Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Oczywiście - bład o niskim ciśnieniu na cr

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Oczywiście - bład o niskim ciśnieniu na cr
No dobra, teraz już mnie na 100% zmotywowałeś :)

Soft pozyskany, ale nie umiem odnaleźć kabla... Grrr, jak nie urok, to sr... :/

Ale nie poddaję się, przeszukam jeszcze raz dom, najwyżej zamówię nowy. Odezwę się w tym wątku jak się ogarnę.

Opublikowano
W piątek jestem umówiony na kompa i ewentualną wymianę czujnika wału korbowego. Powiedzcie mi co mam prosić mechaników aby z kompa odczytali, już wiem że ciśnienie na listwie CR i czy pompa się nie przycina czy coś jeszcze :?: :?: :?:
Opublikowano

No dobra, mam w końcu kabel (nowy, od Viaken; poprzedni od diagnostic.com.pl uszkodzony, brak odzewu -- nie polecam!) -- tako rzecze INPA:

E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 10.07.2013 18:27:12
ECU: D60M47A0
JobStatus: OKAY
Variant: D60M47A0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 3 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
4020 4020 exhaust temperature sensor vor particle filter, Signal
P14A4 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Low (Bank 1, front of Diesel Particulate Filter)
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 164616 km
Engine speed 0.00 1/min
coolant temperature 73.21 °C
Rail pressure Actual 0.00 bar
Injection quantity 24.02 mg/Hub
Air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
Charge pressure Actualwert 994.46 mbar
exhaust temperature in front of Oxidation catalys 113.15 °C
Battery Voltage 12219.47 mV
Intake air temperature 40.08 °C
Voltage exhaust temperature sensor vor particle filter 4980.53 mV
Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 40 20 61 02 14 A4 01 28 50 61 00 7B 00 3D 00 65
31 4B 5A E6
-------------------------------------------------------------
41F2 41F2 elec. fan, control
Error counter: 255
Logistic counter: 40
1. Umweltsatz
Mileage 164616 km
Engine speed 0.00 1/min
coolant temperature 57.15 °C
Rail pressure Actual 0.00 bar
Injection quantity 0.00 mg/Hub
Air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
Charge pressure Actualwert 994.46 mbar
Pedal value sensor 0.00 %
Battery Voltage 12219.47 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
duty cycle Electric ventilation 0.00 %
2. Umweltsatz
Mileage 182352 km
Engine speed 0.00 1/min
coolant temperature 65.18 °C
Rail pressure Actual 0.00 bar
Injection quantity 0.00 mg/Hub
Air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
Charge pressure Actualwert 994.46 mbar
Pedal value sensor 0.00 %
Battery Voltage 12545.33 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
duty cycle Electric ventilation 0.00 %
Unterbrechung
Test conditions fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 41 F2 04 06 00 00 FF 28 50 61 00 6B 00 00 00 65
00 4B 00 00 59 0A 00 73 00 00 00 65 00 4D 00 00
-------------------------------------------------------------
4222 4222 Glow plug zylinder 2, control
Error counter: 255
Logistic counter: 40
1. Umweltsatz
Mileage 164616 km
Engine speed 882.64 1/min
coolant temperature 49.12 °C
Rail pressure Actual 472.63 bar
Injection quantity 26.39 mg/Hub
Air mass per cylinder 460.02 mg/Hub
Charge pressure Actualwert 1014.15 mbar
Pedal value sensor 14.96 %
Battery Voltage 13034.10 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
Status of glow display 130.00 -
2. Umweltsatz
Mileage 182312 km
Engine speed 855.05 1/min
coolant temperature 26.03 °C
Rail pressure Actual 417.49 bar
Injection quantity 15.75 mg/Hub
Air mass per cylinder 516.73 mg/Hub
Charge pressure Actualwert 1004.30 mbar
Pedal value sensor 0.00 %
Battery Voltage 13685.81 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
Status of glow display 139.00 -
Unterbrechung
Test conditions not yet fulfilled
Error not present now, but already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 42 22 34 06 00 00 FF 28 50 61 20 63 3C 43 49 67
13 50 00 82 59 05 1F 4C 35 28 52 66 00 54 00 8B
=============================================================

Dodam, że obecne zgasnięcie miało miejsce przy 181200km. Poprzednie poważne wspominane wyżej przy ok. 169900 km.

 

Nic oczywistego z tego dla mnie nie wynika :(

 

Czego dalej szukać?

Opublikowano (edytowane)

Roger-nysa: co do gaśnięcia i pozostawiania śladu - czasem jak gaśnie to ślady są mocno pozacierane bo wtedy błędy melduje prawie wszystko, co może.

Miałem podobnie, ale w innym silniku. Przy gaśnięciu były błędy 4x4, skrzyni, składu spalin i inne. Może koledzy zapoznają się z tym wątkiem i popatrzą u siebie:

viewtopic.php?f=73&t=208912&p=1536655&hilit=%2Arail%2A#p1536655

Edytowane przez Dasonen
Opublikowano
Roger-nysa: co do gaśnięcia i pozostawiania śladu - czasem jak gaśnie to ślady są mocno pozacierane bo wtedy błędy melduje prawie wszystko, co może.

