Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam takie pytanie, nadarzyła się okazja wyrwania E90, autko jest w dość ubogiej specyfikacji (co mi akurat nie przeszkadza, to co potrzebuję ma) z motorem M47N o mocy 122ps, natomiast jeśli chodzi o historię i przebieg to jest lepiej niż w niejednej historii rodem z allegro - auto ma niecałe 80tkm, kupione roczne w salonie w Niemczech (BMW Premium Select), od tego momentu znam całą jego historię, regularnie serwisowane w ASO, zadbane i dopieszczone. W związku z tym egzemplarzem mam dwa pytania-po pierwsze ile jest rzeczywiście wart taki egzemplarz na rynku wtórnym, po drugie czym może mnie zaskoczyć taka jednostka przy tym przebiegu (w 100% realny) jeśli chodzi o eksploatację ? Wiem, że w tych samochodach klęka dwumas, ale ten w BMW 2.0d jest stosunkowo niedrogi. Wiem, że w E46 lubi chrupnąć wał, są problemy z klapkami a do tego turbo lubi odfrunąć - czy te dolegliwości dotyczą E90 w wersji 122ps ? Ten samochód miałby być moim pierwszym BMW w życiu i nie chciałbym, zeby był ostatnim, żadne auto nie jest idealne ale nie chciałbym sobie sprawić skarbonki.
Opublikowano
Kolego - każde auto wymaga w trakcje eksploatacji mniejszych, bądź większych nakładów finansowych i BMW nie jest tu wyjątkiem. W moim odczuciu nie jest autem bardziej awaryjnym niż inne z tego segmentu. Jeżeli chodzi o przebieg o którym mówisz to jest on bardzo mały i jeżeli auto rzeczywiście było serwisowane, to nic nie powinno się z nim dziać. Nie wypowiem się co do ceny, bo nie wiem jakie wyposażenie. Nie wypowiem się też co do wersji silnikowej, ale szybko może okazać się, że jest za słaba i wtedy będzie :cry2:
Opublikowano
Z wyposażenia mamy tutaj podstawę+parę niezbędnych rzeczy typu automatyczna klima, czujnik deszczu, tempomat, skórzana kierownica-i chyba niewiele więcej. Co do wersji silnikowej to tak jak pisałem samochód byłby zakupiony od razu z myślą o programie, bo jeździłem tymi seryjnymi 122 i było troszkę za mało. To ma być oszczędne auto do jazdy na codzień z bardzo dobrym zawieszeniem (RWD jest również atutem, nie mam zamiaru męczyć auta na torze, ale poszaleć trochę lubię) więc nie oczekuję szału, ale myślę, że po programie dojdzie się do serii 320d, co mnie już w miarę satysfakcjonuje. Może i by się chciało 330d, ale nogę mam dość ciężką, także myślę, że to będzie dobry kompromis między osiągami a zdrowym rozsądkiem(kosztami eksploatacji). Co do awaryjności to miałem na myśli typowe słabe punkty, bo nie chciałbym auta, które jest tak kosztowne w eksploatacji jak passat 2.0 tdi pd, ale z drugiej strony nie oczekuję tego, że auto zrobi 200tkm bez najmniejszego zająknięcia, liczę się z tym, że mogę np wymienić koło dwumasowe, ale nie chciałbym auta, w którym dość prawdopodobna będzie wymiana silnika. Ceny części mnie nie przerażają, oryginały/dobre zamienniki nie odstają zbytnio cenowo od konkurencji, szczególnie jeśli ktoś wcześniej jeździł francuzem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koło dwumasowe ze sprzęgłem wytrzymuje przeważnie 200 tys. km. tak że nie masz się czego obawiać, 318d nie posiada klapek w kolektorze ssącym dlatego nie ma obaw, silnik nie nie należy do awaryjnych, turbina też pożyje bardzo długo pod warunkiem że poprzedni właściciel umiał zadbać o nią + stosował prawidłowy olej.
Opublikowano
Mam takie auto z takim silnikiem 318d m47n2 ponad 200tyś jeżdżę 1,5 roku i ani centa nie dołożyłem do niego[odpukać w niemalowane] ,oprócz rzeczy eksploatacyjnych takich jak oleje,filtru, także jest :cool2:
Opublikowano
Tymi klapkami jeszcze bardziej mnie przekonaliście. Auto jest na prawdę dopieszczone, także nie powinno być awarii z tytułu zaniedbania, chodziło mi właśnie o takie charakterystyczne dla modelu, ale skoro jest tak dobrze, to chyba nie ma co się zastanawiać ;) Dzięki za pomoc :!:
Opublikowano

Ja bym się zastanowił, zważając na to, że już planujesz go chipować.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Ja bym się zastanowił, zważając na to, że już planujesz go chipować.

