Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam szanownych kolegów. Czy ktoś orientuje się w ludzkich cenach termostatów dla 530d przed 09.1999? Moje BMW zostało wyprodukowane w 06.1999 i zapytałem jednego sprzedawcy na allegro, który sprzedaje oryginalne termostaty czy jego (sprzedawał dla aut od 09.1999) termostat nie będzie pasował do mego samochodu. Odpowiedział mi, że nie i podał link do dobrego, który wystawił za 310zł! (dla aut po 09.1999 ma za 210zł) Wyczytałem, że różnica między tymi nowszymi, a starszymi to tylko rozstaw śrub, no i wizualnie się wogóle nie różnią więc skąd ta różnica? Wogóle przeglądając części odnosze wrażenie, że nowsze BMW są tańsze w eksploatacji... Chodzi mi o nowe części, które powinny być bardziej zaawansowane technologicznie, a są tańsze...
  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Sprawdzałeś cenę w czescidobmw.pl :?:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

różnica w głównym termostacie między przed fl i po fl jest zapewne wymuszona montażem termostatu EGR z nowszej wersji.

Jak chcesz zawsze możesz kupić termostat z nowszej wersji i dodatkowo pompę wody z nowszej wersji, wyjdzie trochę drożej niż sam termostat dla starszej wersji ale za to masz nową pompę, poza tym nowe termostaty robi wielu producentów i nie ma potrzeby kupować OEM, bo np taki ruville tez jest dobry i działa tak samo a o wiele tańszy niż OEM

Opublikowano
Chciałem to samo napisać, żeby kupić nową pompę z nowszym termostatem... Ale dalej nie rozumiem co ma do tego termostat egr po fl? Przecież technologia wykonania jest napewno identyczna w termostatach sprzed i po fl... No nic muszę się dobrze zastanowić i podjąć jakieś konkretne kroki bo już jeżdże jakiś czas z padniętym termostatem...
Opublikowano
w starym modelu nie ma termostatu egr, w nowym jest, więc może stąd ta różnica

Czytałem gdzieś że termostat EGR jest tylko w autach z automatyczną skrzynią.

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

JA właśnie miałem takie jajca z termostatemm właśnie...

Kupiłem ten tańszy 210zł i nie pasował...

kupiłem ten droższy za 292zł ze zniżkami ORI BMW w IC i pasował jak ulał.

Dziwne bo wg Winu wyszło,że mam ten tańszy rodzaj termostatu. :roll:

skończyło się tak,że ten oddałem a drugi udało mi się zamontować...

Opublikowano (edytowane)

Różnica między termostatami wynika z innego rozmieszczenia śrub mocujących termostat do obudowy pompy wody.

W nowszej wersji śruby umieszczone są w taki sposób, że odstępy między nimi są identyczne i śruby są na przeciwko siebie.

W starszej śruby były jakoś dziwnie rozmieszczone i w jednym miejscy był spory kawałek plastiku niedociskany żadną śrubą. W nowszej wersji termostat jest stabilniej zamocowany i równiej dociska uszczelkę do obudowy pompy, co jest praktyczne, bo zdjęcie z niego przewodów wymaga sporej siły.

 

Tu masz jak wygląda stara pompa wody i nowa oraz odpowiednie termostaty

 

Stara pompa:

http://t.czesci.autotrader.pl/178/P464/dokumenty/pompa-wody-hepu.jpg

 

Nowa pompa:

http://t.czesci.autotrader.pl/178/P468/dokumenty/pompa-wody-hepu.jpg

 

 

Według katalogu przed i po lifcie ma inne przewody, więc nie da się w prosty sposób podmienić pompy z termostatem na nowszą. Jak jest na prawdę to nie wiem.

Edytowane przez ak105
Opublikowano

W pewnym momencie pomyślałem sobie żeby kupić tańszy i spróbować przełożyć sam termostat ale zdałem sobie sprawe że to głupota i nie warto sobie zawracać głowy :norty:

A czy koledzy wiedzą jaką pompę kupić? Cena oryginału pewnie zwali z nóg... strona czescidobmw.pl nie chce ze mną współpracować, a przez google po nr pompy jest tylko bmwstore.pl w cenie ponad 900zł. Czy zamienniki wchodzą w gre? Na allegro są jakieś za 300zł - 400zł ale czy to nie jest chińskie rzemiosło?

