Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jestem posiadaczem x3 2007r .2.0 d 150 km niestety czeka mnie wymiana silnika chciałbym się dowiedzieć czy mogę wymienić silnik na 2.0d 177 km. jeśli by się dało co musiałbym wymienić jeszcze oprócz silnika. silnik pali mi ok 1l oleju na 1000 km. lepiej wymienić czy remontować .
Opublikowano
bylem u 3 mechaników i mówili mi ze silnik już swoje wyjeździł nie wiadomo co trzeba będzie wymienić. wnioskowałem z ich rozmów ze nie chcą się bawić w remont . aha jeszcze dymi mi z bagnetu pomiaru oleju na odpalonym silniku. tyle się dowiedziałem ze silnik ma duże przedmuchy
Opublikowano

Kurcze....to chyba ktoś nie dbał o silnik bo ja mam jedną X3 z 2005 i ma 280.000 i jeszcze AR 159 z 340.000 i śmigają aż miło :mrgreen: :mrgreen:

Poza tym te silniki mają dużo większą żywotność niż ty masz przejechane :D

Lepiej zanim zdecydujesz się na zakup nowego silnika to sprawdziłbym co temu dolega konkretnie.

 

Jakiś fachowiec od BMW to oglądał ??

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Witam!

Ja już przedstawiałem swój problem z silnikiem 2,0 d ale udało mi się go rozwiązać i trochę kosztowało mnie to "zachodu".

Jeśli mogę coś doradzić to:

1. Udać się do naprawdę wyspecjalizowanego warsztatu zajmującego się tylko albo głównie autami BMW. (Sam byłem też u 3 polecanych mechaników i każdy nie był w stanie prawidłowo zdiagnozować o co chodzi z autem, dopiero naprawdę wyspecjalizowany warsztat usunął usterkę)

2. Moja X3 ma przebieg ponad 250tyś i też ma przedmuch na bagnecie, nie ma to większego wpływu na funkcjonowanie auta w krótkim wymiarze czasowym (polecam mój poprzedni post na ten temat). Prawdziwy przedmuch świadczący o konieczności remontu kapitalnego silnika to przy uchyleniu korka wlewu oleju spaliny powinny "walić jak dym z komina" a lekka mgiełka to jeszcze nie jest powód do paniki.

3. Olej może uciekać przez odmę, ale powtórzę jeszcze raz wyspecjalizowany warsztat BMW(byle nie ASO, oni tam odrazu by wszystko wymieleni)

4. Te silniki (2,0 d M47 spokojnie śmigają 500-600 tyś, bez remontu, natomiast osprzęt silnika (turbo, DPF, EGR, i inne) jest zawodny i potrafi płatać figle i dawać takie usterki jakby to była na pierwszy rzut oka wina silnika.

W Lubuskim mogę polecić warsztat BMW: Zielona Góra - Chynów.

Opublikowano

Dzieki za te info

kopci mi z pod korka nie jest to może duży "dym ". Odme wymieniłem stara była cała w oleju nawet troche oleju było w filtrze powietrza.

Dpf został usunięty.

Opublikowano
Wcale nie powiedziane że silnik bedziesz musiał wymieniać prawda?? Jechać do dobrego warsztatu od BMW i zobaczyć co i jak :cool2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

odświeżam temat

przejeździłem 3 miesiące nic nie robiąc wymieniłem tylko odme nic sie nie zmienilo dalej bierze olej. Byłem w jednym warsztacie mam kolejna diagnozę uszkodzona głowica i uszczelniacze zaworów. mechanik twierdzi ze to głowica bo samochód dymi tylko po odpaleniu potem przestaje i już nie dymi. Chyba raczej będę się skłaniał ku wymianie silnika, tylko chciałbym żeby mi ktoś odpowiedział czy da się wymienić 2.0 d 150 km na 2.0d 177km, ,może ktoś już robił taką wymianę wcześniej co jeszcze trzeba oprócz silnika wtedy wymienić czy to się opłaca

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
samochód dymi tylko po odpaleniu potem przestaje i już nie dymi

W renówce mojej żony przyczyną takiego zachowania była turbina. I to w dodatku zaraz po regeneracji... Wymiana na nową rozwiązała problem.

