano
Chyba dołożę te oporniki, je się dolutowuje czy można coś na gotowo kupić i podłączyć?

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.