Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam włąśnie słabszą z tych 2 wersji i mam pytanie czy ktoś jest w stanie podać mi elementy które różnią te dwa silniki? Ewentualnie proszę o jakieś źródło informacji.

Silniki są na CRach różni je filtr cząstek stałych ale on mnie nie obchodzi. FMIC jest chyba taki sam (porównywałem mój z serią 1 i na oko są zbliżonej wielkości)

Turbiny są inne? Wtryski?

 

A najlepiej by było jeżeli ktoś wie czym ma się różnić ten nowy 2.0 około 200PS :mrgreen: bo zastanawiam się nad dokładna różnicą przy ewentualnej perspektywie modyfikacji mojej jednostki. Tak mnie nurtuje czy 163 od 150 nie różni się głównie programem. A najważniejsze czy sam blok, tłoki, głowica są te same??

Pytanie mam ze względu na obserwację diesli 1.9 VW które np.110 czy 130 od 150 odróżnia relatywnie mało elementów. Czy w BMW elementy odróżniające są podobnie jak w VW praktycznie tylko większymi odpowiednikami które pasuja do słabszych wersji bez najmniejszych problemów. Sprawa nie jest pilna ale chciałbym wreszcie uzyskać odpowiedź na to pytanie. Pytałem w ASO lecz nie udało mi się uzyskać konkretnej odpowiedzi:

ASO-"To są dwa różne silniki"

JA-"No tak..., ale czym się konkretnie różnią??"

ASO-"Nie zagłębiałem się wystarczająco żeby odpowiedzieć"

-:jawdrop:

 

Proszę o odpowiedzi i wskazówki gdzie pytać lub szukać.

Opublikowano
Podstawa to ETK gdzie mozna sobie porownac numery czesci (czy sa takie same czy inne) choc mi sie wydaje ze jest po prostu inna mapa paliwa i nic wiecej.

 

Posprawdzałęm. Fakt. Miałem nadzieje że może już ktoś to wie bez porównywania tych wszystkich cyferek....

 

Silniki sa praktycznie identyczne. Różnią się wałkami i turbem ale nie umiem wyczytać z ETK czy w 163 jest większe turbo czy zwyczajnie inne (np. nowsze, trwalsze czy coś :? ) Wałki powinny mieć wpływ na wzrost mocy a turbo ciekawe czy dużo mocniej dmucha. Blok, IC i cała reszta jest ze wstępnego przeglądu takie same.

Sprzęgło w e46 jest takie same jak w 1-er od marca 2004 Wcześniej różniło się nie całkowicie. Jedną tarczą. :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciężko będzie z dokładną odpowiedzią, sam wiesz, mało ludzi się bawi w tej marce :? to nie grupa VW, że wszystko jak z klocków lego a na dodatek każdy tuner ma temat w paluszku.

 

Ale:

http://img127.imageshack.us/img127/536/17kh.th.jpg http://img125.imageshack.us/img125/9162/36po.th.jpg

z tego by wynikało, że nie ma żadnych istotnych różnic. Przpuszczam, że nowe graty (turbo, wtryski, inter..., blok itp.) dojdą dopiero z 2.0 - 200 KM.

Lukalem w ETK`a ale skromne dane a rysunki poglądowe te same.

 

Wiem, że pragnienie wiedzy jest silne ;) ale zacznij od softu a z czasem może dowiemy się konkretów.

Na dzień dzisiejszy te silniki dla mnie różnią się tylko softem co w sumie tłumaczyłoby marne przyrosty: 16KM i 10Nm, pewnie jak by wrzucili coś lepszego to by bardziej poszaleli.

 

A całość można podsumować, że nawet fabryka bawi się w: chipy, softy, programy, modyfikacje ECU (używam zamiennie) co potwierdza powyższy przykład.

 

P.S. czytasz to Niew ?? :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jednak coś tam namieszali troche, tu np cooler:

e46

 

e90

 

EDIT: a tu turbo:

e46

 

e90

 

Co prawda nie ma co na 100% etce wierzyć bo to raczej jest poglądowo.

