Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z BMW 520 D 2006r, auto normalnie chodzi, nie buja silnikiem ani nie wyskakują żadne blędy. Auto podczas jazdy dostaje martwego pedału gazu i zgaśnie tak jakby brakowało paliwa. Auto 10 sekund postoi i potem normalnie jedzie. Został załozony nowy filtr paliwa i nie pomogło.

Prosze o pomoc.

Opublikowano
Woj mazowieckie, okolice Warszawy, mowia ze przeplywomierz powietrza do wymiany, sonda do wymiany a auto ma 120 tys przebiegu i jest to nie mozliwe moim zdaniem.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Na wstępie napiszę że jest to moje pierwsze BMW i pierwszy diesel. Mam problem z gaśnięciem auta w różnych sytuacjach. Zdarzyło mi się to przez ostatni miesiąc aż 2 razy. 1 raz to jak dojeżdżałem do świateł akurat na luzie bo mam manuala i cisza samochód zgasł. Szybo go odpaliłem ujechałem max 300m i znowu. Zatrzymałem się na ok 1-2 min wyciągnąłem kluczyk i później było już okey, dokończyłem jazdę normalnie. 2 raz stało się to wczoraj stojąc pod sklepem parę minut mówię sobie po co go wyłączać niech pochodzi chwile. Parę minut pochodził ładnie i cisza auto zgasło. Byłem rok temu na jesieni u mechaników podłączyli kompa i miałem błąd coś z kierownicą jakiś czujnik skrętu czy coś takiego, wymieniłem go, bo mówi, że to może być od tego. Większych i gorszych błędów nie było. Samochód użytkowany w mieście i trochę trasa. DPF mam jeszcze czy to może być od tego?? Powiedzcie co sprawdzić, a co może wymienić bo strach się bać kiedy zgaśnie przy wyprzedzaniu :o
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ach ci mechanicy :duh:

Czujnik skretu nie powoduje gasniecia silnika :mad2:

Edytowane przez gk tds
Opublikowano
No właśnie jak ostatnio byłem z autem i podpięty był pod kompa to nic oprócz tej kierownicy nie było. Ta część w kierownicy to coś mi się kojarzy jakieś centrum sterowania w kierownicy to wymieniłem. Może to ten czujnik wału korbowego. A powiedzcie mi czy sama część jest droga czy trzeba to jakoś programować, ile może kosztować średnio taka usługa, żebym wiedział tak orientacyjnie :?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli sie nie myle to cena ok.400pln.

Nic nie trzeba kodowac,wyciagasz stary,wkladasz nowy i po sprawie.

Opublikowano
Witam. Ostatnio auto zgasło parę razy już. Nawet dziś jadąc 60 km/h na 3 biegu auto zgasło. Na kompie pokładowym jak sprawdziłem błędy nic nie wyszło. Wcześnie zgasło na postoju pod domem jak wypakowywałem zakupy. Mam już stracha do tego auta, bo jak mi zgaśnie przy wyprzedzaniu to będzie ze mną źle. Jestem umówiony na 15 maja na podpięcie do kompa. Czy oprócz tego czujnik wału może być jakaś inna przyczyna??. Sprawdziłem że koszt czujnika wału na necie to 200zł. Nie chce mi się czekać do tego 15 może wcześniej wymienię, bez podłączenia pod kompa. Powiedzcie mi czy da się to samemu wymienić. :?:
Opublikowano
Witam. Na wstępie napiszę że jest to moje pierwsze BMW i pierwszy diesel. Mam problem z gaśnięciem auta w różnych sytuacjach. Zdarzyło mi się to przez ostatni miesiąc aż 2 razy. 1 raz to jak dojeżdżałem do świateł akurat na luzie bo mam manuala i cisza samochód zgasł. Szybo go odpaliłem ujechałem max 300m i znowu. Zatrzymałem się na ok 1-2 min wyciągnąłem kluczyk i później było już okey, dokończyłem jazdę normalnie. 2 raz stało się to wczoraj stojąc pod sklepem parę minut mówię sobie po co go wyłączać niech pochodzi chwile. Parę minut pochodził ładnie i cisza auto zgasło. Byłem rok temu na jesieni u mechaników podłączyli kompa i miałem błąd coś z kierownicą jakiś czujnik skrętu czy coś takiego, wymieniłem go, bo mówi, że to może być od tego. Większych i gorszych błędów nie było. Samochód użytkowany w mieście i trochę trasa. DPF mam jeszcze czy to może być od tego?? Powiedzcie co sprawdzić, a co może wymienić bo strach się bać kiedy zgaśnie przy wyprzedzaniu :o

U mnie objawy były b. podobne, działo się to seriami po 2-5 zdarzeń co dzień lub kilka dni -- a potem przez kilka miesięcy nic. To nie była kwestia jakości paliwa. Wymieniłem filtr paliwa pół roku temu, od tamtego czasu -- odpukać -- spokój. Natomiast ostatecznie pewny będę że pomogło dopiero po lecie; wydaje mi się, że dotychczas częściej działo się to przy wyższych temperaturach.