Miałem podobnie, ale w innym silniku. Przy gaśnięciu były błędy 4x4, skrzyni, składu spalin i inne. Może koledzy zapoznają się z tym wątkiem i popatrzy u siebie:

viewtopic.php?f=73&t=208912&p=1536655&hilit=%2Arail%2A#p1536655

Hmm, Google wskazuje, że nie Ty jeden i to dość popularny powód niewyjaśnionych gaśnieć. Dzięki za hinta!

 

Ktoś podpowie, jak się w moim aucie (E61 M47N2) dostać do czujnika ciśnienia na CR, żeby sprawdzić kable do niego/ kostkę?

Opublikowano
Witam. Byłem już na kompie i panowie sprawdzili wszystko co się dało. Powiedzieli mi, że nie ma nic co mogłoby to powodować. Na kompie nie wyszedł nawet najmniejszy ślad błędów. Powiedzieli aby zmienić najpierw stacje paliw co mnie akurat nie bardzo przekonuje ponieważ tankowałem na różnych stacjach i było podobnie raz gaśnie raz nie, mam obserwować, a jak powtórzy się sytuacja to wymienić filtr paliwa, na samym końcu czujnik położenia wału korbowego. Co mam zrobić dalej :?:
  • 5 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

E60 530d

Dzisiaj żonie przydarzyła się podobna historia, najgorsze jest to że jest za granicą. Pojechała z dzieckiem a do domu ma 1200km i teraz boi się wrócić bo jej auto dzisiaj zgasło 3 razy i miała problem z odpaleniem. Błędy o których wiem to uszkodzona klema minusowa, czujnik oleju.

 

Z tego co mi jeszcze powiedziała to po przekręceniu stacyjki na pierwszą pozycję obrotomierz podskakiwał do 1k obrotów i opadał i tak kilka razy. Jakieś sugestie ?

Opublikowano
E60 530d

Dzisiaj żonie przydarzyła się podobna historia, najgorsze jest to że jest za granicą. Pojechała z dzieckiem a do domu ma 1200km i teraz boi się wrócić bo jej auto dzisiaj zgasło 3 razy i miała problem z odpaleniem. Błędy o których wiem to uszkodzona klema minusowa, czujnik oleju.

 

Z tego co mi jeszcze powiedziała to po przekręceniu stacyjki na pierwszą pozycję obrotomierz podskakiwał do 1k obrotów i opadał i tak kilka razy. Jakieś sugestie ?

 

kumlator żona przełożyła od innego auta, odpalił! Niestety silnik pracował nierówno i zgasł. Najgorsze jest to że tam gdzie obecnie przebywa auto to Sylt, na wyspie brak serwisu który usuną by usterkę :mad2:

Opublikowano
Odepnij mała czarną kostke przy klemie minusowej. Doraźnie to pomoze.

 

Udało się, wielkie dzięki :cool2: zaoszczędziłeś mi mnóstwo czasu nerwów i pieniędzy.

Opublikowano
Witam. Sorry że tak długo na forum nie wchodziłem to nie widziałem nowych postów. U mnie przyczyna gaśnięcia był źle założony/lub zły filtr paliwa. Wymieniłem go i od tamtego czasu nie miałem już takich przygód. Wszystko wróciło do normy. Dlatego żadnych błędów u mnie na kompie nie było. Pozdrawiam
  • 1 rok później...
Opublikowano

Panowie poradzil sobie ktos z tym problemem?

Mam na wyspach (uk) bmw 520d e60 z 2007 163KM czyli M47 z przebiegiem 59k mil czyli okolo 100k km.

Samochod mi gasnie bez powodu czasem na luzie czasem na 1,2,3 biegu,czasem stojac w miejscu czasem jadac ok 100km/h :/

Brak bledow na kompie pokladowym.

Bylem u dwoch BMW specialistow i po podlaczeniu pod kompa (mieli takie same - Autologic?) byl tylko jeden blad w pamieci DDE. Blad nieciagly, nieobecy awaria elektryczna sterowania wiatrakiem na chlodnicy. Ale wiatrak mi chodzi wiec nie wiem czy to ma jakies znaczenie czy nie.

Oprocz tego bledow innych bledow brak wiec razem jednoglosnie twierdzili ze to przyczyna nie moze byc i ze nie maja pojecia od czego samochod gasnie.

Tankowalem juz paliwo na innych stacjach, zmienilem kluczyk na zapasowy, samochod po serwisie wszystkich plynow i filtrow ale sam wymienilem wszystkie filtry i olej raz jeszcze (mann wszedzie: powietrze, olej, paliwo i Castrol edge titanium fst 0w-30 w silniku).

Olej wymienialem bo mialem wrazenie ze jest go ciut ponad max na bagnecie wiec nie wiem czy nie przelali w warsztacie.