 

Co nie zmienia faktu, że zmiany raczej kosmetyczne i spokojnie uzyskaliby tę moc bez tych zmian. A może zmiany są nie tyle podyktowane chęcią podniesienia mocy co zmianą dostawcy turbawek (może tamte za bardzo leciały) a cooler powiększyli dla zwiększonego wydatku dla zwiększonej mocy.

Opublikowano

No właśnie podobne przeglądałem, też z linku który mi dawniej podałeś :wink: Różnią się też wałki. Z turbem tak jak piszesz ciężko powiedzieć dokładnie :roll: FMICa jak oglądałem w serii jeden jak satła obok mojego to wymiary są podobne. Może tylko głębokość się różni. Ja mam już pomysł jak poprawię przedni zderzak przez małą podcinkę wlotu i więcej powietrza trafi na IC a zarazem powinien też się lepiej sprawować. Można też będzie odrazu pomyśleć nad natryskiem na IC. Cena w sumie niska a autko bedzie mialo możliwość troszkę dłuższego przyciśnięcia. Ciśnienia doładowania nie ma potrzeby chyba zwiększyć przy umiarkowanym modzie a przy tych drobnych ulepszeniach co opisałem powyżej całość powinna być bezpieczna jak seria a nawet lepiej przy natryskiwaniu. :wink:

tudm ja narazie próbuję zebrać troszkę informacji na temat mojej jednostki i możliwość tuningu. Sam dla siebie żeby wiedzieć dokładnie co i jak gdy pojadę do bielska po wirusa. Narazie spokojnie. Koła kupione bo musiałem teraz, wahacz i poduszkę pod silnikiem mam obecnie do wymiany. Zaliczyłem tez bonusowy wydatek co w sumie pozbawiło mnie kasy na wira. :mad2: Zobacze jak się wszystko potoczy to myśle że max koniec czerwca/początek lipca mod będzie :dance:

 

Dzięki wielkie za pomoc tudm :cool2: :D

  • 1 rok później...
Opublikowano
162KM ma wtrysk 1630barow CRII a CR1 150KM 1320b 138KM ma pompe rozdzielaczowa BOSCH VP44 w pracy od 1800 do 2000. VP44 ma petecial do 2300b ale jest zdlawiona. VP44 zostaly zastapione CR z powodu na EU4, ale potecial jest znacznie wiekszy.
KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Opublikowano

witam

niby niema różnicy 150 a 160 km...ale

pracuje w WVMP i taka ciekawostka silnik 105-115km a 130-140km [1.9 i 2.0 tdi] niby różnica w mocy niewielka ale w mocniejszej wersji[130-140]blok jest z twartszego stopu wał jest na bardziej wytrzymałych panewkach ma większą średnice korbowodową a co za tym idzie panewki korbowodowe są mocniejsze korbowody są twardsze i tłoki są też mocniejsze... w głowicy zawory ssące i wydechowe są większej średnicy i turbo jest mocniejsze...

z wyglądu silniki grupy wv są niby te same a jednak różnią sie znacznie w srodku i serwis [aso] nie bardzo ma pojęcie o tym bo wszelkiego rodzaju reklamacje silników przyjeżdzają do naszej fabryki i są rozpatrywane u nas a nie w aso...

pozdr...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
162KM ma wtrysk 1630barow CRII a CR1 150KM 1320b 138KM ma pompe rozdzielaczowa BOSCH VP44 w pracy od 1800 do 2000. VP44 ma petecial do 2300b ale jest zdlawiona. VP44 zostaly zastapione CR z powodu na EU4, ale potecial jest znacznie wiekszy.

 

Hmmmy, coś tu nie tak jest.

