Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Całość kosztowała mnie 2350. Najgorzej były zużyte pierścienie zgarniające, a najgorzej było na czwartym cylindrze . Mechanik powiedział, ze nie jest wstanie wyjaśnić dlaczego przy przebiegu 200.000km tak się zużyły pierścienie. Być może poprzedni właściciel nie dbał o olej, albo cisnął ja na zimnym silniku.

 

Słyszałem juz o wielu takich przypadkach.Auto z przebiegiem 150-200 tys.km a gładźie cylindryczne ,pierścienie wyjechane jakby przebieg byl grubo powyzej 0,5mln km..

Takie rzeczy maja miejsce tylko z dieslami wyposazonymi w DPF.

Poprzez dotrysk paliwa celem wypalania filtra ,gasząc silnik w trakcie wypalania ropa cofa sie i spływa po cylindrach do oleju silnikowego rozrzedzajac go.

Drastycznie to pogarsza smarowanie i wpływa na przedwczesne zuzycia silnika.

W innych autach sa kontrolki kiedy filtr jest zapchany i nastepuje jego wypalenia.Wtedy kierowca ,który wie jak postepowac w takim przypadku nie wyłaczy silnika i bedzie go trzymał na wyzszych obrotach do momentu odpowiedniego udroznienia filtra i zakonczenia wypalania.Ale to tylko zmniejsza problem nie likwidujac przedostawania sie paliwa do oleju bo nie kazdy taka operacja jest sygnalizowana zapaleniem kontrolki.

A X3 w ogóle nie ma informacji kierowca kiedy jest wypalany DPF.

Opublikowano

A X3 w ogóle nie ma informacji kierowca kiedy jest wypalany DPF.

 

I to właśnie jest słabe niestety...niedopracowane przez BMW chyba czy coś :wink:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

I jak tu być pro ekolo ?

Przy najbliższej okazji będę musiał zrobić stałe czyszczenie PDF ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
wywal ten dpf. Ja zaraz po zakupie wyprułem go i mam spokój

Popieram.

To jest pseudo ekologiczny wynalazek ,przez ktory tak naprawde srodowisko naturalne dostaje wiecej po d...e ,niz sa z teoo korzyści.

Przyczynia sie do drastycznego skrócenia zywotności silnika,zwieksza zuzycie paliwa a co za tym idzie zwieksza emisja Co2(efekt cieplarniany)

Ja tez tego chwasta wyrwałem i mam świety spokoj .

Miedzy bajki rownież mozna włozyć straszenie z problemami podczas kontroli za granicą.Jeśli BMW X3 ma sprawny w pelni silnik ,nawet i bez dpf trzyma spokojnie dopuszczalne normy emisji spalin i spokojnie mozna nim jeździc wszedzie.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć, podłączę się pod ten temat, bowiem objawy mam podobne, jak nie te same. Niestety doświadczenie zbyt małe żeby ruszyć z miejsca.

Do rzeczy. Zauważyłem, dymek/spalinę po zdjęciu górnej osłony silnika. Dym jest z lewej strony (stojąc przodem do maski). Nie udało mi się jak dotąd namierzyć źródło dymienia. W poszukiwaniu odpowiedzi trafiłem na ten temat. Zrobiłem test bagneta. Dym leci. Z korka wlewu oleju też. Nie wiem czy mocno czy nie, bo nie mam do czego porównać.

Żaden ze mnie ekspert, ale koledzy w takich przypadkach często polecają wymienić odmę. Jest sporo wątków w tym temacie, ale właśnie z racji braku doświadczenia raczej spowodowały mi mętlik w głowie :( Mam prośbę. Czy ktoś z Was byłby w stanie podać nr części lub link do allegro. Byłbym wdzięczny także za parę wskazówek jak się za to zabrać (wymianę odmy). Dwóch lewych rąk nie mam, z termostatem bez problemu sobie poradziłem to i tu pewnie dam radę.

