Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oo.. no to faktycznie dobra cena... o ile jest nowy i sprawny...

tutaj jakby co można zwrócić...

poza tym robiłem większe zakupy... wahacze, filtry oleje itd...

wiec przy okazji poszedł i termostat...

tak się tylko zastanawiam czy nie wymienić obydwu odrazu (bo mam EGR również)...

ale chyba najpierw sprawdzę czy wymiana głównego pomoże...

jeśli nie to spróbuje z termostatem egr... chociaż wygląda na to że był już raz wymieniany.,..

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Hehe...

dzięki,

chodziło mi o cenę termostatu...

zamówiłem GATESa - 145 zl - uważam że dobra cena.

nie mieli akurat BEHRa.

 

W serwisie 285 - spora różnica...

Haha no tak :mrgreen: termostat kupiłem BEHR z tej http://allegro.pl/termostat-behr-bmw-e46-330d-e39-530d-e38-730d-x5-i3608321154.html za 145 zł

podobno oryginał bo ma jakieś tam znaki zatarte, pasował idealnie.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co widziałem to wymiana termostatu EGR jest banalna...

więc jakby co można to w każdej chwili zrobić... dużo płynu nie ucieknie...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
No i czytałem oraz słyszałem że z odpowietrzeniem układu są jakieś cyrki a to robi się samo :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie nawet silnika nie odpalałem do odpowietrzenia, wszystko na zgaszonym można zrobić :cool2:
Opublikowano

Jedynie przy odpowietrzaniu warto dostać się do tego odpowietrznika, jest pod filtrem kabinowym od strony kierowcy.

http://i.imgur.com/bjKO3HD.jpg

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to się akurat zgadza,

w poprzedniej betty też walczyłem z termostatem...

tam wskazówka mi nie szła w pion, i trzymał 75 stopni tylko...

tutaj w mieście 80 - 85 trzyma. ale wg mnie powinno być powyżej 90 st

na dzień dzisiejszy auto osiąga 80 stopni po przejechaniu ok 5 km... i wcześniejszej pracy na biegu jałowym ... ok 5 min zanim ruszę,,,

to chyba zbyt długo... powinno łapać już bez problemu 90 st...

 

 

a ten układ się sam nie odpowietrza >???

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam się raczej nie odpowietrzy, a nawet jakbyto po to masz odpowietrzniki żeby mu pomóc. :wink:

Jedyny minus jaki w tym widzę, to taki, że tych odpowietrzników z plastikową śrubką (np.ten pod EGR) nie da się ruszyć na rozgrzanym silniku, zawsze albo się urwie, albo rozwali tą śrubkę.

Jedynie na zimnym można ja popuścić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie,

jeszcze jedno pytanie...

dzisiaj po raz kolejny zrobiłem test.

 

Temperatura na zewnątrz : +12 st C

Odpaliłem auto po nocy - temperatura silnika na początku : 21st C

Po 5 min temperatura wzrosła do ok 32st C

Po przejechaniu w cyklu miejskim ok 3 km temp 50stC - jakieś 5 min jazdy po mieście.

Po przejechaniu kolejnych 3km z postaojami na światłach jazdą raczej bardzo spokojną, korki, i kolejnych 10 min - temperatura auta ok 73stC

 

Na tym skończyła się moja trasa...

otworzyłem maskę, łapię za dolny wąż chłodnicy - zimny - więc wygląda że termostat nie puścił...

 

powiedzcie jak u was auto łapie temperaturę ?

czy po 20min jazdy w mieście nie powinno być już ok 90st ?

i tak zamierzam wymienić termostaty - już zamówione...

ale może jest tak że główny jest sprawny, a termostat EGR nie domaga ?

 

NIedawno zaślepiłem EGR przy kolektorze, czy to może być przyczyną niedogrzania auta ?

na trasie trzymało 81st - to co najmniej o 10 za mało wg mnie.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Termostat EGR sprawdzisz łatwo, wyjmij go, i spróbuj dmuchać przez niego.