 

162KM - CRII czy tam nawet III

150KM - CRI czy nawet CRII

136KM - wtrysk bezpośredni na VP44 (następca słynnej VP37 stosowanej w nieśmiertelnym 1.9tdi)

Opublikowano
witam różnice między silnikiem 2,0d 150KMa2,0d 163KM są kolosalne bo ten pierwszy to zwykły diesel a drugi to cammon raily,czyli nie ma klasycznej pompy wtryskowej-rozdzielaczowej tylko pompe wysokiego ciśnienia a wtryskiwacze otwierane są elektrycznie.Co daje większe możliwości, a raczej umożliwia regulacje czasu wtrysku,a nawet dwu lub trzy krotne wstrzyknięcie paliwa w czasie jednego suwu sprężania, czego pompa wtryskowa nie potrafi. Pomijam tu kwestję turbin szerokie bo to bardzo szerokie pole do popisu dla chcących ingerować w diesla ale nie ma gościa który by zmodyfikował diesla na common raily-a. pozdrawiam

Syrena z sercem od rekina!

http://img264.imageshack.us/img264/227/resize1yf.jpg


Duże Zdjęcie

  • 5 lat później...
Opublikowano

Odswiezam starego kotleta.Czy juz ktos wie jakie sa roznice pomiedzy m47n a m47tu?

Zastanawiam sie poniewaz podobno ktos u mnie zmienial silnik i bede szukal jakis wskazoweg daty produkcji lub czegos co mi bardziej pomoze odpowiedziec na pytanie czy to N czy TU.

Opublikowano
Odswiezam starego kotleta.Czy juz ktos wie jakie sa roznice pomiedzy m47n a m47tu?

Zastanawiam sie poniewaz podobno ktos u mnie zmienial silnik i bede szukal jakis wskazoweg daty produkcji lub czegos co mi bardziej pomoze odpowiedziec na pytanie czy to N czy TU.

Inne turbo

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Bardziej chodzi mi o silnik(blok i glowica-czy owe czesci czyms sie roznia)oraz czy naprzyklad sprzeglo w obydwu modelach jest inne.Ale na chlopski rozum wynika ze w silniejszym silniku powinno byc mocniejsze sprzeglo.

TC jesli twierdzisz ze turbawka sie rozni to czy tylko ona jest inna od pozostalych podzespolow...(nie liczac EGRuz tym patentem do lagodniejszego gaszenia silnika).

Opublikowano (edytowane)

Witam

Bardziej chodzi mi o silnik

 

Żeby nie było nie jasności... Wielu użytkowników forum wie co z czym się je :mrgreen: wielu nie wie, więc wstęp musi być.

 

Bazować będę na silniku 2l 4cylindry diesel .

Pierwszy godny uwagi :mrgreen: jest silnik o oznaczeniu M47 o mocy 136 koni DDE3 który był wkładany do e46 od 07.1997 do 09.2001r Silnik 16 zaworowy zasilany vp44 (pompa) na łańcuchu . Uznajmy go za historię i nie wracajmy do tego :mrgreen:

 

Historia porządnego 2 litrowego diesla zaczyna się od 03.2001r. wtedy zaczęto wkładać jeszcze równolegle z wspomnianą wcześniej jednostką silnik o oznaczeniu M47TU CR IIgeneracji o mocy 150 koni DDE5 który na przełomie produkcji przechodził drobne modyfikacje i był wkładany do E46 praktycznie do końca produkcji modelu.

Silnik M47TU jest to silnik CR II generacji z wtryskiwaczami nieznacznie różniącymi się w zależności od rocznika i normy emisji spalin (Solenoid valve ) Maksymalne ciśnienie na szynie CR to 1600 atm.

Po miedzy wspomnianymi silnikami był jeszcze technologicznie wyśrodkowany silnik (tylko w wersji 3 litrowej -szkoda) mowa o M57 z układem CR generacji pierwszej z szyną o max ciśnieniu 1300bar.(występował w dwóch odmianach 184 i 194 konie) Nie będziemy poruszać tego tematu bo mowa o silnikach 2 litry.

 

Pierwszy silnik 2l o oznaczeniu M47TU2 został wsadzony w 03.2003r do E87 120D DDE6 164ps i dwa miesiące później do E83.

Wychodził on początkowo w 2 wersjach silnikowych o mocy 150 i 164ps. Oba silniki były nieznacznie różniły się od siebie i od M47N.

Mało tego było ,więc ten szczegół również pomijamy.