Opublikowano
Witam jeżeli poradziłeś z termostatem to odme wymienisz bez problemów wiem to z własnego doswiadczenia wejdz w roalem tam są numery cześci tzn separator oleju taka plastikowa puszka z otworami do tego dekielek z membraną to kup po nr cze sci zroalem tylko staraj sie orginał przede wszystkim jeżeli chodzi o ten dekielek z membram trzeba zdjąc osłone silnika całą te co idzie aż pod poszsybie też ja nie demontowałem filtra kabinowego rozkrecić osłone filtra powietrza i filtr wymienić przy okazji filtr powietrza masz całą odme na wierzchu przykręcona na 4 sruby naprawde żadna filozofia
Opublikowano

bsbs, faktycznie żadna filozofia. Dostałem się do odmy bez problem. Niestety przede mną ktoś inny tam się dostał, docisnął śruby tak, że ich nie ruszyłem. Gniazdo śruby też w nie najlepszym stanie więc nie chciałem na siłę walczyć. No pech. Nie za bardzo wiem co z tym teraz zrobić.

Rozmawiałem za to z poprzednim właścicielem i ponoć odmę sprawdzał i czyścił parę miesięcy temu. No nic, będę kontrolował stan oleju i jakby się okazało, że go ubywa to podejmę kolejną próbę. Ktoś wie jak ruszyć taką "wyjechaną" śrubę?

 

BTW, śruba z tyłu obudowy filtra to niezły dowcip ze strony niemieckich inżynierów :evil: Przez nią straciłem 2 imbusy :mad2: . Leżą teraz gdzieś na dolnej osłonie silnika. Jutro czeka mnie nurkowanie pod samochód. Trzeba jakoś odzyskać te klucze.

Opublikowano
Witam no te sruby to porażka ja zapomniałem Ci napisać żeby po prostu przywiązać klucz na kawałku sznurka plus izolacja do nadgarstka, ciekawe czy był tam separator tzn taka puszka z otworami czy gąbkowy lub sznurkowy filterek jeżeli chodzi o sruby musisz sprubowac dopasowac cos może wiekszy inbus dopiłować te sruby nie trzeba az tak dokrecac w komplecie są dwie uszczelki których nie da sie pomylić
Opublikowano
Poprzedni właściciel powiedział, że nie ma filtra, jest separator. Mówił też, że niedawno ją sprawdzał. Nie wymagała wymiany, membrana cała, wyczyścił. Nie mam powodów, żeby nie wierzyć.
Opublikowano
To ze membrana cała to nic nie znaczy.Ona się zużywa pracując i trzeba wymieniać ..ot taka filozofia
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Jasne, wcale tego nie kwestionuje. Zużywa się jak każda część eksploatacyjna. Zamierzam ją wymienić. Potrzebuję kolejnego podejścia. Zanim to nastanie poobserwuję czy ubywa oleju. Jeżdżę tym samochodem od miesiąca i dopiero odkrywam różne niuanse.
Opublikowano

Witam,Panowie podepne sie do tematu,mam zamiar w swojej x3 wymienic odme,teraz powiedzcie,mam kupic odme plus filtr ? czy jak to jest,kupując nową odme ona ma juz filtr,czy musze kupic nowa odme i nowy filtr do odmy ??

 

jakby mogł ktos mi podac link np.do allegro do tego,najlepiej jezeli sa to caly komplet (jezeli wogole istnieja)

pozdrawiam

Opublikowano

W dzisiejszych odmach już niema filtrów ale jest membrana która jest w komplecie z odmą.

Linka do Aledrogo Ci nie podaję bo nie wiemy jakie masz auto ale jak sam nie wiesz jak to zrobić na forum są sprzedawcy co to Ci sprzedadzą, tylko musisz do nich zadzwonić.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
W dzisiejszych odmach już niema filtrów ale jest membrana która jest w komplecie z odmą.

Linka do Aledrogo Ci nie podaję bo nie wiemy jakie masz auto ale jak sam nie wiesz jak to zrobić to na forum są sprzedawcy co to Ci sprzedadzą, tylko musisz do nich zadzwonić.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W odmie nic sie nie zużywa, jesli membrana jest cała to tylko się czyści, składa i ma latać, wymiana to nadgorliwość.
Opublikowano

A co się w niej zużywa i jakie niesie to za sobą konsekwencje? jak jest dziurawa to wiadomo ale jak nie to nie, rozebrałem ustrojstwo, kawał solidnej gumy i tyle.

Kiedyś były filtry sznurkowe, ludzie nie wymieniali, były tak zapchane że silnik odmy nie miał więc zaczynał chlać oliwę jak głupi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.