Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam problem przekładam el.szyby do swojej e36 318i m43 i mam całą elektryke z drugiej e36 i tu zaczynaja sie schody które kable mam przeciac aby oddzielic el.szyby od reszty el samochodu nie naruszajac el szyb przydatna kazda informacja jakies schematy wnioski z własnego doswiadczenia itp.

WP_000728.jpg

Opublikowano
nieszkodzi ze po niemiecku tylko nie posiadam takiej ksiaszki a linki do sciagniecia które znalazłem w pdf sa juz nieaktywne :D
Opublikowano
Wpisz w google BMW E36 Electrical troubleshooting i dopisz do tego rocznik dawcy wiązki. To jest schemat do e36 z kolorami, po lewej wybierasz to co potrzebujesz i tniesz.
Opublikowano

nie wiem z jakiego to rocznika i cieszko mi sie połapac moze ktos wyciagał juz wiazke i wie które przewody potrzebne a które sa juz w aucie i nie trzeba ich przekładac

a i czy potrzebny jest moduł komfortu do el szyb bo prze tej wiazce nie ma go i nie wiem czy był bo niema ani zółtej ani zielonej wtyczkia chyba takie były w tym module

Opublikowano

Było kilka rozwiązań dotyczących el. szyb w e36. Nieraz nie ma głównego modułu, bo jest przy silniku szyby kierowcy a szyba pasażera działa na innej zasadzie i ona nie ma modułu. Oddziel wiązki drzwi i zobacz jakie tam masz wtyczki, jeśli we wiązce drzwi pasażera masz szarą kostkę o dwóch grubych pinach, to wtedy jest tak jak napisałem wyżej. Znalazłem w schemacie z 1996 roku kilka kolorów kabli idących od modułu głównego do drzwi kierowcy i pasażera (mogą być różnice więc dlatego zwracałem na to uwagę wcześniej), czyli tak jakbyś chciał:

Drzwi kierowcy: VI/WS, SW/WS, SW, SW/GR. Drzwi pasażera: GE/GN, BL/GN, GE/WS, GE/GR. Wszystko w języku niemieckim.

Kolory od przełączników do modułu: szyba kierowcy: SW/WS, VI/WS, GR/RT. Szyba pasażera: GR/RT, WS/GN, BL/GN. Są też masy, ale brak opisu, jest to zawsze brązowy lub brązowo/czerwony.

Opublikowano

Drzwi przednie

strona kierowcy

WP_000738.jpg

strona pasarzera

WP_000739.jpg

 

tył

 

WP_000741.jpg

WP_000742.jpg

 

Pzrełączniki z blokada szyb koło drążka zmiany biegów

 

WP_000743.jpg

 

 

 

cos z tego wywnioskujesz ?

 

 

jak dojdę z tym do ładu postaram sie stworzyc jakiegoś tutoriala dla potomnych :P

Opublikowano
Wiązka jest prawdopodobnie z 1992 roku, ściągnij sobie: 1992 BMW 318i Electrical Troubleshooting Manual.pdf, znajdź power windows (FH) i tam masz schemat na 4 drzwi. Wg schematu jest to wiązka bez głównego modułu, moduł jest tylko w drzwiach kierowcy przy silniku, choć też może go nie być. Reszta przycisków jest dość specyficzna w budowie i to dzięki nim reszta szyb działa. Działa to tak, że musisz trzymać przycisk, aby szyba się zamknęła, ponadto nie wolno zbyt długo trzymać przycisku po zamknięciu szyby, bo spalisz silnik lub przełącznik. Wszystko jest w schemacie wytłumaczone, masz kolory, nazwy przełączników i silniczków szyb. Co do kolorów szyby pasażera to są to kolory: SW/GR, VI/GR, drzwi kierowcy: SW/WS, SW, VI, BR, RT/WS, RT/BR. Sprawdź czy to pasuje do twoich kolorów, logi wskazuje, że wszystkie piny od silników spotykają się w jednej kostce, więc porównaj to ze schematem. Szukaj podwójnych wtyczek z grubymi kablami, bo wg schematów wszędzie takie powinny być, oprócz drzwi kierowcy, bo tak jest kostka chyba na 8 pinów, no chyba że znajdziesz też szarą z dwoma kablami. Tył to BL i SW, jest taki sam kolor o obu silnikach z tyłu, kable przełącznika prawego tylnego to: GN/GR, SW/GE, BL/GN, BL i SW idą do silnika, drzwi lewe to: BL/GN, SW/GE, GN/BL, BL i SW, czyli jak widać to samo.
Opublikowano

a możesz mi jeszcze napisac rozszerzenia skrutów kolorów ??

bo jakos ich nie rozumiem schematy znalazłem

zarą z dwoma kablami
masz moze zdjecie tej kostki bo znalazłem szara z 2 pinami ale to kostka do siłownika i w karzdej wiązce taka jest
Opublikowano
Wpisz niemieckie kolory w google i tłumaczysz. RT to czerwony, WS biały, SW czarny, BL niebieski, GE żółty, itd. Jeśli są te szare wtyczki w każdej wiązce to nie było modułu. Masz silniczki i przełączniki? Jeśli nie, to będzie spory koszt i gorsza sprawa z dostępnością przycisków na grube bolce.
Opublikowano
mam przełączniki całą instalacje elektryke z e36 wiazki z drzwi siłowniki no poprostu to co potrzebne :D dzieki za wszystko bede próbował jak bede miał jakies problemy jeszcze to napisze :D wielkie dzieki za pomoc naprawde :D
Opublikowano
dobra rozdzieliłem z tego co widze to czerwone kable zazilanie a brązowe masa rozploncze troche zeby było przejzyscie i porobie zdjecia dla innych :D
Opublikowano
elektryka wsadzona działa pieknie dzieki za pomoc piny z el szyb przełożyłem do istniejacych kostek w drzwiach dzieki temu zaoszczedziłem sporo pracy temat mozna zamknąć a jak ktos bedzie potrzebował pomocy pisac na pw temat juz oblatałem i znam :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.