Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

Może ktoś mógłby pomóc, mam taki problem, że jak jadę długo w deszcz bez hamowania i nacisnę na hamulec to samochód gwałtownie ściąga w prawo czyli tak jakby prawa strona hamowała mocniej a lewa prawie wogóle - efekt bardzo mokrej tarczy. Teraz również zauważyłem, że klocki z lewej strony są dwukrotnie grubsze niż te z prawej strony. Jak jest sucho lub już kilka razy przyhamuje w deszcz, hamowanie jest idealne mocne i równe bez ściągania.

 

Aktualny przebieg to 85 tys od nowości klocki nie były zmieniane jeszcze i do wymiany pokazuje 22 tyś. km.

 

Po połączeniu wszystkich faktów zastanawiam się, czy może źle działa funkcja osuszania hamulców i osuszana jest tylko prawa strona co tłumaczyłoby ściąganie i dużo wyższe zużycie klocków. Jeśli ta funkcja wogóle u mnie jest? Tempomat standardowy...

 

Samochód był sprawdzany pod względem błędów w ASO oraz u prmaxa oraz były robione testy na rolkach przy suchych oczywiście hamulacach i hamuje równo i mocno. Autko jest jeszcze na gwarancji i chciałbym to wkońcu naprawić, czy ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć?

 

Pozdrawiam,

Maciek

  • Członkowie klubu
Opublikowano

4 cylindry nie mają funkcji osuszania hamulców.

Tylko 6 cylindrów, ponieważ mają inny agregat DSC.

80 tyś. na 1 kpl. klocków to niezły wynik. Albo masz dużo tras lub delikatnie hamujesz...

Sprawdzałeś prowadnice klocków oraz zaciski ?

Może sporo brudu i pyłu się zgromadziło ?

Jeśli wzrokowo oceniasz, że jedna ze stron jest zdecydowanie bardziej zużyta to nie jest dobrze.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Temat dot. E91 LCI i ten konkretnie model miałem na myśli... :D

Brawa za czujność :cool2:

Pozdrawiam

Opublikowano

Skoro auto na gwarancji jedz do aso i niech sie glowia.

Może masz zapowietrzone z prawej strony....

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Cos tu jest nie tak.

Przejechales 85tys bez wymiany klockow i jeszcze komputer pokazuje ci 22tys do wymiany? :shock:

ASO nic nie bedzie robic, bo problem wydaje sie byc jakis dziwny/wyimaginowany.

Wrzuca auto na rolki sprawdza sile hamowania na wszystkich kolach i jak bedzie taka sama to nie beda nic szukac dalej. Mozna tez to zrobic na zwyklej stacji diagnostycznej, niekoniecznie ASO.

Jak jedzie sie w deszczu i zaczyna hamowac to na sciaganie ma wplyw duzo czynnikow, od pochylenia drogi, przez opony, zawieszenie, amortyzatory, itd itd itd konczac na koleinach.

Co do grubosci okladzin to nie wypowiadam sie, bo jakos nie wyobrazam sobie przejechania 100tys kilometrow na jednym zestawie, a uwzgledniajac co mowisz to klocki na tym mniej hamujacym kole starcza jeszcze na nastepne 100tys czyli razem 200tys km. :shock:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Aktualny przebieg to 85 tys od nowości klocki nie były zmieniane jeszcze i do wymiany pokazuje 22 tyś. km.

 

Może to jest właśnie powód i czas najwyższy wymienić klocki, a może również tarcze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem występuje od nowości, pierwszy raz zauważyłem to przy przebiegu ok 7 tyś km jak wracałem z niemiec, wyjechałem spod hotelu w straszną ulewę i na autostradzie pierwsze hamowanie a samochód leci w prawo - autostrada idealnie równa, bez kolein tylko dużo wody ogólnie, i im mocniej hamuję tym mocniej ściąga, oczywiście trwa to ok 1 do 2 sec ale muszę znacząco ruszyć kierownicą żeby naprostować auto. Więc wykluczam brud itp. oraz to, że to wina zużytych klocków

 

Zapowietrzony układ? Tylko dlaczego na suchym nie występuje dane zjawisko oraz był po 2 latach wymieniany płyn w ASO i nic się nie zmieniło... przebieg ok 70 tys.

