Skocz do zawartości

e39 520i regeneracja maglownicy ocena warsztatu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ,magiel mi stuka i chcę to zrobić w najbliższym czasie,mam pytanie czy ktoś regenerował w firmie ŁOSKOT warszawa wesoła?Proponują regenerację za 350 zł i mogę do nich jechać osobiście.Inne firmy z warszawy chcą już 600 zł :duh: w czym tak ogromna różnica w cenie?
Opublikowano
za stukanie odpowiadaja 2 tulejki z teflonu. zestaw naprawczy na allegro jest za 200zl z uszczelkami caly komplet. wiec 350zl to optymalna cena. za 600 powinni dac maglownice z nowa listwa. tak z ciekawosci maglownice masz z servo czy bez.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za 600 pewnie zmienią ci wszystkie uszczelnienia i tulejki.

Za 350 hmm....

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Też mam ten problem. Stuka mi lewa strona i jak poruszam za drążek góra dół, to czuć luz. Możesz powiedzieć coś dokładnie o tych tulejkach?
Opublikowano
tulejki sa dwie osiują cala listwę jedna jest na koncu magla po sciagnieciu drążka widać ją bez problemu zazwyczaj ona zawodzi jako ze wystepuje tam najwieksza dzwignia. druga jest w srodku ciezko do niej sie dostac trzeba wyciagnac cala listwe co przy nieumiejętnym demontażu niszczy uszcelnienia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uszczelnienia i tak są do wymiany bo było by ostatnią głupotą rozebrać magiel w kawałki i zostawić stare.

Ja magiel robiłem sam i już cztery lata jest ok.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Ja któregoś razu dzwoniłem do fachmana od przekładni to powiedział mi, że jak uszczelnienia są ok, to 400zł, a jak z uszczelnieniami to 700zł i nawet sam nie ustawia zbieżności po robocie :duh: Kolego dyzio, mam kanał w garażu, narzędzia - dużo roboty jest zrobić to samemu? Co się wogóle psuje w maglownicach oprócz tych tulejek i uszczelnien? Tam są jakieś specjalne uszczelnienia czy zwykłe zimmeringi?

 

Znalazłem coś takiego

 

http://www.bmw.ewor.pl/towar/2810/zestaw-naprawczy-przekladni-kierowniczej-bmw-e39-32136751745.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak robisz sam magiel to nie ustawiasz zbieżności bo się nie zmieni.

Jak robisz z drążkami to wtedy tak.

 

Roboty trochę jest. Ale opisać to też trochę jest. Kilka razy to już opisywałem na forum i może najpierw poszukaj bo pisania sporo.

Ogólnie to wycierają się tulejki , ślizgacz, uszczelnienia , gładzie listwy < korodują i się wycierają> i zęby listwy.

 

Czasem nie trzeba nic wymieniać tylko podregulować < myślę , że to właśnie robią za te 300 lub 400zeta>

 

Uszczelniacze nie wiem czy są specjalne ale po co to wiedzieć?

Nie masz lepszego rozwiązania jak kupić gotowy zestaw. Jest tam dosłownie wszystko co ci potrzebne < poza łożyskami ale one przeważnie są dobre>

Szanse powodzenia 50/50.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Robiąc samemu i pierwszy raz z dokładnym myciem części to od początku do końca robiłem chyba z 8 godzin.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Jak to mówią jak sobie nie zrobisz sam to nikt Ci porządnie nie zrobi. :roll:

Czy to ma jakis podtekst? :norty:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Moze kolega "dyzio255" opisze mniej wiecej jak sie zabrac do naprawy maglownic bo tez mnie to czeka na wiosne. Oraz gdzie wystepowaly najwieksze problemy oraz czy trzeba bylo uzywac jakichs nietypowych narzedzi?.

 

Od siebie dodam z tego co przeczytalem i znalazlem w necie na przykladzie schematu.

 

http://fotozrzut.pl/zdjecia/d1a1b3342b.jpg

 

1. Demontaz magla

a) odkrecamy drążki kierownicze 2 klucze 32, odkrecamy kolumne kierownicza od magla i wysuwamy ja do sciany grodziowej

b) odkrecamy 2 przewody olejowe które wchodza w rozdzielacz

c) mocujemy od gory silnik (trawersa, podnosnik)

d) odkrecamy mocowanie poduch od wozka

e) odkrecamy maglownice od wozka

f) podkladamy pod wozek podnosnik typu żaba odkrecamy śruby modujace z nadwoziem i opuszczamy go do momentu aż maglownica wyjdzie do przodu auta

 

2. Regeneracja magla

a) odkrecamy srube slimaka

b) luzujemy docisk slimaka do listwy

c) demontujemy obudowe plastikowa na drązku

d) wyciagamy slimaka

e) demontujemy ziger z prawej strony listwy

f) tloczyskiem na listwie wybijamy tulejke z prawej strony

 

Dalej nie wiem i tu przydalaby sie pomoc kolegi "dyzio255"

Opublikowano

Witam

jestem swierzy i nowy na forum

biore sie za regeneracje magla lekko stuka wiec moze wystarczy tylko regulacja jak to zrobic? prosze o podpowiedz, wiem ze sa 2 regulacje od dołu na wprost ślimaka i od strony listwy jak regulowac zeby nic nie urwac? czym smarowac? mam specjalną maź do gwintow czy to wystarczy? z gory dziekuje za podpowiedz.