 

A tak wogóle czy w M57 pompa się zużywa? Tzn czy jest zalecana jakakolwiek jej wymiana z wiekiem/przebiegiem?

 

Kolego ak105 dzięki za starania ale linki od Ciebie niestety nie działają.

Opublikowano

pompa jako tako się nie zużywa, ale jak pierdyknie łożysko to będzie kuku, a wiadomo że pracuje pod obciążeniem, szczególnie jak masz nowe paski i napinacze. Swego czasu widziałem na zdjęciach stopione wirniki pompy w bmw, przyczyna cos z płynem, nie wymieniany czy coś, dolana woda, przegrzanie itp.

 

z pomp to polecam SKF, potem ruville. SKF robi naprawdę dobre, ten drugi tez ale nie tak jak SKF, co do termostatu to czytałem że ludzie którzy kupili ruville przez pare lat nie narzekali na niego.

Opublikowano

termostat to ja radzę kupić ORI BMW, nie jest szczegolnie drozszy od zamienników.

Pompe to np. Ruville, na metalowym wirniku, a wymienić trzeba razem z wymianą napinacza, paska, rolek, itp, bo nowy mocniejszy naciąg szybciej dobije łożysko i robote trzeba od nowa powtarzać

Opublikowano

Poprawiłem obrazki. Jakby kogoś interesowało, to jeszcze raz:

 

Stara pompa:

http://t.czesci.autotrader.pl/178/P464/dokumenty/pompa-wody-hepu.jpg

 

Nowa pompa:

http://t.czesci.autotrader.pl/178/P468/dokumenty/pompa-wody-hepu.jpg

 

 

Jak coś zaczyna szumieć pod maską, to warto się zainteresować napędem pasowym w tym i pompą. Nie wiem czy jest sens wymieniać na zapas. Oryginał wytrzymał jakieś 220tys. Paski i rolki znacznie więcej. Teraz mam meyle i nie wiem ile pożyje.

Opublikowano

Nie działa czescidobmw.pl

 

Zakupiłem BEHR. Jednak 150zł, a 300zł to jest lekka różnica. Z nazwy kojarzę firmę i z tego co wyczytałem jest to niemiecka firma, mają strone internetową i dobrze opisaną swoją działalność, współpracują m.in. z HELLA. Tak więc mam nadzieje, że nie zawiode się.

Opublikowano

Kupa części jest BEHRa w oryginale w tym aucie, więc nie ma się co martwić. W innych autach są jaja z termostatami, bo jest pełno producentów zamienników, które już w pudełku są do niczego.

 

Pozdr.

Opublikowano

Panowie - myślałem że mnie dzisiaj szlag trafi... Zabrałem się za wymiane termostatu, a tam... nowsza pompa! Termostatu najprawdopodobniej nie będę miał jak wymienić, ale może ktoś chce to zapraszam na PW. W dziale części też jest ogłoszenie... Nówka sztuka BEHR

 

Nadmieniam, że moje auto jest 06.1999 więc poprzedni właściciel musiał zamienić pompy...

Opublikowano
ja dzisiaj kupiłem termostat egr 129 zł orginalny bmw , chłopak z zielonej góry handluje , główny u niego 190zł kosztuje jeśli będziesz chciał dam namiar
Opublikowano

a ja mam dla ciebie propozycję... weż zamień tylko wnętrzności z tego nowego przełóż bebechy do tego starego i śmigaj. ;)

bez kłopotu,bez nalotu. Tylko ostrożnie podczas wymiany żebyś nie połamał termostatu...

Opublikowano
Myślałem na początku o takim rozwiązaniu, ciekawe czy idzie ruszyć te wnętrzności... Boże co za głupota... Wściekłem sie dzisiaj nie miłosiernie gdy moim oczom ukazał się termostat po modernizacji w moim 14 letnim szrocie... Dobrze, że nie kupiłem tego za 300. Zastanowie sie jeszcze co z tego wyjdzie, ale wymiany nie odpuszcze :evil:
Opublikowano

Ja tak próbowałem robić bo to była ostateczność ale ten stary termostat pęknął ale próbuj może Ci się uda ;)

u mnie była sytuacja taka sama. Normalnie po numerze nadwozia kupiłem ORI BMW termostat za 210zł i nie pasował.

Okazało się,że musiałem kupic ten droższy ze starszego modelu za 297zł masakra... Ale też ORI BMW. ;)

ale śmiga i pasuje bez kombinowania ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.