 

W Polsce rzadko to występowało bo mało jest takich możliwości żeby nie hamować np. przez 20 km a ten czas "bez ściągania" wydłuża się jeśli ogólnie tarcze są ciepłe, najgorzej jest jak wyjeżdzam z domu i jadę w trasę w deszcz to pierwsze hamowania są nie ciekawe...

 

Co do przejechanych km na jednych klockach, też dla mnie jest to dziwne bo mam jeszcze inne samochody i tu się klocki zmienia co ok 30 -40 tys km ale mam samochód od nowości i nikt nie wymieniał u mnie klocków :) Tył był już wymieniany i było to przy przebiegu ok 70-75 tys.

 

Co do ASO, tak jak kolega tu napisał dla nich to będzie śmieszne i stwierdzą właśnie że to koleiny albo opony albo jeszcze coś sobie innego wymyślam. Chyba, że by dali mechanika na przejażdżkę za Warszawę w deszcz! miejmy nadzieję że będzie padać i warunki drogowe będą takie że nie trzeba będzie wcześniej hamować to może się uda ;) dlatego też nawet nie oddawałem auta na ten problem do ASO wcześniej... a z drugiej strony sam nie miałem pomysłu co to może być i zastanawiam się nad funkcją osuszania. teraz widzę różnicę w grubości klocka i stwierdzam, że coś jest nie tak tylko co?

 

Zdjęcie lewego klocka, sorry za jakość...

 

https://picasaweb.google.com/lh/photo/31OlOO8ESHJfNLhwkWbIsNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

 

Zdjęcie prawego klocka

 

https://picasaweb.google.com/lh/photo/YuHj2Lg2CDNPUMFMu3AjQtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

 

A może ASO może na gwarancji wymienić klocki i tarcze ze względu na nierówne zużycie? Słyszeliście żeby komuś tak wymienili może?

 

U mnie jest ten agregat? http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6795171-agregat-hydrauliczny-dsc/vA904881

I ten rozumiem nie ma fukcji osuszania? A czy jest opcja, że akurat u mnie jest z tą funkcją?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie takie male OT ,jak dziala to osuszanie tarcz?

 

Podczas deszczu komputer dba o to aby tarcze były suche poprzez delikatne dociśnięcie się klocków do tarcz... w uproszczeniu :)

Opublikowano

Zapowietrzony układ? Tylko dlaczego na suchym nie występuje dane zjawisko oraz był po 2 latach wymieniany płyn w ASO i nic się nie zmieniło... przebieg ok 70 tys.

Kombinowałem zapowietrzenie i mimowolną funkcję osuszania poprzez zblizenie klocka do tarczy wynikająca z pęcherzyka powietrza który jest ściśliwy ... ale skoro wymiana płynu nie dała rady to znaczy że ewidentnie nie tu leży problem ... chyba ze znowu nie jest właściwie odpowietrzony ale to juz jest mocno naciągana teoria.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jednak wydaje mi się, że w przypadku zapowietrzonego układu problem byłby również w innych sytuacjach.

 

A co może wpłynąć na nierówno zużyte klocki hamulcowe?

 

?

Opublikowano

sila z jaka tloczek naciska na klocek a on na tarcze ...itd.

a na to ma wplyw przekroj przewodu hamulcowego.

pisze bo mialem przypadek wadliwego przewodu hamulcowego elastycznego. poprostu byl zmniejszony przekroj (wyplywka gumy lub cos takiego). na suchym bylo czuc lekko a na mokrym tragedia. podobne rzeczy moze powodowac zalamany przewod, jego wada fabryczna, jakis syfek blokujacy przeplyw.

jak sie hamowalo delikatnie to nie czulem nic a jak gwaltownie to :duh: . wyciagalem wszystkie przewody z tego kola i dmuchalem sprezarka - wten sposob to znalazlem.

i to ma sens bo w tym kole co jest zle nie tylko spada sila hamowania ale i tloczek cofa sie dalej niz w drugim kole.

nie wiem czy to jest u ciebie ale mysle ze warto obejrzec wszystko pod tym katem

Opublikowano

problem z filmem wodnym tworzacym sie na tarczy jest znany w DE- ze wzgledu na autobahny tzn

jadac kilka- kilkanascie minut autostrada podczas deszczu i nie hamujac wytwarza sie na tarczy tzw film wodny i wtedy

chcac zahamowac- auto nie hamuje przez kilka sekund i sciaga na jedna strone.