Do tego wczoraj wyrzucilem klapki z kolektora ssacego choc byly moim zdaniem w dobrym stanie ale plastikowe polaczenie silownika ze sztanga klapek sie rozlaczalo (takie polaczenie typu "stawu biodrowego" plastikowa kuleczka wchodzaca w plastikowy "kubeczek") wiec klapki byly w stanie samoczynnie zmieniac polozenie otwarte-zamkniete choc nie wiem czy tak sie dzialo. Balem sie ze przy obciazeniu sie zamykaja gaszac silnik niewystarczajaca iloscia powietrza.

Nic nie pomoglo. Jestem juz zdesperowany i nie wiem co robic dalej.

P.S Mam kabel bo kupilem razem z INPA i DIS ale kompletnie sie na nich nie znam. To moje pierwsze BMW.

Opublikowano

Zalacze jeszcze zdjecie klapki. Wszystkie sa w takim samym stanie. Teraz juz wyczyszczone ale pokryte byly sporym nagarem.

http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/30/199ad6770fb2e6150de01844a596ce4a.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/08/30/d91c3060d8173e4441d305be530f2af0.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/08/30/067bf0490f80fe68db9174ba36feaea8.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Po skanie INPA dostelem kody bledow jak na zalaczonym zdjeciu:

http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/30/b691540d6c82eec7731e47670df76e0e.jpg

http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/30/8083293f5d4afc6252b872352bb3bb62.jpg

Nie wiem jaka jest roznica miedzy error memory a information memory?

 

Po skanie DIS:

http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/30/2478ccf46dd02505da7d63eb10f6b043.jpg

 

Jakies sugestie? Moze cos zle poskladalem przy montowaniu kolektora? Moze trzeba wyczyscic EGR, przeplywke? Moze cos z turbo, sterownik turbo?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

moim zdaniem masz uszkodzona przepustnice (throttle valve). Blad uszkodzonej przepustnicy powoduje ze nie regeneruje sie DPF. Podejzewam ze jest zapchany. Mi tez zgaslo auto kilka razy. sprawdzilem kompa i mialem bledy takie jak ty. usunalem filtr DPF bo byl tak zawalony ze spaliny lecialy przez elastyczna zlaczke przed filtrem. Od tego czasu problem sie nie pojawil

 

Zapal auto, otworz maske i patrz na sprezyne od przepustnicy. zgas auto i jesli dziala to zobaczysz ze sie zamknela.

dodatkowo jesli nie dziala prawidlowo powinienes czuc lekkie bujniecie przy gaszeniu auta

 

Powinienes wymienic przepustnice i wymusic wypalenie dpf! jak z moca w aucie? Masz blad niedoladowania... nic nie zauwazyles?

Opublikowano

Witam,

Bledy od przepustnicy pojawily sie w momencie jej sprawdzania na odpietym wezu z intercoolera. Skasowane juz nie powrocily.

Pojawia sie tylko sporadyczny blad 41f2 :/

Dpf czujnik przed i za pokazuja roznice cisnienia 25mbar na wolnych i 75mbar przy gazowaniu.

Jedyne co zauwazylem to duza turbo dziura ale auto po zakreceniu sie na obroty zbiera sie normalnie ostatnia przejazdzka np 180-190km/h. Mam tez wrazenie ze spalanie jest ciut wyzsze.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ja bym wymusil wypalanie i zobaczyl czy nadal jest dziura... czyli po wykasowaniu bledow brak w dde?

Czy termostaty wporzadku? sprawdz w ukrytym menu w zegarach. bez odpowiedniej temperatury silnika dpf sie nie wypali ale to chyba juz sam wiesz.

Mialem identyczne symtomy do Ciebie. wszystko sie sprowadzilo do filtra dpf

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam.

 

Silnik gasł podczas jazdy, zawsze po nagrzaniu (sprzęgło i przycisk START i dalej można kontynuować jazdę) - brak błędów błędów !!

Wymieniłem w końcu czujnik położenia wału.

Wymieniać tylko na oryginał inne zamienniki - podróby nie działają, założyłem firmy VALEO - silnik odpalił a przy 2000 obr. silnik od razu gasł- no i znowu żadnych błędów.

Po wymianie jest na razie wszystko OK ( 2000km).

 

Jacek

  • 6 lat później...
Opublikowano

Witam czas leci a problemy są te same 

Właśnie dopadł mnie problem gaśnięcia silnika podczas jazdy ale w 530 E61 automat. 
Zaraz po zgaśnięciu odpala bez problemu i jadę dalej

Dzieje się tak zazwyczaj zaraz po odpaleniu ( dwie takie sytuacje ) albo podczas jazdy ( trzy razy ) Nie ma zapisanych żadnych błędów.

ISTA, INPA nie znajdują nic  

Co może być przyczyną że silnik gaśnie i zaraz można odpalić i nie ma żadnych błędów ? 🤦🏻

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.