Zacząłem podejrzewać że klima jest winna przynajmniej w części, albowiem ten kto ma 520d zauważył pewnie, że kompresor klimy stanowi widoczne obciążenie dla silnika na niskich obrotach. Idealnie to widać po odpaleniu auta w upale, klima zaczyna mocno chłodzić, natomiast auto jest mułowate. Jestem jednak pewien że u mnie to nie była wina tylko klimy, ponieważ przez pewien czas jeździłem z wyłączoną, żeby upewnić się co do źródła gaśnięcia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem umówiony na 15 maja na podpięcie do kompa. Czy oprócz tego czujnik wału może być jakaś inna przyczyna??.

 

A nie ma innego warsztatu w pobliżu ? Przecież podłączyć kompa to 5 min. albo może któryś forumowicz z INPĄ mieszka gdzieś niedaleko. Jesli by się okazało że faktycznie czujnik wału padnięty to kupuj tylko oryginał bo z zamiennikami są często problemy.

Opublikowano
Własnie w pobliżu nie mam nikogo sensownego, więc poczekam do tego 15. Oczywiście kupię oryginał tylko patrzyłem na necie i szukałem czujnika ile może kosztować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Własnie w pobliżu nie mam nikogo sensownego, więc poczekam do tego 15. Oczywiście kupię oryginał tylko patrzyłem na necie i szukałem czujnika ile może kosztować.

 

tu jest oryginał za 216 zł http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7809334-czujnik-walu-korbowego

ale pierw oczywiście diagnostyka.

Opublikowano
Witam. Dziś byłem u mechaników i podłączyli mi auto pod kompa i nic, żadnego błędu, nawet najmniejszego. Powiedzieli, że gdyby to był czujnik wału korbowego to wtedy można go wymienić a tak kazali dalej jeździć i obserwować. Czy ma ktoś pomysły co to jeszcze innego może być. Czy jednak wymienić ten czujnik tak profilaktycznie :?: :?:
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Przez jakiś czas było dobrze samochód nie gasł. 2 dni temu jechałem nad morze i w Łodzi samochód zgasł 2 razy. Pierwszy raz przy zmianie biegu z wyższego na niższy a drugi jak zatrzymałem się na światłach. Na kompie błędów brak. Auto tak gaśnie jakby miało system start /stop, ale go nie posiada. Co zrobić czy wymienić profilaktycznie czujnik wałku korbowego :?: bo już sam nie wiem co to może być i nikt kogo pytam nie ma sensownej odpowiedzi :( innych wad w samochodzie nie zauważam :o
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Musze już ten czujni wymienic bo mnie już kur.... bierze z tym gaśnięciem. Powiedzcie mi jak to zrobić czy jest jakiś dostęp do tego czujnika łatwy, gdzie on się znajduję?? Czy muszę jechać do mechanika i żeby on się za to zabrał czy trzeba dużo rozbierać auto?? Proszę o pomoc
Opublikowano
Witam ja bym jeszcze sugerował sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa na listwie CR oraz sprawdził w Dis jakie pompa paliwa podaje ciśnienie i czy się czasami nie zacina .Pozdrawiam
Opublikowano

Cześć generalnie jak przeczytałem ten temat to jestem w szoku.. mechanicy czasami są naprawdę nie kompetentni.

 

To gaśnięcie musi zostawiać ślad , diagnostyka aplikacją dedykowaną do BMW i na bank znajdzie się problem.

Jeśli siada ciśnienie na CR można to zweryfikować a po wygaszeniu silnika w takich okolicznościach będzie zapisany błąd w DDE.

Co do czujnika połorzenia wału ,jest on usytuowany w dość nie ciekawym miejscy sememu bez odpowiedniego zaplecza nie ma szans na wymianę, siedzi przysłonięty rozrusznikiem. Powiem szczerze że słyszałem o takiej awarii że pada ten czujnik, komp wtedy nie zna pozycji wału i nie wie w którym momencie wtryskiwać paliwo , dochodzi do wygaszenia silnika.

Jest to opisane w WDS pozwolę sobie zacytować :

"Speed sensor, crankshaft

 

The engine speed sensor is located in the rear end cover of the crankcase. The DDE control unit supplies the sensor with ground (M_KWG) and a supply voltage of 5 V (U_KWG).