BMW zna ten problem i w szybszych i bogatszych modelach wyposaza w system osuszania tarcz.

Problem ten mozna wyeliminowac nacinanymi tarczami ATE Power Disc ktore zrywaja film wodny tworzacy sie na tarczy i kosztuja nawet mniej niz Ori tarcze.

Te tarcze masakruja klocki ale na to tez jest ratunek- ATE Ceramic klocki

nastepna zaleta tych klockow jest to ze nie pyla

wada jaka zaobserwowalem to ze przy hamowaniu od predkosci 120 km/h sa glosne.

W e90 320d tak zrobilem i bardzo polecam :cool2:

Opublikowano
W końcu konstruktywna wypowiedź. Masz rozeznanie czy tarcze nawiercane np Zimmerman Sport również rozwiązują problem filmu wodnego? Pewnie nie ze wzgledu zupełnie inne rozwiązanie w nacinanej tarczy ATE.
Opublikowano

Zimmerman Sport nie maja dobrych opini na e90-forum.de

kolesie wklejali fotki popekanych półrocznych tarcz, czy z pozapychanymi dziurkami.

Natomiast ATE Power Disc są chwalone i dużo chłopaków jeździ na nich.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi,

 

A macie jakiś pomysł co mogło wpłynąć na tak dużą różnicę w zużyciu się klocków? Pojadę z tym do ASO ale fajnie byłoby coś wiedzieć wcześniej.

 

A co do ATE Power Disc miałem takie kiedyś w E36 i jeździło się super, napewno nic nie ściągało i hamowanie było rewelka :)

 

sila z jaka tloczek naciska na klocek a on na tarcze ...itd.

a na to ma wplyw przekroj przewodu hamulcowego.

pisze bo mialem przypadek wadliwego przewodu hamulcowego elastycznego. poprostu byl zmniejszony przekroj (wyplywka gumy lub cos takiego). na suchym bylo czuc lekko a na mokrym tragedia. podobne rzeczy moze powodowac zalamany przewod, jego wada fabryczna, jakis syfek blokujacy przeplyw.

jak sie hamowalo delikatnie to nie czulem nic a jak gwaltownie to :duh: . wyciagalem wszystkie przewody z tego kola i dmuchalem sprezarka - wten sposob to znalazlem.

i to ma sens bo w tym kole co jest zle nie tylko spada sila hamowania ale i tloczek cofa sie dalej niz w drugim kole.

nie wiem czy to jest u ciebie ale mysle ze warto obejrzec wszystko pod tym katem

 

A czy robiłeś może test hamulcy na rolkach? Były jakieś rozbieżności między prawym a lewym kołem? U mnie na suchym jest w sumie idealnie puszczam kierownice i jak mocno nie hamuje to zawsze jedzie prosto...

Opublikowano

nie niestety nie robilem.

 

przed chwila przygladalem sie zdjeciom twoich klockow i mam dwa pytania:

czy klocki od wewnatrz sa tak samo zuzyte? i moim zdaniem one powinny byc juz wymienione. przy takim zuzyciu tloczek wysuwa sie bardzo daleko i z tego powodu takze beda sie dziac dziwne rzeczy.

czy sprawdzales czy ktores z kol grzeje sie bardziej?

sorki za pytania ale one pomagaja ustalic kilka spraw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie wrócilem z garażu, ściągnąłem koła i pomierzyłem wszystko.

 

Lewa strona:

klocek grubość okładziny 4mm wewnętrzny i zewnętrzny prawie tak samo zużyty, może zewnętrzny ciut bardziej.

Tarcza grubość 22,5 mm

Koło obraca się lekko

 

Prawa strona:

klocek grubość okładziny 2mm zewnętrzny i jakieś 3mm wewnętrzny.