 

Jeszcze jedno pytanie bmw 530 2001 benzyna magiel z serwotronic przycina sie czasem chodzi ciezko czy jesli wymienie na magiel od bmw 530d 1999 rok bez serwotronic bedzie jakis problem?

Opublikowano
Ja nie próbowałem regulacji, ale kilka opinii na forum oraz rozmowa z mechanikiem uświadczyła mnie w przekonaniu, że to nie ma sensu. Kierownica nie będzie Ci odbijać, a luzy i tak mogą zostać. Chociaż może komuś sie udało.
Opublikowano

Doszedł kolejny warsztat,cena 380 zł przy zwrocie starej - oferta kusząca,sprzedawca ma same pozytywy na allegro,natomiast mój warsztat sugeruje zakup używanej z demontażu a nie regenerowanej.Warsztaty regenerujące piszą - wiadomo - nie kupuj niepewnej zregeneruj swoją :?

Kto z was w ogóle regenerował i ile na niej zrobił km?

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Zregenerował mi mój mechanik w jakimś warsztacie do którego zawsze daje na regenerację - 500zł pluz 200 demontaż i montaż.

Auto prowadzi sie bardzo dobrze, nic już nie stuka ale kierownica jest ustawiona ''bokiem'' - krzywo

Będę robił zbieżność w poniedziałek i mam pytanie czy to wyrówna kierownicę czy muszę ją zdjąc i wsadzić prawidłowo?

Opublikowano

przerabiałem regeneracje u siebie i ogolnie odrazam taka za 380zł jugland czy jakois tak nazywała sie firma magiel po 3 miesiacach znowu pukał a po odesłaniu na gwarancje tylko go skrecili na srobie i teraz ciezko chodzi ogolnie warto szukac z jakiegos pewnego zrodła orginalna

 

 

takie moje zdanie

Opublikowano

Jak mi się posypie magiel to będę robić to w warsztacie w Kożuchowie. To ok 40km od mojej miejscowości i podobno robią tam dobrze przekładnie.

 

Tak nawiasem mówiąc po czym poznać, że magiel stuka? Te stuki luz czuć na kierownicy? Bo u mnie jest niby na 90% do wymiany krzyżak kolumny kierowniczej. Wcześniej zastanawiałem się czy to nie magiel. Na kostce mam takie głuche stuki w kierownicy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
za stukanie odpowiadaja 2 tulejki z teflonu. zestaw naprawczy na allegro jest za 200zl z uszczelkami caly komplet. wiec 350zl to optymalna cena. za 600 powinni dac maglownice z nowa listwa. tak z ciekawosci maglownice masz z servo czy bez.

zejdz na ziemie to z czego ta listwa ma być w tej cenie z plastiku ? :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sama listwa kosztuje 800pln....

Za całość płaciłem 1300pln + demontaż i montaż we własnym zakresie.

Opublikowano
Zregenerował mi mój mechanik w jakimś warsztacie do którego zawsze daje na regenerację - 500zł pluz 200 demontaż i montaż.

Auto prowadzi sie bardzo dobrze, nic już nie stuka ale kierownica jest ustawiona ''bokiem'' - krzywo

Będę robił zbieżność w poniedziałek i mam pytanie czy to wyrówna kierownicę czy muszę ją zdjąc i wsadzić prawidłowo?

?

Opublikowano
Zregenerował mi mój mechanik w jakimś warsztacie do którego zawsze daje na regenerację - 500zł pluz 200 demontaż i montaż.

Auto prowadzi sie bardzo dobrze, nic już nie stuka ale kierownica jest ustawiona ''bokiem'' - krzywo

Będę robił zbieżność w poniedziałek i mam pytanie czy to wyrówna kierownicę czy muszę ją zdjąc i wsadzić prawidłowo?

?

Skręć do oporu w jedną stronę, kręcąc w drugą policz obroty i cofnij dokładnie o połowę.Jeżeli jest na wprost to po regulacji powinna być równo a jak nie to znaczy, że pomyłka przy składaniu,poprawić i dopiero regulować zbieżność.Jak podczas regulacji nie zorientują się że jest lekko przestawiona kierownica to po regulacji na drążkach, w jedną stronę będzie większy skręt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.