Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Właśnie chodzi o to, że stary termostat to stary plastik, który na dodatek pływa w płynie chłodniczym więc podejrzewam, że nie trudno o jego pęknięcie... No nic najwyżej kupie drugi, a ten będę gonił na alledrogo i w dziale części i może ktoś mnie z niego kiedyś wybawi ;)
  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
no właśnie w większosci przypadków pękają te dwa albo jeden uchwyt co trzyma termostat w środku , tak własnie było u mnie
Opublikowano
MateuszCHUDY, a w silniku masz tylko główny termostat czy też od EGR? jak masz od EGR to i pewnie klapki w kolektorze, jak nie masz term ERG to czy ten główny termostat jest oryginalny czy nie? albo ktoś zamontował nową pompę i termostat, bo trochę to dziwne
Opublikowano
Kolego ja mam tylko główny termostat, i ten stary w samochodzie jest oryginalny! Dlatego pisałem że jestem zszokowany bo auto jest z 06.1999 i powinno mieć stary typ a ma nowy.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Czy warto bawić się w zamienniki czy od razu zakładać oryginał?

Bo jednak czasami nie warto przepłacać za oryginał bo zamienniki też są dobrej jakości.

Chodzi mi o jakieś sprawdzone a nie takie że ktoś słyszał że są OK :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Behr albo ori. Jak ja zamówiłem BEHR to widać było starte logo bmw i był napis made in germany aczkolwiek na ori starym i na ori drugim, który zamówiłem było made in austria, ale oba (BEHR i ori) wyglądały identycznie
Opublikowano
Ok dzięki :cool2: bo jest tych termostatów troszkę a każdy jak to zawsze bywa zachwala swoje.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Czyli ten powinien być OK

http://allegro.pl/termostat-behr-bmw-e46-330d-e39-530d-e38-730d-x5-i3608321154.html

P.S

Wymiana zawsze jest razem z obudową czy można wymienić sam środek czyli termostat???

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

ten co pokazałeś to ori bmw tylko ma zatarte numery, sam taki mam, wymieniasz całość.

Tylko jak masz nowszego diesla ten 193km to ten termostat nie podejdzie, inny rozstaw śrub, ten termostat jest do wersji 184km i bez chłodnicy i termostatu egr

Opublikowano
Koledzy ja wam radze sprawdzać osobiście to co się ma na samochodzie, a konkretniej to na kole pasowym pompy sprawdzić nr pompy i jaki do tego powinien być termostat na realoem.com. Ja kupiłem taki jaki powinienem mieć z fabryki czyli do wersji 184km, a przy wymianie okazało się, że ktoś kiedyś wsadził już pompe po lifcie i musiałem zwracać właśnie tego BEHR. Termostat EGR nie ma wpływu na to jaki masz główny termostat. EGR występuje przy automatach :wink:
Opublikowano
ten co pokazałeś to ori bmw tylko ma zatarte numery, sam taki mam, wymieniasz całość.

Tylko jak masz nowszego diesla ten 193km to ten termostat nie podejdzie, inny rozstaw śrub, ten termostat jest do wersji 184km i bez chłodnicy i termostatu egr

Ja mam właśnie wersje 184 km i nawet numer fabryczny się zgadza, termostat zamówiłem tak więc powinno być :cool2:

Dzięki za podpowiedzi http://www.karawanier.pl/images/smilies/thumbup.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja również nie posiadam termosa EGR, a mam automat.

Jakby coś, zmiana pompy wody i termostatu była we wrześniu 99r.

Opublikowano
To może i nie miałem racji w każdym razie w manualach to chyba ich wogóle wogóle nie było? No i termostaty główne nie różnią się jeżeli ma się wersje z egr bo przecież są tylko dwa typy głównych nowszy i starszy. :mrgreen:
Opublikowano
Koledzy ja wam radze sprawdzać osobiście to co się ma na samochodzie, a konkretniej to na kole pasowym pompy sprawdzić nr pompy i jaki do tego powinien być termostat na realoem.com. Ja kupiłem taki jaki powinienem mieć z fabryki czyli do wersji 184km, a przy wymianie okazało się, że ktoś kiedyś wsadził już pompe po lifcie i musiałem zwracać właśnie tego BEHR. Termostat EGR nie ma wpływu na to jaki masz główny termostat. EGR występuje przy automatach :wink:

 

Się okaże przy wymianie co mam założone, ale skoro mam według numeru stary typ to jak można założyć nowy skoro nie pasuje http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Ja miałem na myśli to, żeby przed kupnem sprawdzić co siedzi na samochodzie bo przed nami też ktoś je miał i np. ja kupiłem pierwszy raz termostat wg. VIN czyli stary typ. Przy wymianie okazało się jednak, że ktoś zmienił pompę na nowszą kiedyś i powinienem kupić termostat nowszego typu.
Opublikowano
Tak czy siak termostat zakupiony a przy wymianie się okaże co jest założone :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

jak miałem 530D z 1999 manual to nie miałem termostatu EGR.

ale wymieniałem w niej termostat główny... szczerze to polecam najlepiej wcisnąć telefon pod pokrywy i zrobić fotę, żeby mieć pewność jaki rozstaw kupić.

zamówiłem już termostat w serwisie, ale tknęło mnie i na szczęście zdążyłem wymienić na telefon zanim przysłali...

z tym są niezłe chocki klocki.

lepiej sprawdzić co jest teraz w aucie a później zamawiać.Wg real oem powinien być inny, a był z rozstawem śrub "trapezowym" że tak powiem.

 

Obecnie mam 530d Touring z 2003r w automacie i termostat EGR występuje razem z chłodniczą EGR (która jest BEHRa ;)

 

NIe jestem w 100% pewny ale termostat EGR był chyba doposażeniem, albo montowany w tylko wersjach polift.

Jakie ma zadanie ??? ciężko powiedzieć, podejrzewam że pomaga chłodzić spaliny zanim trafią do zaworu...a przy okazji dogrzewać płyn...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A wiec tak, termostat wymieniony ( oczywiście oryginał) robota raczej łatwa a odpowietrzenie układu

też jest łatwe bo to się odpowietrza samo. :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego,

a ile teraz kosztuje taka przyjemność ?

zobaczę czy serwis u mnie zdziera.

dzięki za info.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Tak wymieniałem sam przy okazji montażu ringów, tak jak pisałem robota łatwa do wymiany trzeba mieć jedynie

klucz 32 i zestaw podstawowych narzędzi plus trochę płynu bo jednak część się wyleje.

Co do ceny to pytałem w jednym warsztacie i zaśpiewali mi 80zł, może nie dużo ale zawsze to 80 zł na inne przyjemności http://www.karawanier.pl/images/smilies/cheers.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hehe...

dzięki,

chodziło mi o cenę termostatu...

zamówiłem GATESa - 145 zl - uważam że dobra cena.

nie mieli akurat BEHRa.

 

W serwisie 285 - spora różnica...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.