Tarcza grubość 22 mm

Koło obraca się lekko ale trochę szura

 

Czyli zdecydowanie do wymiany cały komplet hamulców, aktualny przebieg 88 tyś km. Komputer pokazuje do wymiany jeszcze 22 tyś km.

 

Teraz pytanie, dlaczego prawa strona jest mocniej zużyta?

 

i czy jest szansa żeby w ASO wymienili na gwarancji tarcze + klocki w związku z nierównym zużyciem i z tym, że tarcze zużyły się przedwcześnie a klocki jeszcze nie? :) zgodnie z komputerem powinienem jeszcze zrobić minimum 22 tyś km. :)

Opublikowano
jesli chodzi o to "nirownomierne" zuzycie to wcale nie jest tak zle. 2mm roznicy na 88000km mi sie wydaje ze to jest normalne. na gwarancji ci tego raczej nie wymienia. natomiast przy wymianie trzeba posprawdzac czy wszystko jest proste, nie zacina sie, prowadnice czyste, klocki swobodnie sie poruszaja itd itp.
Opublikowano
Zimmerman Sport nie maja dobrych opini na e90-forum.de

kolesie wklejali fotki popekanych półrocznych tarcz, czy z pozapychanymi dziurkami.

Natomiast ATE Power Disc są chwalone i dużo chłopaków jeździ na nich.

 

Interesuje mnie informacja dotycząca stricte filmu wodnego i ich zachowania a nie pozostałych opinii, które znam.

Jeśli takowe info (potwierdzone) jest to będę wdzięczny.

Opublikowano

bad_body, ja mam zimmermany sport, przeszły dwa razy tor poznań, raz nurburgring dwa testowe hamowania 280-0, kilka 280-100 i jak na razie po pęknięciach ni widu ni słuchu:) może niemieccy koledzy kupują tanie tarcze zi(n)mermanow od wietnamczyków i stąd takie opinie ;)? (przebieg na moich tarczach to już ok 30 tyś km - więć jak na moją jazdę uważam że to w sumie dużo) klocki też mam ATE Ceramic - owszem NIE PYLĄ, ale przy ostrej jeździe zdzierają się jak masło na bułce, dziurki się zapychają i trzeba je ręcznie "czyścić". Czyli normalna jazda OK, torowa... chyba też ok zdziera się = klocek pracuje ;)

 

To co mogę pozytywnego napisać o tym zestawie to:

- nie nagrzewa się tak jak seria

i w sumie tyle w stosunku do serii, skuteczności hamowania nie miałem okazji porównać obiektywnie, bo subiektywnie to różnicy nie widzę.

 

Wadą tego zestawu jest to że po prostu piszczy ;)

 

Osuszacza faktycznie nie było w wersji 4 cyl tylko 6 cyl, chyba żę po lifcie się coś zmieniło.

Czasem też co mnie wkurza to to że rano, na mrozie hamulce bez powodu "piszczą" nie wiem czy to zasługa działąnia tego osuszacza... sprawdzałem zaciski, geometrię, czy tarcze są proste, wsio ok, a i tak piszczą, tylko rano, jak padał śnieg i / lub był mróz w nocy i rano...

Opublikowano
może niemieccy koledzy kupują tanie tarcze zi(n)mermanow od wietnamczyków i stąd takie opinie ;)?

jest dokladnie na odwrot Waldek

w De nawet spojlerek na tylna klape jak nie jest Ori to musi miec przeglad i byc wpisany do dowodu rejestracyjnego.

Czesci zamienne takie jak hamulce tak samo- musza miec przeglad na to ze sa przystosowane i przetestowane do tego modelu auta.

Dlatego nie ma "aut choinek", nie mozna jezdzic na Chinskich Felgach itd

Opublikowano

dlatego lubie kupowac autka w DE od prywatnych ludzi - wiesz ze musi byc dobrze, zwlaszcza gdy niedawno przeszlo TUV. ;)

 

Ale tak o tarczach: tez czytalem ze zimm sporty pękają.... sam się bałęm że u mnie będzie to samo, przed wypadem na tor poznań dlatego testowałem dwa razy mocne hamowanie, stwierdziłem, że skoro tu się nie rozleciały to na torze tym bardziej. Na razie są ok, jak pożalę się na pewno ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.