Function

 

On the crankshaft there is a sensor wheel which has 58 small permanent magnets around its perimeter. As the crankshaft rotates, those magnets move past the engine speed sensor, thereby producing the speed sensor signal.

 

In the point of the sensor, there are four resistors connected in a bridge circuit. When the permanent magnets move past the sensor, the direction of the magnetic field acting on the resistors. That change of direction generates a sine-wave fluctuation in resistor impedance.

 

The sensor has an integral evaluation circuit which converts the impedance fluctuation into a square-wave voltage signal. The DDE control unit analyses that voltage signal in order to calculate the engine speed.

 

The rpm sensor signal is used as a measurement variable for:

 

Calculating the current engine speed

Exhaust-gas recirculation

Checking start conditions

Calculating start volume

Start of injection control

Checking the deactivation conditions for the air conditioning

Checking the deactivation conditions for cruise control

Gear recognition

Calculating limitation volume

Calculating the power reserves for activation of the electrical auxiliary heater

Calculating external delivery rate intervention

Glowplug control

Charge-air-pressure control

Injection volume control

Rail pressure control

Idle speed control

Smooth running control

 

Troubleshooting

 

The following faults are monitored:

 

3E90, No crankshaft speed sensor signal

3E91, Crankshaft speed sensor signal incorrect

3E90, Temporary loss of crankshaft speed sensor signal

3E91, Crankshaft speed sensor signal temporarily incorrect

In addition, the speed difference between the camshaft and crankshaft is monitored.

 

Consequence:

 

Engine shuts down "

Jak widać praca czujnika jest analizowana i dane z niego również ... błąd pomiaru jest odnotowany.

 

Osobiście nigdy nie spotkałem się sytuacją że silnik gaśnie i nie ma błędu. Spotkałem się z sytuacją że ie można odpalić i nie ma błędu ale nie zmieniajmy tematu rozmowy.

 

Sugeruję poszukać mechanika który ogarnia biegle DISA i ma doświadczenie z dieslami.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
U mnie objawy były b. podobne, działo się to seriami po 2-5 zdarzeń co dzień lub kilka dni -- a potem przez kilka miesięcy nic. To nie była kwestia jakości paliwa. Wymieniłem filtr paliwa pół roku temu, od tamtego czasu -- odpukać -- spokój. Natomiast ostatecznie pewny będę że pomogło dopiero po lecie; wydaje mi się, że dotychczas częściej działo się to przy wyższych temperaturach.

Zacząłem podejrzewać że klima jest winna przynajmniej w części, albowiem ten kto ma 520d zauważył pewnie, że kompresor klimy stanowi widoczne obciążenie dla silnika na niskich obrotach. Idealnie to widać po odpaleniu auta w upale, klima zaczyna mocno chłodzić, natomiast auto jest mułowate. Jestem jednak pewien że u mnie to nie była wina tylko klimy, ponieważ przez pewien czas jeździłem z wyłączoną, żeby upewnić się co do źródła gaśnięcia.

No i znowu -- długa trasa, same autostrady (DE), cały czas tempomat; przejechałem ok. 500km jadąc 140 - 150 km/h ale pod koniec zaczęło mi się trochę spieszyć, przyspieszyłem do 180 km/h -- i po kilku minutach zgasła (klima załączona; było solidnie pod górkę). Odpaliłem od razu, ale zgasła po puszczeniu sprzęgła. Odpaliłem drugi czy trzeci raz, dałem chwilę na luzie -- OK. Zwolniłem z powrotem do 150 i dojechałem do celu. :(

 

Kiedy stało się to ostatni raz w zeszłym roku to nie udało mi się jej tak łatwo przywrócić do życia; najpierw nie chciała odpalać w ogóle, potem odpaliła, ale silnik chodził nierówno, jakby nie wszystkie cylindry paliły. Dopiero po długich minutach i postoju całość wróciła do normy. Jak było teraz to ciężko stwierdzić, na oko odpaliła normalnie od razu (na słuch nie wiadomo, bo za głośno przy tej prędkości).

 

Kontrolka silnika się nie świeciła, błędów w komputerze potem brak.

Opublikowano
błędów w komputerze potem brak.

 

W jakim komputerze i czym skanowałeś auto ?

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
W jakim komputerze i czym skanowałeś auto ?
Model "mechanik gdzie zwykle jeżdżę" :D Na forum mają niezłe opinie (BM Cars z Mysłowic).

 

Czas na samodzielną konfigurację softu do diagnozy? Kabel jakiś nawet pozyskałem w międzyczasie.

 

Ale tak z innej beczki -- co dzieje się gdy np. zabraknie paliwa? Też spodziewałbyś się błędów, po których potem jest ślad?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.