 

Pzdr

A w czym chipowanie niby ma przeszkodzi bo nie rozumie twojej wypowiedzi :norty:

Opublikowano
Myślę, że po programie nie będzie problemu z dobiciem do serii 320d (160/340), a ta w ekonomicznym aucie do jazdy na co dzień mnie satysfakcjonuje, wiadomo, że mocy nigdy za wiele i fajnie by było mieć 330stkę po programie, ale muszę liczyć się z kosztami ;) A wątpię, czy znalezienie egzemplarza w podobnej cenie w takim stanie i z takim realnym przebiegiem będzie w ogóle możliwe.
Opublikowano

Witaj.

Jako posiadacz tego samego modelu z tym samym silnikiem powiem że jestem miło zaskoczony trwałościa i bezawaryjnascia auta. A więc auto jest z 12/2006 (rok produkcji) pierwsza rejestracja była 07/2007. Jestem jego drugim właścicielem. Zakupilem je z przebiegiem około 40 tys.km. Jeżdżę nim prawie 3 rok i ma już 172tys. Rzeczy które przy nim robiłem to wymiana klocków, wymiana łożyska w tylnimi kole i wymiana termostatu, a także oleje i filtry (wymieniam co około 12tys). Jeszcze naprawa kartek nawiewow. Moc nie jest oszałamiająca ale do miasta i na trasę w zupełności wystarczy do normalnego przemieszczania. Jeśli chcesz poszaleć to od razu celuj w motor powyżej 160 ps. Ja swojej nie wirusowalem ponieważ szkoda mi silnika i obawiabym się o jego żywotność. Wystarczy spojrzeć na problemy kolegów z 320d niby motor od 318d tak dużo się nie różni a problemów jakby troszkę więcej z tym silnikiem. Pojeżdżę jeszcze roczek i będę gonił z przebiegiem około 210tys. Dzisiaj byłem w serwisie i przy tym przebiegu 172tys. muszę włożyć około 1, 500euro(wachacze, pompe wody, amortyzatory, rolka napinajaca, a także łożysko z przodu). Jeśli więc masz okazję kupić zadbana 318d 122ps to naprawdę warto rozważyć tą propozycję nie zważywszy na osiągi. Pozdrawiam Piotr.

Opublikowano
jak ladna zadbana to bierz :cool2:

jezdze taka 3 latka. po za olejami oponami wymienilem termostaty, dodatkowa pompke wody i przekaznik wycieraczek.

jak zrobisz program to podziel sie wykresem

...mała kosmetyka softu i juz bedzie 150 KM ;) choć to żaden wyczyn dla tego silnika ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
jak ladna zadbana to bierz :cool2:

jezdze taka 3 latka. po za olejami oponami wymienilem termostaty, dodatkowa pompke wody i przekaznik wycieraczek.

jak zrobisz program to podziel sie wykresem

...mała kosmetyka softu i juz bedzie 150 KM ;) choć to żaden wyczyn dla tego silnika ...

 

 

napisz mi czy w leicester macie jakas hamownie?

bo wydaje mi sie ze juz ktos grzebal w moim autku (objechalem 150KM 320i z palcem w ...) :shock: a powinienem miec chociaz problemy :mrgreen:

no i czy masz jakies wykresiki z silnika takiego jak moj. interesuje mnie przebieg momentu przed i po. mysle ze jest tu kilka osob zainteresowanych

Opublikowano

własnej jeszcze nie mam tu na miejscu , na razie tylko PL , niedługo w planach stacjonarka bo jak wiadomo przenośna mierzy bardzo dobrze ale często ogranicza nas pogoda ...

wiem że ma tu jakaś firma w Leicester ale co to za hamownia nie mam pojęcia ale z ciekawości zainteresuje się tematem ...

wykresy z tego silnika pojawią się zaraz po nowym roku ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

jak bedziesz mial w leicester to daj znac. mam niedaleko i chetnie cie odwiedze. na priv mozesz mi napisac aktualna cene (bede zobowiazany :D )

przed chwila widzialem wykres e46 z tym samym osprzetem na waszej stronie - troche dziwnie to wyglada z dolu. u mnie suszarka wstaje przy 1200 wiec wykres powinien isc mocno do gory od tego miejsca. mierze to aplikacja torque. i nie wiem czy tak jest w serii czy to juz bylo modowane. dlatego nie chce nic robic w ciemno.

Opublikowano
wykres tak wygląda ponieważ jest to hamownia drogowa , na rolkach kreski byłyby zupełnie inne , ale jak wiesz rolki tylko symulują warunki drogowe , tu pomiar masz rzeczywisty ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.