Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No dokładnie,

ale tego się pewnie dowiem jak zostanie wyciągnięty...

zbieram dane i zrobiłem porównanie...

wydaje mi się że obecny termostat główny jest już zużyty i otwiera się przy ok 70 st... przez co auto dłużej się nagrzewa do wymaganej temperatury.

patrząć na wykres poniżej... temperatura rośnie średnio 20 - 25 stopni na 5 minut...

ale po osiągnięciu 65 -70 stopni wzrost temperatury jest znacznie słabszy... ok 5 stopni na 5 minut....

logi robiłem podczas jazdy do pracy i powrotu z pracy... stąd wahania, ponieważ auto w pracy stoi cały dzień na słońcu... i popołudniu łatwiej było osiągnąć 85 st.

a przy jeździe autostradą.... spada do 81 stopni .

zrobię również porównanie po zainstalowaniu nowych termostatów... będzie dla potomnych ;)

http://img820.imageshack.us/img820/2738/8pv5.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To jeszcze nie masz wymienionych tych termostatów? Mi dłużej by zeszło zrobienie takich słupków i wykresów niż wymiana tych części :wink:
Opublikowano
Fajny wykres http://www.karawanier.pl/images/smilies/thumbup.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jeszcze nie masz wymienionych tych termostatów? Mi dłużej by zeszło zrobienie takich słupków i wykresów niż wymiana tych części :wink:

 

http://imageshack.us/a/img30/4046/osc.gif Ja też poczekam...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cały tydzień jestem w delegacji... więc nie mam opcji.

a termin u mechanika mam na 07.11.

więc wykresy będą w połowie listopada jak zbiorę troche danych...

czekajcie cierpliwie ;)

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć,

Betty już po wymianie termostatów, płynów itd....

jak się okazało termostat EGR był wyminiany... miał datę z 2011.

obecnie wymieniłem oba.

 

niestety nie jestem do końca zadowolony,... a może tak ma być poprostu.

Autko wcale nie nagrzewa się szybciej... co mnie trochę martwi...nie chciałbym montować spowrotem zaworu EGR....

może będzie trzeba zaślepić go przy zaworze a nie kolektorze wydechowym...

spaliny poprzez chłodniczkę EGR mogą dogrzewać silnik (płyn chłodzi spaliny, a te ogrzewają płyn)...może to być przyczyną ?

mógłby się wypowiedzieć ktoś kto ma zaślepiony EGR przy kolektorze wydechowym...

jak z temperaturami ?

 

Wczoraj wieczorem, jak już auto było zagrzane, na trasie bez problemu trzymało 93st C wiec ok.

z nagrzewaniem jednak cały czas coś nie tak...

wymieniłem też płyn chłodzący na Różowy MAXISA... czy to może mieć wpływ ?

Będę wdzięczny za jakieś dodatkowe info.

 

Pomiary cały czas rejestruję...

zrobię kilka to wrzucę wykresik.

 

Jak jeśli poprawy nie będzie... będę musiał przenieść zaślepkę wylotu spalin za chłodniczkę EGR...

może jednak ma to wpływ na dogrzewanie silnika...

czekam na info,

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Ja jeszcze mam webasto włączane guzikiem w kabinie, tak więc załączam je kiedy ja chce i to mi dodatkowo

pomaga nagrzać silnik.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M57 fabrycznie ma webasto, które służy do dogrzewania silnika, więc jak widać nie montowali go bezcelowo.

Bez niego silnik wolno sie nagrzewa.

Ja mam sprawny piec, który mogę sterować także ręcznie, i z nim silnik łapie temperaturę moment :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie to jest kolejny temat,

który będę musiał przerobić.

Jest opcja w inpie żeby załączyć webasto ?

 

Webasto Wiem że jest (powinno być) bo ma wlepka, jest wydech itd...

 

teraz kwestia czy sprawne...wiem że nie mam opcji przewietrzania ani grzania na postoju.

więc powinno ono spełniać funkcę dogrzewania silnika...

 

Tak jak pisałem wcześniej... 20 min i 75 st to cośmało wg mnie, fakt że ten silnik lepiej się nagrzewa pod obciążeniem...

a dzisiaj to jazda była nawet gorzej niż emeryta 90+... 1100 obrotów przez większość czasu... to i może się nie dogrzało...

pomierzę dalej, w weekend zrobię trasę... zobacze jakie efekty.

 

Odpowietrzone jest dobrze, zaglądałem pod korek zbiorniczka, idzie ciągły strumień, bez żadnych przerw...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano (edytowane)
No właśnie to jest kolejny temat,

który będę musiał przerobić.

Jest opcja w inpie żeby załączyć webasto ?

 

Webasto Wiem że jest (powinno być) bo ma wlepka, jest wydech itd...

 

teraz kwestia czy sprawne...wiem że nie mam opcji przewietrzania ani grzania na postoju.

więc powinno ono spełniać funkcę dogrzewania silnika...