Jak trzyma, to jest okej.

Jak puszcza, to jest uszkodzony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
te troche płynu jak wycieknie to chyba tragedii nie będzie ?
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co myślisz o tym nagrzewaniu się...

po 20min to powinien mieć już chyba temperaturę właściwą...

 

mam nadzieję że wymiana termostatów pomoże... bo narazie to jest jeszcze ciepło... ale co będzie jak temp spadną poniżej zera...

to auto do 70st się ledwo dogrzeje...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

20 minut to trochę dużo, moja bez webasta szybciej się grzeje, i teraz z nowym termosem 96 stopni łapie bez problemów.

Na oryginalnym trzymało 92-93.

Na nagrzewanie tego silnika tak naprawdę nic więcej nie ma wpływu, webasto tylko przyśpiesza proces, ale 90+ ma osiągnąć i bez niego.

Opublikowano

ja mam temp właściwą po przejechaniu ok 7-8km, ale w trybie ekstra emeryckim, tzn jak zimny delikatniuśnie, a potem jak się w miarę rozgrzewa to szybciej.

Natomiast ciepłe powietrze z nawiewów idzie już po ok 1km

 

u Ciebie może być też niesprawny nowy termostat, bo i takie przypadki były

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Termostaty będę dopiero wymieniał. Na dzień dzisiejszy domniemam ze jest cały czas ori. Wiec ma już. 10 lat.

Zmienię i zobaczymy jakie wyniki

Są już oba zamówione.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj na dworzu +17 st

Wracam z pracy. Jazda spokojna po mieście w godz szczytu.

Standardowo ok 20 min do osiągnięcia 75 st

Mała przerwa pod sklepem.

I kolejne 10 min do uzyskania temp 90 st

Na koniec trasy miałem 94 st.

Ale to jazda miejska przy + 17

Zima może nie być tak pięknie

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
U mnie teraz rano przy temp. 8 stopni jadę około 5-7 km i mam 90 stopni bez webasto które mam przerobione i załączam ręcznie.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobiłem koleiny test.

Na trasie nie trzyma temperatury.

Przy obciążeniu silnika, przyspieszeniu Temperatura rośnie.

Nawet do 93 st

Lecz jak tylko jadę jednostajna prędkością 2200 obr. Zaczyna spadać. Do 85 st

Przy temp na zewnątrz +15st

Wiec coś nie tak. Wygląda ze jak już się otworzy to nie przymyka jak trzeba

 

W mieście cały czas się hamuje i przyspiesza wiec potrafi się nagrzac do 90

 

Ale zdecydowanie coś nie do końca ok.

 

Edit:

Dzisiaj rano kolejny test

START 18°C - praca na postoju ->

5 min 32°C

10min 50°C

15min 70°C

20min 79°C

 

Jazda po mieście, powiedziałbym baaardzo spokojnie. 0-50kmh

temperatura na zewnątrz 12°C

Aż strach pomyśleć co się będzie w zimę działo...

Trzeba wymieniać.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj przyszedł termostat EGR...

jak w niego mocno dmuchnąłem to delikatnie przepuszcza powietrze.,...

czy to normalne ?

czy nie powinien być w 100% szczelny ?

termostat główny w ogóle nie przepuszcza jak dmuchnę...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Ale jak to dmuchasz w termostat główny http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

hehe...

oto jest pytanie...

zamówiłem główny i EGR

przyszedł główny GATES... i jak w niego dmucham to nic nie puszcza...

termostat EGR delikatnie przepuszcza.... ale znalazłem na innych forach w UK i US że to normalne dla termostatu EGR...

co więcej... prawdopodobnie nikt w zamiennikach ich nie robi.. i potrzebne ori...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Tak, termostat egr delikatnie przepuszcza jak sie w niego bardzo mocno "dmucha" :wink: różnica jest taka że ten stary prawdopodobnie nie będzie wcale stawiał oporu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.