Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podobne bylo moje zdziwienie jak fachowiec z ASO w obecnosci innych powiedzial oficjalnie ze w automacie nie wymienia sie oleju i ze cyt. "bardzo czesto jak wymienili bo klient chcial to byly potem problemy ze skrzynia" ?! :)

Wniosek z tego taki - kup se chlopie nowa skrzynie w ASO i wszyscy zadowoleni :) ;)

Opublikowano

Niestety wiekszość użytkowników auta ma słabe pojęcie a szczególnie kiedy teraz wiekszośc samochodowych jest wysokozaawansowana technologicznie. Z drugiej strony producenci zmuszani sa przez prawo w róznych krajach gdzie chca auta sprzedawać do modyfikacji konstrukcyjnych auta ,które (w przypadku szczególnie Diesli) jest niestety ze szkodą dla żywotności silnika ,jego parametrów czy osiągów.Można naprawde podawac wiele przykladów na dowód tego.

Np.wiekszośc Diesli VW i nie tylko ma nominalnie wieksza moc niz podaje producent a jednoczesnie jeszcze silniki maja spore zapasy do jej podniesienia bez zadnej szkody dla silnika.

Ale jak w Niemczech podatki sa placone od mocy silnika ,to wieksze wziecie maja auta z silnikami slabszymi ,ktore czesto juz na drugi dzien po wyjeździe z salonu sa w specjalistycznym warsztacie gdzie podnoszona jest jego moc poprzez zmiane map w oprogramowaniu.I niemal zawsze taka operacja poza wikesza moca powoduje przez zwiekszenie efektywności silnika niższe spalanie paliwa

Najlepszym przykladem sa narzucone prze UE normy emisji spalin ,przez co szczegolnie silniki Diesla musza byc wypasazone w wadliwe uklady DPF/FAP czy zawory recyrkulacji spalin.Nigdy te wynalazki nie zostałyby montowane w silnikach gdyby nie wymogi prawne.

Miedzy innymi tez to jest jednym z powodów ,ze obecnie produkowane diesle moga tylko pomarzyc o bezwaryjnych przebiegach swoich braci produkowanych przed laty.

A smiac mi sie chce jak niektorzy uzytkownicy auta traktuja te wynalazki prawnie narzucone jak dopust boży i na forach wyrazaja swoje oburzenie wobec innych ,ktorzy pozbywaja sie DPFów ,klapek czy zaslepiaja zawory EGR.

To wszystkie działania wpływaja na mniejsze zuzycie silnika,paliwa i przedewszystkim na wyraźnie mniejsza awaryjnośc auta.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja jestem z tych którzy się cieszą z "dopustów"i być może to jest powodem mojego zadowolenia z marki BMW i brakiem jakichkolwiek awarii i problemów z autem :)
Opublikowano

W pełni zgadzam się z Pierre :cool2:

Dlaczego w stanach auta nie mają wiekszości tych "bajerów"?

W obecnych dieslach wszystko co ulega awariom związane jest z ekologią!

Zwrotne dopalanie spalin, EGR, klapki, DPF - kiedyś żaden diesel tego nie miał i jeździł po 1 000 000 km.

I osoby które kupują nowe BMW, jeżdżą nim 4-5 lat i sprzedają proszę o nie podejmowanie tematu awarii tych części, bo dopiero osoby które kupią od nich to auto spotkają sie z tym problemem.

Sprawdziłem to na własnej skórze kupując 4 letnie X3 z przebiegiem 150 tys.km.

:wink:

BMW = Radość z jazdy
Opublikowano

Takk jest dokładnie.

Wyżej starałem sie dokładnie wyjasnić dlaczego co niektorzy uzytkownicy nie rozumieja istoty całego problemu.

Dobrym przykładem takiej własnie sytuacji jest post Kruka..

Jak ktos uważa ,ze egr,dpf ,klapki,itp sa powodem ,mniejszej awaryjnosci auta,wystawia sobie sam odpowiednia opinie ze znajomosci działania silnikow diesla.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Widocznie się nie znam bo nie muszę, moje się nie psują :)

Choć niektóre miały grubo powyżej 200tys. :norty:

  • 3 lata później...
Opublikowano

BMW X3 E83 3.0D, Kontrola prze zimą, 3 świece żarowe spalone.

Kolektor dolotowy nieszczelność na osiach klapek. Usunąłem klapki, założyłem zaślepki, sterowanie podciśnieniowe zostało razem z prętem.

Auto po zaślepieniu klapek lepiej reaguje na naciśniecie pedału gazu oraz lepiej zbiera się od dołu.

O gaszenie się nie martwię, zawsze gaszę z wciśniętym sprzęgłem i każdemu to polecam.

Teraz żałuję że nie zrobiłem tego wcześniej.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie,

Przezywam konflikt traficzny, prosze o pomoc :)

Auto pojechalo do mechanika (Unitronic) celem wymiany peknietych wezy intercoolera i sprawdzenia map po chipie wgranym wlasnie w Unitronicu 3 lata temu. Przy okazji sprawdzony zostal kolektor i dostalem mocna rekomendacje usuniecia klapek. Po usunieciu klapek ma zostac wgrana nowa mapa. Czy taki scenariusz jest korzystny dla auta, czy lepiej wymienic kolektor na nowy z klapkami ? O ile wywalanie klapek na stockowych mapach traci drutem, to moze dedykowame mapy uzasadniaja takie rozwiazanie, a moze wrecz czynia je najlepszym z mozliwych ?

 

Dzieki za pomoc

Piotr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.