 

Tak jak pisałem wcześniej... 20 min i 75 st to cośmało wg mnie, fakt że ten silnik lepiej się nagrzewa pod obciążeniem...

a dzisiaj to jazda była nawet gorzej niż emeryta 90+... 1100 obrotów przez większość czasu... to i może się nie dogrzało...

pomierzę dalej, w weekend zrobię trasę... zobacze jakie efekty.

 

Odpowietrzone jest dobrze, zaglądałem pod korek zbiorniczka, idzie ciągły strumień, bez żadnych przerw...

Miałem to samo i wstawiłem do mechanika ten od razu wymienił termostat , przy okazji upier...... odpowietrznik, jest ok powiada a 30 km przejechałem i ledwo 50 stC , więc google i jest termostat egr , wymieniłem i po problemie . Pozdrawiam tu mechanika h ci wiesz gdzie .

....................................................................

Zamienię e39 3.0d 2000 rok lift turing na e39 sedan 2.2 benzyna

Edytowane przez piwek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się,

dzisiaj trochę spraw do załatwienia na mieście po pracy miałem,

polatałem, temp ładnie trzyma 91-93 st więc uważam że ok...

z rana jazda była naprawdę emerycka i temp ok 6st.

 

Jeszcze pojeżdżę , zobaczę co jak...

nie chcę już szukać dziury w całym...

myślałem o zaślepieniu EGR dopiero za chłodniczką...

ale to w ostateczności bo rzeźnbienia będzie... hoho..

 

Do kolegi piwek...

moj mechanior zobaczył korek i postanowił spóścić płyn przez wąż ...

bo dotknięcie korka groziło właśnie jak napisałeś jego "...upierd...aczeniem"

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg. mnie zaślepienie EGR nie ma znaczenia w którym miejscu, i tak zatrzymujesz przepływ spalin, więc płyn nie będzie się grzał, ani też studził.

Ja nie mam wcale termostatu na EGR, a sam EGR jest wyłączony na komputerze, a mimo wszystko silnik grzeje się dużo szybciej niż twój.

Opublikowano
egr wywalać ? jak działa to niech będzie, osobiście mam wywalane tymczasowo webasto (dogrzewanie silnika , bo padła pompka wody i naprawiam oraz czyszczę, temperaturę teraz w tych temperaturach otoczenia łapie szybko 2 km zaczyna dmuchać ciepło po ok 4 do 5 mam 90 st.
Opublikowano
Jak to 4 km przejeżdżasz bez webasta i masz 90 st.http://www.karawanier.pl/images/smilies/eek.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przypominam że "pion" na wskazówce od temperatury to przedział od 75 do 115 stopni, czyli w tym zakresie zawsze wskazówka stoi pionowo. :wink:

Więc może masz 75 a nie 90 :mrgreen:

Opublikowano
Jak dla mnie to 90 st. w 4 kilometry bez webasa to trochę niemożliwe, ale może http://www.karawanier.pl/images/smilies/niewiem.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Przypominam że "pion" na wskazówce od temperatury to przedział od 75 do 115 stopni, czyli w tym zakresie zawsze wskazówka stoi pionowo. :wink:

Więc może masz 75 a nie 90 :mrgreen:

Fakt poprawiam się wskazówka stoi prosto po 4 km, z tym że ja zawsze odpalam chodzi ok 30 sek tyle zimuje mi mniej więcej otworzenie bramy i jadę. Panowie nie chce zapeszyć ale od 2 dni przestało być słychać klekot, czy zimniej to lepiej ? . jak miałem webasto włożone które było uszkodzone (pompa wody ) chyba nagrzanie trwało dłużej,ale nie dam głowy , a jak termostat egr był walnięty to w ogóle się nie nagrzewał .

Czy ktoś zauważył zmniejszenie stukania w zależności od temperatury otoczenie - zimniej minie stuka ? .

Ale mam iny problem na zimnym słychać jakiś szelest jakby napinacz, pompa wody , nie mogę zajarzyć , możne czas wymienić pasek itd. bo nie pamiętam żeby był wymieniany kiedykolwiek ?

........................................................................................................

zamienię na sedan 2.2 benzynę

Opublikowano

Jeśli po 4 km silnik ma juz 90 stopni to nie wstawiaj tego webasto z powrotem tylko sprzedaj bo twojemu silnikowi jest ono zbędne. Jak je zamontujesz to juz po wyjeździe z posesji bedzie pion na blacie :mrgreen: :wink: U mnie co prawda inny motor ale bez pieca jakies 12 km potrzebuje do pionu. Chyba ze bez ogrzewania kabiny to moze da rade szybciej.

Btw. Po wyjęciu pieca wystarczy zaślepić przewody z płynem czy trzeba je połączyć żeby był obieg?

Opublikowano
Trzeba wykorzystać węże od pompy wody można nimi zamknąć obwód bez dodatkowego kombinowania.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.