Opublikowano
odświeżam temat

przejeździłem 3 miesią czy da się wymienić 2.0 d 150 km na 2.0d 177km,

 

Był już jakiś temat o tym i pamiętam iż ktoś pisał,ze się da bezproblemowo :wink: :wink:

 

Poszukaj :mrgreen: :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
witam.. mam problem z autkiem! ubywa mi olej.. na 10 000 km musiałem dolać 2 litry oleju.. lany był castrol 5w30- autko przejechane ma 115 tyś.. nie dymi z rury nie dymi z miarki ani z korka.. czy ma ktos jakies pomysły za nim pojade do mechanika?
Opublikowano

Na pracującym silniku odkręć delikatnie korek wlewu oleju i zobacz czy dymi. Sprawdź to na zimnym i na ciepłym silniku.

Jeśli dymi może być do wymiany odma. Napisz o rezultacie testu to pomyślimy co zrobić.

Opublikowano
dzisiaj sprawdziłem. a jednak.. dymi z korka wlewu oleju.. 1 to bede patrzyl na odme.. a jak juz bede rozbierał to czy jeszcze moge zwrócić na coś uwage? co by mogło jeszcze byc?
Opublikowano

A sprawdzałeś od spodu czy nie ma wycieków które mogą sączyć się po silniku i nie zostawiać śladów na ziemi.Nie stawiał bym na odmę.

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

kolan0 dopiero teraz przeczytałem iż wcześniej pisałeś że nie dymi z korka. Co się stało że zmieniłeś zdanie? Może nagraj filmik i podaj linka to porównamy jak jest u nas.

 

A sprawdzałeś od spodu czy nie ma wycieków które mogą sączyć się po silniku i nie zostawiać śladów na ziemi.Nie stawiał bym na odmę.

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Jeśli parkuje w tym samym miejscu powinny być ślady. Chyba że 2litry zostało na osłonie silnika.

Opublikowano
Kolan0 nie pisze jak długo czasu mu zabrało aby zrobić te 10tys km, bo jak jeździ tak jak ja to pewnie w 3 lata , więc śladów kapiącego oleju ciężko może być znaleźć .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
czesc witam. wiec, wczesniej musialem patrzeć na zimnym silniku ale teraz sprawdzalem na ciepłym i dymi... wczoraj ogladalem dokladnie silnik od góry i od spodu ( ściagalem osłony) i nic... silnik suchuteńki ani grama oleju, nie widać pocenia.. zupełnie nic. dzisiaj rano bede miał nową odme, koszta nie sa duże wiec wymienie ja i tak i tak. ...Faliszewice teraz te 10 000 bylo zrobione przez 5 miesiecy.. Powoli zaczynam sie zastanawiać czy czasem turbina nie kradnie mi oleju...
Opublikowano
Powoli zaczynam sie zastanawiać czy czasem turbina nie kradnie mi oleju...

Wtedy dymi na niebiesko, zewnętrzna strona końcówki wydechu jest czarna od sadzy i po przyłożeniu chusteczki do wylotu spalin pojawiają się krople oleju.

Jak nie ma wycieków na zewnątrz to zacznij od wymiany odmy - najmniejsze koszty.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Rozwiązałem problem brania oleju. wymieniłem pierścienie ,uszczelniacze zaworowe i problem zniknął, przejechałem 5.000km i silnik nic nie spalił oleju, nie ma też dymienia z miarki oleju. Tylko lać i jeździć :D

Opublikowano

Przemo witaj !

Dzięki za odzew po rozwiązaniu problemu bo każdy z nas się widzi w twojej sytuacji i myśli co by zrobił ?

To może nam zdradź ile to kosztowało ? i czy nie wystarczyło tylko zrobić uszczelniaczy ? bo każdy sie zastanawia że pierścionki to wyższa konieczność .

Hmm... mechanik ci nic nie wspominał co było przyczyną dolegliwości pierścieni ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Całość kosztowała mnie 2350. Najgorzej były zużyte pierścienie zgarniające, a najgorzej było na czwartym cylindrze . Mechanik powiedział, ze nie jest wstanie wyjaśnić dlaczego przy przebiegu 200.000km tak się zużyły pierścienie. Być może poprzedni właściciel nie dbał o olej, albo cisnął ja na zimnym silniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.