 

Trzymając się serii 3 :cool2: ...02.2004r. wstawiono już do budy e90 silnik o którym mowa czyli M47TU DDE6 . o mocy 164konie i wkładano go do 09.2007r.

M47TU2 jest silnikiem CR II generacji czyli tak jak silnik M47TU . Kluczowe elementy silnika takie jak blok ,głowica ,wał ,tłoki ,panewki ,układ olejowy są identyczne lub delikatnie przebudowane pod kątem mocowań ,wydajności budowa i zasada działania nie uległa zmianie. Wtryskiwacze delikatnie różnią się wydatkiem i w autach eu4 są z powodzeniem zamienne. Szyna Cr osiąga max ciśnienie 1600bar. M47TU2 dostał większą turbinę, w zależności od modelu auta mowa o x3 ,e90 ,e60 itd ... były wkładane turbiny gt1749v sterowane elektronicznie , gtb1752 sterowane elektronicznie oraz turbiny Mitsubishi .

Gt1749v wchodziła seryjnie do m47tu jak również do wersji 150 koni m47tu2 . W opcjach 164ps występowały tylko turbiny większe.

W e90 silnik m47tu2 został przebudowany od strony zewnętrznej pod kątem instalacji osprzętu. W szczególność warto zwrócić uwagę na to że kompresor klimatyzacji zastał przełożony w okolice alternatora.

Przebudowano również łapę silnika , to umożliwiło włożenie pod kolektor wydechowy większej turbiny od Mitsubishi.Ponadto zmieniły się wałki rozrządu , pompa vacum ,miska olejowa i parę innych pierdół. Kluczowe elementy takie jak głowica ,blok ,wał ,koryb ,tłoki ,pierścienie są niemal identyczne. Tarcza sprzęgła wizualnie również została przebudowana , ale jej średnica i powierzchnia robocza jest taka sama. (nie wiem czy zmienił się skład spieku).

 

Silnik w E46 m47tu eu4 po włożeniu turbiny od e60 520d m47tu2 dokładnie GTB1752 ,wchodzi ona 1-1 bez przeróbek , po programie (chip) uzyskuje te same wyniki jeśli chodzi o moc i moment. Seryjne m47tu z gt 1749v dmucha 2,4 bara a seryjne m47tu2 dmucha 2,6 bara. Turbina w e90 od Mitsubishi również dmucha 2,6 bara ale jest mniej wysilona i ma większy zapas.

 

Kolejnym silnikiem 2l był silnik o oznaczeniu N47 dde7 który wychodził w kilku odmianach na początku jako CR II z podobnymi rozwiązaniami technicznymi jak w m47tu2 mowa o N47uL-DRV2U -CP4.1-Solenoid valve. Maximum rail pressure 1600bar.

Następnie wyszła odmiana N47ol- DRV3.2-CP4.1-Piezo elektryczny wtrysk ,CR III generacji ,maximum rail pressure 1800bar i kolejny

N47TOP-DRV3.3-CP4.1H-Piezo elektryczny wtrysk,maximum rail pressure 2000bar.

Silnik bardzo zaawansowany (mutant) którego raczej wypada się wystrzegać. :mrgreen: BI TURBO ,DPF ,POZYCJONOWANE KLAPY ZAWIROWAŃ ,POZYCJONOWANA KLAPA GASZĄCA ,POZYCJONOWANY EGR,ZŁORZONY PROCES WYPALANIA DPF , KOSMICZNE WTRYSKI PIEZO ,ROZRZĄD NA PODSZYBIU, CAN, świece żarowe ceramiczne , ----WSZYSTKO KOSMICZNE :mrgreen:

Mało warsztatów i serwisów ogarnia tą mutację, gdy coś padnie ludzie płaczą i płacą bardzo grubo w ASO.

Niestety sytuacja nieunikniona ,nowoczesna technologia która w większości topowych marek ,jest bardzo kłopotliwa w diagnostyce i naprawie. Życie

 

Pozdrawiam Krzysiek.

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

No nareszcie ktoś to logicznie poskładał... :clap:

 

Roger Ty to powinieneś poradniki redagować... :cool2: Może warto się zgłosić do BMW TRENDS :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.